Crysis: רשמים מגרסת ההדגמה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

בסופו של דבר, גרסת ההדגמה של Crysis שוחררה בשעה שהיתה יותר קרובה להכרזה המקורית של EA מאשר לעדכון שפרסמתי אתמול. לצערי, אני למדתי על זה רק היום בצהריים. אבל סוף כל סוף – שיחקתי בגרסת ההדגמה של Crysis. וסיימתי אותה. וראיתי כי טוב.

נתחיל מהנושא שכולם דיברו עליו, מדברים עליו כרגע, וידברו עליו גם בשנתיים הקרובים: Crysis נראה מדהים. הוא גם כבד כפי שהוא נראה. על המחשב (המפלצתי למדי) שלי, Crysis ממליץ לי לשים את כל ההגדרות על "Medium". האמת היא קצת פחות עצובה – כשכל ההגדרות (מלבד ה- Shader Quality וה- Volumetric Effects Quality) מכוונות על High, המשחק עדיין מצליח לסחוב קצב פריימים מכובד. זה קצת חבל, כי ההבדל בין שתי רמות ה- Shader Quality בהחלט נראה לעין – אבל אני מניח שאין לי על מה להתלונן.

יותר משהוא נראה מדהים, הוא מתנהג נהדר. הפיזיקה של כל אובייקט ואובייקט בעולם המשחק מרשימה, ואין דבר כיפי יותר מחטיבת עצים באמצעות נשק אוטומטי, ולאחר מכן זריקת החלקים על אחד החיילים הקוריאנים הקרובים. או נהיגה עם כלי רכב לתוך מבנה עץ רק כדי לצפות בו מתפרק מסביבכם. אחרי בערך עשר דקות מפסיקים להתלהב מכל הטריקים האלה, ועוברים להפטר מחיילים בצורה הסטנדרטית של ירי מבוקר – אבל זה עדיין מרשים.

אם זורקים את כל הנושאים הטכניים לצד, Crysis מרגיש מאוד כמו "Far Cry". בשבילי, זה לא ממש רע. מאוד אהבתי את Far Cry, ונראה ש- Crysis מצליח לקחת ממנו את כל הצדדים הטובים (עיצוב השלבים שיוצר אשליה של חופש, בעיקר) ולהוסיף קצת חומר חדש משלו בדמות החליפה המתוחכמת שהדמות שלכם לובשת. הבעיה העיקרית היא שנראה שהאינטליגנציה של הקוריאנים היא, איך לומר, not too bright. ב- Far Cry, כל ירייה הספיקה להכניס את כל האנשים מסביב למצב "דריכות גבוהה". הם לא תמיד ידעו מה לעשות עם זה, אבל לפחות היה נראה שהם מגיבים בצורה כלשהי. יכול להיות שהאינטליגנציה הממוחשבת יותר גרועה ברמות נמוכות יותר, אבל מצטער – גם ברמה ה"נורמלית", אין שום הצדקה לכך שאדם שעומד ליד ג'יפ מסוים יפול, והחברים שיושבים בג'יפ לידו אפילו לא ינידו עפעף.

חוץ מהבעיה הזו, בנושא העלילה חובת ההוכחה עדיין מוטלת על Crysis. אחרי העלילה האובר-מטופשת של Far Cry, צריך לראות אם Crysis יצליח לעשות משהו ראוי יותר (או לחילופין, יעשה את העלילה מספיק מטופשת כדי שהיא תחשב קומית). בינתיים, קשה לתת גזר דין בנושא על סמך גרסת ההדגמה.

אבל נושא אחד שמצליח להדאיג על סמך גרסת ההדגמה הוא נושא היציבות הטכנית. Crysis גילה, בכמה הזדמנויות, התנהגות משונה במיוחד (כמו הסירוב העיקש שלו לטעון משחקים שמורים במהלך חלק מהזמן בו שיחקתי). מכיוון שהחלטתי שאני קונה את Crysis בכל מקרה (מספיק אהבתי את Far Cry בשביל לעשות את ההחלטה הזאת רק על סמך העובדה שגרסת ההדגמה של המשחק לא היתה גרועה) – כל מה שנותר לי לעשות הוא רק לקוות שהבעיות הללו הם סימפטומים של גרסת ההדגמה בלבד.

חוץ מנקודות הדאגה הקלות הללו – מדובר בחוויה כיפית למדי. אני ממליץ לכל מי שיכול להוריד את גרסת ההדגמה (נניח, מ- Gamer או Vgames). לכל הפחות, זו תהיה הזדמנות טובה לבדוק עד כמה המחשב שלכם מוצלח.

ובנימה אופטימית זו: אני לא אהיה כאן בשבוע וחצי הקרובים. בזמן שאני לא אהיה כאן – אני סומך על דורון שיארח לכם לחברה. ואם הוא יצליח להחזיר את הדיסק הקשיח שלו לחיים – אולי אפילו עידן דקל. אחלו לו בהצלחה.

תגובה אחת ל “Crysis: רשמים מגרסת ההדגמה”

  1. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    לדעתי אם אין לך 8800, עדיף לוותר על המשחק. או לקנות 8800. על ה-7600GT שלי, שהתמודד יפה עם UT3 ו-BioShock, הוא פעל גרוע. עצוב, כי הצד שבי שמאוהב ב-GTA לא יסלח לי אם אני לא אשחק בכל משחק פעולה שמאפשר לי לגנוב מכוניות ולדרוס איתם אנשים.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS