שני משחקים תפסו את תשומת ליבי בכל הבלגן שמכונה "E3". ומה לעשות, אף אחד מהם הוא לא Metal Gear Solid 4.
הראשון שבהם הוא ה- Wii Fit. מה שנראה בתור גימיק קטן וטיפשי הוא, לדעתי, רעיון גאוני – מהסיבה הפשוטה שהוא לוקח את הרעיון האהוב על נינטנדו, מינימום של חוטים וכפתורים בין השחקן למשחק – ומותח אותו לרמה הגבוהה ביותר האפשרית כיום.
הדגש כאן צריך להיות, כנראה, על "כיום". סוני בעצמם ניסו להסיר את המכשולים שבין השחקן למשחק, עם מצלמת ה- EyeToy שלהם. הבעיה היתה שה- EyeToy, מבחינה טכנית, הוא פגום ומסורבל. כמעט בכל מקום שבו ניסיתי להשתמש בו, נתקלתי בקשיים. הייתי צריך להזיז ריהוט, לשחק עם הפוקוס של המצלמה, להזיז אותה למעלה ולמטה, לסדר את התאורה… אז אף על פי ש- Wii Fit עושה פחות או יותר את מה ש- EyeToy: Kinetic עשה בעבר, יש לו את הפוטנציאל לעשות את זה הרבה יותר בקלות. אני באמת מקווה שזה יעבוד טוב כפי שזה נראה.
המשחק השני ששווה אזכור הוא Star Wars: the Force Unleashed. מה לעשות, כל משחק עם Star Wars בשם שלו גורם לי מיד להסיט את הראש, ו- The Force Unleashed נראה כמו חזרה לימי Jedi Outcast המאושרים: קרבות לייטסייבר, טלקינזיס ודרכים נפלאות אחרות לשימוש מפואר ב"כוח".
הבעיה שלי עם המשחק הזה היא שהשימוש הזה הוא קצת… מפואר מדי. כן, אני יודע, יודה ממלמל ב"האימפריה מכה שנית" על כך שהגודל לא קובע. ובכל זאת, כמה פעמים רואים אביר ג'דיי מפיל חללית עם הכוחות שלו, בסרטים? אם זה אפשרי, אפשר היה לסיים את סאגת הסרטים הרבה יותר מהר, באמת.
אבל מילא ריסוק חלליות – את זה רואים רק בסרטון שחשיבותו לא ברורה. כל הקטע הזה של לעוף באוויר, תוך כדי יריית ברקים ויצירת גלי הדף שמפוצצים את כל החלונות סביבך? זה כבר פחות מלחמת הכוכבים, ויותר אקס-מן. משהו בעיצוב של המשחק הזה והשימוש שלו ב"כוח" פשוט יוצר הרגשה "לא-נכונה", במיוחד אצל כל מי שנהנה מהייצוג של ה"כוח" הזה ב- Jedi Outcast שהזכרתי קודם לכן. קצת עצוב לי שהכל חייב להיות כל כך צעקני בימינו.
14 ביולי, 2007 בשעה 20:08
אני לא יכול שלא להסכים איתך יותר בנוגע למה שאמרת על Star Wars: the Force Unleashed, שכן זה תיאור מדוייק של תחושותיי בעת צפייה בטריילר.
14 ביולי, 2007 בשעה 20:47
אני באמת לא מבין מה אתה רוצה. המשחק נראה מגניב לגמרי. אם מה שמפריע לך הוא שה-Jedi בסרטים פחות חזקים ממה שנראה בטריילר, אז נו טוב. למי אכפת, כל עוד אני יכול להילחם עם לייטסייבר ולחשמל דברים.
מה שלי מפריע הוא שכרגע לא ברור אם תהיה למשחק הזה גרסת PC בכלל, באתר שלו אין את האייקון של Windows למטה ביחד עם כל האייקונים של הפלטפורמות.
15 ביולי, 2007 בשעה 10:36
לפי הגישה שלך, איזון במשחקי מחשב משול למת. ולצערי הרב, מפתחי משחקים כיום מנסים ללכת בליין עיצובי שהוא, בדומה מאד לקו המחשבה שלך, חסר דמיון.
אבל היי, כל עוד אתה יכול "לשחק עם הלייטסייבר", אז הכל בסדר, ואין צורך באמינות למקור. 😐
15 ביולי, 2007 בשעה 11:01
הפעם אני מסכים איתך לגמרי, עידן. זה באמת לא מה שה"כוח" אמור היה לייצג – גרסה ילדותית ופרועה משהו לעקרון ה- צ'י ולאיזון שמאפיין את הסמוראי.
אבל בימינו אנחנו לא מחפשים גיבורים מאוזנים, אלא כוח בנוסח המאטריקס, ה- X-men וגיבורי העל שרק רוצים להשתולל. אולי זה בגלל שהאמריקאים מרגישים היום מאויימים וחלשים.
15 ביולי, 2007 בשעה 15:23
מוסיף הסכמה ניכרת.
אני חושב שחלק מהקטע של המשחק הוא "וואו, הפעם הכוח יהיה ממש ממש חזק!", ושזה הקטע עם הכותרת the force unleashed. כנראה הגיבור הופך לאיזה מעיין של כוח או משהו, ולכן הוא יכול לעשות את כל הדברים האלה.
שזה סבבה עבורו והכל, אבל *עדיין* לא הסבר מספק מבחינתי לשבירת האווירה הקלאסית של מקומו של הכוח ב-SW.
15 ביולי, 2007 בשעה 17:28
אז זהו? יש הסכמה גורפת? The Force Unleashed הוא גרנדיוזי מדי?
15 ביולי, 2007 בשעה 20:21
בהחלט.. אלא אם כן תוכל לעשות את זה רק בממש ממש סוף של המשחק… וכל מטרת המשחק זה לצבור את כל הכוח הזה.. אבל אם זה יהיה ככה מרבית מהמשחק אני מסכים בהחלט..
קוסט.
16 ביולי, 2007 בשעה 20:16
תומר, אכן, אני מצטער, אך האמינות למקור באמת אינה מאוד חשובה בעיניי במקרה הזה. אם הכוח במשחק יהיה קצת יותר חזק מאשר בסרטים, אז נו טוב. אם המשחק יהיה כיפי, עם הרבה אקשן, קרבות לייט-סייבר ועם המוסיקה של Star Wars, זה מספיק טוב מבחינתי.
אז וואו, יש כמה דברים שאפשר לעשות במשחק שלא נראו בסרטים. והרמיוני אמרה בסרט את המשפט של רון. Who gives a crap.
אגב, איזון ונאמנות למקור הם שני דברים שונים. לרגע לא אמרתי שהמשחק לא צריך להיות מאוזן או מאתגר, ואין לא לי ולא לך אם אלו יהיו תכונותיו. אתה אולי יכול להגיד שהוא לא יהיה נאמן למקור, וגם את זה אני לא באמת חושב שאפשר להגיד על סמך טריילר אחד (הרי טריילרים נוטים להיות גרנדיוזים מטבעם).
23 ביולי, 2007 בשעה 12:25
החשיבות של הטריילר למשחק היא עצומה: הסיבה היחידה שהמשחק יוצא זה שהחברה שחשבו על הרעיון פשוט עשו את הטריילר כדי להדגים לבכירים בלוקאסארטס מה אפשר לעשות עם המנועים החדשים של אופוריה ופיקסלפלקס. כל כך התלהבו שם ממה שאפשר לעשות במשחק שישר אישרו להם אותו.
לגבי האיזון: אני חושב שאתה אמור לשחק במשחק את השוליה של דארת ווידר, ככה שמראש לא מדובר בדמות מאוזנת במיוחד…
4 בספטמבר, 2008 בשעה 14:17
מוסיף את הסכמתי
אבל אם זה יהיה מספיק כיף יש סיכוי שאני יסלח לו
אבל לכל הרוחות חניך של ווידר שעושה דברים שווידר (או אפילו יודה) מעולם לא עשה זה הגיוני תסריטאית בערך כמו…שפרודו פתאום ישלוף מטה ויפנה אל סאורון אחרי שזה השיג בחזרה את הטבעת ויביס אותו בקרב קסמים בקרב קסמים (עד כמה שיש אצל טולקין קסמים)
כדאי שיהיה להם הסבר טוב לזה 💡