Batman: Arkham Asylum הדמו

עידן דקל| כללי הוספת תגובה

בעונת המלפפונים שנחתה עלינו, Batman: Arkham Asylum (שייקרא מעתה BAA) זורח כאחד המשחקים היחידים שייצאו בקרוב ושאנשים אשכרה מצפים להם (לעתים ברמות שמזכירות את ההיסטריה שקדמה ל”האביר האפל”, מה שמביא אותי למסקנה שככל הנראה יש לבאטמן הרבה מעריצים בעולם).

לאור ההיסטוריה העגומה של משחקי מחשב מבוססי פרנצ’ייז, ולאור זה שבאטמן הוא לא גיבור העל החביב עלי (אין מה לעשות, אהבתי נתונה לסופרמן), BAA לא דגדג לי את בלוטות החשק במשך רוב תקופת הפיתוח שלו. רק עם שחרור הטריילרים (ומבול קטעי הוידאו שבאו בעקבותיהם), כשנראה היה שהמפתחים עובדים על משחק שעומד בסטנדרטים של היום, ולא מתייחסים לחומר המקור שלהם כתירוץ לעבוד פחות, ולקהל שלהם כקהל שבוי שיקנה את המשחק בכל מקרה, הנקודה שלו התחילה להבהב ברדאר שלי.

אז, מאחר שאתמול שוחרר הדמו של המשחק לכל הפלטפורמות המרכזיות (PC, Xbox ו-PS3), החלטתי לתת לו סיכוי.

הדמו מגיע ארוז בקובץ ענק בן שני ג’יגה, ומספק בין רבע לחצי שעה של משחק (תלוי כמה מהר תתפסו את מכניקת המשחק, והאם תדלגו על כל קטעי הדיאלוגים שממלאים אותו). הוא מתחיל עם הבאתו של הג’וקר לארקהאם אסיילום ע”י באטמן וכוחות המשטרה. לאחר שבאופן מפתיע (לכל מי שלא שמע על הג’וקר או באטמן מימיו, כלומר) הג’וקר משתחרר משוביו, באטמן נאלץ לרדוף אחריו ברחבי ארקהאם, בנסיון לתפוס אותו. בדרך הוא יפגוש הרבה Henchmen, כמו גם כל אחד מהנבלים שהוא נלחם איתם אי פעם.

מהדמו נובע שבבסיסו, BAA הוא משחק התגנבות עם אלמנטים של מכות. למעט בשני הקרבות הראשונים, בהם מוסברות כל הדרכים בהם באטמן יכול להלחם באויבים השונים (“לחצו על X בשביל לתת מכות, Y בשביל להתגונן”), השחקן מבלה את רוב המשחק באחד משני המצבים הבאים: מתגנב מאחורי ה-Henchmen של הג’וקר והורג אותם חונק אותם עד איבוד הכרה; ישוב על גרגוילים שמפוזרים בצורה מאוד נוחה בכל רחבי ארקהאם, מחכה להזדמנות טובה לתלות את ה-Henchman התורן על הגרגויל / לזרוק עליו בטראנג ולרדת להרביץ לו עד איבוד הכרה / לתת לו Glide Kick ולהרביץ לו עד איבוד הכרה. כי באטמן לא הורג אנשים, הוא רק גורם להם לכזה זעזוע מוח, או מונע מהם חמצן למספיק זמן, עד שהם מתעלפים. זה הרבה יותר הומאני. כנראה שהמונח “נזק מוחי” לא קיים ביקום של DC. אבל אני נסחף.

אז – BAA. מה עוד יש שם? אה, כן. יש לבאטמן את היכולת להפעיל את ה-Detective Mode, שנותן לשחקן לראות בצורה ברורה מהם האלמנטים האינטראקטיביים בסביבתו (גרגוילים להתלות עליהם, סבכות מיזוג אוויר שאפשר לשחרר מהקיר, כאלה מין), וגם, מאיזושהי סיבה, לראות בני אדם כשלדים מהלכים. אני מניח שהוא לקח את זה בהשאלה מסופרמן.

מבחינה גרפית, המשחק מאוד מרשים. הדמויות נעות בצורה מציאותית, ואפשר כמעט להרגיש את החומר ממנו עשויה החליפה של באטמן. הוא אפילו משתמש במנוע PhysX של nVidia, אם כי אני חושד שהשימוש היחיד בו נעשה עבור התנפנפויות הגלימה של באטמן.

אני מנסה שלא להשליך מהדמו לגבי המשחק השלם, כי אחרי הכל מדובר פה בטעימה קטנה מאוד מ-BAA, אבל אני חושש שבסופו של דבר הדמו מעל בתפקיד שלו – הוא הוריד את רמת הציפיות שלי מהמשחק. עולה הרושם ש-BAA הוא משחק מונוטוני למדי. למרות שיש לשחקן את הבחירה איך להרוג את היריבים שלו בכל “זירה”, האפשרויות דומות מדי זו לזו (“הסתערות” לא מופיעה באוצר המילים של באטמן, לדוגמא) ומיעוט לחצני ההתקפה (אחד, כזכור לכם) הופך את הקרבות ללא מעניינים. בין הזירות, המשחק ליניארי לחלוטין, והוא אפילו לא מנסה להסתיר את העובדה הזאת. כרגע, הוא מזכיר לי יותר מדי את Watchmen: The End is Nigh, וזה אף פעם לא טוב. אה, כן – למה לעזאזל המצלמה מתעקשת להתקע מצד ימין של באטמן? אני כל הזמן מרגיש שאני צריך לסובב אותה, וזה גורם לבאטמן להתקע בקירות, וזה מעצבן.

אז, מה ההתרשמות שלכם מהדמו?

2 תגובות ל “Batman: Arkham Asylum הדמו”

  1. שחר לנגבהיים מאת שחר לנגבהיים:

    יותר אוהב את סופרמן? מאת בטמן?!

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    לגבי הפיסקה הראשונה: http://www.smbc-comics.com/?id=1312#comic

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS