אפר 14
2007
יאללה, עדכון אחרון, ואז אני חוזר לכתוב את הביקורת על Ghost Rider לפלייסטיישן 2.
PC Gamer העלו טור מאוד מעניין שמנציח את העמדה הקבועה שלהם: המחשב האישי מנצח את הקונסולות. נכון, הדעה של PC Gamer מוטה מהיסוד, אבל אי אפשר שלא להנהן בהסכמה עם כמה מהטיעונים שהם מעלים שם.
אבל מה שבאמת העלה חיוך על השפתיים שלי הוא הציטוט הנפלא של הבחור שאחראי על הפיתוח של Crysis: "קונסולות הדור הבא לא מסוגלות להתמודד עם המשחק שלנו".
זהו, לילה טוב לכולם.
15 באפריל, 2007 בשעה 0:38
ואוו, הרבה זמן כבר לא קראתי מאמר כל כך מטופש. טיעון אחד הגיוני לא מצאתי שם…
15 באפריל, 2007 בשעה 1:03
אישית, אני לא יכול שלא להסכים עם 2,3,6,9 ו- 10. אבל היי, על טעם ועל ריח, וכו'.
15 באפריל, 2007 בשעה 17:26
בטח שצריך להתווכח על טעם וריח!
2 – הייתי מנסה להתווכח על זה שבקונסולה אתה יכול לצבור ניסיון עם מערכת סגורה בעוד שבפי.סי אתה בעצם מתקדם לשום מקום – אבל הטיעון הזה הרי טיפשי מיסודו. בגלל שמתכנתי הפי.סי מכירים את המערכת היטב אין יותר משחקים גרועים, או משחקים שהם סתם גרסאות מחודשות של כותרים ישנים? נו באמת… מי כמוך יודע שממש לא חסר זבל למחשב האישי. יש לו פחות זבל, כי יש לו פחות משחקים באופן כללי…
3 – כלומר, בגלל שעל המחשב האישי אפשר לגנוב משחקים ישנים בלי לשלם עליהם, ובקונסולות זה יותר קשה, המחשב יותר טוב? כן, זה מאוד משכנע אותי.
6 – גם כאן אני לא יכול שלא להרגיש שלמעשה הכותב מתלהב מזה שכל כך קל לגנוב מדיה למחשב האישי… אבל גם אם לא לזה הוא מתכוון, המחשב האישי הוא מדיה סנטר נוראי. הוא מסובך, הוא קשה להפעלה והתקנה, הוא מלא בתקלות ובאגים. יש סיבה שבגללה עד היום המחשב האישי עוד לא חדר לסלון. זה לא בגלל שנגני מדיה למחשב הם המצאה חדשה.
9 – קודם כל, משעשע ששני טיעונים מתייחסים להרצת משחקים ישנים, נו מיילא… הוא מזכיר את שתי הקונסולות שלא עושות את זה היטב, ומתעלם מהקונסולה האחת שכן עושה את זה. אם אמצא שני מחשבים שלא מריצים משחקים ישנים, פסלתי את הטיעון שלו? אין בעיה.
10 – אהא. כי מפתח אחד דיבר שטויות. זה מאוד משכנע. כל השאר פשוט שומרים את זה בסוד. כולם מפחדים לומר שקונסולות הדור-הבא חלשות מידי, כי… כי… כי אז יבוא ביל גייטס וירביץ להם!
15 באפריל, 2007 בשעה 21:13
אהם, אז ככה:
2 – תגיד, אתה מחפש להתחיל ויכוח בכוח? איך נטפלת לטיעון הזה? "המשחקים מרגשים יותר" זה טיעון סובייקטיבי לחלוטין, ואני מסכים איתו כי לאורך העשור האחרון, בערך (וגם קצת קודם) – המשחקים שהכי אהבתי היו משחקי PC. זה הכל. בחיית, אני לא מבין איך אתה יכול להתנגח בטיעון כזה. וכן, ה- Launch Games של קונסולות הם בדרך כלל לא משהו, אבל באמת שזה לא מזיז לי.
3 – תעשה טובה, משחקים ישנים חייבים לגנוב? אוסף הדיסקים שלי כולל משחקים שכבר הגיעו לגיל בר-מצוה (חלק מהם, אמנם, הם הוצאות מחדש של משחקים עתיקים, אבל למי אכפת).
6 – אני לא יודע איך הצלחת לפספס את זה, אבל איש, המחשב האישי מזדחל באיטיות לסלון כבר הרבה זמן. רק מסקירה שטחית, אני יכול להצביע על החברים שלי בתור דוגמאות אישיות: חבר אחד הציב מחשב בסלון, ובחדר שלו הוא מקליט את שידורי הטלוויזיה באמצעות כרטיס הוידאו שלו. אחד אחר, עם מערכת הקולנוע הביתי המרשימה ביותר שראיתי, גם החליט לחנוך את דור ה- HD עם מחשב. לעזאזל, לא צריך ללכת רחוק מדי: מכרנו המשותף דורון יעקובי חיבר את המחשב, על כל מערכת הסראונד שלו, לטלוויזיה שיש לו בחדר, ואחי הגדול כבר מזמן משתמש בלפטופ שלו להקרנת סרטים. נכון, לא מדובר בתופעה שהשתלטה על השוק, אבל בהתחשב בנסיונות של סוני לשווק את הפלייסטיישן 2 בתור מרכז בידור ביתי ולא רק בתור קונסולת משחקים, זה קצת מצחיק.
9 – תאימות לאחור זה יותר מעסק של "משחקים ישנים". מדובר גם במשחקים שיצאו לפני 3 או 4 שנים. ונו, כל מחשב, עם התוכנות הנכונות, יוכל להריץ כל משחק שתוכנן ל- PC. אני לא מבין איך אפשר בכלל להשוות את זה לקונסולות. קונסולה אחת כן מסתדרת עם משחקים ישנים? יופי. במשך עשרים שנה של קונסולות, כמה קונסולות לא היו תואמות לאחור? לעומת מחשבי PC, באחוזים?
10 – גם זה טיעון שאני לא מבין מאוד איך אפשר להתווכח איתו. לקונסולות יש יתרון גרפי על המחשב בערך בשנה הראשונה שהן יוצאות. אחר כך המחשב נהנה מ- 4 שנים של יתרון טכני. את טיעון ה"מפתחים לומדים איך לנצל את הקונסולה" אתה יכול לשמור לעצמך. במבחן המציאות, כל מה שהיה צריך זה רק שיעבור דור אחד נוסף של מנועים גרפיים, והמחשב האישי עקף את ה- PS2 והאקס-בוקס בסיבוב.
אגב, זה לא שאני לא חושב שאין הגיון בטיעונים האחרים, אבל הם חלשים יותר. אפשר להטות אותם לכאן ולכאן. בחרתי רק את ה- 5 טיעונים המנצחים שלדעתי אי אפשר להתווכח איתם. ובחרת להתווכח איתם בכל זאת, במקום לטעון את הטענה הלגיטימית לחלוטין שכל זה נכון, אבל לקונסולות יש יתרונות משלהן שהופכות אותן לפלטפורמות משחק טובות מאוד. או במילים אחרות: אני אוהב להתווכח על הנושא, אבל זה ויכוח שלא יוביל לשום מקום. בסופו של דבר, המצב האופטימלי מבחינת כל גיימר שמכבד את עצמו, היא שיהיו לו את כל 3 הקונסולות העיקריות ומחשב אישי מתוגבר בבית. אז מה הביג פאקינג דיל?
15 באפריל, 2007 בשעה 22:48
אני מסכים עם המאמר, מלבד הטענה ש'כל המשחקים מגיעים למחשב גם ככה', שהיא פשוט לא נכונה, או לפחות לא מדויקת (ראו ערך משחקי Halo שמגיעים למחשב קשישים וחבוטים). ובת'כלס, זו הסיבה היחידה מבחינתי לקנות קונסולה. האפשרות לשחק במשחקים בלעדיים לקונסולה מסויימת, או במשחקים שבאופן קבוע נוהגים להגיע רק לקונסולות, כמו Burnout או NBA Street.
מעבר לזה, אם חייבים לבחור, באמת שלדעתי עדיף להשקיע בכרטיס מסך טוב (הרי כולנו קונים מחשב חדש בשלב כזה או אחר. ההבדל בין גיימר ללא-גיימר זה כמה הוא משקיע בכרטיס המסך) מאשר בקונסולה. היום שבו אשחק ב-UT 2007 עם גיימפאד בפלייסטיישן עודנו רחוק…
16 באפריל, 2007 בשעה 0:54
עידן, עם השנים למדתי להבין שזה של'מחשב' יש 4 שנים של יתרון טכני, זה לא כזה להיט. הרי לאף אחד אין 'מחשב' – לכולם יש מכונות שהם משדרגים פעם בכמה שנים ואתה אף פעם לא יודע איפה אתה עומד. משחקים כמו Supreme Commander ו-Stalker, שלא תמיד עובדים על מחשבים שעומדים בדרישות, זה משהו שלעולם לא יכול לקרות בקונסולות, מה שהופך אותם לקופסאות גיימינג הרבה יותר נוחות.
חוץ מזה, בעולם עם ה-Wii ומשחקים כמו SoTC, המחשב לא יכול לטעון לבלעדיות בתחום המשחקים המקוריים. המון משחקים קטנים ומקוריים מגיעים היום לקונסולות בשלב יחסית מוקדם (Fl0w זו דוגמה טובה). כמובן שעדיין אין מה להשוות – המחשב זו חממה של מפתחים צעירים ויצירתיים, אבל זה לא כ"כ בלעדי כמו שהוא מציג במאמר.
עוד נקודה לא נכונה היא נסיון המפתחים – אמנם מפתחי PC מחזיקים בניסיון רב יותר, אבל מפתחי קונסולות מקבלים חבילת תמיכה שמצמצמת את הפערים באופן משמעותי. כמו כן, כשאתה מפתח משחק למכשיר מוגדר, הפיתוח הרבה יותר פשוט ומאפשר לך להתמקד במשחקיות ולא בתאימות.
גם טיעון מספר 4 הוא מפגר בחלקו הראשון ומספיק להסתכל על Oblivion, Steam ובערך כל משחק MMO בשביל להבין שגם המחשב שבוי המון פעמים לרצונות של מפתחים ומפיצים.
ובכל זאת, בשורה התחתונה, אני מסכים עם רוב הנקודות וחושב שהמחשב האישי עדיין מתעלה על הקונסולות. זה פשוט מאוד – המחשב האישי יכול (וכנראה שתמיד יוכל) לעשות כל מה שהקונסולות האחרות עושות. הרעיונות המקוריים לרוב נולדים על גבי המחשב האישי ולפעמים מתבססים אח"כ במקומות אחרים. כל עוד מפתחים צעירים ויצירתיים מפתחים משחקים למחשב האישי – הקונסולה היחידה שבאמת נגישה לכולם – המחשב האישי ימשיך להיות מכונת המשחקים החשובה והמרכזית בעולם.
16 באפריל, 2007 בשעה 9:22
אלעד, אני מניח שהעובדה שהמחשב האישי מעולם לא היה מכונת המשחקים המרכזית בעולם לא ממש מפריעה לך… 🙂
17 באפריל, 2007 בשעה 1:14
אילן אתה חי בסרט