והמשחק של היום הוא… Geometry Wars: Retro Evolved!
Geometry Wars: Retro Evolved כבר אמור להיות מוכר לכם. מעבר לעובדה שתמונה מתוכו מככבת בראש הבלוג הזה, גם דיברתי עליו כמה פעמים מאז שהבלוג הזה נפתח, וקישרתי בכמה הזדמנויות לביקורת שלי עליו ב- Gamer. ובכל זאת, אני בטוח שמסתובבים פה כמה אנשים שאף פעם לא ניסו את המשחק המופלא הזה, אז תנו לי להבהיר את זה בצורה הכי ברורה שאני יכול: Geometry Wars: Retro Evolved הוא המשחק שמולו נמדד כל Arena Shooter אחר.
Geometry Wars לא היה המשחק הראשון בז'אנר. הוא גם לא המשחק הטוב ביותר. ובכל זאת, העדויות מדברות בעד עצמן – בכל כתבה על Arena Shooter חדש, אם לא משתמשים בשם הלא-מוכר של הז'אנר, מגדירים אותו בתור "משחק בסגנון Geometry Wars". המדקדקים-היסטורית טורחים לציין שבעצם מדובר ב"משחק בסגנון Robotron", אבל עד שהמשחק הזה הגיח בגרסה מחודשת ל- Xbox Live Arcade, רק אנשים זקנים ידעו על מה הם מדברים.
אז מה יש בו, ב- Geometry Wars, שהופך אותו לכל כך מוצלח? ובכן, בהרבה מאוד קריטריונים, הוא מייצג את המינימום ההכרחי להצלחה של Arena Shooter, שהרבה מאוד משחקים, במפתיע, נכשלים מלעמוד בו. השליטה של השחקן במשחק היא מוחלטת – זמן התגובה של החללית ללחיצות השחקן הוא מיידי, ה- Collision Detection שהמשחק מבצע מדוייק עד הפיקסל האחרון, והעלייה ההדרגתית ברמת הקושי היא בדיוק בקצב הנכון. זה אולי נשמע בנאלי, אבל מדהים כמה משחקי Arena Shooter שבדקתי בשבועיים האחרונים לא הצליחו לבצע את זה.
במובנים אחרים, Geometry Wars מתעלה מעל המינימום ההכרחי הזה ויוצר את החוויה הממכרת להחריד שמוכרת לכל מי שניסה לשחק איתו. בזכות העובדה שהמפלצות מופיעות בתבניות קבועות בדרך כלל, ושאפקט קולי אופייני מודיע לשחקן איזה מפלצת הולכת להופיע – השחקן תמיד שומר על תחושה של שליטה מלאה במתרחש. כשאתם מפסידים, אתם יודעים בביטחון מוחלט שזה רק כי לא הייתם טובים מספיק. מכיוון שכל משחק (במיוחד בתקופה הראשונית שבה תשחקו במשחק) נמשך מספר בודד של דקות, אתם מיד מכניסים את עצמכם לתוך המשחק פעם נוספת, נחושים לעקוף את ה- High Score המתגרה שמסתכל עליכם מהפינה הימנית-עליונה של המסך.
אם Geometry Wars מצליח לאכזב בקריטריון כלשהו, זה קורה רק כאשר משווים אותו לגרסת ה- Xbox 360 הטובה-יותר שלו. למרות השליטה המדוייקת יותר עם העכבר, שני סטיקים אנלוגיים הם עדיין הדרך הטבעית יותר לשחק אותו. בנוסף, הגרסה סובלת מבעיות טכניות מעיקות בסאונד, וירידה ביזארית ולא-מוסברת בקצב הפריימים-לשניה. הוסיפו לכך את העובדה שבגרסת ה- PC אין Achievements (גם בגרסה שזמינה להורדה דרך Steam) ושאתם לא יכולים להשוות את הניקוד שלכם עם החברים שלכם באופן מובנה במשחק (שוב, גם לא דרך Steam), וגרסת ה- PC של המשחק בהחלט מסתמנת בתור הגרסה החלשה ביותר שיש ל- Geometry Wars להציע.
כך או כך, במחיר פתטי של ארבעה דולרים ב- Steam, אתם פשוט חייבים להתנסות ב- Geometry Wars. זאת אומרת, בהנחה שאין לכם אותו כבר על ה- Xbox.
8 ביוני, 2008 בשעה 23:10
כרגע ניסיתי בפעם הראשונה, אני חייב לציין שלאחר חיבור הגיימפאד המשחק מהנה יותר ו…אממ… קל יותר, אם לשליטת העכבר הייתה נקודה מרוחקת יותר (מהחללית?) שהייתה מציינת את כיוון הירי זה היה מהנה עוד יותר (יש דרך לעשות את זה?).
9 ביוני, 2008 בשעה 2:34
יש דרך לעשות את זה באפשרויות של המשחק. תהנה. 🙂
9 ביוני, 2008 בשעה 12:41
לא הייתה לי מספיק אמונה במשחק כדי להאמין שיש אפשרות כזאת : P
ניייס… עדיין עם הגיימפאד זה יותר מהנה, עם העכבר יותר קל.
כולם מוזמנים לשתף אותנו בשיא שלהם, שלי למשל 111,000… כן זה קצת עלוב אבל לא שיחקתי יותר מדי.
12 ביוני, 2008 בשעה 14:12
באופן מפתיע (או שלא?) דווקא גרסת הWII נחשבת לגרסה הטובה ביותר היום. הבעיה היחידה היא שהמשחק על הWII עולה כמו משחק מלא (50$ בחו"ל או 350 ש"ח בארץ), מה שהופך אותו לבדיחה.