פבר 04
2011
עוד קורבן למה שיאצי קורא "The Resident Evil school of sequel numbering". כבר איבדנו מזמן את GTA, גיטר הירו ועוד הרבה סדרות טובות. היום הוכרז Battlefield 3, והמחשבה הראשונה שלי כשראיתי את זה הייתה "רגע, לא היו כבר קצת יותר משני משחקים בסדרה?"
מבט מהיר בויקיפדיה העלה את הרשימה הבאה:
- Battlefield 1942
- Battlefield Vietnam
- Battlefield 2 (אוקיי, דילגו על אחד, זה עוד איכשהו סביר)
- Battlefield 2: Modern Combat
- Battlefield 2142 (על זה אני מוכן לסלוח להם, כי זה בעתיד)
- Battlefield: Bad Company
- Battlefield: Bad Company 2
- Battlefield 3
וזה עוד בלי לספור את BF 1943 (שהוא משחק XBLA/PSN), את BF Heroes שהוא קצת מנותק מהסדרה, וכמובן expansion packs למיניהן.
מה, נגמרו השמות המקוריים בעולם? או שהמשחק הזה כל כך גנרי שלא הצלחתם למצוא שום צירוף מילים ספציפי שמתאר אותו?
4 בפברואר, 2011 בשעה 17:20
BF2 נקרא ככה כי המפתחים ידעו שאין להם "עוד" Battlefield
אל יש להם את "ה" Battlefield
ולכן נתנו לו את השם המתקדם Battlefield 2
Battlefield 1942 ,1943 ,2142 וויאטנם הם תקופתיים, ונקראים ככה על שם התקופה שבהם הם מתנהלים
Bad Company זו תת סדרה בפני עצמה בסדרה,
BF3 הוא הממשיך הישיר של BF2 , ומתרחש באותה תקופה (נגיד שזה ההווה…)
תכלס, כל שם מבחינתי הוא שם טוב
אלא אם כן זה Battlefield modern warfare
4 בפברואר, 2011 בשעה 17:31
ההסבר שלך רק מעלה עוד תהיות:
– למה Bad Company היא סדרה נפרדת שלא נכללת בספירה הרגילה? זה נשמע כמו החלטה שרירותית למדי.
– אם המשחקים ה"תקופתיים" לא נחשבים, איפה Battlefield 1?
– אם הספירה כוללת משחקים שמתרחשים ב"הווה", למה Modern Combat לא נחשב?
4 בפברואר, 2011 בשעה 19:18
BC היא סדרת ספינאוף שהיא מן הייבריד של BF הישנים וCOD. הגיימפליי שלה שונה באופן די מהותי מהBF המקוריים (1942 ו-2), ולא סתם המון שחקנים ותיקים של הסדרה שונאים אותה. זאת הסיבה שהיא לא נכללת בספירה.
5 בפברואר, 2011 בשעה 16:06
חוסר היכולת של בעלי מותגים לספור כראוי היא סיפור מתועד היטב כבר שנים רבות. אם ניקח דוגמה מהקולנוע, שם יש לנו את סדרת "מהיר ועצבני" המפורסמת, שם לאחר שני סרטים (The Fast and the Furious ו- 2 Fast 2 Furious) הם החליטו שהם מוותרים, לכאורה, על המספור (השלישי נקרא The FAst and the Furious: Tokyo Drift והרביעי נקרא פשוט Fast & Furious), רק בשביל להחליט שבכל זאת בא להם על הקטע הזה של מספור לכבוד הסרט החמישי בסדרה (Fast Five, בקרוב על מסכי הקולנוע).
במשחקי מחשב הדוגמה האהובה עלי היא זו שדיברנו עליה בפודקאסט: סדרת Dark Forces, שמתחילה בכל משחק את המספור מחדש (וכך קיבלנו את Dark Forces 2: Jedi Knight, את Jedi Knight 2: Jedi Outcast ואת Jedi Outcast 2: Jedi Academy).
5 בפברואר, 2011 בשעה 16:16
Jedi Outcast 2: Jedi Academy זאת המצאה שלך כנראה, למשחק קוראים Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy, ללא מספור. אפשר להבין למה: הוא לא המשך אמיתי של JK2, הוא יותר מן חבילת הרחבה שבסה"כ מוסיפה לJK2 עוד קמפיין קצר ושתי חרבות אור שונות.
5 בפברואר, 2011 בשעה 16:30
*shrug*
פספוס אחד מתוך שלוש לא מבטל את הדוגמה הזו.
5 בפברואר, 2011 בשעה 16:43
המספור של Fast and the Furious הוא דוקא בסדר, כי Fast Five הוא באמת הסרט החמישי בסדרה. אם הם היו דוגלים בשיטת Resident Evil הם היו צריכים לקרוא לו Fast Three.
5 בפברואר, 2011 בשעה 18:44
אני אנסה לסדר כמה שאפשר את הסיפור הזה.
יש את הסדרה ה"גדולה"-battelfield.
החליטו לא לקרוא לBF:2142 ולVietnam בשם BF3 פשוט כי הם פיתחו את BF3 מ2006,ואלו היו משחקים "נפרדים" משורש הסדרה.
BF modern warfare היה חבילת הרחבה למיטב זיכרוני.
סדרת BC היא תת-סדרה מהסיבה הפשוטה-BC הראשון תוכנן לקונסולות (משחק BF הראשון לקונסולות) ולקונסולות בלבד.
BC2 החליט לסטות מזה,אך הוא היה פורט בניגוד לBF2 שנבנה במיוחד למחשב (וכנראה BF3,שבנו אותו קצת "בנפרד" ולא ידוע עד כמה הם בנו אותו בנפרד).
5 בפברואר, 2011 בשעה 18:54
טוב טוב, תנו לי לעצור אתכם כאן, כי אתם קצת מפספסים את הנקודה.
בואו נניח לרגע שכל ההסברים האלה נכונים והגיוניים, ושבאמת צריך להתעלם גם מ-1943 ו-Heroes. זה לא משנה את העובדה ש-BF3 הוא המשחק החמישי/שמיני/עשירי/ווטאבר בסדרה, ושהיה הרבה יותר הגיוני לקרוא לו בשם נורמלי.
מספור ישיר של המשכים הוא מתאים אך ורק אם הם באמת רציפים. ברגע שפעם אחת שברתם את סדרת המספרים העוקבת, לחזור אליה תמיד ייראה מטופש. וזה ייראה מטופש במיוחד אם אתם חוזרים למספר האחרון שהיה, ומתעלמים לחלוטין מכל מה שיצא באמצע. בין אם ההתעלמות הזו מוצדקת או לא.
5 בפברואר, 2011 בשעה 21:13
עוד פעם,לא הבנת את הנקודה שלנו.
ויאטנם,BF2142 וBC היו נסיונות לקחת את הנוסחה למקומות אחרים לגמרי ורוב המשחקים נטשו כמה דברים בסיסיים של משחק BF (כמו מערכת הפיקוד בBC).
BF3 אמור להמשיך את ה"סדרה המקורית" ולהמשיך עם בסיס הנוסחה של BF3 (שזה אומר לדוגמא,מערכת פיקוד).
אני מבין את הנקודה שלך,ואני מניח שBF3 לא היה נקרא BF3 אם היו מתחילים לפתח אותו אחרי BC2,אך זה מה שקרה.
5 בפברואר, 2011 בשעה 21:43
הו, מה שאתה אומר עכשיו הוא בכלל רע. אתה טוען שמשחק המשך בהכרח חייב להיות זהה למשחק המקורי? שאסור לו לחדש דברים, לשנות את הגיימפליי, "לקחת את הנוסחה למקומות אחרים"?
אבל זה בדיוק מה שמשחק המשך אמור לעשות! אם אתה לא משפר ומעדכן, אתה לא עושה משחק המשך אלא remake (במקרה הטוב – במקרה הרע אתה פשוט מוציא את אותו משחק שוב ושוב, כמו ש-EA נוטים לעשות).
ולגבי מתי בדיוק התחילו לפתח את BF3 – למה לעזאזל זה משנה? מה, מהשנייה שהתחילו לפתח אסור יותר לשנות את השם של המשחק?
5 בפברואר, 2011 בשעה 22:28
אני לא מדבר על הפיצ'רים,אני מדבר על הנוסחה.
דמיין לעצמך 2 משחקי HL-אחד שיתרחש בעבר והגיבור ידבר בו בניגוד למשחק שני שיהיה בערך באותו זמן של משחקי HL וידבר על משהו שונה-לאיזה תקרא HL3 ולאיזה תקרא "HL-שקר כלשהו"?
כי כשאתה משנה את הנוסחה כמעט מהבסיס אתה כבר יוצר משחק כמעט שונה לגמרי-כי BF בלי מערכת פיקוד,קמפיין לשחקן יחיד ומשחק שהוא גם לקונסולות זה כמו HL בלי כלי נשק מיוחדים ובלי קטעים בחדרים קטנים-או במילים אחרות פשוט לא HL נורמאלי.
בקשר ל"לקחת את הנוסחה למקומות אחרים"-דמיין לעצמך L4D בו אתה לא יכול לדבר בTS יחד עם חבריך לצוות-זה BF בלי מערכת פיקוד.
יש את השלב שהמעריצים כבר לא מזהים את המשחק,אם BC2 היה BF3 היה מרד מעריצים לא קטן.
פשוט תקרא ביקורת לbad company הראשון ותבין (אני זוכר כמה הדגישו בביקורת את שינוי הנוסחה ה"קיצוני" יחסית).
5 בפברואר, 2011 בשעה 22:49
מה שאני מנסה להגיד הוא שלכל משחק חדש שיוצא יש שתי אופציות:
1) המשחק הזה הוא חלק מהסדרה
2) המשחק הזה הוא לא חלק מהסדרה
אם הוא כן חלק מהסדרה, אז צריך לספור אותו. אם הוא לא חלק מהסדרה, אז הוא לא חלק מהסדרה, ולכן בפרט לא צריך לכלול את השם של הסדרה.
בפרט, אם הם רוצים להתחיל עם תקופות שונות כמו 1942 או העתיד או וייטנאם, זה סבבה לחלוטין, אבל הם לא יכולים אחר כך להגיד "אה, בעצם תשכחו מכל המשחקים שהוצאנו ב-5 שנים האחרונות". כלומר, הם יכולים, אבל זה מטומטם.
5 בפברואר, 2011 בשעה 23:28
הם ספינאופים, מה לא ברור. 2142 הוא ספינאוף עתידני. MODERN COMBAT היה גרסת קונסולות מדוללת. BC היה ספינאוף בן כלאיים שהתחיל בתור משחק BF לקונסולות הHD ורק מאוחר יותר יצאה לו גרסה למחשב. 1943 היה רימייק של 1942 על מפה חדשה עם מנוע חדיש יותר לקונסולות הHD.
אף אחד מהם הוא לא משחק המשך באמת.
5 בפברואר, 2011 בשעה 23:39
אה ועוד משהו: "אם הוא לא חלק מהסדרה, אז הוא לא חלק מהסדרה, ולכן בפרט לא צריך לכלול את השם של הסדרה."
עופר, אל תהיה נאיבי… שם = מותג. מותג = מכירות. למה שEA יוותרו על אחד השמות החזקים ביותר שלהם? אין בזה שום "טמטום", רק חשיבה עסקית הגיונית. בסופו של דבר כל הכותרים האלה "קרובים" במידה מסוימת אחד לשני. אם אפשר לסחוט עוד קצת את שם המותג – למה לא?
וכאילו שזה הומצא היום. יש לך בעיה עם זה שלא כוללים את FALLOUT TACTICS בספירה של סדרת פולאאוט? זה מטומטם לדעתך שקראו למשחק על שם פולאאוט? זה ספינאוף וזה מקובל בתעשייה… כנ"ל לגבי משחקים אחרים כמו BALDURS GATE DARK ALLIANCE או סדרת RESIDENT EVIL או FF
5 בפברואר, 2011 בשעה 23:55
סלח לי, אבל יש בזה הרבה טמטום. אתה מנסה לטעון שכל מה שמישהו עשה אי פעם כדי להשיג עוד כסף הוא בהכרח חכם? וכן, למקרה שעד עכשיו לא הבנת, יש לי בעיה עם זה.
דברים כמו Fallout Tactics או Dark Alliance הם עוד מתקבלים על הדעת, אבל כשסדרה מסוימת מוציאה 7 ספינאופים ו"משחקים שלא באמת נחשבים, כי ככה החלטנו" בין שני כותרים "אמיתיים", זה כבר הרבה מעבר לגבול הטעם הטוב.
6 בפברואר, 2011 בשעה 0:13
מי מדבר פה על "כל מה שמישהו עשה אי פעם"? מדובר כאן על מיתוג, ומיתוג זה בהחלט דבר חכם. אם השם עוזר להם למכור יותר – למה לא? במי זה פוגע, אני לא מבין? בשלמות הקוסמית של היקום הפרטי שלך?
6 בפברואר, 2011 בשעה 1:42
זה מעצבן אותי אישית, ובנימה יותר כללית זה נוטה לעצבן מעריצים של הסדרה (ר' התגובה של menas על Bad Company). ולאור העובדה שהמיתוג מיועד בעיקר בשביל המעריצים של הסדרה – זה הופך את זה לדי מטופש לדעתי.
ושוב, זה באמת היה כל כך מסובך לקרוא למשחק החדש, נגיד, Battlefield: Shit gets Real או צירוף מילים אקראי שכזה, כמו ש-Call of Duty עושים בחוכמה מאז שהם נטשו את שיטת המספור?
אם תסתכל למשל על הדוגמאות שאתה נתת – ב-Fallout ו-BG זה היה ספינאוף אחד ספציפי שיצא מהסדרה. ב-FF יש איזה סדרה אחת או שתיים של ספינאוף, וכל השאר ממוספרים נורמלי (אני לא סופר הרחבות כמו FFX-2 או כל הזוועות שעשו עם FFVII).
לעומת זאת, ב-BF יש לך שני משחקים "אמיתיים", סדרת ספינאוף אחת, 3 משחקים "תקופתיים", שניים "שונים כי הם לקונסולות", אחד "שונה כי הוא אונליים", ואחד אלוהינו. זה יוצר הרבה יותר מדי סלט בסדרה ועושה את כל העסק די מסריח. וזו בדיוק אותה בעייה שיש ב-Resident Evil, גיטר הירו או GTA.
6 בפברואר, 2011 בשעה 16:38
עופר, תסביר לי באיזה הגיון מערכת ההפעלה האחרונה של MS היא מספר 7, ואסביר לך את סדרת "שדה קרב".
אגב, בסדרת "נשורת" היו כמה משחקים ללא מספר: Tactics ו- Brotherhood of Steel…שלא לדבר על New Vegas.
6 בפברואר, 2011 בשעה 16:42
בקשר לווינדוס זה קל:Windows 3, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows 7. כל ה- Windows-ים האחרים שייכים ל"סדרות" אחרות, ואני לא אתפלא אם גם הן יחזרו לשיטת מספור נורמלית (כלומר, מערכת ההפעלה הבאה אחרי Windows 2003 תהיה Windows NT 7).
6 בפברואר, 2011 בשעה 18:13
עופר, BF3 אמור להיות ההמשך הגדול וה"אמיתי" לBF2, שבתורו היה ההמשך הגדול וה"אמיתי" לBF1942. אם הם היו קוראים לו BF:SHIT GETS REAL, אנשים היו חושבים שזה עוד איזה ספינאוף בסדרה, ולא שזה ההמשך האמיתי של קו המשחקים המקורי. אני מסכים שזה יכול להיראות כמו סלט לאנשים שלא מתמצאים כל כך בסדרה, אבל יש כל כך הרבה מעריצים לסדרה שמצפים בכליון עיניים לBF3 כבר כמה שנים טובות – שלקרוא למשחק הזה בשם אחר זאת תהיה פשוט טיפשות.
עידן, לווינדוס אין ספירה נורמלית. להתחיל לספור מ"7" זאת לא ספירה נורמלית.
6 בפברואר, 2011 בשעה 18:16
חוץ מזה שהספירה שלך לא נכונה כי למיטב ידיעתי ME לא נכלל בספירה וXP נכלל במקומו. אבל כמו שאמרת, שאר הXP שייכים ל"סדרות האחרות" (NT,SERVER וכו'), ואיך זה שונה מה"סדרות האחרות" – הספינאופים – של BF?
6 בפברואר, 2011 בשעה 18:23
צודק. XP נכלל בספירה, ME לא. אבל הם לא התחילו לספור מ- 7. וגם לא התחילו מ- 3, לצורך העניין. היה Windows 1.0 ו- Windows 2.0.
זה לא שונה בכלל. גם מיקרוסופט דפוקים בשכל. להגנתם יאמר שהם מנסים לסדר את זה מעתה והלאה.
6 בפברואר, 2011 בשעה 19:36
עידן, אני מבין שאתה לא סופר את ויסטה בכלל? לא שאתה היחיד…
6 בפברואר, 2011 בשעה 19:44
אוף. צודק. לא אכפת לי. תשכחו מזה. כמו שאמרתי, בכל מקרה אני לא טוען לרגע שמיקרוסופט הם יותר טובים במובן הזה מכל חברה אחרת.
אם כבר אנחנו בשוונג, למה שלא נתחיל לדבר על מספורים של דגמים של כרטיסי מסך? סתם ככה, בשביל הכיף.
6 בפברואר, 2011 בשעה 21:03
דווקא הסיפור עם windows לא כזה נוראי. סך הכול היה פיצול לסדרה אחת נוספת (NT) שאחר כך אוחדה חזרה. 95, 98 ו-ME הם כולם גרסאות בסדרה הביתית של "Windows 4".
8 בפברואר, 2011 בשעה 8:29
דווקא פה אני מסכים עם עם עופר-לפעמים זה מעצבן מאוד מעריצים של הסדרה שקונים משחק BF חדש מהקופסא ומגלים שאין מערכת פיקוד…
בכ"מ EA עשו פה סלט זה ידוע,אבל להגיד שBF3 היה יצריך להיקרא BF7 זה כבר מוגזם.
8 בפברואר, 2011 בשעה 10:05
אבל שים לב שבשום שלב לא אמרתי את זה. אני חושב שגם לקרוא לזה BF7 היה מטופש.
8 בפברואר, 2011 בשעה 12:37
אבל להקריץ לו subtitle מהתחת זה לא מטופש…
8 בפברואר, 2011 בשעה 12:59
אני לא אומר שצריך להמציא לו subtitle אקראי. שיהיה משהו שקשור איכשהו למשחק, אבל שיהיה משהו…
8 בפברואר, 2011 בשעה 15:49
אנחנו עדיין לא יודעים איפה יתרחש המשחק,אני עדיין חושב שsubtitle מטומטם יעשה את הסיפור הזה ליותר טוב…