עדכוני Rock Band 3

עידן דקל| כללי הוספת תגובה

בימים האחרונים האנשים הטובים מ-Harmonix הפציצו את כל האתרים הנכונים בלא מעט Rock Band 3 goodness. מאחר שלגיימפאד עדיין אין אנשי קשר שם, נאלץ לקבל את הרשמים שלנו מיד שנייה. USA Today העלו את הסקירה הראשונה (טוב, חצי סקירה חצי ליקוק תחת בוטה). Joystiq העלו התרשמות מהמשחק, וראיון עם דניאל סוסמן, מנהל פרוייקט RB3 ב-Harmonix. גם Giant Bomb התרשמו גם.

אז מה גילינו? אחרי שנה שחונה בכל מה שקשור למשחקי מוזיקה (יותר נכון, בכל מה שקשור לחידושים במשחקי מוזיקה), סדרת Rock Band עוברת קפיצה אבולוציונית לא קטנה, כמעט בכל היבט שלה.

החידושים בממשק המשתמש שלה, שנגנבו ברובם מ-Guitar Hero, עוזרים להפוך אותו לפחות מתסכל. סוף סוף כל השחקנים יכולים לבצע את הבחירות שלהם (חבר להקה, רמת קושי, שירים אהובים, Lefty Mode וכו’) בו זמנית, ולשנות אותן במהלך השיר, כמו גם להצטרף לשירים או לצאת מהם, בלי צורך להתחיל אותם מהתחלה.

ה-Solo Mode המוכר הוחלף ב-Career Mode (המוכר גם הוא, אבל מסדרת Guitar Hero), , מצב שכמו שאני מבין אותו הוא מעין שילוב של ה-Achievements לתוך המשחק, הפעם תחת השם “Goals”. בכל פעם שתשיגו Goal מסויים (השלמת כל השירים על מדיום, קבלת ניקוד של 100% בגיטרה וכו’), תקבלו עוד מעריצים. מעריצים טובים להגברת האגו, ולפתיחת אפשרויות נוספות במשחק, כמו Venues נוספים, עוד שירים וכו’.

הכתבות על RB3 דואגות להזכיר גם את אפשרויות הסינון המשופרות שהמשחק מציע, שזה דבר מאוד יעיל, בהתחשב ברשימת השירים המתארכת. כך שאם תרצו לבנות סט שמורכב רק משירים של ג’ונת’ן קולטון, שיצאו כ-DLC, ומשמשים כשיר הנושא של משחק מחשב, אתם יכולים.

אבל בתכל’ס, אלו זוטות. כי החדשות שגורמות לשלוליות על כסאותיהם של גיימרים (וגיימריות) קשורות לא בממשק, אלא בכלים שמשחקים איתם.

כמו שנרמז כבר לפני כמה שבועות, הבשורה הגדולה של RB3 היא הקלידים (ותודה למגיב red). המשחק יגיע עם Ketboard בן 25 קלידים עם יציאת MIDI (מה שאומר שאפשר להשתמש בהם כקלידים לכל דבר), ומקטעי ה-Gameplay אפשר לראות שהמשחק ידרוש מהשחקנים לנגן אקורדים אמיתיים (בהתאם לרמת הקושי, כמובן). בהנחה שלמשחק יצורף מוד מתאים, זו תהיה דרך נהדרת ללמוד נגינה על פסנתר.

בתחום הגיטרות, קיבלנו שני קונטרולרים מעוצבים מבית Fender. האחד הוא גיטרה שמבוססת על ה-Mustang שמהווה קפיצה קטנה במספר הלחצנים שלה – מ-5 ל-102 (!), שהם בעצם 6 מיתרים עבור כל אחד מ-17 ה-frets. ה-Strum Bar שלה הוחלף במיתרים, לתחושה אמיתית יותר. אם זה לא מספיק, תוכלו פשוט לקנות את הגרסא המיוחדת של ה-Stratocaster, שהיא יותר גיטרה חשמלית עם משטח מגע לאורך כל הצוואר שלה, ופחות קונטרולר למשחק וידאו.

התופים לא קיבלו שדרוג אמיתי, אבל הם כן קיבלו עוד 3 מצילות. הן עדיין לא יהיו עצמאיות לגמרי עם “תווים” משל עצמן, אבל, בניגוד למצילות של RB2, המשחק יסמן לך מתי כדאי לך להכות במצילה ולא בתוף, ויידע להבדיל בין האינפוטים השונים.

ונשארנו עם השירה. כלומר, מיקרופון. כאן כלום לא השתנה. התמיכה בהרמוניות נגררה מ-Beatles: Rock Band. שיהיה. אני ושירה לא הולכים טוב ביחד.

עם העושר הפריפראלי הזה הקפיצה האבולוציונית של הסדרה באמת באה לידי ביטוי – נראה ש-RB3 הוא כבר לא משחק, אלא סימולטור נגינה ריאליסטי. כמובן שבשביל ליהנות מכל העושר הזה, נאלץ להפטר מלא מעט שקלים. המארז הבסיסי של המשחק יגיע, אני מאמין, עם הכלים הסטנדרטיים (גיטרת 5 לחצנים, תופים ומיקרופון), וידרוש מאיתנו לקנות את שאר ה-Peripherals בנפרד. Mad Catz, היצרנים של הקונטרולרים המדוברים, פרסמו חלק מהמחירים, והם לא זולים. לא, זה לא לגמרי נכון. כקונטרולרים הם אכן יקרים, אבל ככלי נגינה, המחירים שלהם דווקא סבבה לגמרי. את הקלידים תוכלו לרכוש בעבור 80$ (130$ ביחד עם המשחק), בשביל לאחוז ב-Mustang Pro תיאלצו לוותר על 150$ (עוד לא ידוע כמה תעלה ה-Stratocaster Pro, אבל 200$ לא יהיו הימור מופרך), בעוד שערכת המצילות תעלה רק 40$.

האם RB3 יסמן את עלייתן של “להקות הסלון” – 5 חבר’ה שנפגשים לחזרות מול הטלוויזיה על בסיס שבועי או יותר מזה? או שאולי מדובר פה בלא יותר מהייפ, וכשהמשחק ייצא לשוק נגלה שרוב השחקנים מעדיפים להשאר עם הכלים המוכרים, ולהשאיר את RB3 כמשחק וידאו לא מחייב? כי אם נתחשב בכך שכל הכלים מכילים יציאות MIDI, וניתן לנגן בהם בלי קשר למשחק, עולה מחדש השאלה שבוטלה בהינף יד בכל אחת מהגרסאות הקודמות – למה לא פשוט לנגן על אמת?

ועכשיו, קליפים.

ככה נראה המשחק:

וככה נראים (ונשמעים) אנשים שמשחקים בו (עם קלידים ו-3 מצילות).

הנה שני ראיונות ראיון וידאו שעשו USA Today המפתחים:

מה חדש ב-Rock Band 3:

Sylvan Dubrofsky מציג את ה-Mustang Pro:

באופן אישי, אני אשמח לגלות שהעותק שלי של RB3 הוא יותר ממשחק, אלא כלי רציני ללימוד נגינה על גיטרה, תופים ופסנתר. מצד שני, אני גם אשמח לנגן את Bohemian Rhapsody מהתחלה עד הסוף בלי שנים של לימודי גיטרה ושבועות של תרגול.

מה שמזכיר לי: Bohemian Rhapsody! ווהו! כן, הגיטרות עם ההתאמה האישית של Guitar Hero 6 נראות כל-כך מלהיבות עכשיו, שאני חושב שאני אסיים את הפוסט הזה פה, ופשוט אחכה מול הסניף הקרוב של באג עד שהמשחק יגיע אליו.

10 תגובות ל “עדכוני Rock Band 3”

  1. red מאת red:

    יופי, יש קלידים. עכשיו שיוציאו שוב את באבא אוריילי
    בעצם לא. קודם כל שיפתחו גיטרות צעצוע יותר משכנעות, עם מיתרים כלשהם במקום כפתורים. איך בעצם הגיטרה שונה מהקלידים? בשניהם כל מה שעושים זה ללחוץ על כפתורים

  2. דור שמר מאת דור שמר:

    הקלידים נראים חביבים, ויכול להיות נחמד לנגן בהם קצת, אבל הם מקרבים את המשחק עוד יותר לכיוון המשפט השנוא כל כך על השחקנים "תנגנו כבר בכלי אמיתי וזהו".
    באופן אישי אני חושב שמיציתי. אולי זו חשיפת היתר האישית שלי, אולי משהו אחר, אבל אני לא רואה איך RB3 (או משחק עתידי אחר עם כל פיצ'ר שאני יכול לחשוב עליו) יחזיר את ההתלהבות מהז'אנר.

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @red: זה לא טיעון. "ללחוץ על כפתורים" זה גם מה שאתה עושה במקלדת של PC, בפסנתר אמיתי, או בגיימבוי. אתה באמת חושב שהם כולם אותו דבר?

    @דור: אני לחלוטין מסכים איתך. לדעתי הם מנסים לאחוז בשני הקצוות של המקל, ומה שייצא מזה בסוף זה מין יצור כלאיים שהוא מצד אחד מסובך מדי בשביל להיות משחק, ומצד שני מזויף מדי בשביל להיות כלי נגינה.

  4. עידן דקל מאת עידן דקל:

    red – מעבר למה שעופר אמר, יש גיטרה כזו. קוראים לה Stratocaster Pro. ובאמת, חוץ ממספר הלחצנים אין הרבה הבדל בין הגיטרה לקלידים. לכן אפשר להשתמש בקלידים כ-Keytar, אם זה מה שעושה לך את זה.

    דור – אני לא מסכים איתך. מצד שני, מעולם לא הייתי הבעלים של משחק מוזיקה כלשהו.

  5. red מאת red:

    עופר, כן, ללחוץ על כפתורים זה ללחוץ על כפתורים. גיטרה זה ממש לא ללחוץ על כפתורים, ולכן כל קשר של משחקי המוזיקה האלה לגיטרה הוא מקרי בהחלט… אין אפילו דמיון קלוש

  6. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    קודם כל – בתור מישהו שמנגן על גיטרה, אני יכול להגיד לך שזה לא לגמרי נכון. ברור שזה לא באמת גיטרה (ועוד רגע אגיע לזה), אבל כן יש קווי דמיון כלליים. הפריטות, למשל. או הדרך שבה מפעילים את האצבעות. שהיא, למרות מה שאתה אומר, שונה מהותית מהדרך שבה אתה מפעיל את האצבעות אם אתה משחק בגיימבוי, או ב-PC, או אפילו מנגן על קלידים.

    אבל מה שאני פחות מבין – למה העובדה שזו לא גיטרה אמיתית היא כל כך נוראית? אתה רוצה גיטרה אמיתית, לך לנגן על גיטרה אמיתית.
    ראית פעם מישהו מתלונן שלא נותנים לו רובה אמיתי ב-Halo? או חרב אמיתית ב-Dragon Age? או אוטו אמיתי ב-Need for Speed? המטרה של המשחק הזה היא לא לנגן באמת על גיטרה, אלא לספק ממשק פשוט וכיפי כדי שאנשים יוכלו ליהנות תוך כדי שהם מעמידים פנים שהם להקת רוק. ואת זה הוא עושה מצוין.

  7. red מאת red:

    מהנסיון שלי איתו, היה אפשר לעשות אותו הרבה יותר טוב
    לקרוא לזה "סימולציית מוזיקה" זאת בכלל הגזמה מטורפת לגמרי

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    למה, כי סימולטור טיסה הוא באמת כמו טיסה אמיתית? Sim City דומה באיזושהי דרך לתכנון ערים במציאות? אם תשחק הרבה Farmville, תדע לחרוש שדות?

    אנשים נטפלים למשחקי המוזיקה, כי מוזיקה זה משהו שהם מכירים יותר טוב, אז הרבה יותר קל להגיד "היי, זו רמאות!"
    אבל זו לא רמאות, זה פשוט משחק.

    איך לדעתך היה אפשר לעשות את גיטר הירו "הרבה יותר טוב"? ולפני שאתה עונה, קח בחשבון שהתשובה צריכה להתאים גם לאנשים שלא יודעים לנגן בגיטרה, ולא רוצים ללמוד לנגן בגיטרה.

  9. red מאת red:

    לעשות בקר עם מיתרים שלפחות יהיה דומה לגיטרה מבחינת צורת המשחק. הגיטרה הנוכחית רק מעוצבת כמו גיטרה, אבל משוחקת לגמרי כמו גיימפד.
    וסימולטורי טיסה כמו פלייט סימולטור הם הרבה יותר קרובים לטיסה מאשר הקרבה של גיטר הירו לגיטרה.

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    קודם כל, מה זאת אומרת "דומה לגיטרה מבחינת צורת המשחק"? גיטרה אינה משחק.

    ניסית פעם לשחק גיטר הירו עם גיימפאד? אני כן. זה זוועת עולם. הגיטרה הנוכחית ממש ממש לא משוחקת כמו גיימפאד, ולמעשה מה שאתה בעצם טוען זה שהעיצוב הוא מה שחשוב לך ולא המשחקיות. "לעשות גיטרה עם מיתרים" = עיצוב. כי מעבר לעיצוב, וטיפה מבחינת ההרגשה בקצות האצבעות, מה זה משנה אם האצבע שלך לוחצת על מיתר או על כפתור פלסטיק?

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS