ספט 29
2010
למרות כל מיני שמועות שונות שהופצו ברחבי האינטרנט בחודש האחרון, נינטנדו החליטה להשאר נאמנה יחסית להכרזה ראשונית שלה על הפצה "עד סוף מרץ". ה- 3DS תופץ ביפן ב- 26 בפברואר, ובשאר העולם במהלך החודש שיגיע לאחר מכן. המחיר הצפוי הוא כ- 300$.
אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה בחודש/חודשיים הראשונים אחרי ההשקה, או לחכות קצת (כי זה לא שחסרים לי דברים לשחק בהם, בכל מקרה, ויש יתרונות לא-מעטים לקניית קונסולה בתאריך מאוחר יותר מתאריך ההשקה), אבל אני בהחלט שוקל לקנות אותה. יש כאן עוד מישהו חוץ ממני שמתכנן לעשות את זה?
29 בספטמבר, 2010 בשעה 14:07
לא, זה בזבוז כסף גדול מדי על משחקים נחותים. ואני אומר את זה בתור אחד שהיו לו את כל הגיימבויים וגם DS. היום בעידן האייפונים/אייפדים/נטבוקים/לפטופים אני לא חושב שיש לקונסולות משחקים ניידות מקום בתעשייה. המשחקים שלהן לא טובים יותר, ומבחינה חומרתית הסמארטפונים משתווים ואף מתעלים על ה-PSP/DS (בלי לדבר על לפטופים בכלל, שהיום כמעט לכל אחד יש). נינטנדו מנסה לשחק על הגימיק של ה-3D כדי להישאר בחיים, שזה נסיון נחמד, אבל לא מספיק לדעתי בשביל להוות אלטרנטיבה ראויה.
29 בספטמבר, 2010 בשעה 14:12
ברור שהסמארטפונים מתעלים על ה-PSP, הוא יצא לפני 6 שנים. אבל ה-PSP2 יכיל GPU עם 4 ליבות, ואני חושב שייקח הרבה מאוד זמן עד שנראה סמארטפון או נטבוק שמתקרב לרמה הזו. וגם אם יש לך אייפון 4 שהוא מבחינה חומרתית חזק יותר מה-3DS, הוא צריך להריץ ברקע המון דברים שמאטים אותו, ואין לו את ה-Dual Screen או תלת מימד. לאנשים ש*באמת* אוהבים קונסולות ניידות (אני לא אחד מהם), סמארטפונים ונטבוקים אף פעם לא יהיו תחליף ראוי.
29 בספטמבר, 2010 בשעה 14:23
הדיואל סקרין זה לגמרי גימיק, וכל בעל DS יודע את זה. ואני יודע שבשבילי סמארטפונים ונטבוקים הם בהחלט תחליף ראוי, והיו לי גיימבויים כל השנים. אני נוגע ב-DS שלי בסביבות הפעמיים בשנה, מסיים את המשחקים הטובים (יש כ"כ מעט שזה אפילו לא מצחיק) ואז היא חוזרת לעוד חצי שנה של צבירת אבק על השולחן. המצב ב-PSP גרוע אפילו יותר.
29 בספטמבר, 2010 בשעה 17:42
אני גם מתלבט מתי לקנות, אם בהשקה או מאוחר יותר,
חבל שהפצת המשחקים היא לא אלקטרונית, הייתי קונה מיד עם ההשקה, עכשיו אני אחכה שתהיה כמות גדולה של משחקים ואז אני אקנה אותה ביחד עם כמה משחקים
דרך אגב – המשחקים של נינטנדו מאוד טובים,
כוח עיבוד זה לא הדבר הכי חשוב, משחקים עם גיוון עם רעיונות חדשים, שלא נותנים תחושה ששיחקנו בהם כבר
29 בספטמבר, 2010 בשעה 22:44
משחקים עם רעיונות חדשים? אתה בטוח שאתה מדבר על נינטנדו? המשחק החדשני היחיד שלהם ב-8 שנים האחרונות הוא מריו גלקסי (שהוא חתיכת הישג לדעתי, אבל זהו). כל השאר – מחזורים על גבי מחזורים, ובמיוחד בקונסולות הניידות שלהם. אבל עזוב את זה – גם בלי להתייחס מחזור, פשוט אין מספיק משחקים איכותיים. גם את המשחקים הראויים, אגב, כמו הזלדות, המטרוידים, המריואים וה-advance wars למיניהם, אי אפשר להשוות בכלל למשחקים בסטנדרטים של היום או אפילו לסטנדרטים מלפני 10 שנים. הם הרבה יותר שטחיים והרבה פחות מתוחכמים מהגרסאות הנייחות.
אבל זאת הבעיה העיקרית בכל הקונסולות הניידות למיניהן – פשוט אין במה לשחק רוב הזמן. עדיף לדעתי כבר לקנות איזה נטבוק ולשחק במשחקי מחשב איכותיים פי מאה.
29 בספטמבר, 2010 בשעה 23:32
אתה מתכוון, לקנות איזה נטבוק ולשחק במשחקי מחשב איכותיים מ-1997. כי כל דבר יותר חדש מזה בחיים לא יעבוד על נטבוק.
29 בספטמבר, 2010 בשעה 23:50
שטויות. אפילו WOW מסוגל לרוץ על נטבוק (כמובן שעם תקיעות באיזורים העמוסים, אבל שחיק לגמרי באיזורים פחות עמוסים, ראיתי במו עיני). יש הרבה מאוד משחקים שמסוגלים לרוץ נטבוק וחלקם חדשים לגמרי (משחקי אינדי, הרפתקה וכו'… באמת שלא חסר).
חוץ מזה שרוב המשחקים הניידים כיום אפילו לא מתקרבים לרמה של המשחקים האיכותיים מ-97.
30 בספטמבר, 2010 בשעה 0:22
עופר הנטבוק שלי הריץ את L4D2 לא פעם ולא פעמיים.
30 בספטמבר, 2010 בשעה 6:30
זה לא משנה. בנטבוק אי אפשר לשחק באוטובוס. או בתור בבנק. כאילו, זה לא שבאמת אי אפשר, אבל זה הרבה פחות נוח. ולך תמצא מקום לשים בו את העכבר. ואפילו אם אני סתם רוצה שהוא יהיה לי ליד המיטה אז אני צריך הרבה יותר "ציוד" ממה שתופס נינטנדו DS. קונסולות ניידות זה פשוט יותר… נייד.
הסמארטפון, לעומת זאת, כבר כן שקול לקונסולות הניידות מהבחינה הזו. אבל לסמארטפונים כבר יותר קשה למצוא משחקים טובים באותה המידה.
30 בספטמבר, 2010 בשעה 18:52
אני חושב שמבחינת גימיק ה3DS יהיה הכי טוב אבל מבחינת משחקים איכותיים הPSP2 ינצח בגדול.
החיסרון הגדול באייפונים זה המדיניות המעצבנת של אפל-מה שדורש לבצע jailbreak כדי שתוכל לנצל עד הסוף את המכשיר שלך.
נטבוקים התקדמו מאוד והם כבר יכולים להריץ משחקים מכובדים,אל תזלזל בהם :).
30 בספטמבר, 2010 בשעה 23:24
אני מרגיש צורך להעיר, מאוד בזהירות, שלשאול חבורה של ישראלים מה דעתם על קונסולה ניידת חדשה, זה לדעתי קצת כמו לשאול חבורה של אסקימוסים מה דעתם על מקרר חדש. בשני המקרים הנשאלים עשויים בהחלט להבין במה מדובר ומה אמורים להיות הגורמים המכריעים בעד ונגד, אבל הם כל-כך רחוקים מהתרבות והרקע שאמור להפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים שקשה לצפות מהם לשיפוט רלוונטי.
בישראל קונסולה ניידת היא פינוק קצת מיותר, לאנשים שיכולים להרשות לעצמם פינוקים קצת מיותרים מהסוג הזה. המשבצת הקריטית שהמוצר הזה תופס – אותה המשבצת שאייפון, נניח, עדיין לא יכול למלא (שזה לשרוף יותר מרבע שעה של המתנה בתור), היא משבצת שפשוט לא קיימת עבור רוב הישראלים. זה ממצב את הקונסולות האלה בעיקר כצעצוע לילדים שלא יכולים "להשתלט" על הטלוויזיה בסלון, וחבל. לי יש גם DS וגם PSP, ואני משחק בשתיהן בעיקר בבית. אני מניח שגם ה-3DS תרכש לאחר ההשקה לצורך שימוש דומה.
1 באוקטובר, 2010 בשעה 2:36
אילן, לשחק ב-DS בעיקר בבית זה קצת מפספס את המטרה לדעתי. יש כ"כ הרבה יותר משחקים כ"כ הרבה יותר טובים לקונסולות הנייחות וה-PC, שאני פשוט לא רואה את הסיבה לבזבז כסף/זמן על קניית משחקים ניידים, אם כאמור אתה משחק בהם בעיקר בבית. בסופו של דבר, אי אפשר להכחיש שמדובר במשחקים שנמצאים הרחק הרחק מאחור מבחינת רמת הגיימפליי, הביצוע וההפקה למשחקים נייחים. או במילים אחרות, אני חושב שאת ה-35$ ששמים על משחק נייד עדיף לשים על משחק נייח מז'אנר דומה, ולקבל חוויה טובה פי כמה. בכנות, אתה באמת חושב שאפשר יהיה להשוות את אוקמידן לאוקאמי? את ghosts of sparta ל-GOW1/2/3? את zelda ST לזלדה TP/WW/MM/SS? את Chinatown Wars ל-GTA1/2/3/4? כלומר, אם משחקים בהם בנסיעות או בתור לבנק אני חושב שהם יכולים לספק בידור סביר, אבל לשחק בהם בבית כשיש אלטרנטיבות כ"כ הרבה יותר טובות, לדעתי זה קצת מיותר.
1 באוקטובר, 2010 בשעה 8:25
Inter, כן, אני חושב שבהחלט אפשר להשוות. את Chinatown Wars אהבתי מאוד, לא פחות מאת משחקי GTA שיצאו בשנים האחרונות לקונסולות הביתיות (אולי אפילו יותר). אני משחק עכשיו ב-Valkyria Chronicles 2 ל-PSP שמכל מיני סיבות מתעלה לטעמי על המקור שיצא רק לפלייסטיישן 3, ואני גם חושב שאוקמידן יהיה טוב יותר מאוקאמי.
אבל אני מבין לגמרי את מה אתה אומר, ודעתך לגיטימית לחלוטין ורק מחזקת את מה שאמרתי בתגובה הראשונה: קונסולות ניידות בישראל הן היום פינוק שמיועד לאנשים שאוהבים את זה במיוחד. מכאן, הן פונות ממש לנישה של נישה. אני לא מנסה לטעון בכלל שמי שלא קונה אותן מפספס עולם אדיר של תוכן איכותי. ז"א, לדעתי יש עולם כזה והוא באמת יפספס אותו, אבל זה נורא סובייקטיבי. אני מניח שרוב הישראלים שיקנו קונסולה ניידת לא יעשו איתה כלום.
3 באוקטובר, 2010 בשעה 18:14
אילן, אני לא חושב שמה שInteAl אמר מחזק את הנקודה שלך. הוא ציין משהו שונה לחלוטין.
אתה אומר שבישראל קונסולות ניידות נתפסות כפינוק בניגוד למקומות אחרים בעולם, כי הקונסולה ממלאת משבצת שלא כל כך קיימת בישראל – וכנראה שזה נכון. המשבצת הזו היא כנראה האפשרות לשחק בשסנים (קצרים או ארוכים) מחוץ לסלון הביתי: בנסיעות, כשמעבירים זמן, בשירותים ואיפה לא.
אבל InterAl אומר (ואני בהחלט מסכים איתו), שעבור רוב האנשים לשחק בקונסולות ניידות בסלון בבית קצת מפספס את המטרה כשקונסולה סלונית אמיתית (או מחשב) יכולים להציע לך כל כך הרבה יותר. אז יכול להיות שאתה ספציפית נהנה לשחק בהן גם בבית כתחליף הולם לקונסולה סלונית, אבל זו בהחלט לא המשבצת שהקונסולות האלו אפילו מתיימרות לנסות למלא.
4 באוקטובר, 2010 בשעה 10:31
אבל לא ניסיתי לטעון שלשחק בקונסולה ניידת בסלון זה משהו שרוב האנשים יהנו ממנו. זה הטירוף שלי. אמרתי שיש מיעוט כזה, ואז אמרתי שאני חלק ממנו. כשאתם אומרים שזה פספוס לבזבז זמן על ה-PSP במקום על הפלייסטיישן 3, אני לא מסכים איתכם אבל אני מבין אתכם ומכיר בזה שרוב האנשים יחשבו כמוכם. זו לא נקודה שאני מתווכח עליה.