שובו של הסינדיקט

עידן זיירמן| Rant,חדשות הוספת תגובה

הנה ידיעה צפויה במיוחד שכבר בטח שמעתם: Syndicate, משחק האסטרטגיה הקלאסי של Bullfrog, חוזר. EA הולכת להפיץ אותו, Starbreeze הולכים לפתח אותו, והוא הולך להיות, כצפוי, משחק פעולה מגוף ראשון, בעולם הסייברפאנקי של המשחק המקורי (שבו חברות מסחריות, ולא ממשלות, שולטות בעולם), ועם אפשרות משחק שיתופי לארבעה שחקנים. כמו במקרה של XCOM, כל הסיפור הזה מעורר כעס ואנטגוניזם. הנה, עוד מותג מוצלח הוקרב למכונה תאגידית משומנת שמוכנה להקריב אותו בשביל כמה דולרים. עצוב.

Syndicateהמקרה של “סינדיקט” בעייתי בדיוק באותה הצורה כמו המקרה של XCOM. העולם של “סינדיקט” הוא לא משהו מיוחד. הוא עולם סייברפאנקי סטנדרטי לגמרי. מכניקת המשחק היא זו שייחדה אותו. הפכו אותו למשחק פעולה בגוף ראשון, ולא יישאר לכם שום דבר ביד. XCOM לפחות מתיימר להציג עולם קצת שונה מזה של מרבית משחקי המחשב האחרים. “סינדיקט” יגרום לנו מיד למתוח השוואות ל- Deus Ex: Human Revolution… השוואה שיהיה לו קשה לנצח בה.

אבל זה לא החלק הכי מעצבן בסיפור. החלק המעצבן בסיפור הוא מה שקורה כששואלים את מפתחי המשחק למה הם הופכים אותו למשחק פעולה. הם אומרים שהם לא אומרים שאנשים צריכים להפסיק לשחק במשחקים הישנים, אבל הזמנים מתקדמים. אה, וש”המשחק היה מיועד להיות משחק פעולה בגוף ראשון מההתחלה. הרעיון המקורי היה לקחת את המשחק הקודם ולהעביר את ההתרחשויות מנקודת מבט שהיא בתוך הראש של אחד הסוכנים”.

Syndicateזה מעצבן כשחברות מורחות את קהל היעד שלהן בתירוצים. זה עצבן כשבליזארד עשו את זה (דרישת חיבור תמידי לאינטרנט? לא, אין לזה שום קשר לפיראטיות, כמובן. זה רק בשביל להעצים את החוויה), וזה מעצבן כש- Starbreeze ו- EA עושים את זה, ולא פשוט אומרים את האמת: זו שאלה של כסף. משחקי פעולה מגוף ראשון מרוויחים יותר. או לפחות, יותר קל לגרום להם להרוויח יותר, כי לכו תוציאו עכשיו משחקי אסטרטגיה על הקונסולות.

אני לא הולך להספיד את “Syndicate” המחודש, בדיוק כפי שאני עדיין לא מספיד לחלוטין את XCOM (הוא הראה כמה צעדים מעודדים בכיוון שעשוי להיות מעניין לאחרונה), אם כי במקרה של שניהם – אני די פסימי. נראה לאן זה יתפתח.

תגיות: , ,

4 תגובות ל “שובו של הסינדיקט”

  1. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    סינדיקיט המקורי היה גם משחק קשה בטירוף, אלא אם כן פיספסתי לגמרי מה אני אמור לעשות בו (להרוג את כל החבורות היריבות?)…

    אבל לעניין : מילא אם היה מדובר במותג שהיו מאחוריו עשרות משחקים ולא שניים, הייתי יכול להבין למה הם מקריבים אותו ככה, אבל בגלל שמדובר במשחק שאני בספק כמה שחקנים "מודרנים" בכלל זוכרים אותו, זה נראה יותר כמו רצון לתפוס את הגל הנוכחי של משחקים סטייל Deus Ex כמו שציינת, אבל להוסיף לו משהו מאפיונרי כזה, כי מאפיונרים וסדרות פשע הולכות עכשיו חזק…

    טוב נו- אני אסתפק ברימייק של Cannon Fodder…

  2. swym מאת swym:

    אני ממש לא חושב שמורחים אותך כאן.
    אם EA היו אומרים לך "המשחק היה מיועד להיות משחק פעולה בגוף ראשון מההתחלה" אז ניחא, אבל אומר את זה נציג של סטארבריז. מן הסתם כשסטארבריז התיישבו עם EA בשביל לדון במשחק, סטארבריז הציעו לעשות מהסינדיקייט משחק FPS. הרי למה שEA תיקח אותם בתור סטודיו לפיתוח משחק בזאנר כל כך רחוק מההתמחות שלהם? ביום שהתחילו לרוץ השמועות שהפרוייקט של הסינדיקייט יהיה בידיים של סטארבריז כבר היה ברור שזה צריך להיות משחק FPS.

    והאמת? פחות מבאסת אותי נקודת המבט ויותר מבאס אותי שמשחקים סוכן בודד – עם שם והכל. סינדיקייט הוא משחק שבו הסוכנים היו נשלטים ע"י התאגיד, ולכן במידה והמשחק יכל להציע נקודת מבט של FPS אבל "לקפוץ" בין נקודת הראיה של סוכנים שונים בו זמנית (ואולי להציג נקודת מבט על טקטית, ולהשאיר את המשחק לא לינארי עם פיתוח של כלי נשק בין משימה למשימה) זה יכל להיות מושלם. במקרה של סטארבריז הם אפילו מימשו מכניקה דומה במשחק הקודם שלהם כשרידיק יכל להשתלט על הdrones ולשחק מנקודת המבט שלהם.

    בשורה התחתונה, גם אני חושב שהיה עדיף אם היו מרחיבים את הפרנצייז במקום לשנות אותו – כלומר מוציאים גם משחק סינדיקייט מסורתי יותר במקביל (Heroes of M&M והאמת היא שגם Halo Wars הלכו בכיוון ההפוך אגב – אם כבר "לכו תוציאו עכשיו משחקי אסטרטגיה על הקונסולות"). אבל אני טיפה פחות פסימי.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני לא חושב שסטארבריז הם אלה שהגיעו ל- EA עם ההצעה להכין משחק של Syndicate. אחרי הכל, EA הם אלה שהיו להם את הזכויות על Syndicate, ושההחלטה להחיות את זה בתור FPS התבצעה עוד לפני שהם התחילו לדבר על זה עם סטודיו כלשהו. אבל זה הכל ספקולציות. כנראה שלעולם לא נדע…

  4. swym מאת swym:

    כמו שאמרת, לא נדע. אבל זה לא משנה את הנקודה: אם סטארבריז לא היו חושבים שהמשחק צריך להיות משחק FPS (עוד אי שם ב-2008) הם כנראה היו אומרים את זה לEA ומעדיפים לעבוד על פרוייקט אחר (כמו למשל המשחק של ג'ייסון בורן שבוטל – כנראה לטובת המשחק הזה). אני לא רואה את הסטודיו הזה אומר לEA "אולי דווקא ננסה לעשות משחק טקטי איזומטרי נאמן למקור".

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS