כשחזרתי לישראל לאחר קצת יותר מחודש בחו”ל (היה מעולה, תודה), מיהרתי לברר אם המשחק כבר יצא ואיך הולך לו בביקורות. בכל זאת, את Mafia אהבתי מאוד, וקיוויתי ש-Mafia 2 יהיה דומה, רק מלוטש יותר (שהמשטרה לא תעצור אותי על נסיעה מהירה מדי, נגיד). התוצאה היתה די מוזרה.
תסתכלו על רשת Eurogamer לדוגמא. האתר הראשי חשב שהמשחק מחורבן, ונתן לו 4/10. האתר הצרפתי, Eurogamer.fr, לעומת זאת, העניק למשחק 10/10. הממ, אולי שיווקו בצרפת משחק אחר? או שהם פשוט יותר התלהבו מהעניין מגזיני הפלייבוי שניתן לאסוף במשחק? בכל זאת, צרפתים*. יש סיבה שבכל הסרטים שלהם מראים בחורות ערומות. הסיפור הזה ממשיך, כאשר גיימספוט דווקא אהבו את המשחק והעניקו לו 8.5, אך IGN, שבדרך כלל מאוד נדיבים עם משחקים עתירי הייפ כמו Mafia 2, חשבו שזה משחק של 7.
סיכום מהיר של הביקורות: החיוביות טוענות שהאקשן נהדר, שהעיר יפה, קטעי הקישור הם לעילא ולעילא והסיפור מצוין. השליליות אומרות שהאקשן והסיפור לא משהו, שאין שום דבר לעשות בעיר מלבד משימות העלילה, שאתה מבלה את רוב זמנך בנסיעה איטית (ארג, עדיין יש דוחות מהירות) או בביצוע מטלות משעממות, ושנקודות השמירה רחוקות אחת מהשניה באופן מאוד מתסכל שמכריח אותך לחזור על קטעי נסיעה ארוכים מאוד.
במטרה לבדוק את העניין בעצמי, שיחקתי בדמו, ודווקא חיבבתי אותו. אכן, שלב הנסיעה למשימה היה מאוד לא כיפי, כי השוטרים ממש קרציות במשחק הזה, אבל המשימה עצמה, שכללה ירי בראשם של די הרבה גנגסטרים, היתה מהנה למדי. הייתי מפריז ואומר שמכניקת הלחימה במשחק הזה מוצלחת יותר מזו של GTA 4, שתמיד הרגישה לי מגושמת.
אז למי להאמין? למבקרים? לדמו? אני בוחר להאמין ל-Rock Paper Shotgun. שם אומרים (בצדק) שזה לא באמת משחק עם עולם פתוח אז זה בסדר שאין מה לעשות ברחבי העיר, ושאכן קטעי הירי מוצלחים, אבל הם מעטים וכל השאר משעמם. וגם העלילה מחורבנת.
המסקנה הסופית: אני אמתין למבצע ב-Steam.
*לכל הקוראים הצרפתים שלנו, אני מתנצל מראש. אני חסר טקט ולא מצחיק. זה תמיד היה ככה.
8 בספטמבר, 2010 בשעה 14:28
מה יש לעשות בעולם של GTA שאין בעולם של מאפיה? ללכת לשחק בקליעה למטרה ושאר המיניגיימס הטיפשיים שם? העולם של מאפיה הרבה יותר קטן אבל מבחינת דברים לעשות הוא משתווה לGTA כי בשניהם אין בכלל מה לעשות בסופו של דבר (כלומר אחרי ההשתטות המסורתית של דריסה אקראית של אנשים ברחוב ובריחה מהמשטרה).
מבחינת אקשן אני חושב ששניהם משחקים מחורבנים.
8 בספטמבר, 2010 בשעה 16:12
red, סליחה על השאלה, אבל זה פשוט מתבקש אחרי שיצא לי להיתקל בכמה תגובות האחרונות שלך במהלך השבועות האחרונים.
מה אתה אוהב? מאילו משחקים אתה נהנה? מה אתה משחק בזמנך החופשי?
8 בספטמבר, 2010 בשעה 18:16
civilization 4 על immortal
חוץ מזה לא הרבה
9 בספטמבר, 2010 בשעה 12:19
דברים שאפשר לעשות בעולם של GTA: משימות Vigilante, משימות התנקשות, Crazy Jumps, תחרויות ומרוצים, משימות גניבת רכבים, משימות Most Wanted, משימות צד של דמויות משנה, משלוחי סמים, ועוד. וזה עוד בGTA IV, שהיה יותר ממוקד עלילה ועם פחות דברים לעשות מסביב מאשר San Andreas.
לא אוהב את הדברים האלו? לא נורא. אז אולי משחקי עולם פתוח הם לא באמת בשבילך.
9 בספטמבר, 2010 בשעה 19:44
הדברים שהזכרת לא קשורים לעולם הפתוח עצמו. יכולת ליישם את כל המשימות האלה (most wated, מירוצים וכו') גם בעולם יחסית סגור. מבחינתי עולם פתוח טוב זה עולם חקירתי, שכיף ומתגמל לחקור אותו… נניח כמו משחקי גותיק או פולאאוט. משחקי עולם פתוח כאלה אני אוהב. אבל העולם הפתוח של GTA4 הוא די בלוף, כי שם אין מה לחקור כמעט. וכנ"ל גם מפיה. לדעתי הGTA היחידים שהיו בעלי עולם פתוח מעניין הם GTA2 וSA
10 בספטמבר, 2010 בשעה 10:44
אז אתה כנראה סתם מבלבל את ההגדרות שלך. "כיף" זה משהו אינדיווידואלי ואתה כנראה לא מבין את זה.
אין שום דבר חקירתי בפולאאוט או גותיק שאי אפשר לעשות בדיוק באותה הלינאריות שאתה מציע לעשות את משימות הצד בGTA – אבל בשני המקרים זה יאבד מהערך של העולם הפתוח באותה המידה במידה ותעשה את המשימות בצורה לינארית. כנראה שמה שאתה אוהב הוא לא עולם פתוח.
10 בספטמבר, 2010 בשעה 18:40
למשימות צד אין קשר לעולם פתוח! גם לעיצוב אי לינארי של משימות אין קשר לעולם פתוח. האמת היא שלא נראה לי שאתה מבין מה זה עולם פתוח…
"כיף זה משהו אינדיבידואלי" – no shit sherlock. דיברתי כאן על הטעם שלי, לא על הטעם של כל העולם ואחותו שגומרים על כל משחק GTA חדש שיוצא לשוק.
"אין שום דבר חקירתי בפולאאוט או גותיק שאי אפשר לעשות בדיוק באותה הלינאריות שאתה מציע לעשות את משימות הצד בGTA " – כל הפואנטה בפולאאוט וגותיק זה חקירה אי לינארית של עולם *פתוח*, כשאתה יכול ללכת לאן שבא לך ולראות מקומות מעניינים. משימות הצד של GTA הן סתם משימות צד שבדרך כלל מתרחשות באיזורים סגורים כמו מפעלים, בתי חרושת וכו', ואין בעיה ליישם את כל המשימות האלה גם בעולם לינארי…
11 בספטמבר, 2010 בשעה 10:45
אני מסכים שהעולם הפתוח של משחקי GTA (וסדרת Assassin's Creed גם, למשל) פחות מעניין בעבור מי שאוהב לחקור כדי לגלות. גם די ברור לי שזו לא פשלה של Rockstar, כי הם מכוונים באופן מודע לסוג שחקן אחר – וקולעים מצויין.