Graham Smith מ- PC Gamer UK פצח בתלונה קצרה על גרסאות ההדגמה של משחקים שנפוצות היום בתעשיה. אם אני אצטרך לסכם את תלונותיו של מר סמית', זה יראה בערך ככה: סמית' מתנגד בתוקף לגרסאות הדגמה שמציגות רק את מסך ה- Tutorial או את המסך הראשון מהמשחק. הוא אומר שזה שקול לטריילר שמציג בסך הכל את הסצינה הראשונה מהסרט שאותה הוא מפרסם. הוא קורא לסטנדרטים גבוהים יותר בפיתוח גרסאות הדגמה.
הוא צודק.
מצד שני, הוא גם עושה לעצמו קצת חיים קלים כשהוא מנסה ללכת על אנלוגיית הסרטים. קודם כל, כי הוא מתעלם מהעובדה שטריילרים רבים של סרטים אכן הורסים מאורעות משמעותיים שצריכים להשמר כהפתעה במהלך הסרט. גם כשהם לא עושים את זה, הם הורסים הרבה מהמסתורין וההפתעה שיכול להיות לעלילת הסרט. והגרוע מכל: טריילרים לסרטים הרבה פעמים יכולים להציג לנו את הקטעים המוצלחים היחידים/עיקריים בסרט, ובכך גם להסתיר את העובדה שרוב הסרט, מלבד הקטע הזה, הוא זבל מזוקק – וגם להרוס לנו את החלקים המעניינים שבכל זאת היו יכולים להשאר בסרט.
גרסת הדגמה מוצלחת באמת היא דבר שקשה לבצע. מצד אחד, צריך להציג את המכניקה של המשחק ברמה גבוהה למדי. מצד שני, אסור בגרסת הדגמה לחשוף את ה- Set-pieces המעניינים ביותר של המשחק. אחת מהדרכים היחידות לעשות את הדבר הזה היא לתכנן מסך חדש לחלוטין שיציג את המכניקה העיקרית של המשחק, וידגים את החלקים המעניינים ביותר שלו. כשאני מנסה לחשוב על משחקים שבאמת ניסו (והצליחו) לעשות את זה, כל מה שעולה לי בראש זה גרסת ההדגמה של Jedi Outcast (שקרב הלייטסייברים שבסופה החזיר אותי אליה שוב, ושוב, ושוב).
ולא, לתת גרסאות הדגמה שנותנות לשחק במשחק המלא במשך שעה, ברוב המקרים, זו סתם עצלנות. יש משחקי ארקייד/קז'ואל מסוימים שיכולים להרשות את זה לעצמם, אבל החבר'ה שפיתחו את Civilization IV, למשל, סתם עשו לעצמם חיים קלים.
9 בספטמבר, 2007 בשעה 14:43
אה.
לרוב מפתחי משחקים שיודעים לפתח משחקים עם רגעים דרמטיים ונקודות מפתח, יודעים גם לפתח את גרסאות ההדגמה בהתאם. ביושוק, לדוגמה. אם אתה סומך על המפתחים עם המשחק, תסמוך עליהם גם עם גרסת ההדגמה.
וכן, יש מפתחים שיוצרים גרסאות הדגמה בינוניות – אבל לרוב, גם המשחקים לא יהיו מדהימים.
9 בספטמבר, 2007 בשעה 18:22
הדמו של הלף-לייף 2 כלל את שלב הפתיחה ואת ריבנדייל – אחד השלבים המפחידים יותר במשחק, וגם הראשון, אני חושב, שמשתמשים בו ברובה כבידה. זה היה מאוד מטריד, בגלל שבעצם לא באמת ידעתי להשתמש ברובה הכבידה בשלב הזה, והייתי צריך ללמוד תוך כדי שאני מותקף על ידי מגוון זומבים. מצד שני, כשהגעתי שוב לשלב הזה במשחק המלא, הוא היה הרבה פחות מפחיד עבורי – כבר ידעתי פחות או יותר מה אני צריך לעשות ולמה לצפות איפה.
מה שאני תוהה זה איך עושים דמו למשחק לא-לינארי.