אני מניח שלא אחדש לאף אחד אם אגיד שרושם ראשוני זה דבר חשוב. מצד שני, נראה שהרבה מפתחי משחקים לא מודעים לזה כל כך. השעה-שעתיים-שלוש הראשונות הן הזמן שבו אנשים עלולים להחליט שהמשחק הזה מעצבן אותם, או שאין להם כוח, או במקרה הכי גרוע – אם הם מנסים את המשחק אצל חבר או באיזו עמדת הדגמה – שהם לא רוצים לקנות אותו. אני בטוח שאני לא המצאתי את הרעיון הזה. אז למה מפתחים נוטים להתעלם ממנו?
השבוע התחלתי את Assassin's Creed II. השמועות אומרות שזה משחק מוצלח, והחלטתי לראות אם אני מסכים איתן. עכשיו, כפי שרמזתי בפיסקה הראשונה, יש הרבה טעויות נפוצות בהתחלות של משחקים, ו-Assassin's Creed II עושה בערך את כולן. אז במקום להתעצבן ולהתמרמר, אני אנצל את ההזדמנות כדי לתת רשימה קונסטרוקטיבית של מצוות עשה ואל-תעשה, ואפרט בעזרת השטויות ש-AssCreed עושה בכל קטגוריה.
אל תניחו שכבר שיחקתי במשחקים הקודמים בסדרה. אפילו בסדרות טלויזיה, שיחסית סביר להניח שאנשים רואים אותן ברצף ולפי הסדר, יש recap בתחילת כל פרק. יוביסופט זורקים את הרעיון הזה לפח ואומרים "הא! אם לא שיחקת במשחק הראשון, מגיע לך לסבול!". התוצאה המיידית של זה היא שאני לא מבין מילה ממה שקורה בעלילה. התוצאה הפחות מיידית היא שפשוט לא אכפת לי מהסיפור של המשחק, וזה בתורו מוביל לחוסר אכפתיות מהמשחק באופן כללי.
תראו לי מה מחכה בהמשך המשחק. אחד הדברים שמאוד אהבתי בדמו של Dragon Age 2 הוא שהסצינה הראשונה היא קרב מטורף שבו היו לי מלא יכולות מתקדמות. אני לא אומר שזה חייב להיות ככה בכל משחק, אבל אני לפחות רוצה לראות את המכניקות הבסיסיות. AC2 לוקח את זה לקיצוניות השנייה, ואחרי 3 שעות משחק עדיין לא שמעתי שום דבר שקשור אפילו באופן רופף למילה "התנקשות", ואין לי מושג כמה זמן אצטרך עוד לחכות.
תנו לי ליהנות מהאקשן! הפתיחה של AC קצת איטית, אבל היא כן מכילה כמות כלשהי של אקשן. אבל המעט אקשן הזה חלף על פני כאילו אני רואה אותו מחלון של מכונית נוסעת. הבחורה שאיתי (שכזכור, אין לי מושג מי היא) הרביצה בעצמה לכל השומרים תוך כדי צעקות "זהירות! אל תתקרב לשומרים! שחס וחלילה לא תיהנה מהמשחק או משהו כזה". Bayonetta עשה משהו דומה, עם מלא קרבות מגניבים בתוך cutscenes שהתרומה הכוללת שלי אליהם הייתה לשבת בצד ולמדוד כמה זמן הם מבזבזים לי.
תסבירו לי איך לעשות דברים ברגע שצריך אותם. AC עושה שלושה סוגים שונים של טעויות בעניין הזה: יש הסברים שניתנים מוקדם מדי ובלי שום הקשר, כלומר ההסבר של כפתורי הלחימה הבסיסיים, שנעשה כשאציו עוד תינוק וכמובן בלי שום אויבים בטווח נראה לעין; יש כאלה שניתנים מאוחר מדי, כמו ההסבר על חסימות וקומבואים שמגיע רק אחרי די הרבה קרבות; ויש דברים שלא מוסברים בכלל – למשל איך לרוץ, מה שניחשתי במזל כי המשחק האחרון ששיחקתי על האקסבוקס היה Beyond Good & Evil, שגם בו כפתור הריצה הוא RT. גם הדמו של Dead Space 2 היה בדיוק ככה, וכזכור לשומעי הפודקאסט התייאשתי ממנו תוך בערך 5 דקות. [עוד על tutorials ב-Extra Credits, אחת התוכניות המוצלחות של ה-Escapist. מאוד מומלץ באופן כללי]
אל תתנו לי אצ'יבמנטים על דברים שלא הייתה לי שליטה עליהם. ב-AC קיבלתי שלושה אצ'יבמנטס לפני שבכלל ראיתי את הפרצוף המכוער של אציו (אבל כן ראיתי את דסמונד והבחורה שלו, אז כיעור לא היה חסר). אני לא מגזים. שלושה אצ'יבמנטים, וכל מה שעשיתי בשביל זה היה לעקוב אחרי הבחורה ולשרוד קרב אחד עם חבורת שומרים שכנראה היו עשויים מנייר או משהו. כבר דיברתי על העניין הזה לא מזמן, אבל זו דוגמה ממש קיצונית שהייתה יכולה לעזור לי כשכתבתי את הפוסט ההוא.
אה, ואם כבר אנחנו בנושא, אז עוד דבר אחד שדוקא היה בסדר ב-AssCreed, אבל ממש הציק לי בפתיחה של Red Dead Redemption:
תנו לי גישה ל-options לפני שהמשחק מתחיל. את RDR שיחקתי ב-Thirty Degrees, חנות האקסבוקס המגניבה בטכניון. היו מאחורי שלושה אנשים שהרגו זומבים ב-COD: Blops, ומשמאלי שניים שהלכו מכות ב- Tekken 6. אבל המשחק המטומטם הזה לא נתן לי להפעיל את ה-subtitles מהתפריט, אז מבחינתי כל הפתיח של המשחק היה סרט אילם. ובתור סרט אילם, הוא היה ממש משעמם.
כדי שלא תגידו שאי אפשר לרצות אותי (קשה, אבל אפשר), הנה כמה דוגמאות למשחקים שהפתיח שלהם הוא מצוין לדעתי, ואני מתאר לעצמי שכל אחד ימצא ביניהן לפחות משחק אחד שהוא שיחק בו: Beyond Good & Evil, פיינל פנטסי 7, Alpha Protocol, ביושוק (שניהם), Sands of Time, וכאמור דרגונאז' 2 (לפחות הפתיחה של הדמו, אני מנחש שזו גם הפתיחה של המשחק המלא).
משחק כמו Assassin's Creed II גורם לי להרגיש כאילו הוא לא רוצה שאני אשחק בו. ואם המשחק עצמו לא רוצה, מי אני שאתווכח?
25 במרץ, 2011 בשעה 23:17
אתם חייבים להפסיק עם הכותרות הדרמטיות… זה הורג אותי 🙂
26 במרץ, 2011 בשעה 1:05
1) לא מסכים. אני לא חושב שההקבלה לסדרה היא נכונה. הייתי דווקא משווה לסרט המשך בקולנוע.. חוץ מזה זה בא לך בהפתעה? בכל מקום רשום שהמשחק ממשיך מאותה נקודה שהוא הפסיק, אז תכין שיעורי בית לפעם הבאה.
3) לא ממש שמתי לב להרבה אקשין מבוזבז בcutscene במהלך המשחק. אבל יש לי עוד דרך ארוכה.
4) קשור באופן ישיר למספר 1, אם כי אודה שגם לי לקח זמן להיזכר בשליטה אבל היות וכפתורי השליטה מוצגים לך מצד ימין למעלה כל הזמן (לפחות אם אתה משחק עם גיימפאד) אז לא כ"כ מבין על מה התלונה. תוסיף לזה את מצב האימונים שיש לך בתפריט ובכלל יצאו פה לארג'ים.
5) מסכים לחלוטין. אצ'יבמנט על זה שטענתי זכרון מחדש זה פשוט ואוו..
6) ??? לא היתה לך אפשרות לבחור באפשרויות מהתפריט הראשי רגע לפני שלחצת start?…
אוסיף פה כמה דברים משל עצמי על המשחק:
1) קודם כל הכנסת הסוסים לתוך העיר (למי שלא שיחק בקודם, לא היתה אפשרות לרכב בתוך העיר, היית צריך להחנות את הסוס בחניון חנה-וסע בכניסה) – אז סבבה הכנסתם סוסים בתוך העיר אבל ההולכים ושבים ברחובות מתנהגים נורא מוזר על ידם. פשוט ממשיכים בהליכה שלהם כאילו מראה של סוס דוהר לעברם זה עניין של מה בכך..
2) "סינכרון מלא של זכרונות" הוא עוד אספקט חדש שהם הוסיפו שלא היה קיים במשחקים קודמים שנועד לגרום לנו לחרוש על המשחק הזה, שלא יתן לנו מנוחה עד שנראה 100% completed. מה צריך לעבור בשביל זה? לאסוף את כל הנוצות, להוריד את כל הדגלים, לגלות את האמת, לסנכרן את כל הזכרונות…. שכחתי משהו?
3) דילוג על cutscene – בהתחלה חשבתי שהדבר בכלל לא אפשרי (!^&#!~!) עד שהפנו את תשומת ליבי לעובדה שהדבר נמצא בתפריט. ובאמת כך. הבעיה שכדי לדלג צריך:
א. לצאת לתפריט
ב. לבחור לדלג על הסצינה
ג. לחכות שמסך ה loading בו אציו (או דזמונד, אתם תחליטו) בוהה בריק ומנופף באגרופים יעבור.
ד. להידקר מאחור ע"י שומר כי אין לי שום מדד שמראה לי שמסך הloading הולך להסתיים.
אבל משחק באמת גדול. והאיש שכתב את אנימציות ההרג של אציו הוא אומן, גאון, וחולה נפש.
26 במרץ, 2011 בשעה 2:18
@איתי: אם הכותרת הדרמטית גרמה לך לאיזושהי תגובה, אז היא השיגה את המטרה שלה.
@מיכאל:
1) זין אני אכין שיעורי בית. שיוביסופט יטריחו את עצמם ויעשו recap בתחילת המשחק. לא מתאים להם? לא צריך, יש מספיק משחקים אחרים שאני יכול לשחק בהם.
3) במקרה של AssCreed לא דיברתי על cutscenes, אלא על כל הקטע במעבדה בתחילת המשחק, שבו דסמונד עוקב אחרי הבחורה והיא מרביצה לכל השומרים שבדרך בלי לתת לי לעשות כלום.
4) אם הם לא היו עושים טוטוריאל בכלל, זה היה תירוץ הגיוני, אבל עדיין לא מקובל. אבל אם הם כבר משקיעים בטוטוריאל, אז שיעשו אותו כמו שצריך. כפתורי השליטה מופיעים רק אחרי איזה שעה שלמה של משחק, לא מכילים את ה-triggers, ומשתנים בהתאם להקשר כך שאי אפשר באמת לדעת מראש מה יעשה מה עד שכבר מאוחר מדי.
6) לא. לא היה שום דבר בתפריט חוץ מ-"start game". ניסיתי גם לעצור את ה-cutscenes של הפתיחה בתקווה שיהיה שם תפריט, אבל לא היה.
26 במרץ, 2011 בשעה 2:42
1. למה, בסרטי המשך תמיד יש לך ריקאפ? או בספרי המשך?… אתה סתם מחפש על מה להתלונן.
26 במרץ, 2011 בשעה 3:13
בסרטי/ספרי המשך העלילה היא בדרך כלל לא המשך ישיר של החלק הקודם. ואת הדברים שכן מתקשרים לחלק הקודם בדרך כלל דואגים להסביר, לפחות בקצרה ברגע שמגיעים אליהם בעלילה.
AC2 מתחיל ברצף מטורף של namedropping, אזכורים של אירועים כנראה-חשובים מהמשחק הקודם ודברים שנראים כאילו הם שם רק כדי לגרום למי שלא שיחק ב-AC1 לסבול.
חוץ מזה, בסרטים ובספרים הרבה יותר סביר לבקש מאנשים לראות את החלקים הקודמים בסדרה. כשזה משחק וידאו, בהרבה מקרים יש שינויים מהותיים בגיימפליי או במנוע שעלולים לגרום לאנשים לא לאהוב את המשחק הקודם (למשל, אני לא רוצה לשחק ב-AC1 כי הביקורות טוענות שהוא מלא באגים ובעיות דיזיין, שתוקנו במשחק ההמשך), ובדרך כלל זה גם דורש הרבה יותר זמן, שלא לדבר על כמה עשרות דולרים בשביל לקנות את המשחק הקודם.
26 במרץ, 2011 בשעה 3:33
אם העלילה כל כך חשובה לך, תשקיע את הזמן בלשחק במשחק הקודם או בלקרוא תקצירים באינטרנט. לא שמעתי אף אחד מתלונן על שר הטבעות 3, מטריקס 2, הארי פוטר 7 או הסנדק 2, כולם שוברי קופות שמחייבים היכרות מוקדמת עם הפרקים הקודמים ולא כוללים recaps.
26 במרץ, 2011 בשעה 3:56
אני לא מבין מה הבעיה. אתם לא חושבים שזה היה עדיף אם צפייה במטריקס 2 לא היתה דורשת צפייה בסרט הראשון? אם לא שמעת אף אחד מתלונן על זה, זה כי לאף אחד (שאתה מכיר, כן? אני זוכר אנשים ששאלו אותי בחשש אם "אפשר לראות את זה גם אם לא ראיתי את הראשון?") לא יצא לראות את מטריקס 2 בלי לראות את מטריקס 1. אבל זה לא בדיוק המצב עם AC – לפי השמועות, המשחקים הולכים ומשתפרים באיכות שלהם, אז הגיוני שאנשים ישחקו במשחקים מאוחרים יותר בסדרה בלי לשחק בקודמים.
בכלל, אני לא מסכים עם כל מה שעופר כתב כאן למעלה, אבל בנושא הזה – אני בהחלט לא מבין למה למפתחי משחקים לעשות דווקא. זה לא יהרוג אותם לשים סרטון אחד שמסביר בנקודות עיקריות את מה שקרה במשחק הקודם. זו סתם עצלנות, ולדעתי זה בא על חשבון אנשים שמוותרים על המשחק כי הם מרגישים שהם מפספסים משהו.
26 במרץ, 2011 בשעה 4:20
לא, לא הייתי מעדיף שמטריקס 2 לא היה מחייב צפייה בסרט הראשון. בדיוק כמו שלא הייתי מעדיף שהארי פוטר 7 לא היה מחייב היכרות עם הארי פוטר 1-6. זה טבעם של המשכים מהסוג הזה: פשוט להמשיך את העלילה של הפרק הקודם. זה מה שאנשים מצפים מהמשכים ישירים.
26 במרץ, 2011 בשעה 4:45
…ואם היה איזשהו recap, זה היה פוגע בך? הדוגמה הראשונה שקופצת לי לראש היא Serenity – סרט שמכניס לעשר הדקות הראשונות שלו recap זריז של כל הנקודות החשובות מהסדרה שאותה הוא ממשיך, ומשלב את זה בצורה כל כך טובה עם העלילה של הסרט עצמו, שאף אחד מהצופים, גם אלה שלא ראו את הסדרה וגם אלה שכן, לא מרגיש שהוא מפספס משהו או שהוא מבזבז את הזמן שלו.
ובמשחקים זה אפילו יותר בולט – כי אפשר לעשות recap כזה מבלי להכריח אף אחד להסתכל עליו! זה אומר שאתה לא צריך כישורי תסריטאות מופלאים שמאזנים את שני הצדדים בצורה נפלאה כמו הפתיח של Serenity. פשוט תשים סרטון שאפשר לדלג עליו, וסגרת עניין.
מה שאני לא מבין זה למה אתה כל כך שולל משהו שרק יאפשר לקהל יעד נוסף להנות מהמשחק. זה כמו שתגיד שכל ה- FPS-ים צריכים לוותר, ומיד, על האפשרות של Invert Y Axis, רק כי הרבה אנשים לא משתמשים בה.
חוץ מזה, התעלמת מהנקודה שלאנשים יש סיבה מאוד לגיטימית להתחיל לשחק החל מהמשחק השני או השלישי בסדרה, ושזה כנראה נפוץ הרבה יותר מאנשים שמתחילים לראות את סדרת סרטי "שר הטבעות" מהסרט השלישי.
אה, ושכחתי להתייחס לעובדה שהרבה סרטים/ספרים כן מכילים איזשהו recap, ולו רק לטובת האנשים שכן קראו/ראו את הקודמים בסדרה, אבל שכחו מה בדיוק קרה בהם. אני לא זוכר את הסרטים, כל כך, אבל כל ספרי הארי פוטר הראשונים הכילו תקצירים זריזים של כל מה שקרה בספרים הקודמים בתחילת הספר. אני זוכר שהיה מאוד מייגע לעבור את כל זה, וזה המשיך ככה בערך עד הספר החמישי בסדרה, שבו ג'יי.קיי רולינג נכנעה כי יצא לה ספר של 700 עמודים גם בלי לדחוף לתוכו מאה עמודים של אקספוזיציה.
26 במרץ, 2011 בשעה 4:48
זה עוד משהו שהם שיפרו בbrotherhood למרות שאני לא הרגשתי שום דבר ממה שאתה הרגשת, אולי זה בגלל ששיחקתי בשניהם ברצף.
בנוגע לקרב, אני לא מבין למה לך להקשיב לה? אני הרגתי שומרים בקרב הזה בדיוק כמוה (ואולי אפילו יותר).
דרך אגב, אני לא מאמין לך שאתה שלוש שעות בתוך המשחק, אני התנקשתי באדם הראשון שלי בערך שעה וחצי אחרי תחילת המשחק.
כל החלק על אצ'יבמנטים לא נוגע לי כי אני משחק על pc
26 במרץ, 2011 בשעה 11:25
@זיירמן: אמרת שאתה לא מסכים עם כל מה שכתבתי למעלה. עם מה בדיוק אתה לא מסכים?
@יוני: מה אתה רוצה שאני אגיד לך? זה לא עניין של דעה או של טעם, זה פשוט מה שקרה. תאמין או לא תאמין, אני שיחקתי כמעט 3 שעות, בדיוק עד סוף הפרק הראשון של המשחק, ולא הייתה לי שום התנקשות.
(רציתי לבדוק כמה בדיוק שיחקתי, אבל מסתבר שהאתר של xbox live לא מספק את המידע הזה)
26 במרץ, 2011 בשעה 11:30
אה, ובנוגע לקרבות בהתחלה: הקשבתי לה כי כשאני ניסיתי להרביץ בעצמי לשומרים לקח לי שעה להרוג אותם, אבל הבחורה הרגה אותם במכה אחת. וזה לא שאלה היו קרבות סופר-מעניינים או משהו. ועדיין, זה ממש מציק שאני מנסה להיכנס קצת לאקשן והתגובה של המשחק היא "לא לא, בבקשה אל תיהנה!"
26 במרץ, 2011 בשעה 16:42
לגבי עניין האצ'יוומנטים – שני משחקי AC (לא שיחקתי בbrotherhood) פשוט נוראיים.
ובכלל משחקים שמבקשים ממך לאסוף חפץ כזה או אחר רק בשביל אצ'יוומנט מראה עד כמה הדבר נעשה כי "צריך" ולא כדי להוסיף עוד ערך למשחק. שלא כמו לדוגמה BioShock שאיסוף היומנים המוקלטים מוסיף עוד המון מידע על הסיפור והעולם בו משחקים, בAC איסוף הדגלים הוא פשוט קוץ בתחת.
אני מסכים עם עופר שכל הנושא מפוספס קשות בהרבה משחקים, בAC זה כבר זלזול בשחקן ובזמן שלו.
26 במרץ, 2011 בשעה 21:11
אני מסכים עם זה שהמשחק מתחיל קצת לאט, אבל הוא מאוד משתפר בהמשך. לגבי הטענות הספציפיות:
*אני זוכר בבירור שהמשחק דחק בי ללחוץ על RT+A כדי לבצע free run, לא חושב שהייתי עולה על זה בעצמי.
*אני דווקא לא אוהב כשמשחקים נותנים לך מלא יכולות מגניבות בהתחלה, רק כדי לקחת אותן ממך ולהגיד לך – אה, כן, את כל זה תקבל רק עוד 8 שעות משחק (ע.ע. prototype).
26 במרץ, 2011 בשעה 22:35
שים לב שיש הבדל בין free running לסתם ריצה. בפרט, הבדל אחד מאוד משמעותי הוא שבריצה רגילה אציו לא מתאבד כל פעם שאתה מגיע בטעות לקצה של גג. ריצה רגילה עושים עם RT בלי A, ואת זה לא ראיתי כתוב בשום מקום, ובטח שלא בטוטוריאל.
27 במרץ, 2011 בשעה 20:06
עופר, אתה סתם מעפן שמחפש על מה לקטר,
אתה לא חייב לשחק במשחק הראשון, תקרא תקציר עלילה, אם לא טוב לך אז אל תשחק במשחק ubisoft יחיו גם אם לא תשחק במשחק שלהם, המשחק מצוין הדבר היחידי שיש לי תלונה עליו זה הטעינות בין המשחקים
נ.ב המשחק הראשון לא נתקלתי בשום בעיות בגרסת המחשב , החסרון היחידי שלא מחדש מספיק תוך כדי ההתקדמות שלו.
27 במרץ, 2011 בשעה 23:21
אני אתעלם מהטון המלוכלך של התגובה שלך, ואתייחס למעט התוכן שיש בה:
נכון, יוביסופט יחיו גם אם אני לא אשחק במשחק שלהם. למעשה, הם יחיו גם אם כל האנשים בעולם שהקטע הזה מפריע להם, ובטח יש לפחות כמה כאלה חוץ ממני, לא ישחקו במשחק. אבל כשזה כמה אנשים בגלל העלילה, וכמה אנשים בגלל ההתחלה האיטית של המשחק, וכמה אנשים פה וכמה שם, זה כבר יוצא די הרבה אנשים שלא אהבו את המשחק, בגלל טעויות מטופשות שהיה יחסית קל להתחמק מהן. וכל האנשים האלה לא יקנו גם את AC: Brotherhood, ואת כל משחקי ההמשך שייצאו בעתיד, וגם יספרו לחברים שלהם שזה משחק גרוע, ויכתבו על זה בבלוגים שלהם. הדברים האלה מצטברים מאוד בקלות, ומגיעים לרמה שכנראה היה שווה להשקיע עוד קצת ולתקן את הבעיות הקטנות האלה.
אני מבין שבתור fanboy זה מפריע לך שאני יורד על המשחק האהוב שלך, אבל בסופו של דבר הכל נעשה בתקווה שאולי יום אחד הדברים האלה יגיעו למישהו שמפתח איזה משחק איפשהו, ואולי אצליח לגרום לפחות למשחק אחד להיות קצת יותר טוב.
28 במרץ, 2011 בשעה 9:33
אני מסכים איתך שהפתיחה היתה מאוד איטית,אם כי אישית אני יחסית מוכל לסלוח להם בגלל שAC2 הוא בפרוש משחק מסובך (גם לאלה ששיחקו את המשחק הראשון),אם יתנו לך על ההתחלה את כל הדברים:
1)לא תדע להשתמש בהם/תשכח.
2)המשחק יתקצר משתמעותית אם תקבל על ההתחלה את האקדח/הלהב השני.
בכ"מ,אני עכשיו התעצבנתי שAC:BH עדיין עושה סוג של טריטורל די ארוך ולא נותן לך מייד את כל הנשקים,אבל זה מה שאני אישית מעדיף (ואגב הם עשו שם בתחילת המשחק recap).
אני יכול להבין את הטענות (וכולן לדעתי נכונות) אבל להגיד שזה גורם לך "לא לרצות לשחק במשחק"? זו קצת מעט הגזמה.
28 במרץ, 2011 בשעה 10:25
האמת שבעוד שזה לא מה שהתכוונתי אליו כשדיברתי על להציג את המכניקות הבסיסיות בהתחלה, עכשיו כשאני חושב על זה באמת יש הרבה משחקים טובים שמכניסים מכניקות חדשות איפשהו באמצע ועושים את זה בצורה טובה. כנראה שהסיבה שזה הפריע לי ב-AC היא שלא התחברתי בכלל לקרבות ול-free running.
לגבי לא לרצות לשחק במשחק: אם המשחק היה מפצה על כל השטויות האלה באיזושהי דרך, כמו עם משחקיות מוצלחת, אולי הייתי ממשיך בכל זאת. אבל כאמור גם המשחקיות לא הייתה משהו לדעתי.
28 במרץ, 2011 בשעה 14:46
אתה הבנאדם הראשון ששמעתי שאומר את זה,בהתחלה הקרבות של האגרופים באמת מעפנים אבל אח"כ,הקרבות די מעניינים והחיסולים של הקאונטר מגניבים :).
בכ"מ,הסדרה ממש לא מבססת את עצמה על הקרבות (קל מאוד לברוח מהם) אלא על החיסולים,המשימות היצירתיות (לא אספר מחמת הספויילרים) והעולם הפתוח-שהופכים את המשחק לכיפי מאוד.
28 במרץ, 2011 בשעה 15:09
אם המשחק מבסס את עצמו על התנקשויות ומשימות יצירתיות, למה כל מה שהוא מראה לי ב-4-5 שעות הראשונות זה קרבות וריצה על גגות? זה בדיוק מה שהתכוונתי אליו כשאמרתי שאני רוצה לראות מה הולך להיות בהמשך המשחק.
28 במרץ, 2011 בשעה 15:42
אם זה אני מסכים (התכוונתי יותר לנשקים היותר מתקדמים ולא ל"דברים הבסיסיים").
למרות שאני חושב שזה בעייתי להעביר ב10 דקות את כל הפונקציות של העולם של AC (החנויות,הנשקים,הריצה,מקומות המסתור,איך לכייס,שימושים של הeagle vision וכ"ו) אני בהחלט מסכים שפריסה שלו ע"ג כ"כ הרבה זמן משחק זה מוגזם מאוד(אם כי לא זכור לי שלקח לי כ"כ הרבה זמן להגיע ל"אקשן").
מסקרנות-באיזה חלק של המשחק אתה נמצא עכשיו?
28 במרץ, 2011 בשעה 17:12
אני נמצא עכשיו בחלק של "נמאס לי מהמשחק ואני לא מתכוון לשחק בו יותר", אבל לפני שהגעתי לשם הייתי ממש בתחילת הפרק השלישי, אחרי שיוצאים מפירנצה.
28 במרץ, 2011 בשעה 19:42
הגעת כבר לבחורה עם הגנדולה? אם עברת את זה-הגעת לדה-וינצ'י? אתה לא אז אתה מפסיד הרבה… הייתי ממליץ לך לאזור כוח ולהמשיך לשחק.
28 במרץ, 2011 בשעה 22:46
אם אתה שם אתה בדיוק בקטע שבן מתחיל כל הכיף, אני לא אספיילר אבל ממש עוד רגע אתה אמור להגיע לקטע שבו אתה לומד להלחם והאקשן מתחיל
29 במרץ, 2011 בשעה 0:01
צר לי, אבל אם "האקשן מתחיל" רק 5 שעות אחרי תחילת המשחק אז זה לא תכנון טוב. ב-5 שעות אני יכול לסיים פעמיים את פורטל. או חצי מ-Modern Warfare. או משחק שלם של Civ V.
29 במרץ, 2011 בשעה 14:26
אף אחד לא אומר שאתה טועה,רק שכדאי לך לא להמשיך עם הrant ולהתחיל לשחק-כי יש סיבה למה הוא קיבל ציון כזה גבוהה בביקורות.
1 באפריל, 2011 בשעה 18:11
שיחקתי רק בראשון.
זה שאין תקציר לעלילה של הראשון נשמע לי הגיוני לחלוטין, בהתחשב בכך שנראה לי שגם יוצרי המשחק ההוא לא היו בטוחים איזה עלילה הם מנסים לספר. הסוף של המשחק היה קשקוש אנטי-קליימקטי. המשחק הראשון גם סבל מבעיות באינטראקטיביות ובעקומת הלמידה, אבל מה שזכור לי שבעיקר הפריע לי הייתה משחקיות רפטטיבית נורא – מהר מאוד המשימות התחילו לחזור על עצמן.
1 באפריל, 2011 בשעה 18:56
אם למשחק הראשון הייתה עלילה גרועה זה לא תירוץ לוותר על ה-recap במשחק השני, במיוחד לא כשכל ה-20-30 דקות הראשונות מלאות ברפרנסים ושמות מהעלילה הגרועה המדוברת.
אגב, התחלתי אתמול את Half-Life 2 Episode 2, והדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא שיש בתחילת המשחק וידאו קצר שעובר על כל הקטעים החשובים ב-Episode 1. אם מישהו פה מוכן לטעון ברצינות שיותר סביר לצפות מאנשים שיכירו את העלילה של AC1 כשמשחקים ב-AC2 מאשר לצפות שיכירו את העלילה של HL2E1 כשמשחקים ב-HL2E2, שבבקשה ייתן לי את הפרטים שלו כדי שאוכל לדאוג שיאשפזו אותו.
1 באוקטובר, 2011 בשעה 12:36
אני חושב שאתה טועה בנקודה אחת: ב-"AC2" דווקא יש ריקאפ בתחילת המשחק, שבו הגיבור מספר מיהו, מה קורה לו ומאיפה הוא בא: http://www.youtube.com/watch?v=U1DnCNdhPPE
אוקיי, אז אולי מדובר בהסבר קצת מהיר, אבל למיטב זכרוני הם מסבירים את כל הנקודות החשובות עד הכניסה לאיטליה.
1 באוקטובר, 2011 בשעה 13:07
מעניין. למיטב זכרוני לא ראיתי אפילו שניה מהוידאו הזה. לא ברור.
4 בנובמבר, 2011 בשעה 14:41
אני לא ממש יודע על מה כולכם מדברים…
נכון,ההתחלה לא כל כך טובה,אבל אני אהבתי את המשחק מהרגע הראשון שראיתי את חבר שלי משחק בו.
ועופר,יכול להיות שהעברת בטעות את הסרטון של ההתחלה,ובגלל זה לא ראית אותו. ואם אתה חושב שאין הסברים בתחילת המשחק,איך ניראה לך כולם יודעים על מה מדובר (בכל הפורומים למיניהם)?
4 בנובמבר, 2011 בשעה 18:17
אז יפה לך שאהבת את המשחק. *אני* לא אהבתי אותו, ואני חושב שחלק גדול מזה בגלל כל השטויות שהיו בהתחלה.
לגבי הסרטון בהתחלה – אם העברתי אותו לגמרי בטעות ואני אפילו לא זוכר שהייתה אופציה כזו, כנראה שזו אשמת המשחק ולא אשמתי.
ולגבי ההסברים – אין לי מושג על איזה פורומים אתה מדבר כמובן, או מה הכוונה ב"על מה מדובר", אבל כמו שאמרתי, זה לא שהמשחק לא מסביר *בכלל* איך לעשות דברים, הוא פשוט לא מסביר אותם בזמן הנכון.
5 בנובמבר, 2011 בשעה 9:45
תכלס,מה אכפט לך מתי המשחק מסביר מה,אחרי כמה זמן גם ככה מבינים איך משחקים..
חוץ מזה, המשחק זה בשביל שתהנה מהעלילה,לא בשביל ללמד אותך איך לשחק,את זה היה במשחק הראשון.
בנוסף,אם ילמדו אותך את הכל בבת אחת,זה ייקח חצי שעה,ככה נותנים לך לשחק תוך כדי הסברים.
5 בנובמבר, 2011 בשעה 10:46
וואו. פשוט וואו. כל אחד מהדברים שכתבת הוא כל כך לא נכון שזה פשוט כואב.
"אחרי כמה זמן גם ככה מבינים איך משחקים"
זה פשוט שקר גס. זה אולי היה נכון בימי ה-NES, כשהיו לך רק שני כפתורים וחצים על השלט. אבל היום, כשיש שני סטיקים + חצים + 8 כפתורים + כל מיני שילובים שלהם + דברים קונטקסטואליים, זה פשוט לא הולך לקרות. נראה לך שהיית מצליח לגלות בעצמך ש-RT+A עושה freerunning אם המשחק לא היה מגלה לך את זה? ואגב, בדיוק בפרק האחרון (30) של הגיימפוד אני מספר איך נתקעתי על שטות ב-Ico רק כי המשחק לא סיפר לי איך לעשות דברים.
"המשחק זה בשביל שתהנה מהעלילה"
לא, המשחק הוא כדי שאני אהנה מהמשחק. במיוחד במשחק ארגז-חול כמו AssCreed, שהעלילה היא חלק די קטן ממנו. אם אני רוצה רק ליהנות מהעלילה, אני אלך לראות סרט או לקרוא ספר.
"… לא בשביל ללמד אותך איך לשחק, את זה היה במשחק הראשון"
לא. להניח שכל אחד ואחד מהאנשים שקונים את המשחק הזה שיחק גם במשחק הראשון זה גם פסימי בטירוף וגם מטופש. ואם כן עושים את זה, צריך לשים אזהרה ברורה שאומרת "שימו לב: אל תקנו את המשחק הזה אם לא שיחקתם במשחק הראשון, כי אנחנו מפגרים ולא מוכנים להסביר לכם איך לשחק בו".
"אם ילמדו אותך הכל בבת אחת זה ייקח חצי שעה…"
Newsflash: הם כבר עושים בדיוק את זה. וזה באמת לוקח חצי שעה. אתה חושב שכל הקטע עם אציו התינוק הוא בשביל העלילה? או בשביל ההנאה שבלשחק תינוק שלא מסוגל לזוז? אז זה מוסווה בתוך "הקדמה", אבל בסופו של דבר זה בדיוק מה שזה.
ואין לי בעיה עם זה. אני בעד טוטוריאל שהוא פסאודו-משולב בעלילה, וכשזה עשוי טוב (למשל בביושוק או ב-God of War) זו דרך מצוינת ללמד את המכניקות של המשחק ואת ה-controls.
אבל חלק חשוב מלהיות "עשוי טוב" זה ללמד אותך משהו ומיד לתת לך סיטואציה שבה אתה צריך להשתמש בו. לא ללמד אותך איך להילחם כשאתה תינוק ואז חצי שעה אחרי זה לתת לך את הקרב הראשון במשחק, ולא ללמד אותך איך לחסום רק אחרי הקרב העשירי שלך.
5 בנובמבר, 2011 בשעה 11:00
טוב..
אם אתה כלכך לא אוהב את המשחק,אל תשחק בו,אבל מה שכתבת הורס לאחרים: שיקראו את זה ולא ישחקו במשחק,למרות שיכול להיות שהם יאהבו אותו…
5 בנובמבר, 2011 בשעה 12:03
אני אכן לא אשחק בו. אבל לא בגלל ההתחלה הדפוקה שלו, אלא כי הקרבות נוראיים, ה-freerunning משעמם ולא נוח, ויש בו יחס משחק-לשטויות נמוך מדי (בעיה כללית שיש לי עם sandbox-ים).
צר לי, אבל אם מישהו כל כך מושפע בקלות שהוא יחליט האם לשחק במשחק כלשהו אך ורק לפי הדעה שלי על הפתיחה של המשחק, יש לו דאגות הרבה יותר גדולות מלפספס משחק אחד arguably-מוצלח.
5 בנובמבר, 2011 בשעה 12:05
טוב,אז בהצלחה בלמצוא משחק שתואם את כל הדרישות שלך…
5 בנובמבר, 2011 בשעה 12:07
ואם לא אהבת את 2 אתה יכול לנסות את החדשים..
brotherhood ו revelations (עוד מעט יוצא) הם אמורים להיות טובים יותר
5 בנובמבר, 2011 בשעה 12:11
אני לא חושב שמצאתי עד היום אף משחק שהוא מושלם לדעתי. אבל היו הרבה משחקים שהגיעו מאוד קרוב, ובכל מקרה זה לא משנה כי משחק לא צריך להיות מושלם כדי שאני אוכל ליהנות ממנו, או אפילו מאוד ליהנות ממנו. אני תוהה אם בכלל קראת את הפוסט עד הסוף, כי נתתי שם רשימה די ארוכה של משחקים שהפתיחה שלהם היא מעולה לדעתי.