אוג 17
2010
היום יצא סוף סוף הטריילר המובטח, והוא גרוע:
(לאנשי ה-RSS: הנה לינק ישיר)
מצד שני, דבר כן מעניין שגיליתי היום הוא ריאיון עם היוצרים שעשו GameInformer, ושם נותנים הרבה מאוד פרטים על המשחק. למשל:
- המשחק יתחיל ב- Ferelden, הממלכה שבה התרחש המשחק הראשון, אבל מהר מאוד אחרי ההתחלה ינדוד צפונה למקום שנקרא Free Marches, איזור של ערי-מדינה.
- הגיבור, Hawke, יכול להיות מכל class שתבחרו, ולמעשה יכול להיות גם בחורה.
- הסיפור המרכזי במשחק למעשה יסופר ע"י אחת הדמויות תוך כדי המשחק, מין סיפור-בתוך-סיפור (היוצרים נתנו כדוגמה את "החשוד המיידי"), מה שיאפשר למשחק לדלג על קטעים לא מעניינים בסיפור ולהתמקד בקטעי המפתח, וכך למעשה לגלול סיפור שנמשך על פני עשור שלם.
- המשחק ישים הרבה יותר דגש על בחירות של השחקן, והתוצאות של הבחירות שלכם יהיו הרבה יותר מהירות ומשמעותיות.
- ממשק השליטה יהיה שונה לחלוטין בין הפלטפורמות. הממשק ב-PC יתמקד יותר בטקטיקה ושליטה על שדה הקרב, בעוד שהממשק בקונסולות יתמקד בעיקר בתגובות מהירות ובחירה מהירה של פעולות.
- מערכת הקרבות ב-PC תהיה דומה לזו של Origins, אבל מאוד משופרת. בפרט, היוצרים מבטיחים הבדל הרבה יותר משמעותי בין הלוחמים לגנבים (מה שבקושי קיים ב-Origins), כשהלוחמים יהיו יותר בכיוון של טנקים ומכונות נזק, והגנבים יותר בקטע של נינג'ות והתגנבות.
בכל מקרה, נשמע שהולך להיות מעניין, וגם נשמע שהם מתכוונים להוציא עוד הרבה משחקים בסדרה הזו.
18 באוגוסט, 2010 בשעה 1:09
הטריילר לא כזה נורא…
למרות שהפרטים החדשים בלי שום ספק יותר מעניינים.
מה שכן, צדקת בנוגע לצורך לסיים את הראשון לפני שרואים את הטריילר – הצורך הזה פשוט לא קיים 🙂
18 באוגוסט, 2010 בשעה 10:57
לא ברור לי למה שווה לציין את הנקודה השנייה.
מישהו שמע על משחק תפקידים טוב (שלא לדבר על משחק של ביו-וור) שלא נותן אפשרות לבחור מקצוע ומין?
18 באוגוסט, 2010 בשעה 11:07
כל משחק של Final Fantasy אי פעם, למשל. וגם אם אתה לא מחשיב אותם כמשחקי תפקידים, את Planescape: Torment אתה חייב להחשיב.
18 באוגוסט, 2010 בשעה 11:26
אה, שלא לדבר על זה שברוב משחקי התפקידים השם של הגיבור לא קבוע מראש.
18 באוגוסט, 2010 בשעה 13:30
ב-PST אתה בוחר קלאס (אמנם לא בתחילת המשחק ממש, אבל קצת בהמשך).
18 באוגוסט, 2010 בשעה 14:26
ב-PST אתה יכול *להחליף* קלאס במהלך המשחק. זה שונה לחלוטין.
18 באוגוסט, 2010 בשעה 14:45
זה לא כזה שונה לחלוטין. המשחק נותן לי חופש בעיצוב הדמות, וזה האלמנט החשוב.
דוגמה טובה יותר היא the witcher, אבל גם עליו אפשר להתווכח עד כמה הוא משחק תפקידים "טוב".
18 באוגוסט, 2010 בשעה 19:03
עופר,
במשחקים ותיקים יותר השם של הגיבור לא היה קבוע מראש, אבל מאז הכנסת הדיבוב היו צריכים למצוא דרך להתמודד עם זה. לכן במשחקי RPG חדשים יותר בדרך כלל מקבלים אחד מהשניים:
1) כינוי לדמות הראשית. ככה תוכל לבחור איזה שם שתרצה, אבל כולם יפנו אליך בשם התואר שלך (Grey Warden למשל, או הכינוי שתבחר בפייבל 2)
2) שם משפחה קבוע, עם אפשרות לבחור רק את השם הפרטי. ככה כולם יפנו אליך במשחק בשם המשפחה שלך ועדיין תוכל לשמור על איזשהו יחוד (שפרד במאס אפקט למשל וכנראה גם האווק במשחק הזה)
18 באוגוסט, 2010 בשעה 21:05
swym,
שיחקתי מספיק משחקי תפקידים ואני יודע איך זה עובד. במשחקים עם voice acting פשוט מתחמקים בכל דרך אפשרית מלהגיד את השם של הדמות. משתמשים בכינויים, כינויי גוף, או פשוט מסובבים את הדיאלוגים ככה שלא ידרשו התייחסויות לדמות הראשית. גם במשחקים שבהם יש כינוי "מסודר" לדמות (למשל דרגונאז'), בדרך כלל משתדלים להשתמש בו מעט, כדי שלא יהיה יותר מדי בולט שמתחמקים מלהגיד את השם המפורש.
אופציה מספר 2 שנתת לא באמת נכנסת לקטגוריה של "בדרך כלל" (האם אתה יכול לחשוב על עוד דוגמה חוץ מ-ME?), והיא לדעתי גם מטופשת. זה בערך כמו להגיד "בחר שם לדמות שלך", לחכות שתבחר שם, ואז להגיד "אוקי, השם שלך הוא שפרד". ולכן אני בכלל לא בטוח שזה המקרה ב-DA2.
19 באוגוסט, 2010 בשעה 11:46
אם נתעלם לשנייה מעניין השם, אתה בהחלט צודק בעניין PS:T.
עדיין, בהתחשב שזה משחק של ביו-וור, זה נראה לי מתבקש.
קצת טיפשי שיש כל כך הרבה תגובות על ההערה שלי שמשהו מתבקש ולכן מיותר לכתוב…כולל התגובה הזו שלי עצמה.
ולגבי FF- אני לא הייתי קורא להם משחקי תפקידים, אבל את הויכוח הזה כבר עשינו במקום אחר, אני חושב.
19 באוגוסט, 2010 בשעה 15:43
PST הוא של black isle, לא bioware.
19 באוגוסט, 2010 בשעה 21:55
inter-Al, לא התנסחתי בבירור, כשאמרתי "זה משחק של ביו-וור", דיברתי על DA2.