זה לקח קצת יותר משנתיים, אבל זה היה חייב לקרות מתישהו – זיירמן לא יכל להשתתף בפרק של השבוע. אני (עופר) השתלטתי על תפקיד ההנחיה במקום, אז תיאלצו לסבול את השטויות שלי קצת יותר מבדרך כלל. בפרק הזה דיברנו, בין השאר, על "ההוא עם הקירח", "ההיא שרצה" ו"האתר הזה עם הפודקאסטים". נשמע מעניין?
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod056-2.12.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 56: British Humor]1:25 – דורון מתגעגע לחפירות של זיירמן.
2:00 – דני שיחק ב-Borderlands 2, שלמרות כל הנסיונות והתיאורים המפורטים הוא לא מצליח לגרום לו לא להישמע כמו גירסת ה-FPS של דיאבלו 2.
7:20 – רגע, זה היה רפרנס ל-Golden Axe?
11:55 – דקל שוכח שיש דברים שפשוט לא מדברים עליהם.
12:30 – זוכרים את הצעת הנישואין המשעשעת שעשו ב-Borderlands הראשון, בשיתוף פעולה עם המפתחים? (הנה לינק לוידאו עצמו)
14:20 – דורון שיחק ב-Driver: San Francisco, ואפילו סיים אותו!
15:35 – הגיע הזמן שמישהו ישאל את זה: איך הוגים את המילה Driv3r?
19:45 – דקל מתפרץ כדי לענות על שאלה שאף אחד לא שאל: כמה הוא התקדם ב-Driver: SF ומה הוא חושב על המשחק.
21:20 – אסור לפספס אף הזדמנות להזכיר את Saints Row: The Third. הפעם ההקשר הוא השוואה בין המכניקה של הנהיגה בשני המשחקים.
23:35 – אל תדאגו, מה שקורה פה הוא לא באמת ספוילר.
24:40 – דורון שיחק גם ב-Dishonored. בגדול הוא מסכים עם מה שעופר אמר.
27:00 – הדיון עובר למשחקי stealth באופן כללי, עיצוב שלבים איכותי, ובסוף השוואה בין Dishonored לדאוס אקס.
32:20 – דקל שיחק קצת ב-Alice: Madness Returns, ולא התרגש במיוחד.
36:10 – סוף סוף למישהו מהבלוג יצא לנסות את דיאבלו 3! עופר מספר חוויות (לא מאוד מוצלחות) מסופ"ש אחד של משחק.
42:10 – עד כמה דיאבלו 3 באמת הצליח? התשובה, שלא זכרנו במהלך ההקלטה: 3.5 מיליון עותקים ב-24 שעות הראשונות, 6.3 מיליון בשבוע הראשון. (תודה, ויקיפדיה!)
42:50 – עופר בעצם שיחק המון דברים, אבל הוא מדבר רק על The Unfinished Swan, משחק PSN אמנותי למדי שמבוסס על קונספט של מניפולציה של העולם בעזרת צבעים.
45:35 – האם האקסבוקס איבד את התהילה שלו ובימינו עדיף להיות עם פלייסטיישן?
48:00 – יצא ה-Wii U, וכבר בימים הראשונים נתקל בהמון בעיות: עדכון firmware שלוקח שעות, אוכל את רוב הזיכרון והורס את הקונסולה אם מפסיקים אותו באמצע; קונסולות שמגיעות דפוקות out-of-the-box; ו-user IDs שקשורים לקונסולה ספציפית ואי אפשר להעביר אותם אף פעם. [עדכון: מאז ההקלטה התברר שעדכון ה-firmware תופס כנראה רק 1GB ולא 5]
52:25 – דקל ניסה קצת את ה-Wii U בתערוכת Eurogamer Expo לפני חודשיים, ומספר איך זה היה.
54:10 – Halo 4 יצא והרוויח מלא כסף, ואז Black Ops 2 יצא והרוויח יותר מפי 2 ממנו. ואנליסטים עדיין טוענים שזה לא מספיק. אנחנו תוהים איך זה שכל כך הרבה אנשים קונים את המשחקים האלה ולעומת זאת לנו לא אכפת מהם בכלל.
59:10 – מזכירים את הביקורת של יאצי על Medal of Honor: Warfighter. מישהו פה בכלל עדיין לא צופה קבוע ב-Zero Punctuation? תתביישו לעצמכם.
1:00:40 – עופר מנסה גישה קצת שונה לקשקושים של סוף הפרק.
2 בדצמבר, 2012 בשעה 22:30
וואו מי ששיחק ודיבר על דיאבלו 3 ממש לא מבין על מה הוא מדבר.
1. יש רמות קושי.
2. באף משחק סטייל דיאבלו אתה לא משתמש בנשק שלך, אתם יכולים לקחת לדוגמא הכי טובה את POE.
3. כן המשחק משעמם בהתחלה אבל הEND GAME שלו ממש טוב.
2 בדצמבר, 2012 בשעה 23:10
מישהו צריך להמציא את הדבר הזה שמעביר אותך לסוף המשחק… אה רגע, קוראים לזה צ'יט והיום זה נחשב לטאבו…
2 בדצמבר, 2012 בשעה 23:35
היי ג'ידו, אני זה ששיחק ודיבר על דיאבלו 3.
1. לא אמרתי שאין רמות קושי, אמרתי שצריך לסיים את כל המשחק ב-Normal לפני שזה אפילו מתחיל לאתגר וזה ממש ממש משעמם. מנקודה 3 שלך נשמע שאתה מסכים איתי.
2. לא שמעתי אף פעם על POE, אבל בירור קצר בויקיפדיה מעלה משחק בשם Path of Exile שממה שהבנתי הוא א) MMO, ו-ב) עוד לא יצא בכלל. זו הדוגמה הכי טובה שלך? הנה דוגמה קצת יותר טובה: Torchlight. שיחקתי ממש לא מזמן ב-Torchlight 2, ושם ממש מרגישים את ההבדל בין סוגי נשקים שונים, ברמה שהחזקתי עלי שני סטים של נשקים והחלפתי ביניהם כל הזמן בהתאם לסיטואציה.
3. ה-endgame של דיאבלו 3 מגיע אחרי, מה, 50-100 שעות של משחק? באיזה מובן זה הגיוני שצריך לסבול עשרות שעות של שיעמום בשביל להגיע לחלק המעניין?
2 בדצמבר, 2012 בשעה 23:47
האמת, יש לי דוגמה אפילו יותר טובה למשחק סטייל דיאבלו שבו ההבדל בין נשקים שונים מאוד מורגש: על דיאבלו 2 שמעת?
3 בדצמבר, 2012 בשעה 10:25
עוד לא סיימתי לשמוע את הפרק (זה ממש מרגש – לשמוע פרק של גיימפוד ובאמת להיות מופתע ממה שקורה כל הזמן!), אבל:
1. ההבדל בין הפתיחות שלי ושל עופר לפרק הוא שאני שואל בדרך כלל מה נשמע. אתה מבין, דורון, לי אכפת מכם. לא כמו העופר הזה.
2. אז אתם משחקים ב- Alice, Driver: SF, Saints Row 3 ודיאבלו 3, אבל *אני* זה שמשחק במשחקים ישנים? חצופים. *חוזר לשחק XCOM*
3. Alice המקורי לא הדהים אף אחד מבחינת Gameplay. הוא היה די סטנדרטי ורפטטיבי. הוא היה מעוצב מדהים (ובכלל, הקונספט שלו היה גדול), אבל אל תתנו לנוסטלגיה להטעות אתכם ולחשוב שגם היה איזשהו *משחק* גדול מאחוריו. אני חושב שהשנים שעברו מאז חשפו עד כמה לאמריקן מק'גי אולי יש הברקות עיצוביות לפעמים, אבל בפיתוח משחקים – הוא פשוט לא משהו.
3 בדצמבר, 2012 בשעה 19:59
1. אתה יכול לשחק על MP10 בהתחלה וככה המשחק יהיה יותר קשה.
2. POE זה המשחק שציינת אבל הוא לא MMO, הוא בעצם D2 מודרני.
הוא משחק חינמי שנמצא כרגע בבטא סגורה(עוד מעט נפתחת לכולם בחינם) שהמפתחים שלו ממש אהבו את D2 והם רוצים לייצר משחק חינמי ברמה שלו ואפילו יותר טוב ממנו.
3. הENDGAME מגיע אחרי מקסימום 30 שעות אם אתה מתעקב, 20 שעות אם אתה משחק כמו שצריך.
סרטון שאחד השחקנים של D3 הכין על POE(אתה תראה את הדימיון העצום לD2 בגרפיקה ואיך המפתחים שינו את המשחק ושיפרו אותו. ויש גם הפתעה, הם שינו דברים בנוסחת הACTIONRPG המצליחה של דיאבלו וTorchlight):
http://www.youtube.com/watch?v=zgs47cnlp78&feature=g-user
3 בדצמבר, 2012 בשעה 20:00
והייתי מאוד שמח לדבר איתך עוד על כל הקטע של D3 וPOE.
אני מניח שיש לך את המייל שלי דרך התגובה אז אתה מוזמן לשלוח לי הודעה אם אתה מעוניין 🙂
3 בדצמבר, 2012 בשעה 20:45
אני מניח ש-MP10 זה כמו שהיה players 8 בדיאבלו 2? ניסיתי את זה אז ולא זכור לי שזה עשה כזה הבדל מטורף. אבל מעבר לזה, אני לא חושב שזה סביר לדרוש משחקנים להכיר קודים ולהתעסק עם פקודות console רק כדי לקבל חוויית משחק סבירה.
לגבי ה-endgame – על מה בדיוק אתה מדבר? מה שנקרא באופן רשמי "endgame" זה אחרי שאתה מסיים את המשחק ב-Inferno. אין מצב שאתה מגיע לשם ב-20 שעות אלא אם אתה speedrunner מטורף. אני אישית שיחקתי להערכתי בערך 10-15 שעות, ויחסית רצתי ודילגתי על דברים, ולא הגעתי אפילו לסוף Act 2. אז סלח לי אם אני לא מאמין לך שזה "מקסימום 30 שעות" – אפילו אם אתה מדבר על לסיים את המשחק ב-Normal, שמשם ועד endgame יש לך עוד 3 סיבובים שלמים.
אבל גם אם נתפשר לרגע ונגיד שזה באמת מתחיל להיות מעניין אחרי 30 שעות – למה?! למי זה טוב ובשביל מה? Final Fantasy XIII קיבל כל כך הרבה ירידות (מוצדקות) על זה שלוקח לו בערך 20 שעות עד שהוא מתחיל, ואתה מדלג לי פה בנונשלנטיות על 30 שעות מיותרות, ועוד כאלה שצריך לעבור שוב כל פעם שרוצים להתחיל דמות חדשה.
לגבי POE – אתה מוזמן להגיד מה שיש לך פה. אני בטוח שיש כאן אנשים שיתעניינו בזה הרבה יותר ממני, כי אני די מיציתי את הז'אנר, כפי שאמרתי בביקורת שלי על Torchlight 2.
3 בדצמבר, 2012 בשעה 21:18
אני מניח שאם אתה לא מאמין לדבריי אין כבר על מה לדבר כי אתה פשוט תתנגד לכל מה שאני יגיד.
ד"א הפיסקה הראשונה שלך רק מראה כמה אתה אומר דברים בכלל בלי לבדוק אותם. MP10 זה לא פקודת קונסול, אין קודים במשחק ואין פקודות.
אתה בעצם סתם אמרת ששיחקת בזה כי אתה לא ואתה התלוננת על רמת קושי נמוכה ללא שום סיבה כי אפשר לעלות אותה גם בנורמאל.
בכל מקרה בהצלחה לכם עם הפודקאסט. לפי כמות הפרקים זה נראה כאלו הרבה עוקבים אחריכם אבל חבל שאתם לא בודקים מה אתם אומרים לפני שאתם מתלוננים על משהו או אומרים שמשחק לא שווה קנייה.
3 בדצמבר, 2012 בשעה 22:18
למה שאני אתנגד לכל מה שתגיד? כל מה שעשיתי זה לא להסכים עם משהו מאוד ספציפי. גם הסברתי בפירוט *למה* אני לא מאמין לזה. איך אפשר לנהל דיון אינטיליגנטי אם אתה מצפה ממני לקבל כאמת מוחלטת כל דבר שאתה אומר, אפילו כשזה נוגד את העובדות שאני ראיתי?
לגבי MP10 – צודק, לא בדקתי בדיוק איך מפעילים את זה. טעיתי. מתנצל. זה אכן פחות מסובך ממה שזה היה בדיאבלו 2, והיה יכול להיות מאוד נחמד אם הייתי יודע את זה לפני שהתחלתי לשחק.
אבל, העובדה היא שאחרי יותר מ-10 שעות משחק עדיין לא היה לי מושג מה זה, והייתי צריך לשמוע על זה ממישהו אחר *וגם* לחפש באינטרנט כדי לראות מה זה אומר ואיך מפעילים את זה. וזה לא עיצוב טוב של משחק.
אני לא סתם יורד על משחקים בשביל הכיף. חוויית המשחק שלי בדיאבלו 3 הייתה משעממת ומעצבנת, ואני באמת חושב שהוא לא שווה קנייה, במיוחד כשבשליש מהמחיר אפשר לקנות את Torchlight 2, ולשחק בו בלי חיבור לאינטרנט ובלי DRM.
3 בדצמבר, 2012 בשעה 23:19
טוב אין טעם להמשיך בדיון הזה, היה נחמד לדבר איתך 🙂
בבקשה בפעם הבאה תבדוק על מה אתה מדבר P:
3 בדצמבר, 2012 בשעה 23:21
ודבר אחרון, סתם עוד משהו מPOE שאני מניח שכל מי שאוהב משחקים סטייל דיאבלו יאהב לראות 🙂
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree
HOLY SWEET MOTHER OF PASSIVE SKILL TREE!