דצמ 04
2010
אני מאוד אוהב את תעשיית משחקי האינדי. אני במיוחד אוהב את הכבוד הרב שהם זוכים לו לאחרונה באמצעות הקידום של Steam למשחקי אינדי, או פלטפורמות כמו Xbox Live Indie Games. בדרך כלל, זו דרך טובה למצוא משחקים מקוריים (גם אם לא תמיד מאוד מלוטשים) וחביבים, שלא הייתי מצליח לאתר בשום דרך אחרת.
אני לא אוהב את תעשיית משחקי האינדי כשהם עושים דברים כאלה:
לשם השוואה, Geometry Wars, המשחק ש- Arcadia מעתיק בצורה חסרת-בושה, עולה 4$ ב- Steam. לעומתו, Arcadia עולה 5$.
אז נכון, בניגוד ל- Geometry Wars (שהמפתחים שלו הולכים להסגר בקרוב, כנראה), המפתח של Arcadia עדיין מתכנן להרחיב ולפתח אותו… אבל נו, באמת. יש בערך מיליון דרכים לכל מפתח לעצב את ה- Arena Shooter שלו, והוא בחר באחת הדרכים שמוציאה אותו הכי רע וחסר-מקוריות שאפשר. לא יפה.
4 בדצמבר, 2010 בשעה 22:18
לתעשיית האינדי באמת יש גם צד "אפל" שכולל עשרות משחקי Shoot em up דומים מדי אחד לשני (בסלנג הם נקראים shumps). רציתי פעם לכתוב פוסט תוכחה על זה, אבל אז הבנתי שזה יהיה בכל זאת קצת מתנשא כי בגדול מדובר בז'אנר שדווקא כן אפשר לחדש המון אם יש מספיק כוונות טובות.
4 בדצמבר, 2010 בשעה 22:19
לחדש בו המון
4 בדצמבר, 2010 בשעה 22:47
רוב משחקי האינדי רחוקים מלהיות חדשניים. רובם משחקי ארקייד חסרי שאפתנות כמו geometry wars או super meat boy או כל מיני משחקי הרפתקה בשקל. כמובן שיש גם יוצאי דופן כמו the path, the void, braid וכו' שאני מאוד מעריך, אבל לרוע המזל הם לא מעידים על הכלל.
4 בדצמבר, 2010 בשעה 23:40
כל מה שאתם אומרים ברור לי לחלוטין. ועדיין, יש כזה דבר "להיות משחק ארקייד לא-שאפתני", כמו, נניח, Debrysis או Bullet Candy – ויש "להיות Geometry Wars, רק יותר יקר". כשעשו את החיקוי הגדול הקודם ל- Geometry Wars (קראו לזה Grid Wars, אם אני לא טועה), לפחות היתה להם ההגינות להפיץ אותו כ- Freeware.
6 בדצמבר, 2010 בשעה 11:46
אם אני לא טועה אז את Grid Wars היוצרים של Geometry Wars גם ניסו לעצור – וזה לא עבד להם. ארקדיה לא נראה *עד כדי כך* דומה לGW אחרי כל שאר התואמים בסצינת האינדי, אבל אני באמת לא חושב שאף אחד מהם הופץ במחיר כזה:
http://indygamer.blogspot.com/2006/08/geometry-wars-clones.html
בלי קשר, זו הזדמנות להמליץ דווקא על Radiangames Joyjoy. המשחק היחיד בזאנר שאיכשהו הצליח להיות מרגיע ולא מלחיץ בטירוף…
7 בדצמבר, 2010 בשעה 23:03
אינטר, תוכל להסביר למה אתה מתכוון ב- "משחקי הרפתקאה בשקל"? זה קצת פוגע בי אישית ;-).
7 בדצמבר, 2010 בשעה 23:05
ואגב – אני רק אוסיף שבדרך כלל, דווקא המשחקים הכי שאפתניים תמיד נופלים בין הכסאות. אין מה לעשות, בדרך כלל צריך להיצמד לגבולות הז'אנר (ולא משנה איזה) ברמה מסוימת.