ספט 10
2011
הדמגוגיה הזולה של Fox News בנושאים שקשורים למשחקים היא לא חדשה עבורנו. אבל מדי פעם הם מצליחים להפתיע אותנו. דוגמה כזו התרחשה לפני שבוע, כשהם דנו במשחקי מחשב בעלי מסרים חיוביים בנושאי איכות הסביבה. שינוי מרנין ביחס למשחקי המלחמה והאלימות שפוקס מתלוננים עליהם בשגרה, לא?
ובכן, לא. מסתבר שהמשחקים האלה משתמשים ב”טקטיקות הפחדה”, בשביל לקדם מסרים “שנויים במחלוקת” (למשל, זה שאנרגיה סולארית היא יותר בטוחה מאנרגיה גרעינית) ו”אג’נדה ליברלית”. אג’נדה ליברלית!
וכמובן, יש את כל הקטע הזה עם ילדים בני 5 שמשחקים במשחקים האלה שלא בהכרח מיועדים עבורם, ואת זה שההורים לא יודעים ממש במה הילדים שלהם משחקים, אז האשמה ללא ספק צריכה ליפול על ההורים. אבל לזה אנחנו כבר רגילים. הקטע עם האג’נדה הליברלית היה זה שהרג אותי.
10 בספטמבר, 2011 בשעה 16:59
ההורים בארה"ב גם לא יודעים מה הילדים אוכלים/קוראים/רואים/עושים בבית הספר או מתי הם הולכים לישון, מה הם עושים בחוץ עם חברים ובכלל, כל דבר שקורה לילדים הוא לא באחריות ההורים שלהם, אלא גורמים אחרים, כמו חברות מסחריות.
FOX נהדרים. לפעמים, אני לא יודע מי יותר מצחיק – הם או THE ONION.
10 בספטמבר, 2011 בשעה 18:46
A liberal agenda in the context of the US means a left-leaning agenda, it hast nothing to do with the literal meaning of liberal.
Solar energy with today's technology is the root of all evil, it is the most inefficient source of energy. Nuclear energy is the best source next to fossil fuels.
And now on topic, games and education should be separated, games are meant for entertainment. If a game is designed for a specific didactic purpose, it should stick to the facts. If a game is meant to convey it's designer's values, that's perfectly cool too, but it shouldn't do so pretending to be something else, when kids are involved, as they lack the judgment skills kadults have. As a principle, kids shouldn't be taught values, just facts, they should find their own values, so they'll grow up to be independent adults.
10 בספטמבר, 2011 בשעה 20:29
ברור לי לחלוטין מה המשמעות של המושג "אג'נדה ליברלית". בתור מישהו שלא חי בארה"ב, אין מה לעשות, זה עדיין מצחיק.
אנרגיה סולרית היא שורש כל הרשע? נסחפנו קצת. בכל מקרה, ההצהרה היתה שמדובר באנרגיה *מסוכנת* יותר מאנרגיה גרעינית, לא יעילה יותר.
ו"און-טופיק" – אתה מנסה ליצור הפרדות מאוד מלאכותיות בין כל מיני תחומים, כמו בין משחקים לחינוך. או, למשל, דורש שמשחק יעביר את המסר שלו יותר בבוטות. אני לא מסכים עם אף אחד מהדברים האלה, אבל בשורה התחתונה, הורים צריכים לדעת מה הילדים שלהם משחקים, ולא לתת להם לשחק בדברים שלא מיועדים לשכבת הגיל שלהם. נכון, יותר קשה לדעת את זה במקרה של Fate of the World מאשר במקרה של GTA IV, אבל הורים טיפוסיים לא עושים את זה או את זה. ואחר כך מתבכיינים על "ההשפעות השליליות של משחקים על ילדיהם".
10 בספטמבר, 2011 בשעה 21:41
לא יודע, לי נראה שהם בחרו את הדוגמאות הלא נכונות בקטע של סדרת SimSomething, הרבה יותר מעניין לשמוע מה סימס 3 יכול לעשות להתפתחות הדיבור אצל ילדים בני שלוש וארבע…
10 בספטמבר, 2011 בשעה 23:23
חוסר יעילות זה דבר מסוכן. אנרגיה סולרית היא בזבזנית ולכן מסוכנת לכלכלה.
11 בספטמבר, 2011 בשעה 10:22
כמדברים על "חוסר יעילות" כלכלי צריך לשקלל גם את העלויות הנלוות לאלטרנטיבות מזהמות או סתם מכלות משאבי טבע. אפילו בהשוואה לאנרגיה גרעינית – כשרואים את מה שקרה לאחרונה ביפן צריך לזכור שגם כורים גרעיניים שיצאו משליטה הם "מסוכנים לכלכלה".
בסופו של דבר אנרגיה סולארית היא מאד זולה. חוסר היעילות היחיד באנרגיה סולארית הוא בעלויות ההקמה, אבל זה כמובן מצופה מטכנולוגיה חדשה יחסית וצפוי להתייעל ככל שהתחום מתפתח.
חוץ מזה, עכשיו בפוקס נזכרו? עוד מימי Civiliazation הראשון מזהירים אותנו עם פרופגנדה זולה מ"nuclear meltdown"…
11 בספטמבר, 2011 בשעה 22:23
מזל שהם לא ראו את EcoQuest לפני שהוא יצא.
11 בספטמבר, 2011 בשעה 22:24
עידן, לא ברור לי מדוע מצחיק אותך "אג'נדה ליברלית"- זה בן הזוג המשלים ל"אג'נדה שמרנית".
swym, חוסר היעילות של אנרגיה סולארית בולט לעין לא רק בעלות ההקמה, שם אני דווקא לא בטוח שאתה צודק (כמה עולה להקים בית זיקוק?) אלא ביעילות אנרגטית- כמה וואט של אור שמש נכנס צריך כדי להפיק וואט אחד של אנרגיה שימושית.
red, זה אחד המשפטים הכי הזויים ששמעתי בחיים.
Me, ההגדרה שלך ל"טוב" היא מאוד מאוד צרה. אתה מתעלם מהעלויות הגלומות בנזקים הנגרמים משימוש בדלק פוסילי, בין אם בריאותיים או סביבתיים וכן מהעובדה שהדלק הזה ייגמר מתישהו(!) וכנראה שהמתישהו הזה לא כל כך רחוק- כן, גם האורניום ייגמר, וזה יכול לומר לך כל מי ששיחק הרבה ב civ 4.
פוקס הם בכלל רשת תעמולה ידועה, אז אני מתעלם מהם.
11 בספטמבר, 2011 בשעה 23:23
נראה לי שכבר הסברתי את זה. בקונטקסט של אחד שלא גר בארה"ב, האינסטינקט שלי הוא עדיין לחשוב שאין שום דבר רע ב"ליברליות", בעיני אף אחד. ברור שזה לא נכון, אבל מה לעשות, בראש שלי זה עדיין מצחיק.
12 בספטמבר, 2011 בשעה 9:38
zipdrive, "כמה וואט של אור שמש נכנס צריך כדי להפיק וואט אחד של אנרגיה שימושית" זה בדיוק מה שנכנס לעלוית ההקמה – כי המשמעות היא שאתה צריך יותר שטח בשביל לייצר כמות מסוימת של אנרגיה. הרי מעבר לשיקול של עלויות ההקמה אור שמש לא עולה לך כסף (אולי זה גם מגדיל עלויות תחזוקה? אין לי מושג אבל אנחנו באמת גולשים לשטויות במשהו שהוא גם ככה לא באמת קשור לנושא).
13 בספטמבר, 2011 בשעה 12:59
אם כבר חטפנו את התגובות, אז עד הסוף. בוודאי שיש הבדל מעבר לעלויות הקמה. עלות הקמה כוללת גם כיצד אתה מאחסן את האנרגיה, מוביל אותה וכו' בנסוף יש ענייני תחזוקה. יעילות זה לא רק עניין של שטח. יכול להיות שלנטוע מ"ר של תירס לאתנול, למשל, נותן לך אותה כמות חשמל בשריפה, אבל דורש הרבה יותר עבודה לגידול, קציר, הובלה וכו'.
אם יש שטח מוגבל מאוד, זה לא משנה שעלות ההקמה למ"ר של לוח סולארי יותר יקרה מ(נגיד) שבשבת רוח, כי עבור 100 הקמ"ר שאתה יכול להשתמש הלוחות מספקים מספיק אנרגיה והשבשבות לא (או להפך).
15 בספטמבר, 2011 בשעה 23:20
חצי לא קשור, אבל…
בסופשבוע במגזין של אושרת קוטלר בערוץ 10 תהיה כתבה שתכלול ביקור במשרדי / אולפני EA ותעסוק באלימות במשחקי מחשב.
יהיה מעניין לראות איך יבחרו להציג את הנושא…
17 בספטמבר, 2011 בשעה 23:39
ה"כתבה" הזאת היתה פשוט בדיחה.
הכתב כמעט התגאה בעצמו על זה שהוא עשה אפס מחקר בנושא ואין לו מושג על מה הוא מדבר.. הרי משחקי וידאו זה לילדים והוא מבוגר רציני ואין לו זמן לשטויות האלה.
אבל שמחתי ללמוד ש-dead space 2 נמצא בפיתוח. לול.
18 בספטמבר, 2011 בשעה 0:15
שכחתי מזה לגמרי. יש למישהו קישור?
18 בספטמבר, 2011 בשעה 0:52
קישור: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleId=830735&sid=126
18 בספטמבר, 2011 בשעה 10:18
תודה. 🙂
אחרי צפייה בכתבה: היה יכול להיות יותר גרוע. הרושם הבולט הוא בעיקר זה שערוץ 10 קיבלו הזמנה לבקר באולפנים של EA ולא ממש ידעו מה לעשות עם זה, אז שלחו את גיל תמרי ל"נו, תעשה משהו על FIFA ואלימות במשחקים". כמו שאתה שמחת לגלות ש- Dead Space 2 (סליחה, אני מבקש, "דת ספייס") נמצא בפיתוח, אני שמחתי לגלות ש- FIFA הוא המשחק הנמכר בעולם. הגיוני.
אז כן, זו היתה כתבה בדיוק כפי שאפשר לצפות – משהו שפונה לאנשים שלא משחקים בכלל ולא מבינים שום דבר בנושא הזה. כשדיברו על אלימות במשחקי מחשב דיברו על זה לחצי שניה, נתנו לבחור מ- EA להגיד ש"מה, זה שטויות", ואז עזבו את הנושא. כאמור, ציפיתי לגרוע יותר.
מה שכן, דווקא מהקטע שבו ראיינו את נועם וייסברג די הזדעזעתי – כשהוא אמר שהפרופיל של הגיימר הממוצע הוא זכר בגילאים 12-17 – כשבכל סקר אפשרי שנעשה בשנים האחרונות הגיל הממוצע של הגיימרים נמצא במגמת עליה (הסקר העדכני ביותר שמצאתי שנעשה בארה"ב מדבר על 37 בתור הגיל הממוצע, ועל כך ש- 82% מהגיימרים הם מעל גיל 18 – http://www.theesa.com/facts/gameplayer.asp ). אז או שהוא צודק, והגיל הממוצע של רוכשי המשחקים בארץ באמת נמוך בצורה דרסטית מהממוצע העולמי, או שהוא טועה, ולשחקן כל כך מרכזי בהפצת משחקים בארץ אין שמץ של מושג מה קהל היעד שלו. אני לא בטוח איזה משתי האפשרויות עצובה יותר.
18 בספטמבר, 2011 בשעה 16:06
כנראה שזה פשוט קהל היעד של נועם וייסברג שעונה על ההגדרה "זכר בגילאים 12-17", כי כל אדם מבוגר יותר מחזיק כרטיס אשראי ויעדיף לקנות את המשחקים שלו אונליין על פני לשלם את המחיר המופקע של משחקי הקונסולות בארץ.
18 בספטמבר, 2011 בשעה 16:29
כן, גם זה עצוב. 🙂
21 בספטמבר, 2011 בשעה 0:14
אוקיי, זה די יפה – כשראיתי את הוידאו וראיתי את הלוגו של "Dead Space 3" וקטעי וידאו של מפלצות מ- Dead Space, חשדתי שאולי מדובר בהצצה ראשונה אי-פעם מתוך המשחק. אבל לא עקבתי יותר מדי מקרוב אחרי הסדרה הזאת, אז לא התעמקתי בזה יותר מדי. אבל מסתבר שאכן, ערוץ 10 הצליחו לפספס את זה שיש להם את ההוכחות הראשונות לקיומו של המשחק: http://ps3.ign.com/articles/119/1195557p1.html
21 בספטמבר, 2011 בשעה 16:30
וזה כנראה הכי עצוב.