אז סיימתי את Bayonetta לפני כמה ימים. בסוף המשחק קיבלתי לא פחות משלושה Achievements: אחד על סיום המשחק, אחד על הריגת הבוס האחרון ואחד על סיום הרבע האחרון של המשחק. יחד עם המחשבה של "What the fuck", עברה לי בראש עוד מחשבה, והיא שקצת שכחנו מה המילה achievement אומרת.
סבבה, לסיים את המשחק זה סוג של הישג. במיוחד במשחק קשה יחסית כמו באיונטה. אפשר להתווכח על האם זה מצדיק Achievement (ואני אעשה את זה עוד רגע), אבל זה בטח לא מצדיק שלושה. וזו לחלוטין לא הדוגמה הכי גרועה שאפשר למצוא היום. יותר ויותר משחקים מחלקים אצ'יבמנטים על דברים מגוחכים כמו "ללכת לצד השני של החדר", "לסיים את ה-tutorial" וכו'. דברים כאלה, ולדעתי גם כל האצ'יבמנטים של "לסיים את המשחק" או "לסיים את פרק X", מפספסים לחלוטין את הנקודה.
Achievements נולדו כמנגנון גאוני, וזה לדעתי אחד הרעיונות הכי מבריקים שהגיעו לגיימינג בעשורים האחרונים. מאז ומתמיד היו כל מיני אתגרים נוספים במשחקים, מעבר למשחקיות הרגילה, שהוסיפו עוד מימד למשחק ועוד עניין לאנשים שמחפשים דברים כאלה, ובלי לכפות את עצמם על אנשים שרק רוצים את המצב הרגיל. מנגנון האצ'יבמנט נתן אפשרות למפתחים להפוך את האתגרים האלה לרשמיים, ולתת לשחקנים איזושהי חותמת רשמית שהם אכן סיימו את האתגר הזה, מה שנותן הרבה יותר מוטיבציה לחובבי האתגרים.
הדוגמה הכי טובה לדעתי היא Left 4 Dead (מישהו אמר זומביפסט?). למרות שהוא גם חוטא קצת באצ'יבמנטים כמו "להשתמש ב-ammo upgrade", כמעט כל ה-achievements שם הם יצירתיים, מאתגרים, ודורשים איזושהי מחשבה מעבר למוד הרגיל של המשחק. אפילו האצ'יבמנטים הבסיסיים של "לשרוד את קמפיין X" דורשים קצת השקעה, וכבר לא מעט פעמים יצא לנו לעבוד מאוד קשה כדי שמישהו ספציפי יצליח להגיע לרכב החילוץ בסוף הקמפיין, כי היה חסר לו האצ'יבמנט של הקמפיין הזה. אבל מעבר לזה יש מלא אתגרים שמכריחים אתכם לשחק את המשחק בדרך שונה לגמרי, או לחשוב בצורה שונה, ומוסיפים עוד המון כיף למשחק שהוא המון כיף בפני עצמו.
ומהצד השני: Half Life 2. כן, כן, זה משחק מעולה. אבל מעט האצ'יבמנטים המעניינים שיש בו נבלעים בין שטויות כמו "לקבל את ה-crowbar" ו-"לקבל את ה-gravity gun" (בואו נקרא להם "Over-achievements"). אני השגתי 64% מהאצ'יבמנטים במשחק בלי לנסות בכלל. זה גורם לכל השאר, לאלה שהם באמת אתגרים מעניינים, להיראות זולים ומיותרים. וזה חבל, כי באמת יש שם כמה דברים מוצלחים. למשל, לעבור את כל Ravenholm בעזרת ה-Gravity Gun בלבד: זה נראה אתגר מגניב, אבל אם אני אנסה ואצליח אותו, כל מה שאני ארגיש זה "נו טוב, עוד אצ'יבמנט אחד. meh."
אני לא מצליח להבין בשביל מה ה-over-achievements האלה קיימים. זה לא בשביל לתת תחושה של התקדמות במשחק, כי זה התפקיד של המשחק; אם המשחק עצמו לא נותן תחושה של התקדמות במשחק, אצ'יבמנטס הם least of your problems. זה בטח לא בשביל אנשים שרוצים להשיג 100% (או פלטינום, או איך שלא תקראו לזה), כי בוודאי במקרה כזה פחות אצ'יבמנטס זה יותר טוב. אם זה בשביל אנשים שאשכרה אכפת להם מ-Gamer Score (שאגב, בכלל לא קיים ב-Steam), אפשר לעשות פחות אצ'יבמנטס ששווים יותר נקודות. ואם יש אנשים שכל מה שמעניין אותם זה כמות האצ'יבמנטס שהם מקבלים, שיילכו לשחק ב-Achievement Unlocked.
כל פעם שמקבלים achievement זה צריך ליצור תחושה של "יש! הצלחתי!". אבל כשכל אחד כזה מתחבא בין 10 אצ'יבמנטים שהתחושה שהם נותנים היא "WTF? למה קיבלתי עכשיו אצ'יבמנט?!", זה הורס את הכיף. וכל זה בשביל מה? כדי שיהיו למשחק יותר אצ'יבמנטים? זה כמו לקחת למבורגיני ולבנות לה על הגג פירמידה של ארגזי קרטון ריקים, כדי שהיא תהיה יותר גבוהה. זה נראה מגוחך, לא מוסיף כלום, ומקלקל את מה שהיה מוצלח עד עכשיו. תפסיקו עם זה בבקשה.
5 במרץ, 2011 בשעה 13:08
אקסטרה קרדיטס דיברו על זה לפני כמה שבועות, אני מופתע שלא הייתה פה התייחסות לוידאו ההוא.
וגם: אם אתה מחפש דוגמא טובה לשימוש באצ'יבמנטס: בולטסטורם. משחק שאצ'יבמנטס הם השטיק המכרזי שלו, והוא מצליח עם זה בגדוך.
5 במרץ, 2011 בשעה 13:20
מסכים.
אבל זה די ברור למה חברות מכניסות כל כך הרבה Ach למשחקים. החברות יודעות עד כמה חשוב לאנשים להגדיל את הניקוד שלהם, ושיש כאלה שאצלהם זאת אפילו אובססיה. יש לא מעט אנשים שלא ישחקו במשחקים כמו ביונטה או DMC ודומיהם שריצה דרך הקמפיין וסיום המשחק בהם לא מזכים אותם בתוספת ניקוד נכבדת.
כמובן שהאינטרס העיקרי של החברות הוא כסף ולא חווית שחקן נכונה, מאתגרת ואיכותית, ובדרך כלל יותר Ach אומר יותר כסף.
5 במרץ, 2011 בשעה 13:27
חלק מהבעיה בעניין, לדעתי, היא שמיקרוסופט דורשת כמות מסוימת של Achievements במשחקים שלה (12 למשחקים XBLA ו- 50 למשחקים "רגילים"). מה שמכריח את המפתחים למלא את ה- Achievements ב"זבל" בחלק מהמקרים (או בכל אופן, ב- Achievements שהם לא תכננו לשים שם), וכשמעבירים את המשחק לפלטפורמה אחרת, שאין בה את ההגבלה הזאת אבל בכל זאת יש בה מנגנון Achievements כלשהו, אני בטוח שאף אחד לא חושב ששווה עכשיו לשנות את החלקים בקוד של המשחק שמתייחסים לזה במיוחד רק כדי שמנגנון ה- Achievements יהיה קצת יותר מספק.
אבל אני לא מסכים עם זה שדברים כמו "סיימת את המשחק!" לא צריכים להיות Achievements. אחד הדברים הגאוניים שמיקרוסופט עושה היא היכולת להשוות Achievements ממש בקלות עם חברים שלך במשחק מסוים. זו כן דרך לראות עד לאן החברים שלך הגיעו במשחק מסוים. סיבה נוספת, למשל, היא זו שהיתה למפתח של Braid. הוא אמר שהוא לא ראה צורך להכניס למשחק שום Achievement, אבל הוא היה חייב להכניס 12, אז הוא הכניס את ה- Achievements הכי בנאליים ("סיימת את עולם 2", "סיימת את עולם 3", וכו') כי הוא לא רצה שה- Achievements יגנבו את הפוקוס להתקדמות במשחק.
העניין הוא שתמיד יהיו Achievements שהם "זבל", כאלה שמקבלים על לא לעשות שום דבר מיוחד. אבל באמת שאלה לא מפריעים לי. אם הייתי מפנה את התלונות שלי כנגד משהו, זה כנגד ה- Achievements שלא דורשים שום כישרון מיוחד או צורת משחק מעניינת, אלא רק השקעה של זמן בפעולה רפטטיבית ומגוחכת שלא היית עושה במשחק לולא ה- Achievement. יורוגיימר כתבו על זה כתבה די מוצלחת כאן:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-07-why-i-hate-achievements-article
5 במרץ, 2011 בשעה 13:44
לדעתי אצ'יבמנטים זאת דרך בזויה ועצלנית במיוחד להאריך בצורה מלאכותית משחקים. משחקיות מאתגרת צריכה לנבוע מחוקי המשחק הפנימיים, ולא מ-meta-games חיצוניים וחסרי הקשר.
5 במרץ, 2011 בשעה 13:52
אני דווקא לא אוהב להתאמץ כדי לקבל Achievements, אבל כן נחמד לי לקבל אותם "על הדרך" כשאני משחק במשחק. אני חושב שאם השקעתי לא מעט שעות במשחק – אז "מגיע לי". נגיד, GTA 4 מעצבן, כי למרות שסיימתי אותו, ושיחקתי בו לא מעט שעות, אני חושב שה-Gamer Score שלי בו לא עבר את ה-100 כי אין לי זין לאסוף יונים.
5 במרץ, 2011 בשעה 17:24
אני חושב שאם כבר, הרבה מאוד משחקים לא עושים את ההקשר הנכון שבין תוכן נוסף ל – Achievements , למעט כאלו שפותחים עוד אווטארים. זאת אומרת, הם נותנים לך לפתוח את התוכן הנוסף רק אם השגת מספר מסוים של כסף במטבע הוירטואלי של המשחק. מה שיוצא מזה שבהתחלה אתה מתלהב וסתם שורף כסף שאחר כך מסתבר שאתה צריך אותו כדי לעבור חלקים באמת קשים. אני לא חושב שצריך לבטל את זה לגמרי, אבל שיותר Achievements יהיו גם בעלי אפקט של ממש במשחק עצמו. ככה יהיה אפשר לבזבז את הכסף על מה שצריך ובאמת להרגיש שעבדת קשה על התוכן הנוסף.
5 במרץ, 2011 בשעה 17:25
בתוכן נוסף אני מתכוון לסרטים, מוזיקה, תלבושות וכו', לא לDLC. (אם זה לא היה ברור…)
5 במרץ, 2011 בשעה 21:23
חלק מהסיבות לאותם אצ'יבמנטים שלא דורשים אתגר מסויים ונראים לנו דיי טיפשיים היא הרצון של המפתחים להציג לנו פיצ'רים צדדיים במשחק שלא היינו מגלים לבד או לא היינו מתנסים בהם.
5 במרץ, 2011 בשעה 23:03
טוב, יש כאן הרבה דעות על מה Achievement-ים לא צריכים להיות, אבל רציתי לתת דוגמה אחת (בנוסף לדוגמה של Bulletstorm ש- Poz נתן) למה Achievement-ים כן צריכים להיות. והדוגמה שאני נותן כל הזמן בנושא היא זו של Geometry Wars 2: משחק בעל Achievement-ים נפלאים, שאחוז מכובד מהם מהם יכול להחשב כמצב-משחק נוסף בפני עצמו בזכות צורת המשחק היחודית שהם דורשים מהשחקן בשביל לבצע אותם. מלבד המשחק הפרסומי המטומטם של דוריטוס, זה המשחק היחיד שהשגתי בו 100% Achievement-ים, ובהחלט המשחק שבו אני הכי גאה בהם.
6 במרץ, 2011 בשעה 0:10
@טל: כפי שאמרתי, אפשר לעשות פחות אצ'יבמנטים ולתת עליהם יותר נקודות. למשל, אצ'יבמנט של סיום המשחק הוא עוד סביר, ואפשר פשוט לתת עליו הרבה נקודות בשביל זונות אצ'יבמנטס.
@זיירמן: מסכים עם רוב מה שאמרת, חוץ מזה שלצערי בהרבה מקרים (כפי שאמרתי, זה הפריע לי במיוחד ב-HL2) האצ'יבמנטס המיותרים תופסים אחוז נכבד מכלל האצ'יבמנטס וזה מוזיל את האתגרים האמיתיים. אני חושב שמה שמיקרוסופט וסטים וכל אלה צריכים לעשות הוא איזשהו מנגנון נפרד מהאצ'יבמנטס שמאפשר למשחקים לדווח כמה השחקן התקדם בהם. ואז נוכל ממש לראות רשימה – HL2-60%, Bayonetta-25% וכו'.
לגבי Geometry Wars 2 – כן, זו בדיוק הדוגמה השניה שחשבתי עליה, האצ'יבמנטס שם גאוניים.
@איתי: דוקא Bayonetta, שירדתי עליו בפוסט, עושה בדיוק את מה שאתה אומר בצורה מאוד נחמדה. כל אצ'יבמנט שם נותן גם מין שמיצ'יק בתוך המשחק, ואם אוספים מספיק שמיצ'יקים כאלה מקבלים כל מיני תלבושות נוספות וכו'.
@Countessa: דוקא האצ'יבמנטים האלה הם הסוג המוצלח. אני מתלונן על אצ'יבמנטים מהסוג שמקבלים על דברים שהם לא צדדיים אלא פשוט חלק מהמשחק הרגיל.
6 במרץ, 2011 בשעה 11:36
אני מסכים עם כל מה שעידן אמר, בעיקר סביב הדרישות של מיקרוסופט….
טוב, חוץ מדבר אחד:" Achievement-ים"? באמת? זה כל כך חורה לכם לכתוב "הישגים"? זה נמצא אפילו בכותרת של הפוסט, שלא לדבר על זה שזה יותר קצר וקליט מ "אצ'יבמנטים" או כל בן כלאיים מוטנטי אחר שנזרק כאן.
גוועאלד!
6 במרץ, 2011 בשעה 13:34
אינעל POZ,
אני רציתי להזכיר את בולטסטורם.
ביליתי היום רבע שעה בלנסות לבעוט פרי על ראש של זומבי, למשוך אותו אלי עם מגנט ואז לבעוט אותו על קקטוס. אם זה לא נחשב הישג אז אני לא יודע מה…
6 במרץ, 2011 בשעה 13:49
zipdrive: בכוונה נמנעתי מלהשתמש במילה "הישג" כדי לתאר אצ'יבמנט, כי בדיוק מה שאני מנסה לטעון כאן הוא שקיימת התאמה חלקית מאוד בין המילה לקונספט שהיא מייצגת. ניסיתי למצוא מילה יותר ניטרלית, והדבר הכי טוב שהצלחתי לחשוב עליו הוא להשתמש במילה הלועזית המקובלת.
6 במרץ, 2011 בשעה 15:38
אישית,אני לא כ"כ אוהב את מנגגנון האטצ'מנט שאתה מתאר,אני לא אוהב לחזור לשחק במשחק "רק בשביל לעשות את כל הקטע רק עם רובה אחד!".
אני אישית הייתי מעדיף מנגנון שמנסה בעולם ה"משחקים לא קשים מדי והאטצ'מנט מנסה לחפות על זה" לראות משחקים שמעודדים לשחק "מקצועי".
למה אני מתכוון? שבמקום ששחקן ישחק את המשחק ואז יראה "הי,כמעט והשלמתי את האטצ'מנט הזה",האטצ'מנטים פשוט יופיעו לפני המשימה.
דוגמא טובה-אם היה אטצ'מנט בHL2 על הריגות עם להבי המסור בשלב מסויים,היה קופצת בועה "נסה להרוג 20 זומבים עם הדסקיות"-גם נותן תחושה של סיפוק וגם "ממקצע" את השחקן בשימוש עם נשק מסויים.
6 במרץ, 2011 בשעה 15:42
zipdrive: אני חושב ש-Achievement הפך להיות מושג בגיימינג, שמתעלה מעל למשמעות המילונית שלו.
אני מניח שלא היית מתעקש לקרוא לבוס "מעביד", או למשחק פלטפורמה "משחק רציפים", וככה גם Achievement לא צריך לעבור עברות ותרגום.
והערה שלא קשורה: אני מניח שהמילה שרצית לכתוב היא Gevald, ולא Gve'ald. אז כמישהו שהשפה כל-כך חשובה לו, כדאי שתדע שביידיש לעי"ן יש משמעות, ולא סתם זורקים אותה באמצע מילים.
6 במרץ, 2011 בשעה 16:28
ב – Spiderman Shattered dimensions האצ'יוונטים עצמם מטופשים לגמרי (גמור חצי מהשלבים ברמה הקשה), אבל בתוך המשחק יש מערכת פנימית שנותנת ניקוד על כל אתגר שמסיימים בשלב עצמו. הניקוד הזה משמש לפתוח עוד מתקפות. חצי מהאתגרים האלו נפתחים פשוט במהלך השלב, אבל החצי האחר דורש כל מיני פעולות כמו למשל להשתמש במתקפה מעופפת על חמישה אויבים שעומדים בגובה. אני חושב שזו דוגמה טובה לכך שחלק מהמפתחים כבר התייאשו מהמגבלות של המערכת הרגילה. אני גם די בטוח שזה לא המשחק הכי מפורסם שיש בו מערכת כזו, אבל זה היחיד שאני מכיר חוץ מ – Zeit^2 שלא צבר לו הרבה אוהדים…
7 במרץ, 2011 בשעה 10:45
עופר, נגיד והיית כותב בלוג באנגלית, מה היית כותב? The achievements aren't achievements? או שהיית מחפש ניסוח אחר.
מה לגבי לכתוב משהו כמו: "ה"הישגים" במשחקים היום אינם הישגים, אינם משהו שאפשר להתגאות בו, הם רק תויות מטופשות שמקבלים על לשחק במשחק, מה שאני עושה ממילא, או עבור בזבוז זמן מוחלט בפעולות מיותרות כמו איסוף דגלים וקניית פרחים". זה נשמע לך פחות ברור?
עידן דקל: זה הפך להיות מושג ב"גיימינג" (בוא לא נכנס לזה) כי הראשונים להשתמש בו בארץ או לא ידעו עברית, או לא טרחו לחשוב על התרגום. בהתחשב שהמילה "הישג" מוכרת לכולם, קצרה יותר ממקבילתה האנגלית בכתיבה ובדיבור ומתאימה בדיוק למשמעות, מה היתרון של השימוש בצורה אנגלית?
כל מה שאתה מקבל זה גוויות מילים כמו בתגובות של איתי ומנס לפני.
חוץ מזה, כן, טעיתי ביידיש, שהיא שפה שאיני דובר, כותב או משתמש בה מלבד כמה מילים. יופי, קבל את ההישג "גילה טעות כתיב בשפה זרה בתגובה לפוסט".
אגב, אם רק תחפש, לא קשה למצוא אצלי שגיאות כתיב גם בעברית ואנגלית, לא צריך ללכת עד ליידיש. יש הישגים שאתה יכול לקבל גם עבור אלה.
7 במרץ, 2011 בשעה 11:35
לא, די, תפסיקו.
איתמר, אני מאוד מצטער שהשימוש המזעזע שלי ב- "Achievement-ים" מפריע לך, אבל אתה יודע שהיחס שלנו לעברית פה בבלוג (ובכלל) שונה מהיחס שלך לשפה העברית, ואתה יודע, מנסיון (זו לא התגובה הראשונה שאתה כותב לנו בנושא) שההודעות האלה נתקלות בזעם מהצד של דקל, ומהצד שלי – בהומור במקרה הטוב והתעלמות במקרה הרע (את עופר אני לא מחשיב. עופר כועס על הכל). להפוך פוסט שעוסק ב- Achievement-ים/הישגים/גויאבות לויכוח על טרמינולוגיה/מינוחים/מטריושקות זה דבר מעצבן ולא-מנומס. אז תפסיקו. כולכם.
7 במרץ, 2011 בשעה 12:00
אני אתיישר פה לצד זיירמן, ורק אוסיף שאני מתנצל על ההערה על היידיש. זה היה Cheap shot.
7 במרץ, 2011 בשעה 13:19
טוב, מחקתי את התגובה שלי (משום מה לא ראיתי את התגובה שלך כשכתבתי אותה).
ולמה אתה אומר שאני כועס על הכל? לא נחמד. דוקא בתגובה הראשונה שלי נתתי נימוק הגיוני ורגוע.
7 במרץ, 2011 בשעה 16:11
עופר – אתה היית זה שפתח את התגית "Rant". 🙂
אגב, נקודה אחת שחשבתי עליה כשקראתי את הפוסט בפעם הראשונה ושכחתי ממנה היא המקרה של Left 4 Dead 2 שהזכרת בפוסט. אמרת שהוא חוטא בכל מיני Achievement-ים "טפשיים" (הדוגמה שנתת: להשתמש ב- Ammo Upgrade). אני לא חושב שהם מטופשים. אם מסתכלים על הרשימה של Left 4 Dead הראשון (http://www.xbox360achievements.org/game/left-4-dead/achievements/) רואים שיש שם הרבה כאלה ("להוריד Hunter מ- Survivor", "להרוג 10 Smokers", "להצית מכשפה עם מולוטוב"), והסיבה היחידה שהם נמצאים שם היא לתת לאנשים תמריץ לשחק עם המערכת ולהכיר כל מיני היבטים של המשחק – שזו גישה די מעניינת ל- Tutorial (משהו שבאופן מאוד בולט לא היה ב- Left 4 Dead המקורי, ולמרות זאת, הוא היה מאוד אינטואיטיבי).
במשחק השני, רוב ה- Achievement-ים האלה נעלמו, והוחלפו בכאלה "מטופשים" אחרים, שמדגישים את האלמנטים החדשים שיש במשחק, בהשוואה למשחק הראשון (הרוג זומבי עם נשק לטווח קרוב, הרוג 100 זומבים עם מסור חשמלי, דברים כאלה). ככה שגם ה- Achievement-ים ה"מטופשים" של המשחק נמצאים שם מסיבה טובה. אני לא חושב שהייתי מאמץ כטקטיקה את הקטע הזה של לרכב עם Jockey על מישהו לתוך שלולית שה- Spitter השאיר אם לא היה Achievement שהיה גורם לי לנסות את זה בפעם הראשונה.
7 במרץ, 2011 בשעה 16:32
עופר באמת נתן תשובה רגועה וסבירה, שאני פשוט לא מסכים איתה 🙂
לפחות, זה בתגובה הראשונה, אני לא יודע מה היה כתוב בזו שהוא מחק.
אני יכול לנסות לדמיין.
7 במרץ, 2011 בשעה 17:24
אני לא חושב שהמשחק צריך לתת לאנשים תמריץ להכיר את ההיבטים החדשים שלו. האם לדעתך יש מישהו, בכל העולם, שהשתמש ב-ammo upgrade רק בשביל לקבל את האצ'יבמנט? האם יש מישהו שלא היה משתמש לעולם ב-melee weapons אם הוא לא היה מקבל על זה "תמריץ"? המשחק עצמו עושה עבודה מצוינת בלגרום לך לשחק עם המערכת ולהכיר את כל ההיבטים שלו, ואני לא חושב שהאצ'יבמנטים מוסיפים משהו בשביל זה.
7 במרץ, 2011 בשעה 17:53
לא, אני לא חושב שיש מישהו שהשתמש ב- Ammo upgrade *רק* כדי לקבל את האצ'יבמנט. אבל זה סוג של תזכורת. אצ'יבמנט שאם לא השגת אותו, הוא אומר לך "תראה, הנה משהו שעוד לא ניסית". ולדעתי כן קיים בנאדם ששיחק ב- Left 4 Dead הראשון, לא הבין למה הוא צריך Melee weapon ("זה בא כתחליף לשני אקדחים? איזה טיפשי זה!"), וה- Achievement ה"קל" עודד אותו להמשיך עם הנשק למשך כמה דקות לפחות, כדי שהוא יוכל להרגיש איך זה.
ומצטער, אבל אני חושב שחלק מהסיבה שהמשחק עושה עבודה כזו מצוינת בלגרום לך לשחק עם המערכת ולהכיר אותה טוב היא ה- Achievement-ים. כבר נתתי דוגמה לטקטיקה שאני, לפחות, חשבתי עליה רק כשקראתי את הרשימה שלו. אני בטוח שאני יכול לחשוב על עוד דוגמאות (למשל, אני בטוח שה- Achievement הרלוונטי ב- Left 4 Dead המקורי אחראי להשתרשות המושג "Crowned" ולפופולריות של הטקטיקה הזו).
7 במרץ, 2011 בשעה 18:24
אני זוכר בוודאות שהפעם הראשונה בה זרקתי Boomer Bile על טנק היתה כדי לקבל את האצ'יבמנט. כלומר, לא הייתי חושב על היתרון האסטרטגי במקרה כזה לולא האצ'יבמנט – לפחות לא בשלב מוקדם יחסית בהיכרותי עם המשחק.
8 במרץ, 2011 בשעה 12:50
אין לי טעם להשתתף בשיחה, זיירמן אומר כל מה שעובר לי בראש…רק בלועזית, כמובן.
8 במרץ, 2011 בשעה 18:28
נהיה לי סלט פה מהתגובות.
מי בעד אצ'יוומנטים? מי נגד? למה?
איתמר, אתה קטנוני, אבל אני מבין אותך
8 במרץ, 2011 בשעה 18:46
אני לא חושב שיש פה מישהו שהוא נגד אצ'יבמנטים (אולי חוץ מ- red). כולנו נגד אצ'יבמנטים טפשיים ומיותרים. אנחנו פשוט לא מסכימים על מה מהם נחשב טיפשי ומיותר. 🙂
8 במרץ, 2011 בשעה 18:59
אני לא נגד אצ'יבמנטים ולא בעדם, לא איכפת לי מהם
8 במרץ, 2011 בשעה 23:29
בגדול, אני נגד הישגים, כי:
א- רובם עשויים גרוע (ראו כל התגובות של כולם)
ב- הפופ-אפ של "השגת הישג!" מוציא אותי לגמרי מהיטמעות במשחק. זה לא נורא כשמדובר במשהו כמו זומה או איזה משחק ספורט, אבל באמצע קרב סוער ב- ME2 או דרמה של heavy rain? זה כל כך מעצבן שאני יכול לזרוק משהו על המפתחים.
9 במרץ, 2011 בשעה 0:14
הטיעון השני שלך הוא לדעתי חלק מהטיעון הראשון. אצ'יבמנט שעשוי כמו שצריך הוא כזה שאתה מתאמץ להשיג, ואז ברגע שאתה משיג אותו בכל מקרה אמור להגיע רגע של "יש! השגתי!", והפופ-אפ אמור לא להפריע, אלא רק לחזק את התחושה ולהוסיף לה.
השאלה היא האם אתה נגד אצ'יבמנטים כקונספט, או נגד מה שהם נהיו. אם נגנוב שניה את הדיון בפוסט הבא, אני למשל מאוד בעד DLC כקונספט, אבל כשעושים את זה רע זה יכול להיות ממש מרתיח.
9 במרץ, 2011 בשעה 1:28
טוב, בעיני זה מאוד פשוט: אם האצ'יבמנטים רעים, אפשר להתעלם מהם (כן, zipdrive, עד לרמת הביטול של ה- Notifications של ה- Xbox, כדי שלא תקבל על זה התראה שתוציא אותך מהמשחק). אם אפילו מישהו עם נטיות אובססיביות-קומפולסיביות כמוני יודע להתעלם מהאצ'יבמנטים לפעמים, כנראה שזה לא כזה בעייתי. לעומת זאת, כשהם כן עשויים טוב, יש להם פוטנציאל להיות בעלי ערך מוסף רציני למשחק (ע"ע הדוגמאות שנתתי – Geometry Wars 2 / Left 4 Dead).
9 במרץ, 2011 בשעה 12:11
עופר, אני מקבל את זה- "עשוי טוב" כולל תזמון נכון והצגה נכונה של ה"זכייה".
עידן, אני לא יודע לגבי הקופסקס, אבל במחשב לא בכל משחק אתה יכול לבטל את ההודעות האלה- כמו למשל ב ME2 שאני משחק בימים אלה. חלון שקופץ המבלך קרב סוער ושמודיע לי שכבר 7 פעמים מתוך 20 הצלחתי לירות למוות באויב לאחר שהכיתי אותו אחורה, זה די מעצבן, ואני בטוח שיש עוד דוגמאות.
9 במרץ, 2011 בשעה 12:17
אם זה ב- Steam, אני די בטוח שאפשר לבטל את זה.
13 במרץ, 2011 בשעה 23:25
[…] הבסיסי (ועל הקשר האפשרי לסינדרום שטוקהולם), על האם אציבמנטים זה טוב או רע (וגם על איך אציבמנטים משתלטים לנו גם על אספקטים אחרים […]
19 באוגוסט, 2013 בשעה 22:37
[…] בכל מיני דברים שלא הייתי מתנסה בהם אחרת (בתגובות לפוסט של עופר שמתלונן על המערכת, ניסיתי להסביר איך Left 4 Dead וההמשך שלו עושים בה שימוש […]