פבר 28
2008
זיירמן טוען ש-Super Mario Bros. 3 הוא הפלטפורמר הכי טוב אי פעם.
עכשיו, כל מי שרוצה לבדוק את הטענה הזאת, ולא רוצה להתקין אמולטורים על המחשב או ה-PSP, או לחכות עד שהוא יגיע ל-Virtual Console (ולעבור לאמריקה בשביל שיוכל להשתמש בשירות), יכול לגלוש לאתר הזה ולשחק במשחק, או באחד ממאות משחקי NES פופולריים (יותר או פחות) אחרים, ישירות דרך הדפדפן.
יאללה, מה המשחק שהכי מדגדג לכם את עצב הנוסטלגיה?
(דרך עוד פסילה)
עריכה לפני פרסום: ועכשיו אני רואה שסקוט מ-EL כבר פרסם את האתר הזה פעם. לא נורא, הוא עדיין מגניב למדי.
28 בפברואר, 2008 בשעה 18:16
אוי, מגניב. זה עובד הרבה יותר טוב מהאמולטור NES של ה- PSP.
וכן, זה בהחלט הפלטפורמר הטוב ביותר אי פעם. אני חייב לכתוב עליו משהו. מתישהו.
1 במרץ, 2008 בשעה 1:03
טוב מאוד, שניה לפני שבאתי להתעסק עם כל האמולטורים האלה בשביל קונטרה פורס.
תודה.
1 במרץ, 2008 בשעה 15:31
זה הפלטפורמר הכי טוב אי פעם, כי הוא הגיע לנקודת שיא שאחריה לא היה שום חידוש משמעותי בעולם הזה. כל מה שקיבלנו מאז זה בערך מחזור הדרגתי (עם מעבר די ברור לתלת מימד).
יש עוד כמה פלטפורמרים יוצאי דופן שבאו אחריו (סוניק 2, פסייקונאוטס, מריו 64) אבל אף אחד מהם לא היה כזה שיפור דראסטי של עולם המשחק כמו שקיבלנו בסופר מריו 3.
1 במרץ, 2008 בשעה 15:43
זה יותר מזה. הדעה שלי תמיד היתה שמהפכנות וחדשנות זה אחלה דבר, אבל היא לא מספיקה בשביל לגרום למשחק באמת לעמוד בכבוד במבחן ההיסטוריה לצד משחקים חדשים יותר. Dune 2 היה מהפכני, אבל עברה תקופת זמן קצרצרה לפני שהתחילו לצאת RTS-ים שהיו פשוט טובים יותר. עם SMB3 זה לא קרה, כי מעבר למהפכנות שהיתה מנת חלקו ביום שבו הוא יצא, יש לו איכות מדהימה גם בסטנדרטים של היום.
אבל אני לא רוצה להרוס לעצמי את הפוסט העתידי בנושא. אני עוד אחזור לדבר על זה. מתישהו. 🙂
2 במרץ, 2008 בשעה 10:47
אמולטור NES לPSP?
יש חיה כזאת?
2 במרץ, 2008 בשעה 14:24
עידן, אל תשכח שאת המהפכה האמיתית של הפלטפורמה לא הביא SMB3 אלא SMB1.
SMB3 פשוט שיפר את הנוסחה, הוסיף אלמנטים והפך למשהו גדול הרבה יותר שעומד במבחן הזמן.
אני חושב שבאותה מידה DUNE 2 היה כותר הRTS שעשה את המהפכה בתחומו, אבל כותרים שבאו קצת מאוחר יותר כמו Starcraft, Red Alert וTotal Anhilation הם כאלו שהצליחו לעמוד במבחן הזמן גם מול כותרים חדשים יותר (בדגש על SC, כי 20 מיליארד קוריאנים כנראה לא טועים) ואני חושב שיש להם איכות גם בסטנדרטים של היום.
2 במרץ, 2008 בשעה 18:59
וואו, גיא, יש לי הרבה מה להגיד בתגובה לזה:
1. הביא מהפכה או לא הביא מהפכה – זה לא משנה לטיעון שלי, מכיוון שהטיעון שלי לא התייחס רק למהפכנות של המשחק.
2. אבל בכל מקרה, אני לא חושב שאפשר להתייחס למה ש- SMB3 עשה כפחות מ"מהפכה". עצם השילוב של מפת העולם בתוך המשחק ומתן לשחקנים אפשרות בחירה של המסך אותו הם רוצים לשחק עכשיו היה קונספט מהפכני למדי.
3. ובנוגע לסטארקראפט: משחק אסטרטגיה בזמן-אמת נהדר, כן, אבל יש משחקי אסטרטגיה טובים ממנו, גם אם לא אוהבים אותם מיליוני קוריאנים.
3 במרץ, 2008 בשעה 15:15
נכון עידן, סופר מריו 3 הביא איתו כמה מהפכות בזאנר. אבל מהפכות זה משהו שקרה גם בזאנרים אחרים עם משחקים אחרים שלא היו הראשונים בזאנר אבל כן עשו מהפכה.
אני מסכים איתך שמריו 3 הוא אכן המשחק הטוב בזאנר, אבל אולי אנחנו מגדירים "טוב" אחרת. אני חושב שגם היום אני אהנה ממריו 3, אבל אני לא יודע אם אני אהנה ממנו יותר מאשר למשל מריו גלקסי. בכל זאת, ל-20 שנה של קדמה יש יתרונות.
אני אולי קצת סוטה פה מהנושאה הראשי, אבל ההבדל בין מריו 3 למשחקים אחרים הוא לדעתי בגלל שפשוט יש תחרות הרבה פחות קשה בזאנר הפלטפורמות. הזאנר הזה זכה לעידן הזהב בעידן ה-8 וה-16 ביט, ואולי גם קצת אחרי זה. אבל כמה משחקי פלטפורמה גדולים באמת באו אחרי מריו 3? סוניק, ראצט וקלאנק, עוד קצת מריואים, קראש, פסייקונאוטס ואולי גם מטרויד, קונקר וקסטלווניה. שלא נדבל על זה שחצי מהמשחקים בזאנר סטו ממנו הצידה (ראה ראצט וקלאנק האחרון למשל).
זה בערך ממספר הFPSים הממש טובים או הRTSים הממש טובים שיצאו רק בשנה-שנתיים האחרונות. בזאנר הפלטפורמות אין כמעט משחקים "גדולים" ואין כמעט תחרות. בגלל זה לא מפתיע שמריו גלקסי למשל זכה לכאלו ביקורות – הוא הגיע אחרי יובש כמעט מוחלט בזאנר
15 ביולי, 2008 בשעה 21:08
וסליי קופר! נא לא לשכוח את סליי קופר! (למרות שהוא גם התגנבותי) זוג משחקים מצוין! (ויש גם את זה שבא ביניהם שהוא בסדר)