Tale of Tales, החבר'ה הבלגיים שעומדים מאחורי The Endless Forest (עוד פרויקט מעניין שאני אשמח לכתוב עליו, יום אחד), תפסו את אמריקן מק'גי לשיחה קצרה.
על אמריקן מק'גי כתבתי, בפעם האחרונה, כשהפרויקט החדש שהוא עובד עליו נחשף. American McGee's Grimm אמור להיות משחק שישוחרר באופן אפיזודי, בסדר גודל רציני יותר מזה שראינו עד כה – לא פחות מ- 24 פרקים מובטחים תחת המותג החדש, כשכולם אמורים להגיע לרשת בקצב אחיד של פעם בחודש.
בראיון, מק'גי מדבר על הצורה שבה תעשיית משחקי המחשב המיינסטרימית נכשלת בעיקר בכך שהיא לא מנסה מספיק דברים חדשים. זאת לא אמירה מפתיעה במיוחד. Introversion נתנו לפני כשבועיים ראיון ל- Eurogamer שבו הם טענו בערך את אותו הדבר (קפצו לסוף העמוד השני, אם אין לכם כוח לקרוא את כל הראיון). אבל בניגוד לחבר'ה מ- Introversion, מק'גי מצהיר בצורה חד-משמעית שעבורו, המשחקיות עצמה ממוקמת בעדיפות שלישית, אחרי העיצוב והעלילה. אז עם מה הוא "מתנסה", בדיוק? החבר'ה מ- Introversion חשפו כמה פעמים את התהליכים היצירתיים שהולידו את המשחקים שלהם, והבלוג שהם כותבים עכשיו נותן, יותר מהכל, הצצה ל"התנסויות" שלהם. רובן צועקות בצורה חד-משמעית את המסר "אין לנו שמץ של מושג איך המשחק יתנהג. אנחנו רק משחקים קצת עם כל מיני שטויות עד שנמצא משהו שעובד". ליד זה, עם מה אמריקן מק'גי יכול לטעון שהוא מתנסה? concept art?
אבל מה שמעצבן באמת הוא אופי המשחק שנגלה בראיון: משחק casual-י, שכל אפיזודה בו תעניק לשחקן בערך חצי שעת משחק. אז מק'גי יכול להמשיך ולהתלהב מההתנסויות שלו, אבל בינתיים אני מסרב להתרשם.
8 ביוני, 2007 בשעה 21:54
אם אני רוצה ללכת עם ההיגיון של מקגי, הוא לא חייב להתנסות. המשחקיות גם כך לא חשובה במיוחד, ולכן מספיק שהוא חשב על רעיון שנראה טוב, והמשחקיות כבר תבנה סביבו מעצמה.
וזה עבד כל כך טוב עם Bad Day LA.
8 ביוני, 2007 בשעה 22:01
אין בעיה עם זה שהוא לא חייב להתנסות. פשוט מצחיק אותי שהוא אומר שכל שאר התעשיה לא מתנסה.
כן יש לי בעיה עם ההצהרה שלך ש"המשחקיות גם כך לא חשובה במיוחד". אני פשוט לא מסכים עם זה.
9 ביוני, 2007 בשעה 13:41
בהתחשב בזה ש-Bad Day LA היה משחק מסריח במיוחד, נראה לי שלא הבנת את אילן.
9 ביוני, 2007 בשעה 18:00
מאחר שאין הסכמה גורפת על הנקודה הזו, הטעם שלי ושל אילן לא תמיד חופף (בלשון המעטה) וציניות קשה לפיענוח כשמדובר בטקסט כתוב – הגיוני להניח שלא הבנתי את אילן.