אוק 17
2010
את הביקורת שלו על Guitar Hero 6 התחיל עופר בטענה ש"לכולם כבר נמאס ממשחקי מוזיקה". עכשיו מסתבר שהשבוע האחרון נתן תזכורת כואבת למדי לנושא הזה.
אף אחד לא ממש ציפה מ- Guitar Hero: Warriors of Rockלעבור את ה- 1.5 מיליון עותקים ש- Guitar Hero 3 מכר בשבוע הראשון להפצתו, אבל המצב הנוכחי שלו מאוד לא נעים: 86,000 עותקים של המשחק נמכרו בארה"ב בשבוע הראשון להפצתו. Eurogamer משווה את המספרים האלה למספרים של משחקי Guitar Hero הקודמים, והתמונה שנוצרת היא קצת… עגומה. בתור חובב הז'אנר, אני מקווה שהם עדיין ממשיכים להרוויח כמות כלשהי של כסף מהמוזיקה שהם מפיצים למשחק בתור DLC.
אבל היי, אולי ל- Rock Band 3 יילך יותר טוב.
17 באוקטובר, 2010 בשעה 19:28
אולי היו צריכים להוציא אותו בדצמבר …
18 באוקטובר, 2010 בשעה 17:48
מגיע לאקטיוויז'ן-כשמנצלים מותג יותר מדי זה מה שקורה.
18 באוקטובר, 2010 בשעה 18:08
ואיך בדיוק אתה מגדיר "יותר מדי"? למשל, האם Call of Duty "נוצל יותר מדי"? מה לגבי GTA? ואפשר ללכת לכיוונים אפילו יותר קיצוניים – מאריו, סוניק, זלדה, מטרויד…
18 באוקטובר, 2010 בשעה 19:10
אתה מנסה להצדיק את אקטיוויז'ין?
אני מגדיר "יותר מדי" כשיוצא בשנה אחת יותר ממשחק אחד והרחבה אחת או כשאין יותר מדי "התקדמות" בז'אנר במשך די הרבה זמן.
וכן,כל "גיבורי נינטדו" סובלים מניצול יתר בד"כ ע"י אולפנים חיצוניים לנינטדו.
רק שנינטדו איכשהו מצליחה להדהים ולשמר את המשחקים שלה ולהשאיר אותם "בעניינים" (למשל SUPER MARIO GALAXY).
COD וGTA דווקא עברו "מהפכים" די גדולים באמצע חייהם (COD עבר למלחמה מודרנית וGTA עבר לתלת מימד) כך שהם נשארו בלי "ניצול יתר" מה גם שמשחק GTA יוצא פעם בכ3 שנים אז קשה לקרוא לזה "ניצול יתר".
18 באוקטובר, 2010 בשעה 19:38
אני חושב שאקטיוויז'ן עשו הרבה דברים לא בסדר, ואני מסכים לגבי היציאות התכופות מדי – לדעתי דברים כמו Smash Hits ו-Van Halen היו יכולים וצריכים להגיע כ-DLC ולא כמשחק נפרד (ואפילו כתבתי על זה פוסט פעם). אבל לגבי חוסר ההתקדמות בז'אנר, אני חושב שאתה טועה.
האמת שסתם בחרתי את CoD ו-GTA בתור הדוגמאות הראשונות שעלו לי לראש, אבל במקרה זה מספיק לי כרגע: ה"מהפך" הגדול של GTA קרה ב-GTA III. מאז יצאו עוד 8 הרחבות (די הרבה, לא?), ו-GTA IV כמובן.
לגיטר הירו היה מהפך הרבה יותר משמעותי ב-World Tour (נוספו תופים ומיקרופון), ומאז יצאו גיטר הירו 5, Warriors of Rock ועוד 3 הרחבות. זה הכל. ובתור מישהו ששיחק הרבה בכל המשחקים האלה, אני יכול להגיד שהמשחקיות השתפרה פלאים מאז World Tour, ולמעשה למרות שעדיין יש הרבה שירים טובים ב-WT שאי אפשר לעשות להם import, לא נראה לי סביר שאני אחזור לשחק בו אי פעם.
18 באוקטובר, 2010 בשעה 20:07
כמה זמן קיים הז'אנר הזה?
בהתחשב שהוא קיים 6 שנים אז זה יוצא כ2 משחקים לשנה (אני מחשיב גם את חבילות ההרחבה) ולדעתי זה מוגזם בהתחשב שכל משחק בא אם ערכת כלי נגינה והכל מה שמעלה את המחיר.
מילא משחק מחשב,אבל פה אתה צריך להחליף את ה"כלי נגינה" פעם ב2-3 ככה לא? קצת מוגזם לא?
GTA יוצא בכוונה במועדים יחסית "רחוקים"-כדי לתת לקהל קצת "תאבון" למשחק החדש.
חבילות ההרחבה נחשבו יחסית עם הרבה "בשר"-כך שקשה לי להתלונן על "ניצול מותג" או "סחיטה על חבילות הרחבה".
18 באוקטובר, 2010 בשעה 21:30
עשה טובה וקרא שוב את התגובה האחרונה שלי. אני אחזור שוב על הקטע הקריטי:
"אני מסכים לגבי היציאות התכופות מדי… אבל לגבי חוסר ההתקדמות בז'אנר, אני חושב שאתה טועה".
זו לא חוכמה לתת טיעונים בעד הדבר שאני כן מסכים איתו.
19 באוקטובר, 2010 בשעה 11:17
התחושה של הרוויה ממשחקי הזאנר (שאכן עבר התקדמות) היא לא אשמתה הבלעדית של אקטיוויזן, ושותפות לה גם מפיצות אחרות שרצו לקפוץ על הגל (בדגש על EA).
אבל זה לא שמשחקי הקצב הם תופעה יחודית של "יותר מידי עומס": היו תקופות שבהן ראינו רוויה מוחלטת בזאנר הRTS, במשחקי מלחמת העולם השניה, ובשנים האחרונות גם בShooters "מודרניים".
אנשים כנראה נטפלים היום לאקטיוויזן כי תמיד קל להיטפל לחברה הכי גדולה ועם המותגים הכי דומיננטיים. אבל כמעט כל חברה סוחטת את המותגים שלה כשזה משתלם לה.
19 באוקטובר, 2010 בשעה 15:36
סליחה עופר,אתה צודק בהקשר הזה לא שמתי לב לזה.
אני לא ראיתי התקדמות "פורצת דרך" בז'אנר אם כל הכסף והמשחקים שהשקיעו ב6 שנים האחרונות-משהוא חשב אולי על אפשרות למולטיפלייר רשתי? אולי על יצירת שירים בעצמך? ומה אם כלים שיהיו יותר זולים לייצור וכך המשחק יהיה יותר זול?
בכל ז'אנר אחר הייתי אומר שזה "עבר התקדמות מספקת" אבל בהתחשב בכמויות המשחקים ב6 שנים האחרונות יש משחקים שאני מאמין שהם פשוט "קופי פייסט" של הקודמים שלהם אם שדרוגים מעטים.
19 באוקטובר, 2010 בשעה 16:04
menas – חוץ מהקטע של ההוזלה במחיר, השדרוגים שאתה מפרט כאן אכן נכנסו למשחקי Guitar Hero ו- Rock Band.
19 באוקטובר, 2010 בשעה 16:17
swym על מה אתה מדבר? ב5 שנים האחרונות (מאז ש"הומצא" הז'אנר על ידי גיטאר הירו 1) יצאו לא פחות מ9 כותרי גיטאר הירו, לא כולל הרחבות. שזה בערך 2 משחקים לשנה (שוב, בלי הרחבות ובלי לדבר על רוק באנד…) וגם חשוב להזכיר שהמשחקים האלה מאוד מאוד דומים אחד לשני… אתה מסכים איתי שהדמיון בין גיטאר הירו אירוסמית לגיטאר הירו מטליקה הוא קצת גדול יותר מהדמיון בין C&C לסטארקראפט נכון? אקטיביז'ן חלבה את הז'אנר עד הטיפה האחרונה בצורה מגעילה וצינית כשהשינוי הכמעט יחיד בין כותר לכותר זה רשימת השירים… לא מבין איך אתה יכול להשוות את זה למשחקי RTS בכלל…
19 באוקטובר, 2010 בשעה 16:33
אני אישית חושב שעכשוו הם הולכים לנצל את זה עוד פעם במישחק החדש לא של גיטרה הרו דיג'י הרו אני לא מבין איך אנשים ממשכים ליקנות את אותו מישחקים אני מיתכוון נגיד red אתה מסכים אתי שה גיטרה הירו וורד טור ניראה קצת כמו הרחבה של גיטרה הירו סמאש החברה מנצלת את המישחקים האלה של המוזיקה בצורה מגעילה וזה קשור גם לשירים בכול גיטרה הירו יש רק שיר אחד או מקסימום 10 שירים שנוספו אני לא מבין מה הבעיה של אנשים להוריד שירים ואפשר לעשות את זה 5 שני אולי 6 לא זוכר של כמעת אותו מישחק בגיטרה הירו ועוד פעם הם הולכים לעשות את זה ב dj hero
19 באוקטובר, 2010 בשעה 17:38
red, הבהרת בצורה חד-משמעית (בתגובה לביקורת של עופר על Warriors of Rock) שלא אכפת לך מהז'אנר. אז תן לאנשים שכן אכפת להם ממנו לשפוט מה נחשב ניצול מגעיל וציני של המותג, בסדר?
לרוב האנשים שאני מכיר שמשחקים ב- Guitar Hero (וכבר יש להם את הכלים) רשימת השירים של כל משחק היא הדבר העיקרי שמשנה ברכישה שלו. וגם אני מסתכל על המשחקים החדשים כעל חבילת DLC מרוכזת (מה שבאמת הופך את התמחור שלהם לפחות אטרקטיבי, לפעמים, כמו שעופר כתב כשהוא עוד היה בסך הכל כתב אורח בבלוג הזה – https://www.gamepad.co.il/archives/678 ).
נועם, אני ממש מצטער, אבל ממש קשה לקרוא את התגובות שלך, עקב בעיות איות ומחסור עז בסימני פיסוק.
19 באוקטובר, 2010 בשעה 17:58
עידן לא צריך לאהוב את הז'אנר בשביל להבין שגיטאר הירו זה הפרנצ'ייז החלוב בצורה המגעילה ביותר אי פעם. יותר מהפוקימונים, יותר מפיפא והרבה יותר מCOD (ואת שלושתם אני לא אוהב, לא צריך לאהוב ז'אנר בשביל להביע עליו ביקורת מהסוג הזה). זאת סדרת משחקים שהדבר היחידי שמשתנה בה ממשחק למשחק היא רשימת השירים, זה בערך הניצול הביזיוני ביותר שאפשר לעשות לסדרת משחקים, אתה לא יכול להביא לי דוגמה יותר ביזיונית מזאת של אף סדרה אחרת בתעשייה אי פעם
19 באוקטובר, 2010 בשעה 18:04
Sims. וכל מילה נוספת מיותרת.
19 באוקטובר, 2010 בשעה 18:57
אהה… לא. בסימס לפחות הוסיפו איזשהו תוכן משמעותי שמשדרג את הגיימפליי, איך אתה משווה את זה לרשימות שירים שכל מה שצריך בשבילם זה זכיונות וחצי שעת פיתוח?
19 באוקטובר, 2010 בשעה 18:58
וההרחבות של סימס נמכרו במחירים של הרחבות, לא במחירים של כותרים מלאים כמו של גיטאר הירו, כשכל כותר חדש הוא אפילו לא הרחבה מבחינת כמות התוכן שהוא מכיל
19 באוקטובר, 2010 בשעה 20:14
האמת שדוקא יש לmenas נקודה
הלקוח הממוצע (והלא אדוק) שמשחק בעוד דברים מלבד משחקי-קצב-עם-שלטים-בצורת-כלים. בטח עדיין לא מיצה לחלוטין את המשחק מלפני שנתיים, ורובם הגדול לא יקנה עוד אחד.
כמובן זה כן בנוסף לקהל שבשבילו זה היה אופנה ועבר הלאה.
20 באוקטובר, 2010 בשעה 18:05
Red, אולי לא הבנת כשכתבתי "היו *תקופות* שבהן ראינו רוויה מוחלטת בזאנר הRTS" ואולי פשוט לא שיחקת במשחקי RTS בשנות ה-90 המאוחרות, כשהזאנר היה רווי.
ווסטווד עצמה הוציאה בתקופה שבין 1995 ל-2000 כ-9 משחקים והרחבות בעולם של C&C שבסך הכל הדמיון ביניהם היה לא קטן (וזה לא כולל Dune 2000, שפשוט מחזר משחק אחד על גבי מנוע של משחק אחר). אמנם זה טיפה פחות משחקים מגיטר הירו בספירה הכוללת, אבל זה ממש לא רחוק – ועוד מדובר בתקופה שבה לא היה דבר כזה DLC ובזאנר שהיה פופולארי רק על המחשב האישי. אם זה היה יוצא היום אז היינו כנראה רואים גם חבילות מפות ומצבי משחק בתשלום, או סקינים חדשים לstealth tank.
ופה מדובר רק בווסטווד, עוד לפני שמכנסים למשוואה מפתחות אחרות ופחות מוצלחות. בעקבות ההצלחה של הזאנר (בעיקר של ווסטווד ובליזארד), בערך כל סטודיו שני החליט באותה תקופה שהוא חייב לעשות משחק RTS כי זה *ה*דבר הבא. לחלק זה הצליח, אבל רוב המשחקים בזאנר היו זבל מוחלט (ולא מעט בכלל נקברו בדרך). השוק התפוצץ והתמלא במשחקי RTS באותה התקופה (משהו כמו 30 משחקים בשנת 97, לעומת 3 בלבד בשנת 95), ולקח קצת זמן עד שרוב החברות ירדו מהבוננזה וקצב המשחקים התמתן קצת יותר.
21 באוקטובר, 2010 בשעה 17:14
הדמיון ביניהם היה לא קטן אבל לא קרוב בכלל לדמיון של משחקי גיטאר הירו, שרק מחליפים את הפלייליסט ממשחק למשחק.
22 באוקטובר, 2010 בשעה 7:04
ל red טוב אולי את צודק שזה לא בקשר לזה אבל זה לא משנה המישחק הוא מנוצל יותר מדי ובקרוב אף איש לא יקנה אותו