משחקים על קטן: Civilization IV – War of Two Cities

דני מור| כללי הוספת תגובה

במסגרת החלק הראשון של סדרת הביקורות בנושא משחקי Windows Mobile, מן הראוי שאני אתן סקירה קצרה על המכשיר בו אני משתמש לצרכי הבדיקות. ה-Touch HD או בשם הקוד שלו – Blackstone,  מיוצר ע"י ידי חברת HTC ומביא עימו מפרט מרשים יחסית; מעבד מבוסס Qualcomm MSM7201A במהירות 528Mhz, זיכרון RAM בגודל 288MB,צ'יפ מובנה של ATI לגרפיקה ומסך בגודל 3.8 אינץ'. הבעיה היחידה באזור הביצועים היא שעבור רוב האפליקציות והמשחקים, אין דרייבר מסודר שמאפשר לגשת לצ'יפ הייעודי, מה שמוריד את ה-FPS. למזלי, יזמים מוצלחים מפורום XDA-Developers כבר נתנו מענה לבעיה הזו.

עוד לפני שיצא המשחק השני מסדרת Civilization, הייתי מעריץ. המשחקים היו פורצי דרך, עמוקים, מהנים ופשוט מוצלחים בכל רמה. אפשר להתווכח על כמות החדשנות שהביאה הסדרה במהלך השנים, אבל אין ספק שהיא הוכיחה את עצמה בתור שחקנית משמעותית בקטגוריית ה-Turn-Based Strategy. לכן התאכזבתי כשראיתי ש- CIV 4:WoTC סוטה לחלוטין מהנוסחה המוכרת ומנסה "משהו חדש".

משחקי פלאפונים חוטאים הרבה במחלה שמאפיינת את WoTC. הם בטוחים שבגלל הפלטפורמה החלשה יחסית והמסך הקטן, אין יכולת באמת להעביר חוויית משחק. ובמקרים רבים אני מסכים – לשחק Quake 3 כנראה לא יעבוד באותה צורה כמו שזה עובד ב-PC, למרות שזה אפשרי. אבל דווקא משחקים מבוססי תורות הם מושלמים לפלאפונים ודומיהם, ולכן העובדה ש-WoTC הוא לא מבוסס תורות אלא אסטרטגיה בזמן אמת נראית לי תמוהה.

המשחק מתאר את עלילותיה של האימפריה בשליטתך, כאשר מטרת המשחק היא לעבור סדרת שלבים בקושי עולה. בכל שלב מוצבת עיר בכל צד במפה – והמטרה היא לגרום לכוחות השחקן להגיע לעיר האויב ומכך להשמיד אותה. יש למעשה שלוש יחידות בלבד – יחידת רגלים, יחידת תקיפה מרחוק, ויחידה ממוכנת (או בתקופות העתיקות, פרשים). בין היחידות יש קשר בנאלי של אבן-נייר-ומספריים, כך שבמידה ויחידת רגלים תתקל ביחידה ממוכנת, היא תושמד במקום. בדרך יש מכרות המעלים את היכולת לירות פגזי ארטילריה, וחוות המעלות את ייצור המזון ומאפשרות קניית יחידות נוספות. כמובן שלא ניתן ישירות להגיע לעיר האויב, ובדרך צריך להשמיד מספר חומות העומדות בדרך השחקן.

וכאן מתחילה הבעיה. המשחק נטול עומק לחלוטין; היחידות בנאליות ולא מעניינות, ולא ניתן לשלוט על אופן פעלותן. למעשה, אי אפשר אפילו למנוע מהן מלהתקדם – מרגע יצירתן הן יתקדמו קדימה עד אשר יתקלו בחומת האויב או יושמדו בדרך. לצערי, מה שנשאר מהמשחק זה מציאת האיזון בין שלושת הקטגוריות וכל שלב ייגמר במהרה. אין שוני בין שלבים למעט האייקון המייצג את היחידות והמעט שהטכנולוגיה שניתן לחקור בין שלבים תורמת למכניקה במשחק.

הגרפיקה גם כן לא מיטיבה עם הפלאפון – למרות שלא ציפיתי לתלת-מימד מרשים, הגרפיקה מורכבת לרוב מדמויות קטנות ומפוקסלות הנעות לאורך המפה, והאפקטים הקוליים  לא זכו לטיפול טוב בהרבה. השיקול לכך הוא בדרך כלל הגיוני, רוצים לחסוך במשאבים לאור הזיכרון המוגבל. אבל המשחק היה מרוויח אם הוא היה יותר Scalable – ומאפשר לאלו מאיתנו בעלי מכשירים חזקים להינות מגרפיקה חדה יותר.

סך הכול המשחק חביב למספר קטן של שעות, אבל רדוד ולא מעניין לאורך זמן.

תגובה אחת ל “משחקים על קטן: Civilization IV – War of Two Cities”

  1. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    רגע , אז המשחק לא מנצל את מסך המגע? נראה לי דווקא שמסך מגע יכול מאוד להתאים להזזת יחידות (אם יש עט , זה יכול להיות אפילו יותר מהר מעכבר)

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS