זהו, התערוכה נפתחה רשמית. דוכנים, ראיונות, כל הג’ז הזה. אבל קודם כל – מסיבת העיתונאים של נינטנדו.
נינטנדו
אני… לא יודע. אני באמת לא יודע. למרות כל הפסימיות שלי, יש סיכוי שיש לנינטנדו משהו טוב בידיים. באמת. Ubisoft אתמול באמתגרמו לי להתרגש מה- Wii U לכמה רגעים. אפשר לעשות עם הפלטפורמה הזאת משהו טוב. הבעיה היא שנינטנדו מתנהגת כאילו היא החברה שהכי פחות מבינה מה אפשר וצריך לעשות איתה. אז עכשיו ה- Wii U, מסתבר, תומך בשני גיימפאדים ולא רק באחד. אבל הם לא מדברים על זה כרגע. והם מתכננים שה- Wii U ישמש ממש בתור מרכז בידור ביתי, כמו שהאקס-בוקס משמש היום, אבל גם על זה הם לא מדברים כרגע. אני לא בטוח למה נינטנדו חושבת שהיא צריכה לעשות לנו טובה. אתם צריכים לשכנע אנשים למה לעזאזל הקונסולה שלכם טובה, במיוחד עכשיו, אחרי שמיקרוסופט הראתה לנו את ה- Smartglass שלה.
רוב המשחקים שהוצגו במסיבת העיתונאים לא נראים מעניינים בכלל. חשבתי של- Arkham City: Armored Edition ו- Scribblenauts Unlimited יש איזשהו סיכוי, אבל ההתנסות איתם בתערוכה עצמה די ניטרלה את המחשבה הזאת. אני אופטימי לגבי Trine 2 ו- Aliens: Colonial Marines, אבל להפוך משחקים ישנים של פלטפורמות אחרות למשחקי דגל בקונסולה שלכם זו לא בדיוק טקטיקה חכמה.
מצד שני, ZombiU נראה טוב. אני אוהב את הרעיון של Trine 2 על הקונסולה. Lego City Undercover נראה מצחיק ומעניין. אפילו Luigi’s Ghost Mansion תפס את תשומת הלב שלי, ואנחנו כבר יודעים מאתמול שהריימן עבור ה- Wii U נראה מבטיח. אז אולי בכל זאת יש סיכוי?
ולמען הסר ספק, כל ההתבטאויות שלי לגבי מוצלחותה העתידית של ה- Wii U הן בעצם התלבטויות בנושא “עד כמה היא תהיה מוצלחת בעיני?”. אחרי ה- Wii, אף אחד לא הולך לנסות להמר על כמות המכירות של הקונסולה הזו. כרגע, לא נראה שיש לה פוטנציאל גדול במיוחד, אבל אם יש משהו אחד שלמדנו מההשקה של ה- Wii זה שאסור אף פעם להניח שלקונסולה של נינטנדו אין פוטנציאל גדול במיוחד.
התערוכה
אי אפשר שלא להכנס קצת לשוק כשנכנסים למרכז הכנסים. הגודל, כמות האנשים, הרעש… מדובר באירוע בסדר גודל מטורף. ובגלל שהיום היה קצת קצר (התערוכה נפתחה רק שעתיים לאחר שהסתיימה מסיבת העיתונאים של סוני), יש המון דברים שעוד לא הספקנו לראות. ובכל זאת, יצא לנו לראות כמה דברים, שעל חלק מהם אני ממש רוצה לדבר.
ה- Wii U בפעולה
יצא לנו לנסות את ה- Rayman החדש, Arkham Cityל- Wii U ו- Scribblenauts Unlimited. בלי קשר למה שאנחנו חושבים על המשחקים (Arkham City ו- Scribblenauts לא משהו, ריימן מגניב), יש כמה דברים שאפשר לשים לב אליהם בנוגע לקונסולה החדשה כבר מעכשיו.
בתור התחלה, השלט שלה נוח. מאוד. הוא גם די קל. מה שלא נוח זה שלא ממש ברור לי, בתור שחקן, על איזה מסך אני צריך להסתכל בכל פעם. כל הסטה של המבט מאחד המסכים גורמת לי להיות קצת פחות מרוכז במשחק, ובמשחקים שבאמת דורשים ממני לעבור כל הזמן ממסך למסך (למשל, Scribblenauts), זה יכול להיות ממש סיוט.
X-COM
ההדגמה של X-COM היתה הרבה פחות מרגשת משחשבתי, כי חשבתי שבאמת ייתנו לנו לשחק קצת במשחק (לפחות ברמה הטקטית). בסוף לא נתנו לנו, אבל היא כן קיבלה תפנית משעשעת כשהמדגימים בחרו לתת לאחד הלוחמים החזקים ביותר בצוות שלהם את הפנים של סיד מאייר, יוצר סדרת Civilization.
מה שעניין אותי יותר זה הראיון הקצר עם גרט ביטנר, מפיק המשחק, שערכתי אחר כך. הדברים שהכי עניין אותי לשאול אותו לגביהם זה רמת הקושי של המשחק (שלפחות לפי ההדגמה, על אף שהיא היתה מתוסרטת, נראית מאוד ברוטאלית), אבל הצלחתי לשמוע ממנו גם את הדברים הבאים:
- למרות שנראה בהתחלה כאילו אין סיכוי שזה יקרה, הם בוחנים את האפשרות של משימות הגנה על הבסיס, בסגנון X-COM המקורי. הבעיה העיקרית שלהם עם המשימות האלה, לדברי גרט, היא שהשחקן צריך לעבוד מאוד קשה רק בשביל שהמצב שלו לא ישתנה לרעה, וזה, לטענת גרט, לא כיף בכלל.
- הוא לא נחשף עד כה, אבל במשחק צפוי להיות גם מנגנון של קרבות אווירים בין המטוסים של X-COM לחלליות החייזרים.
- מבין החייזרים במשחק – חלקם חדשים לחלוטין וחלקם נלקחו מהמשחק המקורי – רק שניים מבין החייזרים החדשים פורסמו עד כה – ואנחנו יכולים לצפות לאינטרקציה מעניינת איתם במהלך החודשים הקרובים, אבל מאוד מעניין אותי לראות גם מה קורה כשבוחרים בנתיב סיום שונה.
Star Trek
אין מה להגיד על Star Trek. מדובר במשחק שערכי ההפקה שלו גבוהים במיוחד (כל השחקנים המקוריים משתתפים בדיבוב המשחק), ממשיך סרט מצוין (מאוד אהבתי את ה- Star Trek החדש), ומגיע בתור נקודת פתיחה לסרט מצוין אחר. לכאורה, הרבה מהתנאים לטובתו…
אבל כמו הרבה משחקים מבוססי-סרטים אחרים, הוא מתרסק במהירות ברגע שמתחילים לשחק ו… אין מה לעשות, הוא נראה משעמם. עד כמה שניסיתי להצניע את זה בכתבה הקצרה שתעלה ב”וואלה!” על המשחק בקרוב, הוא לא נראה מספיק מעניין. ו”קו-אופ א-סימטרי” הן לא מילות קסם שמשפרות אוטומטית כל משחק, לא משנה עד כמה משמים הוא נראה במבט ראשון.
Scribblenauts Unlimited
צורת השליטה החדשנית של Scribblenauts Unlimited מדגימה את הבעייתיות בטכנולוגיה של ה- Wii U. רוב הזמן אתם רוצים להסתכל על המסך הראשי, כי הוא גדול יותר ונוח יותר, אבל בכל פעם שאתם רוצים לכתוב מילה חדשה בשביל “להכניס” אותה לעולם המשחק, אתם צריכים להסתכל על הגיימפאד שלכם. ומכיוון שאפשר לשחק כמעט את כל המשחק גם דרך הגיימפאד שלכם, אתם “נתקעים” שם. עד שפתאום משהו מסיט את תשומת הלב שלכם, ואתם מחזירים אותה למסך הגדול, ואז כל התהליך חוזר על עצמו.
ולגבי המשחק עצמו? למרות מספר חידושים במכניקת המשחק (כולל כמה שימושיים במיוחד), הוא נראה יותר מדי דומה ל- Scribblenauts הקודמים. וזה לא דבר טוב.
סוף יום #2
זה לא כל מה שקרה היום. גם שיחקנו ב- Borderlands 2, וראינו לא-מעט דברים אחרים, אבל על הדברים האלה יש לי פחות מה להגיד כרגע. מחר, יש לנו עוד כמה משחקים שאנחנו אמורים לראות, ובערב – הולכים לראות את הקונצרט Video Games Live, בו ינגנו מוזיקה ממשחקי מחשב ווידאו. יהיה מגניב.
6 ביוני, 2012 בשעה 15:48
גם אני הופתעתי מהפוטנציאל שפתאום רואים ב WiiU. התסכלתי על ה press confrenece שלהם ובאמת התרשמתי.
אם אני יכול לבקש משהו, אם תוכלו להסתכל מחר (היום?) על Planetside 2, ולספר כמה זה מגניב MMOFPS. וגם Borderlands 2.
אני חייב לשבח אותך על הסיקורים. זה מאוד מגניב שיש מישהו מבפנים. כמה עלה כרטיס כניסה? האם זה היה תנאי שתהיה כתב במקום כלשהו כדי שתוכל להיכנס?
6 ביוני, 2012 בשעה 17:13
ראיתי את הבקשה שלך בטוויטר – אני גם ככה תכננתי לראות אותו, אבל לא הספקתי אתמול. נראה אם אני אצליח היום.
בקשר ל- Borderlands 2: ראינו אותו אתמול, שיחקנו בדמו, ודניס ראיין ראיון קצר עם המפיק של המשחק. לא היה לי יותר מדי מה להגיד עליו (וגם כשכתבתי את הפוסט למעלה כבר הייתי הרוג מעייפות), אבל דניס כתב עליו כתבה קצרה שתעלה ב"וואלה" מתישהו. בקצרה: אין לי מה להגיד מעבר ל"נראה סבבה לגמרי" ו"כיפי ממש".
6 ביוני, 2012 בשעה 20:58
אחלה. תודה רבה.
8 ביוני, 2012 בשעה 1:05
עידן,נראה לי אתה הבנאדם הראשון ביקום (או השני אחרי blisf?) שהיה ספקן לגבי הWIIU ודווקא לאחר הפרזנטציה המזעזעת של נינטנדו התמלא בספקות לגבי השקפתו במקום בחיזוקים…
והייתי שמח אם היית מרחיב טיפה למה ארקהם סיטי היה לא משהו-הגראפיקה פחות טובה? המסך הנוסף מסורבל או לא מוסיף? סתם אתה לא אוהב את ארקהם סיטי בלי קשר לWIIU?
הסבר בבקשה 🙂
ותודה על הסיקור המצויין,נורא כיף לקרוא ולנסות "להרגיש" איך זה להיות שם,תהנה.
8 ביוני, 2012 בשעה 9:23
מצטער, אני פשוט ראיתי כמה דברים שאהבתי במסיבת העיתונאים האלה. אני יודע שחלקם לא היו פופולרים ואהובים במיוחד (למשל Nintendoland), אבל אני באמת חושב שה- WiiU לפחות הפגין פוטנציאל. עכשיו, כמה ימים אחרי, בהתחשב בכך שראיתי איך חלק מהמשחקים מנצלים את ה- WiiU, אני כבר לא כל כך בטוח.
לגבי Arkham City – מדובר באופציה השנייה. הקונטרולר המיוחד באמת לא מוסיף שום דבר – רק כמה קטעים גימיקיים מיותרים, כמו הדור הראשון של משחקי Wii או Move. וכן, יותר משהוא מוסיף – הוא מסרבל. אין לאף שחקן סיבה לקנות דווקא את הגרסה הזו בניגוד לגרסאות שהיו קיימות עד עכשיו.
וכמובן – תודה לך! אני שמח שאתה נהנה. 🙂
8 ביוני, 2012 בשעה 16:00
אתה לא צריך להצטער,אני גם מסכים שלשלט יש פוטנציאל אבל את זה עוד ידענו לפני התצוגה,אחריה,לפחות עבורי,היתה ירידה רצינית בציפיות,לא התלהבות.
לא הוצג שימוש חדשני ומעניין במיוחד בשלט מלבד הדברים המובנים מאליהם (מפה,סונאר,לחיצה על KEYPAD בזומביו וכו') והיה מאוד מאכזב לראות שאין בקושי משחקים חדשים למכשיר הזה מלבד פיקמין3 ופורטים בני שנה.זו היתה תצוגת תכלית מאוד אומללה מצד נינטנדו שהוכיחה שבתעשייה עדיין קיים חוסר אמון רציני מצד מפתחות צד ג' כלפיה וגם נינטנדו עצמה למרבה הזוועה לא באה עם שום דבר מרגש משלה.
לדעתי זו היתה חשיפת הקונסולה הכי גרועה שנעשתה כנראה בהיסטוריה.
תמשיך עם הסיקור ותודה על התודה שלך 🙂
8 ביוני, 2012 בשעה 17:42
תראה, כל המשחקים שהם אינם פורטים בני שנה ל- WiiU הם המשחקים שנראו כאילו הם עושים שימוש מוצלח בשלט שלה. ספציפית, מה שראינו מריימן במסיבת עיתונאים היה מאוד נחמד לדעתי. אבל עזוב את זה, ZombiU לדעת *גאוני*, ועושה בשלט שימוש מבריק. בחצי השני של סיכום היום השלישי אני אכתוב עליו ואסביר בדיוק למה ואיך זה עובד. זה, בעיני, באמת ה- Killer App של ה- WiiU. לא מספיק בשביל לגרום לי לקנות את הקונסולה, אבל מספיק בשביל לגרום לי להצטער על זה.