לרשימת האייטמים שהצלחתי להבחין בהם יותר מדי זמן אחרי שהם פורסמו ברשת מצטרפת החשיפה של "SimCity Societies" – המשחק החדש בסדרת Sim City הותיקה של Maxis. המשחק החדש, שלא במפתיע, יהווה סטייה מהנוסחה הרגילה של "SimCity". המפתחים לא יהיו החבר'ה הותיקים מ- Maxis (נו, הם עסוקים יותר מדי עם חבילות ההרחבה של The Sims, אני מניח), וכריס ביאטריס, הנשיא של חברת הפיתוח החדשה (Titled Mill), כבר הכריז שהפוקוס של המשחק לא יהיה על סימולציית ערים ריאליסטית, כמו המשחק הקודם בסדרה.
המעריצים, כמובן, השתוללו. "הרגת את סים סיטי!", הם הכריזו מעל גבי האתר של Titled Mill. מעניין לראות, אגב, שההודעה הזאת הופיעה כבר על סמך החשיפה הראשונית של המשחק, ועוד לפני שכריס ביאטריס בכלל אמר משהו על הפוקוס של המשחק. כלומר, ההודעות הראשונות בגנותו של המשחק נכתבו רק על סמך ההבטחה הערטילאית של "שינויים בסדרה" ועל סמך תמונת מסך בודדת.
אני לא אוהב כשתופעות ההערצה נגררות לפנאטיות כזאת. בעיני, Sim City חמישי שמנסה לשחזר את המשחק הרביעי בסדרה בלי לנסות לבצע איזה שינוי יסודי במשחקיות שלו היה בעייתי (כן, בעייתי כמו Starcraft 2). בחיית, הם עד כדי כך להוטים לעוד Sim City 4? שפשוט ימשיכו לשחק ב- Sim City 4.
את אותה תופעה בדיוק ראיתי כשיצא Worms 3D. אחרי 3 (!) משחקים עם אותו הקונספט בדיוק (Worms 2, Armageddon ו- World Party), והמוני מעריצים שהתלוננו ש"נו, באמת, זה בדיוק כמו המשחקים הקודמים בסדרה!" – ברגע שהסדרה ניסתה לצעוד למחוזות חדשים (עם Worms Blast! ו- Worms 3D), המוני מעריצים פרצו בבכי על הבגידה בעקרונות הסדרה. אותו הדבר גם קרה עם Commandos 3, ועם לא מעט משחקים שבאמת עשו את הצעד המסוכן וניסו לשנות קצת את עקרונות הסדרה.
אין לי מושג מה תהיה האיכות של SimCity Societies. אני גם יכול להמר ש- EA עשו את השינוי במותג הזה מתוך שיקולים כלכליים למצוא קהל יעד חדש, ולא מתוך רצון להתנסות עם סגנונות משחק חדשים. אבל אני עדיין שמח שהשינוי הזה נעשה. באמת שלא בער לי לקבל עוד Sim City 4.
ובהערת שוליים: דווקא על הסגנון המעריצים מתלוננים? עם כל כך מעט מידע על המשחק, איך זה שאף אחד לא חושב להתלונן על כך שקונבנציית השמות של סדרת Sim City נשברה פעם נוספת? (קודם כל Sim City 2000/3000, אחרי זה חזרה למספרים שפויים עם Sim City 4, ולבסוף… סתם Societies. בלי מספר, אפילו)
10 ביוני, 2007 בשעה 1:44
אני דווקא בעד חידושים כאלו, ביחוד אחרי (כמו שציינת, כמובן) שהמשחק מתחיל לחזור על עצמו. כן, אפילו בקווסטים.
אם המשחק והמעבר עשויים מספיק טוב, המעבר לתלת מימד לא אמור לפגום במשחק, באיכות או במשחקיות שלו בשום צורה (ראה Sam&Max כדוגמה מעולה לכך)