דורון יעקובי, חבר למקצוע, בחיים ואחד-שכותב-בלוג-על-תכנות (אבל אני לא מחזיק את זה נגדו – אחרי הכל, אני חנון-על, וכאלה), הסכים לתרום לבלוג שלי פוסט על התופעה המטורפת שנקראת Halo 3. זה לא מקרי. באמת שרציתי שיתפרסם על זה פוסט בבלוג, אבל לי, כמו לבחורה מ- The Girl Gamer, פשוט נמאס מהדבר הזה. אז דורון כתב.
טוב, חסל סדר הקדמות. דורון, תתפרע:
אז Halo 3 יצא, והעולם בהיסטריה. הסיבה לקיומה של ה-Xbox360, יגידו חלק. המשחק זוכה, נכון לכתיבת שורות אלה, לממוצע ביקורות אבסורדי של 96, גבוה במעט אפילו מזה של BioShock. על כן, יחשוב כל גיימר, וודאי מדובר במהפכה. אחד המשחקים הטובים ביותר בכל הזמנים. המשחק שישנה את הדרך שבה אנו חושבים על משחקים.
אז זהו, שלא בדיוק.
אני מזמין אתכם לעיין בביקורת למשחק ב-Eurogamer שהעניקה למשחק, כמובן, 10/10. שימו לב למשפטים הבאים מתוך הביקורת: "אם היינו צריכים לבקר את המשחק בקופסא של 200 מילים, היינו מגדירים אותו כ'עוד מאותו הדבר', אבל עם שיפורים מחושבים שאנחנו מאוד אוהבים'. "הגרפיקה של המשחק מרגישה כמו גרסה משופרת של Halo 2… הדגש היה לדאוג לכך שהמשחק ירוץ חלק" . "השלבים המאוחרים של Halo 3 סובלים מעיצוב מתסכל וחלוקה לא הוגנת של checkpoints". "אתם יורים בחבר'ה רעים, אם זה כל מה שאתם רוצים לעשות, Halo 3 הוא מושלם".
הגדילו לעשות Gamespot, שנתנו למשחק ציון של 9.5. ל-BioShock, לשם השוואה, הם העניקו 9.0. ביתרונות של המשחק הם מציינים את הדברים הבאים: עלילה, Co-Op של 4 שחקנים, עורך שלבים שמאפשר לכם לעשות דברים מטורפים, אינטגרציה טובה עם ה-Web להורדת מפות. וזהו. אלה הדברים שהם בחרו לציין במשחק שלו נתנו ציון של 9.5. משחק שלדעתם הוא טוב בחצי ציון שלם מאשר BioShock, להערכתי ה-FPS הטוב ביותר מאז Half Life 2.
אם כן, המוטיב החוזר בכל הביקורות הוא: עוד מאותו הדבר, הגרפיקה ככה ככה, ה-Multiplayer ממש טוב. לא צריך להיות חד עין במיוחד כדי לזהות שמקורם של הציונים האבסורדיים הוא הייפ נטו. מהביקורות שקראתי, נראה שהמבקרים בעצמם מתקשים להצדיק את ההתלהבות שלהם מהמשחק. הרושם הוא שהם קודם החליטו על ציון למשחק, לאחר מכן שיחקו בו, ואז במשך 2-4 עמודים הם ניסו, ללא הצלחה, לגרום לציון שהעניקו להיראות הגיוני. ראוי להודות שלא שיחקתי ב-Halo 3, ואין לי בכלל Xbox 360, אך כל גיימר עם עיניים בראשו צריך לראות שיש כאן משהו חשוד.
אם תשאלו אותי, מבקרי הקונסולות צריכים להתעורר מהסרט אכול ההייפ שבו הם נמצאים. הם כנראה חלמו כל כך הרבה זמן על הרגע שבו יניחו ידם על דמותו המנצנצת של המאסטר צ'יף בעטיפת המשחק, והדבר משבש את ראייתם הביקורתית, אם הייתה קיימת. הרי לכולם ברור שאם נסתכל אחורה בעוד 5 שנים על המשחק הבולט של 2007, זה לא יהיה Halo 3. מישהו צריך לבוא ולחשוף את המשחק הזה בתור מה שהוא: עוד FPS. מלוטש? וודאי. אבל מה מיוחד בו? מה מבדיל אותו מעוד מיליון שוטרים אחרים מלבד השם Halo? עורך השלבים? כפי שקופמן היה אומר ב"ארץ נהדרת", תעשו לי טובה. אפילו הגרפיקה לא משהו.
תשאלו כל שחקן PC שהתקין בטעות את ויסטה, שיחק ב-Halo 2, ושאל את עצמו – אז מזה הם כמעט הרטיבו? Mark my words, עם Halo 3 זה הולך להיות בדיוק, אבל בדיוק אותו הדבר.
חג שמח.
27 בספטמבר, 2007 בשעה 2:40
מה מבדיל את Halo 3 מכל משחק פעולה אחר? בעיקר:
1. יש לו עלילה -טובה-, וכשאני אומר טובה, אני מתכוון למשהו שיכול להפוך בקלות לספר או לסרט. לא להרבה משחקי פעולה יש עלילה כזו, מבלי שזו תשתלט לחלוטין על המשחק ותהפוך את הקרבות לסתם משהו שאתה עושה כדי להתקדם הלאה בסיפור.
2. מבחר עצום של כלי נשק, שונים מאוד אחד מהשני. ממשק שמכריח אותך לבחור עבור כל רגע את הנשקים המתאימים ביותר ולחשוב על האסטרטגיה הזו מראש, כי אתה לא יכול להסתובב עם כל כלי הנשק בבת אחת.
3. קטעי נהיגה עם שליטה מושלמת, שמשתלבים נהדר בתוך שלבי הפעולה.
4. אויבים משעשעים, מאתגרים, שעשויים גם לברוח ממך בצרחות "לא בשביל זה התגייסתי" אם תפחיד אותם.
מהפכני? ברור שלא. זה פשוט משחק פעולה מאוד מאוד טוב. האם הציונים שהוא מקבל מוגזמים? כמובן. גם הציונים ש-Bioshock קיבל היו מוגזמים. עדיין אין סיבה להיות כל כך אנטי. כבר הרבה זמן שלא נהניתי כל כך ממשחק פעולה פשוט. ואגב, אתה לא יכול להציג את Halo 2 בתור דוגמא. המשחק הגיע לפי.סי לאחר תקופת התיישנות ארוכה שלא עשתה לו הרבה טוב. ומה הסיפור עם "מבקרי הקונסולות"? זה לא ש-FPS'סים בקונסולות הם עניין נדיר היום. Bioshock, Episode Two, Unreal Tournament 3… כולם מגיעים גם לקונסולות. זה לא שבעלי האקס בוקס 360 מתלהבים מ-Halo 3 כי זה-FPS הראשון שהם ראו בחיים.
27 בספטמבר, 2007 בשעה 3:10
כל הדברים שמנית נשמעים בדיוק כמו "מה מבדיל את Halo 1 מכל משחק פעולה אחר". שזו בדיוק הנקודה שלי. Halo היה אחלה משחק. באמת. Halo 3 הוא כנראה גם. אני לרגע לא טוען אחרת. הוא פשוט פחות או יותר אותו דבר כמו קודמיו, מה שהופך את ההייפ וההתלהבות ממנו למוזרים ומוגזמים.
לגבי Halo 2 – זה לא כזה משחק ישן. אל תשכח שהוא יצא באותו זמן כמו Half Life 2, וקיבל ציונים דומים לו ממבקרי הקונסולות. ועדיין Half Life 2 הוא משחק מעולה, גם בסטנדרטים של היום, ו-Halo 2… לאחר שההייפ נעלם, כנראה שנשאר פחות ממה שחושבים.
לדעתי הציונים ש-BioShock קיבל הם די מוצדקים. וכן, הביקורות על Halo 3 נראות כאילו המבקרים לא שיחקו ב-FPS שאינו מסדרת Halo. באופן כללי, הרושם שלי הוא שמבקרי קונסולות נוטים להיות מושפעים מהייפ יותר מאשר המבקרים ל-PC. אבל אולי אני משוחד.
30 בספטמבר, 2007 בשעה 11:14
בתור אחד שדווקא כן משחק ב-Halo 3, לא נותר לי אלא להסכים עם הכתוב.
לא מדובר במשחק רע במיוחד, אבל בהחלט לא מדובר במשחק טוב במיוחד (חוץ מבמולטי, שם הוא דווקא מצליח לזהור). הייתי מפרט עוד, אבל אני צריך לשמור משהו לביקורת.
2 באוקטובר, 2007 בשעה 14:52
אם כבר כותבים פה שטויות ומוציאים ציטוטים של אתרים מההקשר שלהם, לפחות תעשו עבודה יסודית כמו שצריך:
http://www.joystiq.com/2007/09/26/nega-review-halo-3/
מי שכותב פוסט שלילי על משחק שהוא מעולם לא שיחק, וכדוגמא גם מביא את ההתרשמות השלילית מפורט בן שנתיים למשחק ישן שכנראה גם בו הוא לא שיחק הוא מישהו שחי בסרט. אין לי בעיה עם ביקורות כמו של ארז שאכן שיחק במשחק, אבל מה שהולך פה זו פשוט שטות. חבל שאין לי קישור לתמונה של "I like complaining about games I've never played".
היילו 2 היה משחק מעולה ונשאר מעולה. זה לא שהמשחק עצמו לא עבר את מבחן הזמן, אלא שהפורט לPC פשוט היה מחורבן. בדיוק כמו RE4 שקיבל ממוצע ציונים גבוה אבל כשהגיע לPC זכה לביקורות קוטלות.
לפי הביקורות שאנחנו רואים היום כנראה שגם היילו 3 משחק מעולה. זה לא סותר את העובדה שביושוק גם הוא משחק מעולה ומקבל ציונים טובים יותר למרות שאין לו בכלל מצב מולטיפלייר (ואגב, הוא זכה כל הזמן לממוצע ביקורות יותר גבוה מהיילו 3. למעשה, כשביושוק עמד על אותו מספר ביקורות כמו זלדה OOT הממוצע שלו עמד על ציון יותר גבוה של 98%).
2 באוקטובר, 2007 בשעה 17:10
תגובה חיובית על המשחק כן ניתן לכתוב מבלי לשחק בו? נראה שזה מה שעשית, כי ההתרשמות שלך נגזרת מהביקורות. זכותי המלאה (וגם זכותך) לכתוב את דעתי על מה שאני רוצה. זה פוסט בבלוג, לא ביקורת עם ציון.
אשמח אם תגיד לי מה הופך את Halo 3 למשחק כל כך מעולה. הביקורות שקראתי בהחלט לא הצליחו להצדיק את זה, ועל כך כתבתי. על כך שהביקורות עצמן פשוט לא ראויות מבחינה עיתונאית. הן מוטות הייפ וכל אחד שקורא אותן יכול לשים לב לזה. הטענה שלך ש"לפי הביקורות רואים ש -Halo 3 מעולה" היא בדיוק מה שאני לא מסכים איתו. לדעתי לפי הביקורות רואים בדיוק את ההפך.
שיחקתי בגרסת ה-PC של Halo 2, לא הרבה, אך מספיק כדי להיווכח בעובדה שהוא לא מאוד שונה מ-Halo 1. אני בספק שבגרסת ה-XBox הוא כן היה מאוד שונה. הרבה מהביקורות השליליות על Halo 2 בכלל לא היו על ההסבה הגרועה – היא דווקא היתה די סבירה – אלא על איכות המשחק עצמו. השלבים שחוזרים על עצמם, הגרפיקה המיושנת (למרות שהודות לרזולוציה הגבוהה יותר הוא עדיין נראה טוב מאשר על הקונסולה) וכו'.
4 באוקטובר, 2007 בשעה 15:43
טוב, זה יהיה קצת ארוך. קודם כל, שים לב שכתבתי שהוא רק "כנראה מעולה". זה מה שאומרים לי בביקורות.
אתה עושה למשחק עוול כשאתה כביכול טוען שכל מה שגיימספוט נתנו למשחק 9.5 אחרי שכל מה שהם כתבו ב"the good" הוא רק 4 דברים. מן הסתם זו רובריקה קטנה ותמציתית ולכן לא מכניסים בה את כל הסופרלטיבים שהוא מקבל. גם במקרה של ביושוק הכניסו ב"the good" רק 3 דברים, אבל בגוף הביקורת תוכל לקרוא הרבה יותר. האם גם במקרה הזה הבנת שהביקורות סתם נתנה לו ציון גבוה מידי?
הבעיה שלך היא שאתה מראש בא בגישה שלילית למשחק, ומנסה למצוא למה הביקורות לא בסדר כשהן כביכול נותנות לו ציון גבוה מידי.
אז יש גם ביקורות רעות. Gamecritics נתנו למשחק ציון של 7, כנראה במטרה לייצר עוד כניסות (כי תמיד פאנבויים יכנסו לאתרים עם ציונים קיצוניים ויתחילו שם דיונים, ומבחינת האתר זה רק טוב כי זה מייצר עוד כניסות). אתה יכול להתווכח גם עם הביקורת הזאת, ולהסביר שהיא מלאה טעויות ורואים שהמבקר לא שיחק במשחקים הקודמים כמו שהוא טוען, שהוא טעה לחלוטין בדברים שהוא מציין בביקורות, שהוא שכח בכלל לסקר את נושא המולטיפלייר שהוא אולי החלק הכי מהותי במשחק, ושהוא טוען טענה מגוחכת שהעלילה חלשה – כי הוא מעז להשוות אותה לעלילה של Star control 2 שהיה אולי המשחק עם העלילה הכי טובה שהיתה עד היום. מצד שני, אתה יכול לקבל גם את הביקורות שלו כחלק ממכלול הביקורות על המשחק. זו ביקורות ואתה יכול לקחת ממנה מה שאתה רוצה.
הבעיה היא שאתה לא מנסה לקחת משהו מהביקורת, אלא להסביר לנו למה מבקרי הקונסולות חיים בהייפ ולמה הם כנראה מעולם לא שיחקו במשחקי FPS לPC שכמובן הרבה יותר טובים. אז איך קופמן אומר? תעשה לי טובה.
ההסבה של היילו 2 למחשב היא גרועה. ואני אומר לך את זה בתור אחד ששיחק בכל המשחק גם על המחשב וגם על הקונסולה, גם ביחיד וגם בCO-OP. המשחק שונה בצורה משמעותית: החל מהשליטה הפחות טובה בעכבר ומקלדת, דרך הבעייתיות במולטיפלייר (אין קואופ, הלייב לא שימושי כמו בXBOX) ועד לכל מיני גליצים קטנים בהסבה. אם היית משחק בגירסת הXBOX של המשחק, היית יודע על מה אני מדבר. ואם גם היית משחק במשחק קצת יותר, ועובר את השלבים הראשונים שעושים למשחק עוול (השלב הראשון הוא באמת שלב מאוס ורפטיטיבי) היית רואה סביבות פתוחות יפייפיות שבהן המשחק באמת מצליח להפתיע אותך.
תתפלא, אבל מבקרי קונסולות הם לפעמים גם בעלי PC. ויש משחקי FPS לקונסולות שכן מוצלחים יותר מרוב משחקי הPC. גולדן-איי בזמנו היה כזה, וגם היילו היה כזה. לא סתם היילו קיבל ציונים כאלו, בעוד קילזון או רזיזסטנז שהיה סביבם גם המון הייפ לא קיבלו ציונים כאלו. כנראה שבכל זאת יש משהו טוב במשחק, ואם לא שיחקת בו במולטיפלייר אז בכלל חבל.
אני לא יכול לחוות דעה על היילו 3 כי לא שיחקתי בו (חכה עוד שבוע) אבל על היילו 2 אני בהחלט יכול לחוות דעה, כי שיחקתי בו המון ועד היום הוא משחק המולטיפלייר האהוב עלי. הוא הרבה יותר מאוזן וכיפי מכל משחק FPS במולטיפלייר אחר, ואני אומר את זה לא בתור "מבקר קונסולות" אלא בתור שחקן PC כבד ואחרי שטחנתי גם שעות על משחקי אנריל, קאונטרסטריק, Fear, באטלפילד, RTCW והרבה אחרים. המשחק פשוט מצליח להיות הרבה יותר כיפי והרבה יותר מאוזן מכולם יחד. וזה בלי להזכיר שאפשר לשחק אותו עם עוד חברים בסלון.
אתה מזכיר גם את HL2 כדוגמא למשחק שיצא בערך באותו זמן וקיבל ציונים דומים. אז קודם כל HL2 יצא קצת אחרי היילו 2, וקיבל ציונים יותר גבוהים. היילו 2 כזכור, יצא קצת אחרי האכזבה מדום 3, ואולי גם זה תרם לציונים הגבוהים שלו כי הוא הצליח לישר קו עם ההייפ הרבה יותר טוב. ועדיין, גם HL2 יצא קצת אחרי הPC בגירסה לXBOX, ונחש מה? היא גם לא משהו. כמו שאתה משווה את HL2 לPC ואת היילו 2 לPC אפשר גם להשוות את גירסאות הקונסולות, ושם ברור שהיילו 2 יותר טוב – לפחות מהניסיון האישי שלי בשני המשחקים. האם זו השוואה הוגנת? כנראה שלו, אבל היא בברור יותר הוגנת מההשוואה שלך לגירסאות הPC כי היילו 2 יצא באיחור הרבה יותר גדול לPC.
אם אתה רוצה לעשות השוואה אמיתית, כדאי שתשווה את היילו 2 לXBOX ואת HL2 לPC – כי שניהם באמת יצאו באותה תקופה. ופה אני אומר לך שההשוואה מאד קשה בתור אחד שבאמת שיחק בשני המשחקים "בזמן אמת". אם הייתי צריך לבחור רק משחק אחד לקנות באותה תקופה הייתי די נקרע בין שתי האפשרויות, אבל בסוף בוחר בהיילו 2. כן, לדעתי הוא עדיף.
ונוכחתי בזה שוב ממש עכשיו: לקרתי היילו 3 ולקראת EPISODE 2 החלטתי לחזור על העלילה לשחקן יחיד של שני המשחקים בשבוע האחרון (בשני המשחקים המשכתי לשחק במולטיפלייר לאורך כל השנתיים האלו). והיילו 2 נראה היום קצת מיושן, אבל לא הרבה יותר מHL2. גרפיקה? HL2 לוקח פה. פיסיקה? גם. עיצוב שלבים? כשמדובר בשלבים סגורים אז שוב HL2 מנצח בקלות, אבל בשלבים הפתוחים הוא לא מתקרב להיילו 2 (לצורך העיניין, city 17 שמעוצבת כמו אחד הדברים המדהימים היא בכל זאת שלב די סגור. אני מתכוון לאזורי התעלות והחוף). כלי נשק? פה זה קשה. מצד אחד הגרביטי גאן, מצד שני האנרג'י סורד – אבל אין ספק שהיכולת לסחוב רק שני נשקים בהיילו 2 הופכת אותו להרבה יותר מעניין מההיבט הזה. התקדמות? היילו 2 הוא אקשן נטו, ולפעמים זה טוב ולפעמים זה רע. HL2 מציע לך גם פאזלים מאד מעניינים, אבל בפעם השלישית במשחק שבה צריך לקפוץ על חביות שמשכת עם הגרביטי גאן זה מתחיל להיות ממש מעייף. אויבים? הAI בשני המשחקים עדיין טוב מאד, אבל האויבים בהיילו 2 יותר מאתגרים – ורובם בעצם חזקים יותר ממך, כשבHL2 רוב האויבים הם בשר תותחים. קרבות "הבוס" לעומת זאת מרובים ומאתגרים יותר בHL2. אבל בשני המשחקים יש רגעי שיא: כמו הפעם שאתה מוריד סקאראב, לעומת הפעם הראשונה שאתה מוריד טרייפוד. סאונד? הדיבוב בשני המשחקים מעולה והאפקטים נהדרים ב5.1. מוסיקה? גם רגעי המוסיקה (המועטים יחסית) בHL2 לא מצליחים להתקרב לקרסוליים של המוסיקה הנהדרת של היילו 2. הסדרה הזאת הצטיינה תמיד בתחום הסאונד, ואני עדיין לא מכיר אף משחק שהצליח להשתוות אליה. סאונד מכניס אותך לאווירת המשחק לא פחות מגרפיקה ריאליסטית. עלילה? לשני המשחקים עלילת מד"ב נהדרת אבל הגישה של HL2 הרבה יותר מיוחדת: בלי שימוש בcutscenes אלא רק באמצעות סקריפטים.זה קצת בעייתי כי העלילה נשארת יותר עמומה. בכל מקרה, אם כבר הזכרתי את star control 2, אז אף אחת מהעלילות לא משתווה אליו כמובן. רק שזו לא חוכמה, כי במשחק FPS בכל זאת קשה יותר להעביר עלילה מורכבת.
ומה עם המולטיפלייר? לדעתי זו הסיבה העיקרית שהיילו 2 בסופו של דבר לוקח, גם אם מתחשבים בCS.
אז אולי היילו 2 הוא רק עוד FPS, אבל זה נכון כנראה גם לגבי HL2, וכל משחק שמצליח להצטיין.
4 באוקטובר, 2007 בשעה 17:44
אוקיי, אני לא רוצה לגלוש לויכוח של HL2 Vs Halo 2, כי מזה לא באמת נצא (לצורך העניין, לדעתי HL2 זה המשחק הטוב ביותר ששיחקתי בו. אני מאוד מאוד בספק שהייתי אומר אותו הדבר על Halo 2, גם בגרסת האקס בוקס).
לנושא הדיון עצמו – לא באתי בגישה שלילית למשחק. ממש לא. להפך, אני דווקא אוהב את משחקי Halo. את Halo הראשון ממש אהבתי, ואני חושב שבהתחשב בתקופה שבה יצא ולפלטפורמה שבה הוא יצא, ההתלהבות ממנו היתה מוצדקת. אני פשוט באתי בגישה אובייקטיבית לחלוטין לביקורות של Halo 3 שבהן ראיתי ציונים של 95, קראתי את הביקורות, וחשבתי לעצמי "אין פה שום דבר שמצדיק ציון כזה גבוה".
הזכרת את הביקורת של גיימספוט. זה לא מספר הדברים שהם ציינו לטובה שהפריע לי. ממש לא. אלא מהות הדברים. אם ב-Bioshock הם הזכירו "Absolutely amazing atmosphere and visual design" ב-Halo 3 הם דיברו על דברים שלדעתי הם פחות מהותיים. אני חושב שזה משקף את ההבדל בין שני המשחקים. אחד הוא מדהים מבחינה ויזואלית ואומנותית, עם עלילה עמוקה ומשחקיות מקורית, והשני הוא משחק פעולה מלוטש מאוד, עם Multiplayer מצויין, אך לא מאוד מקורי. זה אבסורד מבחינתי שהשני קיבל ציון גבוה מהראשון. לזה התכוונתי בפוסט.
אגב, אילן כתב בגיימר ביקורת שכנראה משקפת הרבה יותר מהביקורת בעולם.
http://www.gamer.co.il/gamer2/php/doc.php?id=108205
8 באוקטובר, 2007 בשעה 22:25
נתחיל מהסוף:
הביקורת של אילן לא נראית משקפת ודי ביזיון (בלי להעליב). זה ממש לא בגלל הציון, היתרונות או החסרונות, אלא יותר בגלל שהיא לא אומרת כלום על המשחק – לא במצב לשחקן יחיד ולא במצב המולטי. דאמן איט, מאיך שהוא הביא את ספור העלילה אפילו לא נראה כאילו הוא טרח לשחק בכל הקמפיין אלא דגם שלב או שניים כדי למהר לצאת עם הכתבה. אני לא טוען שזה מה שהוא באמת עשה, אלא רק שככה זה נראה מהביקורת.
יותר מזה, הטענה כאילו היילו 3 נראה במיטבו כמו גרסה משופרת מאד של היילו 2 מראה שאולי הוא גם שכח איך היילו 2 נראה, כי ההבדלים הם עצומים. אולי שווה לו לבדוק את ההשוואה שGT עשו בשביל לראות את ההבדלים בעיניים. זו אחת מהביקורות הפחות טובות שקראתי על המשחק – ושוב, בלי קשר למסקנה הסופית. מכל הביקורות אהבתי הכי את זו של firingsquad מאחר והם ממש טרחו להתעמק בקמפיין ומראש הודיעו שהם לא מסקרים את המולטיפלייר כדי שהכתבה תצא בזמן. הציון אצלם אגב הוא 92 – מתחת לממוצע הציונים של המשחק. אם אתה מחפש כתבה עמוקה אז זו ההמלצה הכי טובה שלי בינתיים.
ולגמי גיימספוט, אתה הזכרת אותה ולא אני. אני לא התלהבתי מהביקורת שלהם בשני המקרים. בכל מקרה גם בהיילו הם הזכירו רבות את העיצוב, אבל בהחלט לא ציינו את זה כמו שהם ציינו לטובה את ביושוק. אני מסכים בהחלט שאין תחרות בתחום העיצוב הויזואלי והאטמוספירה שביושוק משרה עליך – אבל אם אתה חושב שהמשחקיות של ביושוק מקורית אז כנראה שכחת מסיסטם שוק 2 שהרבה אלמנטים בביושוק הגיעו ממנו. אין פה חוכמות גדולות בקטע הזה.