לפני כחודש, כשהתפרסמו פרטים על מערכת ה- DRM החדשה של Ubisoft, משום מה סירבתי להתרגש. כבר ראינו מערכות DRM מגעילות בעבר, וקצת התרגלתי לעובדה שמפתחי משחקים למחשב האישי מניחים שיש לי חיבור קבוע לאינטרנט. אבל לחבר’ה מ- PC Gamer יצא לשחק קצת עם המערכת הזאת, כשהם קיבלו את עותק הביקורת ל- PC של Assassin’s Creed 2, והם גילו שכל החששות שלהם התממשו: אם החיבור שלכם לאינטרנט מתנתק באמצע המשחק, המשחק שלכם יפסיק לעבוד, ואתם תזרקו באופן חסר-בושה בחזרה לתפריט הראשי.
הדעה שלי על הנושא הזה לחלוטין לא השתנתה מאז שכתבתי על מערכת ה- DRM המכוערת של Mass Effect, אי-שם ב- 2007. שוב נראה שהחשש מהפיראטיות על המחשב האישי דחפה את חברות המשחקים למעשה פתטי במיוחד, שתהיה לו בדיוק אפס השפעה אמיתית על הפיראטיים, והמשמעות האמיתית שלו היא שהרבה פחות אנשים ירצו להסתבך עם גרסת המחשב האישי של Assassin’s Creed 2. גם אלה שכן יפגינו אומץ ויקנו את המשחק, כנראה יתחרטו על ההחלטה הזאת בפעם הבאה שבה ספקית האינטרנט שלהם תחליט לעשות להם בעיות בחיבור, ותשמיד את ההתקדמות שלהם מאז נקודת השמירה האחרונה. את המשחק הבא של Ubisoft הם כבר יקנו עבור ה- Xbox או ה- Playstation שלהם.
במהלך 2009 העזתי לחשוב שכל נושא ה- DRM קצת יורד מהכותרות. שחברות ההפצה הגדולות קצת קיבלו שכל. אבל כשאני מחבר לידיעה הזאת את ההכרזה על כך שגם Command & Conquer 4 ידרוש חיבור מתמיד לאינטרנט, אני מקבל את התחושה שאנחנו צופים בנסיונותיה המאומצים של תעשיית משחקי ה- PC לבצע התאבדות טקסית. וזה עצוב.
18 בפברואר, 2010 בשעה 1:02
וואו. אני לא אומר את זה הרבה (באינטרנט), אבל הם פשוט בני זונות.
18 בפברואר, 2010 בשעה 8:48
דנתי בדיוק בנושא הזה בשבוע שעבר,
http://www.vgames.co.il/article/8676.html
לדעתי הם לא יוכלו להשאיר מצב שבו המשחק פשוט מפסיק לעבוד כשמתנתק האינטרנט כי זו הגזמה פראית.
אגב, לא הזכרת את בליזארד ו- Starcraft II. ככל שאני מבין, הוא ימשיך לעבוד אבל אי אפשר יהיה יותר לשמור.
18 בפברואר, 2010 בשעה 9:49
חס וחלילה שיקנו לפלייסטיישן ולXBOX זה יכניס לחברות יותר כסף..לא מספיק שדפקו אותנו עוד נשלם על זה יותר.פשוט שיקנו פחות משחקים וכל משחק שהוא לא סטרקרפט להחרים אותו..לא לקנות את אססינס קריד,אם לא הינו מקבלים בזרועות פתוחות את MW2,יכול להיות שלא הינו צריכים להלחם על שרתי הDEDICATED(BC2 עשה בעיות בסוף יש שרתים בתשלום נראה לי?חתיכת פתרון..ביושוק 2 אין,AVP "עוד מעט יגיעו" ולך תדע איזה עוד משחקים יעשו לנו את זה)האמת שבד"כ אין לי כ"כ בעיות באינטרנט אבל כשיש לפחות אני יכול לחזור לסינגלים ולקמפיינים שזנחתי וזה שינוי מרענן.מישהו יכול לשפוך טיפה אור על ההגיון או המניעים (אפילו האינטרסנטים) של חברות בלדפוק ככה את השחקן?
18 בפברואר, 2010 בשעה 9:51
עידן, ציטטתי אותך:
http://www.vgames.co.il/article/8767.html
אהבתי את התגובה של RPS 🙂
18 בפברואר, 2010 בשעה 10:27
אני מבין שבאמת אין כמעט אף אחד שלא חווה ניתוקים מהאינטרנט באשמת איזשהוא ציוד תקשורת… אצלי למשל יש בעיות בקו כל כמה ימים ובזק מתעקשים שזו בעיה בראוטר למרות שהדפוס מראה שזה ממש לא קבוע ולא תקלת חומרה. (למה? – כי נורת הPPP ולא הDSL נכבית).
מעניין מה יהיה השלב הבא – מהירות המשחק תקבע לפי הPING שאתה מקבל מהשרת 😡
18 בפברואר, 2010 בשעה 11:24
נו, אז זה עוד DRM מגוחך. אני נשאר באמונתי העזה שזה יפסל מהר מאוד ברגע שיצא לקהל הרחב.
הישהו זוכר את הדונגל? לא? בדיוק.
18 בפברואר, 2010 בשעה 11:51
לא הגזימו ולא שום דבר. זה צעד לגיטימי לחלוטין ואפשר לגמרי להבין את יוביסופט.
מה בדיוק קורה כשאתה משחק במולטי וחיבור האינטרנט מתנתק? האם זה באמת חדש לנו הסיפור הזה? האם בגלל שזה משחק SP ההתנתקות היא חמורה יותר? להיפך, אם כבר. במשחקי MP זה נוראי פי כמה לחטוף התנתקות באמצע המשחק, וכולנו כגיימרים כבר למדנו לחיות עם זה ולקבל את זה. היו כבר DRM-ים גרועים בהרבה (הגבלת מספר ההתקנות היא לדעתי הגרועה שבהן).
התאבדות טקסית? בחייך, די עם הבולשיט.
18 בפברואר, 2010 בשעה 12:57
לא מזמן קניתי מ-Steam את bioshock 2, מאז הספקתי לשחק שני שלבים עד שלא הצלחתי יותר להתחבר ל-Games For Windows Live המטופש. (מקבל שגיאת התחברות שהאזור שלי לא נתמך, למרות שכבר התחברתי כמה פעמים). קניתי את זה במקום להוריד פיראטית, בכדי להועיל לתעשיית משחקי ה-PC, שבמחינתי זו ה-פלטפורמה למשחקים, ותמיד תישאר (למרות שיש לי PS3).
מיותר לציין עד כמה שזה מתסכל לשלם עבור משחק ולא להיות מסוגל לשחק בו רק מכיוון שאני לא מצליח להתחבר לאיזשהו שרת.
הגורמים בתעשיית המשחקים,ובמקרה הזה Microsoft, קוברים את ה-PC כפלטפורמת משחקים במו ידיהם. הם, ולא הפיראטיות. עכשיו באופן אירוני אני מוריד את Bioshock 2 הפרוץ מ-rapidshare, לאחר ששילמתי בשבילו כסף. "בזיון" זו לא המילה כאן.
חשבתי לפני כן לקנות גם את Assasins Creed 2. זה כבר לא יקרה. את זה אני אוריד פיראטית, ובמצפון נקי לחלוטין.
18 בפברואר, 2010 בשעה 13:04
InterAl, במשחק מולטי התנתקות היא רע הכרחי: הרי אין פה אופציה אחרת ברגע שהמשחק מתנתק. אבל במשחק סינגלפלייר אין שום סיבה שהמשחק יפסיק לעבוד לי ברגע שאני מתנתק כי הוא לא באמת צריך את השרת.
זה כמו ההבדל בין בדיקה בטחונית בשדה התעופה לבין בדיקה בטחונית בכניסה לבית שלך. יש אילוצים שאפשר להבין אותם, ויש טרטורים שהם סתם.
בהתחלה עוד חשבתי שהפיתרון של יוביסופט סביר כי לא הבנתי אותו כנראה, אבל ככל שאני קורא יותר הוא נשמע לי יותר דרקוני ומופרך. זה שלא ניתן למכור או להעביר לחבר משחק שקניתי בחנות זה פשוט לא מקובל.
הפיתרון הפשוט תמיד היה ותמיד יהיה לקנות את המשחקים מהחברות האלו רק לקונסולות (זה דווקא לא מכניס לחברות יותר כסף), ומשחקי PC לקנות רק מחברות שבאמת משקיעות בגרסת הPC ולא מנסות לדפוק את הצרכן (המשחקים של בטשדה הם לדעתי דוגמא טובה. גם הכיוון שEA הולכת אליו עם תוספות חינמיות למי שקנה משחק חדש הוא לדעתי הרבה יותר טוב מהגועל נפש הזה).
18 בפברואר, 2010 בשעה 13:28
רע הכרחי אולי, אבל באמת שזה בקטנה. כשזה קורה במולטי זה הרבה יותר גרוע, וגם שם זה ממש לא נורא ובקושי קורה שיש התנתקויות מהמאסטר סרבר. גם כשזה קורה פעמיים בחודשיים, מסתדרים. לא קרה שום דבר. נמאס לי שמנפחים כל דבר למימדים של אסון, עם כותרות מפוצצות ומלודרמה בשקל. התאבדות טקסית עלק.
Igi – ב-GFWL יש לך אפשרות ליצור OFFLINE ACCOUNT ולשחק גם בלי חיבור לרשת. בנוגע להצטדקות שלך שכעת תוריד את AC2 ב"מצפון נקי" – אין שום צידוק לפיראטיות, ולא משנה מה. פיראטיות זו גניבה. אני לא בא להטיף לך מוסר ותוריד עד מחר מצדי, אבל ההצטדקויות האלה פשוט צבועות ושקריות. אם באמת יש לך מצפון (כפי שנרמז מדבריך) הוא לא אמור "להתנקות" רק בגלל שיש לך חילוקי דעות על המדיניות של יוביסופט למניעת גניבות. משחק זה מותרות. רוצה למרוד? אל תשחק, אבל תחפש תירוצים לגנוב.
18 בפברואר, 2010 בשעה 14:47
יובל – הייתי צריך לקשר גם לטור המקורי שכתבת. סימנתי לעצמי לקרוא אותו ב- Google Reader, ופשוט עדיין לא הגעתי אליו, אחרת בטח הייתי זוכר לעשות את זה. כך או כך, תודה על הציטוט.
InterAl – אני לא נוטה לכותרות בומבסטיות בלי סיבה. כראייה לכך – לא התרגשתי כשבליזארד אמרו בהתחלה שאי אפשר יהיה לשחק את סטארקראפט 2 ב- LAN. אבל כן, יש הבדל קריטי בין משחק ב- Single Player שתלוי בחיבור שלך ברשת, לחיבור מולטיפלייר.
איך משחק מולטיפלייר שמתנתק באמצע זה יותר גרוע, בדיוק? בכל המשחקים שהם לא MMORPG-ים, המשחק "ממשיך" עבור כל השאר. במקרה הכי גרוע, אתה מפסיד סיבוב משחק אחד, ובמקרה של משחקים ארוכים – תוכל להתחבר מחדש ולחזור לסייע לקבוצה שלך ברגע שיחזור לך החיבור. היו לנו מקרים של ניתוקים רגעיים של כל מיני שחקנים ב- Left 4 Dead 2, וזה אף פעם לא היה יותר מאי-נוחות מזערית, לכל השחקנים שהיו מעורבים בעניין. אבל לאבד את ההתקדמות שלי מאז השמירה האחרונה בגלל נפילה של החיבור? כן, זו חציית קו.
למה התאבדות טקסית? תחזור לטור שכתבתי לפני שנתיים על Mass Effect. אם Assassin's Creed היה מעניין אותי, לא הייתי מוותר עליו, אבל כן הייתי קונה את גרסת הקונסולות שלו, מחוסרת ה- DRM המחורבן. כנ"ל לגבי Mass Effect. גם ככה הסיבות לקנות משחקי PC הולכות ופוחתות מיום ליום – DRM כזה הוא בדיוק מה שצריך בשביל לשלוח עוד אחוז מכובד מהלקוחות הפוטנציאליים של המשחקים האלה לזרועותיהן של הקונסולות (או הפיראטיות). אז כן, בכל פעם שחברה כלשהי מבצעת מהלך כזה, אני חושב שהחברה מאוד פוגעת בעצמה. כשהרבה חברות עושות את זה באופן סימולטני – זה מבשר רעות לתעשיית משחקי ה- PC כולה.
18 בפברואר, 2010 בשעה 15:10
InterAl – ב-GFWL הייתה האפשרות לחיבור אופליין, היום היא כבר לא קיימת, בדקתי. אם אתה משוכנע שעדיין קיימת ופשוט אני לא מוצא איך (חיפשתי גם דרך הממשק וגם בפורומים), אודה לך אם תגיד לי.
דבר שני, בין אם אתה מגדיר פיראטיות כגניבה או לא, לקנות משחק בלי שיש לי האפשרות הטריוויאלית לשחק בו, זה דבר מקומם מאוד. אז תסלח לי שאני לא מזדהה עם ההצדקות שלך לגבי "הורדה זו גניבה".
הסיבה שמלכתחילה קניתי את המשחק ולא מייד הורדתי פיראטית זה לא כי בא לי לשלם כסף. זה בגלל שמצפונית אני רואה לנכון לשלם לאנשים על השקעה שאני נהנה מפירותיה. אז שילמתי, ותמורה לא קיבלתי. אז כן, המצפון שלי נקי. ולמה שאני לא אשחק? מה הקשר ל"רוצה למרוד"? אני לא רוצה למרוד, אני רוצה לשלם על משהו ולהנות ממנו. אם יש לי 2 אופציות – האחת להנות בלי לשלום, והשנייה לשלם בלי להנות, אני מעדיף את הראשונה, ואין פה שום קשר למרד.
18 בפברואר, 2010 בשעה 15:18
עידן – התנתקויות ב-MP זה הרבה, הרבה, הרבה יותר גרוע. נסה להפסיד משחק עם הקלאן שלך בגלל בעיות חיבור (קרה לי). נסה להפסיד טורניר משחקים שלם בגלל בעיות חיבור במשחק אחד (קרה לי, ויובל בירב יכול להעיד על כך שהפסדתי טורניר בויגיימס על פרס בשווי של 900 שקל בגלל בעית חיבור ב- Q3 במשחק האחרון בטורניר). נסה לגרום לקבוצה שלך להידפק ב-INSTANCE ב-WOW בדיוק לפני הבוס האחרון, כשיש לך בעיות התחברות (קרה לי). נסה להפסיד את הדרגה שלך במשחקי RTS כמו WC3,GENERALS או COH (קרה לי, קרה לי, קרה לי). התנתקויות במשחקי MP זה דבר כ"כ הרבה יותר נורא. אי אפשר להשוות בכלל. כיום דווקא החיבור לרשת הרבה יותר אמין מבעבר, גם לספקיות האינטרנט וגם לשרתי המשחק. אני ממש לא חושב שהדרישה להיות אונליין בזמן משחק SP היא כ"כ מוגזמת ונוראית. אני אמנם לא מברך על כך, אבל צריך לקחת דברים בפרופורציה ולא ישר לצאת בכותרות מוגזמות ובהספדים על ה-PC. מה שעלול להרוג אותו כפלטפורמת משחקים זה הפיראטיות ולא הנסיונות למנוע אותה, שנויים במחלוקת ככל שיהיו. הכתבות המוגזמות האלה, אגב, רק נותנות עוד תחמושת וכאילו-לגיטימציה לפיראטיות (ואתה יכול להיווכח בזה ממש כאן). לא שהפיראטים באמת זקוקים לזה, אבל זה בטח לא מועיל לשום דבר.
18 בפברואר, 2010 בשעה 15:23
InterAl, מה זאת אומרת באמת בקטנה?
גם מחשב עם ספק מקולקל שעושה RESET פעם ביומיים זה "באמת בקטנה" (אני אשמור את כל המסמכים פעם ב-5 דקות ונסתדר), אבל זה לא אומר שכשחברה מסויימת תתחיל למכור לי ספקים כאלו אני אשכרה אהיה מספיק פסיכי בשביל ללכת ולקנות אותם.
אני לא צריך לשכנע את יוביסופט (וכנראה שאותך) למה הדבר הזה מפריע לי. יוביסופט צריכים לשכנע אותי למה הם בכלל מפעילים את המטרד המיותר הזה לאורך כל המשחק – במקום לעשות בדיקה פשוטה מול השרת כשהמשחק עולה ואחר כך לתת לי לשחק כמו בנאדם. עד עכשיו לא שמעתי טיעון אחד טוב בעד הצעד המופרך הזה.
18 בפברואר, 2010 בשעה 15:28
InterAl, אתה משחק במולטיפלייר הרבה יותר ממני. בתור מישהו שמשחק בעיקר בסינגל פלייר, חשבתי לתומי שנחסכות ממני כל הבעיות המגעילות האלה.
אולי החיבור לרשת היום יותר אמין מבעבר – אבל בשורה התחתונה, אני עדיין מקבל מ- Steam לפעמים את ההודעה הכי מעצבנת ביקום ("This game is unavailable at the moment!"), גם כשהחיבור שלי לאינטרנט עובד בצורה מושלמת. וקרה לי כבר שלא הצלחתי לשחק במשך חודשים ב- Red Alert 3 עם חבר כי המשחק התעקש שאני לא מחובר לאינטרנט. כלומר, אתה לא באמת צריך לא להיות מחובר לאינטרנט כדי שמשחק/תוכנה יחליטו שאתה לא מחובר לאינטרנט. זה קרה כבר בעבר, וזה היה מכעיס בטירוף בכל פעם שזה קרה. המחשבה שעכשיו זה גם יכול לקרות לי באמצע משחק (סינגל! כשאני מתחיל לשחק משחק המוני, אני לוקח על עצמי את הסיכון הזה במודע) מזעזעת אותי.
וכמו שאתה אומר בעצמך – כתבות כאלה הן רק כאילו-לגיטימציה לפיראטיות. פיראטים לא באמת צריכים תירוץ. אמרתי כבר בכמה הזדמנויות שהבעת המחאה הלגיטימית היחידה בעיני במצבים כאלה היא פשוט לא לקנות את המשחק.
וכמו שאמרתי כבר בהודעה קודמת – אני לחלוטין בעד לקחת דברים בפרופורציה. עשיתי את זה גם בעבר, ובדרך כלל אני מאוד נהנה להגיב לכתבות בגיימר ובויגיימס בתגובה קרירה של "נו, מה הביג דיל פה?". אבל כשכמה חברות לוקחות בו-זמנית את הצעד הזה, זה מכעיס. למעשה, כל דבר שחברה עושה שנותן לפיראטיים חוויה מוצלחת הרבה יותר ממני (כי הנקודה המשמעותית ביותר בכל הדיון הזה היא שסביר מאוד להניח שהצעד הזה לא יעצור אפילו בקצת את הפיראטיים) מכעיס. מה שקרה כאן הוא שכמה חברות העלו בו-זמנית את היחס השלילי שהן נותנות ללקוחות המשלמים שלהם.
18 בפברואר, 2010 בשעה 15:49
IGI – קיימת גם קיימת, כולל בביושוק 2, עכשיו בדקתי בשבילך. תלחץ HOME, תעשה LOGOUT מהפרופיל הנוכחי, תלחץ על CREATE NEW PROFILE. בחלון הטקסט שנפתח לך, גלול מעט למטה עד שתראה לינק כחול "create a local profile". משם כבר תסתדר, אני מאמין.
SWYM – ההבדל הוא שכאן לא מוכרים לך שום דבר מקולקל (או לפחות שום דבר שאמור להיות מקולקל). התנתקויות מהרשת זה לא דבר כ"כ שכיח וממש לא בעיה כזאת רצינית כמו שעושים ממנה. במשחק MP של מאות שעות במצטבר זה מפריע הרבה הרבה יותר מאשר משחק SP שמסיימים תוך 14 שעות לכל היותר, והסבירות שתחווה התנתקות בזמן הזה היא נמוכה (וגם אם תחווה פעם אחת – מה קרה, בשם אלוהים?). לגבי היעילות של זה בפועל למנוע פיראטיות – לא אני ולא אתם יכולים כרגע לספק תחזית מושכלת בקשר לכך. להזכירכם, את משחקי ה-STARFORCE (ביניהם נכלל SC:CT למשל, גם כן של יוביסופט), לקח לקראקרים בסביבות השנה עד שהצליחו לפרוץ. גם אז ההגנה הזו היתה שנויה מאוד במחלוקת ועשתה לא מעט בעיות לאנשים, אבל היא גם מנעה פיראטיות לתקופת זמן ארוכה מאוד. אני לא יודע אם ההגנה החדשה הזאת תעבוד (מניח שלא) ולכמה זמן (מנחש שיומיים שלושה לכל היותר), אבל אם כן, אני חושב שזה יהיה צעד מוצדק וחכם מבחינתה של יוביסופט, ואני ממש לא חושב שהפגיעה בנו במקרה הזה תהיה משמעותית.
18 בפברואר, 2010 בשעה 18:24
כרגע חשבתי על זה שעם השיפורים שחלו במחשבים הניידים זה יכול להיות ממש בומרנג בשנים הקרובות. מעניין אם בעתיד תוכנית ההתקנה תתאים את עצמה ותבדוק את החיבור במחשבים מסוימים רק כשהיא מזהה רשת אלחוטית…
18 בפברואר, 2010 בשעה 20:27
InterAl – צודק לגבי פרופיל offline, זה עדיין קיים. חייב להודות שכשקראתי את הטקסט מקודם לא גללתי למטה היכן שזה התחבא, תודה 🙂
19 בפברואר, 2010 בשעה 10:49
InterAl, באמת לא מובן לי על מה אתה מבסס את ההגנה שלך על Ubisoft, אלא אם כל מה שאתה רוצה זה לחשוף את הצביעות של אלה שמורידים משחקים בכל מקרה. מה ש-Ubi עושה זה לפגוע באיכות המוצר שהיא מוכרת לך, בלי להוזיל אותו (להיפך – הם מעלים מחירים). אם אתה מתגייס לצידם בגלל שאתה תומך במלחמה של תעשיית המשחקים בפיראטיות אתה טועה לחלוטין – אין בצעד הזה שום דבר שיפחית פיראטיות, ואתה עדיין צריך להראות לי דבר אחד חיובי שיצא ממנו.
19 בפברואר, 2010 בשעה 12:05
ududy – שתי נקודות.
1. ה-STARFORCE הפחית פיראטיות (וגם קונים לגאליים, אבל עדיין). לקח הרבה מאוד זמן עד שפרצו בצורה נורמלית המערכת הזאת (בצורה נורמלית = בלי לנתק כבלי IDE במחשב). הנקודה היא שהגנות כן יכולות לעבוד, ואם זה המקרה כאן – אני לא רואה עם המערכת החדשה שום בעיה.
2. גם אם המערכת החדשה לא תמנע פיראטיות, אני לא חושב שהפגיעה בגיימרים היא כ"כ נוראית ומצדיקה את כל קריאות החרם וכתבות הנאצה הלגמרי מוגזמות האלה, מהסיבות שציינתי קודם. חוץ מזה, אם המערכת באמת לא תעבוד ותהיה לה פריצה קלה ופשוטה – למה שלא תשתמש בה עם העותק החוקי שלך? אני אישית משתמש בקראקים בכל המשחקים החוקיים שלי, אני לא רואה בזה שום בעיה.
אבל כמובן שלעשות הרבה רעש וכתבות בומבסטיות זה תמיד יותר אטרקטיבי.
20 בפברואר, 2010 בשעה 2:56
InterAl, אתה כל הזמן מתעקש להגיד למה זה לא מפריע לנו, כשזה בבירור כן מפריע לנו. אפילו אם היה מדובר בתגובה אמוציונלית לחלוטין, עדיין יש לי זכות "לעשות הרבה רעש" כשאני חווה את מה שבעיני זו הרעה מסיבית באיכות המוצר שאני מצפה לקבל שאני לא רואה שום תמורה ממנה. לא תצליח לשכנע אותי שבעצם זה לא מפריע לי, ולכן עשיית הרעש שלי היא מוגזמת. או, אם לצטט את מה שאשתי אמרה רק לפני כמה שעות ספורות בתקרית שבכלל לא היתה קשורה לנושא: "וואו, אם עידן מתעצבן ממשהו, כנראה שזה *באמת* מעצבן".
ולרוע מזלך – לא, זה לא תגובה אמוציונלית לחלוטין. נתתי לך בתגובה שלי את הבעיה שהיתה לי עם Red Alert 3, בתור דוגמה – מצב שבו למרות פעולה טכנית מצויינת של כל המערכות המעורבות בעניין, עדיין נמנע ממני לשחק במשחק שקניתי במחיר מלא, בגלל בעיה מטופשת שבכלל לא היתה קשורה אלי באופן ישיר. אני יכול לחשוב על עוד הרבה דוגמאות, אבל שתי דוגמאות שקופצות לי לראש עכשיו:
* בדיוק לפני עשרים דקות חזרתי הביתה בשביל לגלות שספקית האינטרנט שלי החליטה לקרוס. הדברים האלה עדיין קורים. למזלה של אשתי, Zuma's Revenge לא עובד על המערכת החדשה של Ubisoft.
* לפני כחודש נשלחתי לסוג-של-מילואים. אתה בטח יכול לנחש שחיבוריות לאינטרנט לא היתה הצד החזק של המקום שנשלחתי אליו. ובכל זאת, הלפטופ של ההורים שלי שירת אותי בצורה מוצלחת ביותר.
אה, ורגע – לפרוץ את העותקים החוקיים שלי? ברצינות? איך העובדה שחברות המשחקים מכריחות אותך לנקוט בפתרון כזה לא מרגיזה אותך? אחד הרגעים המרגיזים בהיסטוריה של הגנות התוכנה היה הרגע שבו מעריצי Morrowind גילו שהסרת ה- CD-Check של המשחק מעלה את קצב הריצה שלו ב- 10 FPS בממוצע.
ושוב, חוזר על הנקודה הבסיסית יותר בכל הויכוח הזה: כל צעד שנותן לפיראטים חוויית משחק יותר טובה מזו שלי הוא מכעיס ומקומם בעיני. מאחר שאני מניח (מסיבות אמפיריות) שהתועלת של המהלך הזה למאבק בפיראטיות תהיה אפסית, כל הכעס שלי הוא לגיטימי והגיוני לגמרי.
20 בפברואר, 2010 בשעה 7:53
ואני אוסיף עוד 2 סנטים:
בגלל שאני משחק בימים אלו בבטא של Starcraft 2, שגם הוא עובד על סוג של מערכת דומה (Battle.net 2.0) שמחייבת אותך להיות מחובר כל הזמן, אני יכול להעיד שכבר חוויתי 3 התנתקויות ביומיים שאני משחק. זה קורה רק בסופי משחקים או בתפריט, כלומר המשחק עצמו, נגד יריב אנושי במולטיפלייר, עובד ללא דופי וללא התנתקויות. אני מנחש שהבעיה היא בשרתים של בליזארד לרגל הבטא.
אחרי כל ההקדמה הזו, מה שרציתי לומר הוא שהחוויה היא כדלקמן: אתה יוצא מהמשחק, ובמקום להגיע לתפריט אתה זוכה לחמש דקות של מחשב תקוע עם הארדדיסק ב-100%. אחרי 5 דקות אתה מקבל הודעה: החיבור שלך לבאטלנט נותק.
אם זה מה שמצפה לנו עכשיו במשחקי סינגלפלייר, זה מותו של ה- PC כמכשיר משחקים. חד וחלק. אני רוצה לראות שזה קורה, נגיד, ב- Civilization V שיוצא בסוף השנה, אחד המשחקים היחידים השנה שאני מתכוון לקנות במחיר מלא ולא לחכות להוזלה. בפעם השניה שהוא יתנתק מאיזה שרת בלי שום סיבה, אני הולך להוריד את הגרסה הפיראטית / קראק / לעשות כל מה שביכולתי כדי שניתן יהיה לשחק בו במינימום בעיות.
ובאמת, אני לא מוריד משחקים כמעט בכלל, אבל זו אחד המקרים האלה שבהם אני לא חושב שחברות המשחקים מעוניינות להשאיר לי ברירה.
20 בפברואר, 2010 בשעה 14:56
אפתח ואומר שאני לא צריך לשכנע אתכם בשום דבר. מארגני החרם, כותבי מאמרי הנאצה ושאר המלעיזים האחרים צריכים לשכנע אותי, וכדאי שיהיו להם סיבות טובות מאוד לנסיונות החיסול הממוקד הזה שהם עושים על המשחק. אז כן, עדיין לא הצלחתם לשכנע אותי למה מדובר במשהו נורא כל כך. בימים אלה, בהם משחקי האונליין למיניהם כ"כ פופולריים, בהם כמעט כל PC מחובר בקביעות וברציפות לאינטרנט (למעט התרסקויות נדירות פה ושם), בהם כמעט כולנו משחקים ברשת בקביעות והתרגלנו לחלוטין לכל ה"מחלות" שקשורות למשחקי אונליין, אני חושב שהדרישה להיות מחובר לרשת בזמן המשחק היא לגמרי לא בעייתית ואפילו טריוויאלית.
עידן, נדמה לי שאני לא ארחיק לכת מדי אם אקבע שהלפטופ של ההורים שלך כנראה לא מסוגל להריץ AC2. אנשים ישחקו את המשחק הזה בבית על ה-PC שמחובר בקביעות לרשת. מה הביג דיל?
וכן, מה הבעיה בלפרוץ את העותקים החוקיים שלך? זה ממש לא מרגיז אותי, אני נוהג ככה כבר שנים רבות מאוד. הרבה יותר מרגיז אותי לשים את הדיסק בכונן בכל פעם שאני רוצה לשחק במשחק כלשהו לאיזו חצי שעה (וכשיש לך כ"כ הרבה משחקים, זה מעצבן מאוד). אין שום סיבה שהפיראטים יקבלו חוויה טובה משלך, מהסיבה הפשוטה שאתה יכול להשתמש בכלים שלהם כדי לקבל אותה חוויה בדיוק. אין פה שום הצדקה לחרם או להספדים מגוחכים על ה-PC.
יובל – אתה משחק בבטא. סליחה, יותר גרוע – בבטא מולטיפלייר. אין בטא מולטיפלייר שלא מתעדכנת/נופלת/קורסת מינימום פעמיים ביום (ולרוב זה מכוון). זה לא רלוונטי בכלל.
20 בפברואר, 2010 בשעה 17:01
הטעות שלך, InterAl, היא שאין לי שום ניסיון, בשום הודעה כאן, להסביר לך למה הסיפור הזה צריך לעצבן *אותך*. הפוסט שלי בבלוג כאן, כמו כל פוסט אחר בבלוג שלי, הוא ניסיון להסביר למה הסיפור הזה מעצבן *אותי*. אז נכון, אני מתפלא על כך שאתה לא מתעצבן מזה, אבל בניגוד לטענות שלך, אני לא קורא לחרם על המשחק. אני אומר ש*אני* לא הולך לקנות את המשחק הזה (לפחות לא בגרסת ה- PC שלו). ואני חושב שהרבה אנשים הולכים לנהוג כמוני (לפחות החל מהמשחק הבא שהם יקנו…), ולו רק בגלל שהפעלת משחקי PC תהיה עניין קצת יותר מסובך עכשיו, וזה גם ככה החסרון העיקרי שלהם ביחס לחבריהם בקונסולות (כלומר, כמות הבעיות שלא קשורות למשחק שאתה צריך לעבור בדרך לכניסה למשחק).
אה, והאמירה על כך שהלפטופ של ההורים שלי לא יכול להריץ את AC2 לא רלוונטית בשום צורה שהיא. ואם הם יקנו לפטופ בעוד שנה, ואני אקח אותו למילואים? אז אני לא אוכל להריץ עליו משחקים שיצאו ב- 2010? ומה שיותר הגיוני – אם אני אקנה לפטופ, אין לי שום ספק שאני אקנה לפטופ גיימינג. אולי הוא יהיה שקול בעוצמה שלו למחשב גיימינג שקניתי לפני 3 שנים (כי אני בכל זאת לא עשיר), אבל גם זה וגם זה יוכלו להריץ את AC2 מבחינה טכנית.
אה, וגם לגבי פריצת העותקים – אני מחזיר אותך לפסקה הראשונה שכתבתי בתגובה הזאת. אם אתה רוצה לפרוץ כל משחק שמגיע אליך – שיבושם לך. מבחינה עקרונית, אתה מעודד את תעשיית הפיראטיות בדיוק כמו אנשים שמורידים קראקים מסיבות לא-לגיטימיות. וזו הסיבה שבגללה אני לא עושה את זה, אלא אם לא משאירים לי ברירה. ואז שוב אני חוזר לנושא ההתאבדות הטקסית – ברגע שחברת משחקים מעודדת אותי להוריד קראקים, מכל סיבה שהיא, החברה הזו מעודדת את התעשייה הפיראטית, גם אם בעקיפין.
20 בפברואר, 2010 בשעה 18:09
כשדיברתי על מארגני החרם, לא דיברתי עליך אלא על אתרים אחרים ברשת (כולל ויגיימס) שקראו להחרים את המשחק. אתה נכלל מבחינתי תחת "המלעיזים האחרים", שגם הם אינם חפים מאחריות. אני חושב שגם כותבי בלוגים צריכים לגלות אחריות כלפי הדברים שהם כותבים. אתה אמנם כותב את דעתך, אבל לדעתך יש השפעה על הקוראים שלך, לטוב ולרע.
לגבי הלפטופים – הנקודה היא שכמות האנשים שמשחקים משחקים "רציניים" ובפרט משחקים כבדים כמו AC2 על הלפטופ, היא מזערית ובטלה בשישים. בסופו של דבר, יש שתי ברירות: המערכת הזאת תמנע פיראטיות ותפגע בנו מעט (דבר חיובי שלא מצדיק את כל ההתלהמויות הנוכחיות) או שהיא לא תעבוד, ויהיה קראק שכולנו נוכל להוריד חופשי (לא נפגענו כלל, וההתלהמויות האלה שוב לא מוצדקות). אם אתה חושב שהורדת קראקים מעודדת את תעשיית הפיראטיות – אתה פשוט טועה. הקראקרים פורצים בשביל הספורט וה"כבוד" נטו. את הכבוד שלהם, אגב, הם לא משיגים מליצ'רים כמותנו, לא מאתרי טורנטים ולא מאימיול, אלא מה-SCENE, הקהילה האמיתית שלהם. לרוב הקראקרים אין בכלל אינטרס שהפריצות שלהם ידלפו לאתרים הציבוריים וחלקם גם מצרים על כך. אין שום בעיה (מוסרית לפחות) להוריד קראקים למשחקים החוקיים שלך כמה שתרצה.
20 בפברואר, 2010 בשעה 21:30
אין לי שום בעיה להפגין אחריות כלפי הדברים שלי. אחרי הכל, אני מאמין בהם.
לגבי הלפטופים – לא מסכים איתך. כל הלפטופים יכולים להריץ משחקים שהיו "רציניים" לפני מספר שנים ספורות.
בנוגע לברירות שלך – לא, אני לא חושב שבאופציה השנייה "לא נפגענו בכלל" (הראשונה לא רלוונטית בכלל בעיני – השיטה הזו תפרץ בסופו של דבר). להגיד שהקראקרים "לא מתכוונים" שהקראקים ידלפו לאתרים הציבוריים זה חסר-משמעות בעיני. זה כמו להגיד שאנשים שנוסעים במהירות 180 קמ"ש לא מתכוונים לעשות תאונות. הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, וכו'. ובעידן שבו רוב הדברים האלה עוברים דרך מערכות P2P למיניהן, אם אני מוריד קראק – אני גם מפיץ את הקראק, והאחריות שלי לתפוצה שלו היא הרבה יותר ישירה.
וזו רק סיבה אחת שבגללה אני לא רוצה לפרוץ את המוצרים שאני קונה. עוד סיבות:
1. כמו שאמרתי, אם נצטרך לפרוץ כל משחק, אתה מעלה את המסובכות הטכנית שצריך לעבור לפני שניתן להריץ משחק PC כלשהו, וכך אתה חוזר ומחזק את הנקודה המקורית שלי.
2. אני לא רוצה להיות בקרב עם החברה שמפיצה את המשחק. אני לא רוצה לחפש קראק חדש אחרי כל עדכון תוכנה שהם מפיצים. אני לא רוצה להסתכן בכך שהחשבון שלי ייחסם בעקבות פעילות פיראטית ברגע שהחברה בעלת-האינטרס תחטוף קריזה.
אני רוצה לשחק לפי החוקים של המפיצות, ובגלל שאני רוצה לעשות את זה, יש לי את הזכות המלאה לדרוש שהחוקים האלה יהיו הוגנים. אם הם לא הוגנים, יש לי את הזכות המלאה לסרב לשחק (כלומר, לסרב לקנות את המוצר – הורדה או פריצה שקולה, לדעתי, לא רק לסרב לשחק במשחק, אלא גם להשחית את לוח המשחק, בשביל הצחוקים). אם החוקים האלה הוגנים בעיניך – סבבה, תשחק. בהתחשב בניסיון העבר שלי (רק היום אני ועידן דקל בילינו שעה בניסיון לגרום למשחק מולטיפלייר לעבוד, למרות שלשנינו יש חיבור תקין לאינטרנט… המחשבה של לעבור את הסבל הזה גם במשחקי סינגלפלייר מזעזעת אותי)… אני לא מוכן לעשות את ההתפשרות הזאת.
20 בפברואר, 2010 בשעה 23:26
InterAl, נראה לי שפספסת את מה שכתבתי.
נעזוב את זה שאני באמת רואה מוצר כזה כמקולקל, או במינימום פגום. אני עדיין לא מבין למה יוביסופט מראש לא מאפשרים בדיקה חד פעמית מול השרת בכל חיבור – פעולה שעדיין נראית לי פולשנית אבל הרבה פחות ממה שהם עושים עכשיו.
בסופו של דבר יש לי (ולהרבה צרכנים אחרים) אלטרנטיבה מאד פשוטה: כבר היום ניתן לקנות את AC2 בקונסולות במחיר של 40$ לעותק חדש. אבל אם בהתחלה עוד התלבטתי, כרגע אני כבר יודע שאין לי סיבה לחכות יותר לגרסת הPC כדי לדעת אם תהיה עדיפה (מה שתכננתי לעשות בהתחלה).
אז את העותק שלי אני כבר לא אקנה חדש, אלא יד שניה ממישהו אחר על הקונסולה במחיר נמוך הרבה יותר ממה שהייתי משלם על גרסת הPC המגבילה. יוביסופט מן הסתם כבר לא תראה מזה כלום, ככה שלפחות לקוח אחד היא הפסידה בצעד הזה.
21 בפברואר, 2010 בשעה 0:07
נראה לי שכל הדיון הזה הולך לכיוון הלא נכון. כולם מסכימים שהנסיון הזה ייכשל ויימצאו פרצות כך שהפיראטים יוכלו להינות מהמשחק ללא תשלום, נכון? אני בטוח שכולם גם מסכימים שניתוקים ובעיות גישה שונות – תהיה סיבתן אשר תהיה – יפגעו בחווית המשחק של רוכשי המשחק באופן לגיטימי, שהרי גם אם יהיה ניתוק אחד בשנה, זה עדיין יותר מהמצב הנוכחי.
לפיכך, נראה שכולם מסכימים שה-DRM הזה לא ישנה מאומה לפיראטים אבל כן יגרום לחוסר נוחות כלשהי – גם אם שולית לחלוטין – לרוכשי המשחק. אני גם בטוח ש-ubisoft יודעים שזה לא יפתור את בעיית הפיראטים. אם כך, InterAl, אנא הסבר למה לדעתך הצעד הזה נכון, כי אני לא מצליח לראות את זה.
21 בפברואר, 2010 בשעה 0:09
גם אני חושב שהנקודות האלה ברורות, אבל InterAl חולק על שתיהן.
21 בפברואר, 2010 בשעה 1:10
גיימרי הלפטופים הם קהל שולי לחלוטין. זה לא לב העניין, אז נעזוב את זה.
לגבי התרומה שלך בהפצת קראקים – אתה טועה, אין לך שום השפעה על זה. אתה יכול למצוא פריצות למשחקים ותוכנות עם אפס ביקוש. אני מדבר על תוכנות ומשחקים כ"כ שכוחי אל, שאין כמעט בני אדם בעולם שמכירים אותם. עדיין – הם מופצים. למה? ככה. כי הקראקרים יכולים. כי עומד להם כל פעם שהם מצליחים לפרוץ הגנת תוכנה. תוריד, אל תוריד, זה לא ישנה דבר. הקראקים ימשיכו לצאת וימשיכו לדלוף, גם אם לא יהיה ביקוש בכלל. התעשייה הזאת ממש לא פועלת לפי עקרונות השוק החופשי.
לגבי הסיבוך הטכני – שחקני PC לא מתרגשים מהעניין הזה ולא באמת רגישים אליו. אני בטוח שכל שחקן PC הוריד בחייו מספיק פאטצ'ים, מודים, עדכוני קהילה, מפות וכו' למשחקים שלו, כך שהמיומנות הטכנית והסיבוך הם לא באמת פקטור כאן. זה בטח לא מה שירתיע אנשים מלקנות משחק מסוים. האם הם יעדיפו את גרסת הקונסולה במקום? אולי מעטים. ברוב המשחקים (לא כולל AC2) יתרונות ה-PC מובהקים מאוד על פני הקונסולות. ב-AC2 כנראה שפחות, אבל כל שחקן בר דעת יעדיף לשחק את טרופיקו 3, למשל, על ה-PC. שום מערכת הגנה, דרקונית ככל שתהיה, לא תגרום לשחקני PC שבבעלותם בוקס להעדיף את גרסת הבוקס של טרופיקו 3, ובכל מקרה, היוצרים ירוויחו את מחיר המשחק משתי הפלטפורמות.
לגבי הסירוב שלך לשחק – זאת זכותך המלאה כל עוד אתה לא גונב את המשחק. מה שאתרים כמו ויגיימס ושאר אלו שקוראים בריש גלי לא לקנות את המשחק עושים, זה בעצם לומר בצורה מרומזת אך ברורה לגמרי: "חבר'ה, היוביסופט האלה ממש רשעים. בואו כולנו נזיין אותם חזק ונגנוב להם את המשחק". למה זה מה שהם אומרים? כי הרי ברור שאף אחד לא ירשה לעצמו לפספס את AC2, שנחשב לאחד ממשחקי השנה הבולטים. אז הברירה היא בין לא לקנות ולא לשחק לבין לא לקנות ולשחק פיראטית. נדמה לי שברור במה קהל האתר יבחר (ראיות לכך ניתן לראות בטוקבקים באתר, אחרי שיובל "שכנע" אותם לא לקנות את המשחק). אני חושב שזו צביעות נוראית, או לפחות היתממות צבועה לחלוטין מצד ויגיימס, כשברור לכולם מהי המשמעות האמיתית מאחורי הקריאה הפומבית להחרמת המשחק.
SWYM – אז תקנה לקונסולה. גרסת ה-PC מכוונת בראש וראשונה לשחקנים שאין בבעלותם קונסולות, כדי להגדיל את נתח השוק של המשחק. שחקני PC מחוסרי קונסולות עדיין ירצו לשחק במשחק, על אף מערכת ההגנה הדרקונית. אלה עם הקונסולות יעדיפו את המשחקים שמשוחקים טוב יותר על ה-PC, ואני לא חושב שמערכת הגנה כזאת או אחרת תגרום לרבים מהם לשנות את בחירתם, כשהיתרונות של ה-PC מובהקים כ"כ (ואני מניח שלכן הם מחזיקים בבית מחשב גיימרים וקונסולה).
דור שמר – לי לא ברור שום דבר. כמו שאמרתי כבר קודם, מערכת ה-STARFORCE, שבה יוביסופט השתמשה לפני מספר שנים במשחקיה, כן הצליחה למנוע גניבות. הפיראטים נאלצו לחכות בערך שנה שלמה עד שיצא קראק ל-SCCT למשל. הנה לך מערכת הגנה שכן הצליחה למנוע פיראטיות ובגדול, על אף המוניטין הדי נוראי שהיה לה. האם זה יקרה גם הפעם? אולי ואולי לא. אני אומר ששווה לנסות. הפגיעה בצרכנים, כמו שכבר חזרתי ואמרתי, שולית לגמרי.
21 בפברואר, 2010 בשעה 1:40
טוב, זה כבר הגיע לרמה שבה אני כבר לא יכול ולא רוצה להמשיך להתווכח איתך. או שאתה סותר דברים שנראים לי כמו עובדות, או שלא הבנת את הכוונה שלי בדרכים שאין לי כוח להסביר, או שאנחנו מתווכחים על דרך ההגייה של המילה Tomato. הדעה שלי, אני חושב, כבר צריכה להיות ברורה לך. שבוע טוב.
21 בפברואר, 2010 בשעה 8:59
אינטרל, הרשה לי לצטט אותך- "לי לא ברור שום דבר". לא ברור לי בכלל שהקריאה שלנו לחרם על המשחק היא אוטומטית קריאה להורדה שלו באופן פיראטי. הלוואי שהיה לנו כוח כל כך גדול בשכנוע הגיימרים בישראל אם לקנות או להוריד משחקים. ובכל מקרה, אם ניקח את הטענה שלך אד אבסורדום, אסור לנו למעשה לכתוב דברים שליליים על משחקים.
בסיטואציה שבה יש בישראל רק 2.1 אתרי משחקים שיוצאים באופן מובהק נגד פיראטיות (ה- 0.1 זה games.co.il שאף אחד לא מכיר, לצערי), אני במקומך לא הייתי ממהר לפזר האשמות ולתקוף 1 מתוך 2.1 שפועלים נגד פיראטיות, בזמן שיש אתרים גדולים פי כמה וכמה בישראל שמעודדים, מאפשרים ומקדמים פיראטיות כדבר מובן מאליו, ועושים מזה הרבה כסף. ויגיימס, בניגוד אליך, שילם וממשיך לשלם הרבה כסף באובדן פוטנציאלי של הכנסות וגולשים רק בגלל שהוא לא מאפשר הורדה פיראטית ויוצא נגד התופעה.
יתר על כן, לאורך 10 השנים שויגיימס (וגיימר) פעילים עבר הקהל הישראלי ממצב של "אף גיימר לא קונה משחקים" למצב שבו, על פי הנתונים שברשותנו, כ- 30% קונים משחקים. יש לי תחושה, ועל פי דבריך גם אתה חושב כך, שלנו ולגיימר יש יד ורגל בטרנספורמציה הזו. גם אם נעריך את התרומה שלנו ב- 1% לכל אתר, מדובר במיליוני שקלים בשנה (כ- 3 מיליון על פי חישוב שמרני מאוד).
21 בפברואר, 2010 בשעה 17:02
תמונה שווה אלף מילים, וסטריפ קומיקס פשוט אחד יכול לסכם כמה אלפי מילים בדיון הזה:
http://art.penny-arcade.com/photos/791728635_VJ8Qa-L.jpg
21 בפברואר, 2010 בשעה 17:08
יובל, יש הבדל בין כתיבת דברים שליליים על משחקים לבין קריאה כ"כ בוטה לחרם, כשהמשמעות המרומזת ברורה לגמרי (עדיין לא ברור לך שום דבר? תעיף מבט בטוקבקים). אני לא אומר שהמדיניות המוצהרת של ויגיימס היא קידום הפיראטיות בארץ, אבל יש לכם נטייה בשנתיים+ האחרונות לנהוג בצורה צבועה. מצד אחד אתם רוצים לחנך נגד פיראטיות (ובתקופת הויגיימרים אני חושב שעשיתם את זה ואפילו הצלחתם במידה מסוימת), ומצד שני יש לכם את הרייטינג של האתר. ידיעות בומבסטיות ושליליות על חרם או על "הנה עוד משחק נפרץ שבועיים לפני יציאתו לחנויות" וכו' – מעלות לכם בפירוש את הרייטינג, מדובר בכתבות הפופולריות ביותר באתר, ובכאלו שמעודדות פיראטיות בצורה ברורה. מה אני רוצה לומר בזה? שבמידה מסוימת, מכרתם את הנשמה שלכם. שאתם מתנהגים בצורה צבועה. שמצד אחד אתם אולי רוצים לחנך נגד פיראטיות, ומצד שני המרדף אחר הרייטינג גורם לכם לנהוג הפוך.
22 בפברואר, 2010 בשעה 13:52
אני במקומך לא הייתי ממהר לפזר האשמות ולתקוף 1 מתוך 2.1 שפועלים נגד פיראטיות, בזמן שיש אתרים גדולים פי כמה וכמה בישראל שמעודדים, מאפשרים ומקדמים פיראטיות כדבר מובן מאליו, ועושים מזה הרבה כסף. ויגיימס, בניגוד אליך, שילם וממשיך לשלם הרבה כסף באובדן פוטנציאלי של הכנסות וגולשים רק בגלל שהוא לא מאפשר הורדה פיראטית ויוצא נגד התופעה.
22 בפברואר, 2010 בשעה 21:08
עידוד פיראטיות ו"אפשור" הורדה פיראטית הן עבירות פליליות לכל דבר. מה אתה אומר כאן בעצם? אם להשתמש בהגיון שלך, גם אני מפסיד המון כסף מזה שאני כרגע לא גונב מכוניות, פורץ לבתים של אנשים או שודד בנקים.
23 בפברואר, 2010 בשעה 8:52
הממ, כדור הארץ לאינטרל. FXP אתר גדול יותר מאיתנו ומגיימר ביחד, וזה לא מפריע לו לעודד ולאפשר פיראטיות. ויש עוד עשרות אתרים כאלו בישראל. זה שמדובר בעבירה לא אומר שמישהו עושה דבר בנידון, בניגוד לגניבה, פריצה ושוד בנקים.
מה שאני רוצה לומר הוא שבמערב הפרוע של האינטרנט, הפעילות שלנו בויגיימס עוזרת למלחמה בפיראטיות הרבה יותר מאשר מעודדת פיראטיות. הביקורת שאתה מעביר מנותקת לגמרי מהמציאות.
23 בפברואר, 2010 בשעה 16:44
זה שלא אוכפים את הפיראטיות ברשת לא הופך אותה ללגיטימית וחוקית. אתה חושב שמגיע לכם צל"ש על זה שאתם לא עבריינים רק בגלל שאין אכיפה? לא ממש מבין את הטענה הזאת
25 בפברואר, 2010 בשעה 8:12
אינטרל, אתה מזכיר לי בן אדם שיושב בתוך הר של זבל, כי כולם זורקים לו זבל בחצר חוץ מאיזה שניים שמקפידים שלא לזרוק אצלו זבל ואומרים לכל השאר שזה לא יפה, והוא בא אליהם בטענות כי נפל להם עטיפה של מסטיק מהיד.
25 בפברואר, 2010 בשעה 10:20
interAI, ישבתי עכשיו וקראתי את כל ההתכתבות כאן בתגובות, ואני רואה בתשובות שלך כמה מאפיינים:
1- אתה חושב שמה שלא מפריע לך גם לא צריך להפריע לאחרים, או שאסור להם להתלונן.
2- אתה מניח הנחות נרחבות שאין להן קשר למציאות, כמו למי מיועדים משחקים מסוימים, או ששוק המשחקים הניידים הוא שולי.
3- אתה חושב שאתה יודע מה אנשים יחשבו או יעשו- קריאה לחרם על משחק היא בעצם קיראה לפיראטיות???
אני לא מתכוון להתחיל לענות לכל הנקודות שלך, כי לרובן ענו כבר, למרות שאתה ל מקשיב.
אני רוצה לציין רק כמה עובדות:
– המערכת הדרקונית של יוביסופט אמורה להיות לכל המשחקים, ולא רק למשחקים לגיימרים כבדים שבד"כ משתמשים בדסקטופים ויודעים להריד פאט'צים, לעדכן דרייברים וכל מיני כאלה.
– כן, היום המון משחקים משוחקים בלפטופים, נטבוקים ומה לא. תקלות חיבור לרשת הן אלמנט נוסף, ומשום מה החבר'ה כאן שכחו לשאול מה יקרה כשיוביסופט יחליטו להפסיק לתמוך במשחק מסוים, בעוד שנה או חמש, כמו ש-EA עשו בשבוע שעבר.
– גם אני בלוגר וגם אני קורא לחרם. זה נקרא חרם צרכנים ולא "כתבות נאצה". זה מקובל בעולם בכל תחום אחר ואני לא רואה סיבה להמנע מזה בתחום המשחקים.
– גרסת ה-PC מיועדת למי שאין לו קונסולה? מה? אולי גרסת הקונסולה מיועדת למי שאין לו PC? תפסיק עם ההנחות הגורפות שהקשר בינן לבין המציאות רופף.
– תפסיק לדבר בשבח starforce, עם כל ההצלחה שלו בדחיית הפיראטיות, העובדה היא שהיום כבר לא משתמשים בתוכנה, או יותר נכון משתמשים בגרסאות מצומצמות הרבה יותר. למה? כי החברות גילו שזה פוגע בלקוחות שלהן ובשם שלהן (ולכן במכירות שלהן) יותר ממה שזה עוזר.
28 בפברואר, 2010 בשעה 8:42
אגב, אני מאלו שמשחקים בלפטופ. לפטופ הוא המחשב הראשי שלי (גם בבית) מאז שהמחשב הנייח שלי נפטר בשיבה טובה. אני מחובר בחיבור אלחוטי וכל עוד הוא עובד, הכל סבבה.
4 במרץ, 2010 בשעה 0:50
אוקיי, יש מצב שזה סוגר את הדיון:
http://www.vgames.co.il/article/9066.html
מישהו יכול לאשר?
15 ביוני, 2010 בשעה 18:20
[…] מצד שני, בטח גם זה יהיה מוגן בטכנולוגיית ה- DRM המחורבנת של Ubisoft. […]
29 ביולי, 2011 בשעה 2:35
[…] של Ubisoft שיצאו באותה תקופה? שדרש חיבור מתמיד לאינטרנט, וזרק החוצה אנשים שהתנתקו אפילו לרגע; שכל האינטרנט התעצבן עליו […]
2 באפריל, 2012 בשעה 23:08
[…] זאת. סמנכ”ל של יוביסופט, מובילי גישת ה-DRM הדרקוני שפוגע בכל הלקוחות ולא מזיז לפיראטים, אמר בראיון ליורוגיימר שאולי, רק […]