יונ 10
2007
שחר לנגבהיים כתב היום ב- Gamer כתבת "בקרוב" על BioShock, אבל בניגוד למסלול הסטנדרטי של כתבת "בקרוב", הוא החליט די לרדת על המשחק, ועל ההייפ המסיבי שסובב אותו.
גם אני הייתי שם, פעם, כשירדתי על Myst IV: Revelation רק על סמך גרסת הבטא שלו. אבל בעוד שאני הסתמכתי על כל סדרת Myst לפני שהשפלתי את המשחק הרביעי, שחר בוחר להכות ב- BioShock רק על סמך החומר ששוחרר עד כה לרשת.
אני לא מסכים איתו על כל הנקודות. נכון, כשהחברה המפתחת מפיצה סרט שמדגים את אפקטי המים של המשחק, אני בהחלט חושב שיש כאן בעיה, אבל אני עדיין חושב ש- BioShock יהיה משחק מוצלח. עם זאת, אי אפשר שלא להנהן בהסכמה עם השאיפה של שחר להחזיר את המפתחים והמפיצים בחזרה לקרקע.
12 ביוני, 2007 בשעה 16:37
הנה, אני לא מהנהן בהסכמה.
לדעתי, זה לא כל כך רציני לשפוט משחק על פי סרטונים מוקדמים – לא לשבט ולא לחסד. הכותרת של הכתבה – "האמת שמאחורי ההייפ" – עושה בדיוק את אותו טריק ששחר יוצא נגדו, כי למעשה אנחנו לא נדע מה "האמת" עד שהמשחק ייצא. שחר החליט שהוא יודע איך יהיה המשחק בלי שהוא בכלל ראה אותו למעשה.
לגבי תופעת ה"הייפ" באופן כללי, אני בהחלט חושב שיש לה תפקיד חיובי בחוויה של השחקן. משחק שלא זוכה ל"הייפ", ולא משנה כמה טוב הוא יהיה, כמעט אף פעם לא יצליח. ה"הייפ" יכול לעזור למשחקים לצלוח בעיות, לזכות בהכרה הראויה, ואם המשחק באמת עומד בציפיות, חווית המשחק רק נהנית מכך.
הבעיה היא במשחקים שלא עומדים בציפיות ולצערנו יש הרבה כאלו. ה"הייפ" כשלעצמו אינו רק שלילי.
12 ביוני, 2007 בשעה 20:38
קודם כל, ראוי לציין שכמו שאמרתי קודם, אני נוטה להסכים עם הרוח הכללית של 'להוריד את המפיצים בחזרה לקרקע', אבל לא מסכים, כמו שציינתי, עם כל הכתבה של שחר.
אני קצת יותר חלוק בנוגע להצגת ה"הייפ" באור חיובי. אם להודות באמת, אני אכן נהנה יותר כשאני משחק במשחק עם כמות מכובדת של הייפ מאחוריו. אבל כשאני מצליח להתרגש ממשחק שלא היה מאחוריו מסע פרסום עצבני – אז ההנאה חזקה יותר פי כמה וכמה. כיף להרגיש כאילו אתה "גילית פנינה" בעצמך.
לא, ה"הייפ" כשלעצמו הוא לא רק שלילי. אבל הוא גם.
13 ביוני, 2007 בשעה 19:15
אני לא חושב שהעניין הוא להסכים עם שחר או לא – זה מאוד מרענן לקרוא כתבת 'בקרוב' שאינה שכתוב של ה-Press Release. כל עוד מצהירים מראש שלא מדובר במאמר ניטרלי לחלוטין, אלא בכזה שמנסה לנפץ מיתוסים, אני לא רואה בעיה.