על קונסולות ותוכן משתמשים

עידן זיירמן| שטויות הוספת תגובה

דאג לומברדי מ- Valve פטפט עם GamesIndustry.biz על כך שהקונסולות יהיו חייבות להעזר יותר בתוכן מבוסס-גולשים, אם הן רוצות לפתח את נושא המשחקים ברשת.

זה לא ממש חוכמה להצהיר הצהרות רטוריות כאלה, אבל לא זו הנקודה. אפשר להבין את הבעיה שמפתחי המשחקים לקונסולות נתקלים בה מאוד מהר: הקונסולה היא לא כלי מתאים לפיתוח תוכן נוסף ע"י המשתמשים.

נכון, יש לקונסולות כלים שמאפשרים לפתח תוכן ע"י משתמשים, בכל מיני רמות. אבל הכלים האלה בדרך כלל משולבים בתוך המשחק, ופועלים תחת סט כללים אינטנסיבי למדי. לא משנה עד כמה הן פתוחות, הן אף פעם לא יציעו אפילו את הכוח הכי בסיסי אותו מציע עורך שלבים שמאפשר לכתוב כמה סקריפטים, שלא לדבר על האפשרות לתכנת מודולים שיעבדו ישירות עם מנוע המשחק. בסופו של דבר, כל כלי לעריכת שלבים שמכבד את עצמו דורש מקלדת, וכנראה גם כלי תכנות/עריכה גרפית רציניים.

וכאן מגיעה הבעיה. אני לא רואה שמץ של סיכוי שיצרני הקונסולות יעבירו, ביודעין, את המנוע של המשחק שלהם למחשב האישי. ההתאמה בפני עצמה תיקח מהם משאבים גדולים למדי. אז לעשות את כל זה רק בשביל לאבד את האקסקלוסיביות? לאפשר לאנשים לעשות במשחק שלהם ככל העולה על רוחם, ואז להעלות את זה בעצמם לקונסולות? מי יפקח על זה? זה יפגע ביציבות של הקונסולה! אחרי הכל, כל יצרן קונסולה, כמעט, חוטף חום מהכלים הביתיים שמאפשרים למשתמשים להריץ Linux על הקונסולה שלו. אז לפתוח פתח מוצהר לאפשרות הזאת, לכל מי שחפץ בכך? Not bloody likely.

תגיות: ,

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS