השלולית העמוקה ביותר

דני מור| כללי הוספת תגובה

מחשבי הקט קיבל בשמחה רבה עותק של Warhammer 40,000: Dawn of War: Soulstorm.

מעבר לזה שיש לזה שם ארוך במיוחד וקליט עוד יותר, החלטתי ששווה להגיד על המשחק כמה מילים. בתור פתיחה, שווה לציין שהוא מהווה הרחבת Standalone ל-Warhammer 40,000 : Dawn of War, משחק אסטרטגיה מוצלח שכבר ראה שתי הרחבות בימיו. המשחק זורק אותך בצורה פשטנית למדי באמצע קונפליקט לכיבוש מערכת הכוכבים Kaurava, שבה חושקים מספר לא מבוטל של גזעים (אם אפשר לקרוא לזה ככה) מסיבות שונות ומשונות. בסופו של דבר, המשחק מתנהל כמו RTS סטנדרטי למדי בשני מישורים:

  • מפת כוכבים: החלק הניהולי של המשחק; מתמקד במפה דו-מימדית המתארת את המערכת שבה נלחמים. יש סך הכול ארבעה כוכבים גדולים ועוד שלושה ירחים, כאשר כל אחד מארבעת הכוכבים מחולקת לטריטוריות שאותן מאכלסות הקבוצות השונות.
  • קרבות RTS על שטח: כצפוי, כל פעם שמנסים לכבוש שטח או להגן על שטח מצבא אויב עוברים סטנדרטי של בניית צבא, בסיס ואז השמדה של האויב במיטב המסורת ה-RTSית.

הייתרונות של המשחק מתבטאים בגמישות שלו. יש סך הכול תשעה גזעים בהם אפשר לבחור, שלכל אחד בהחלט יש צורת משחק קצת שונה ויחידות שמאוזנות בצורה אחרת. זה מוסיף עומק למשחק גם כאשר נלחמים מול אויבים שונים ומשונים, וגם כאשר בוחרים לשחק גזע שונה. ההשפעה על האסטרטגיה היא יחסית משמעותית ל-RTS, מאחר והמשאבים מתנהלים שונה, יחידות מגיבות אחרת, ואפילו הבניינים לא מציעים את אותם הדברים. הקרבות גם כן סך הכול מוצלחים, ובהחלט אפשר להגיד שהם זורמים מהר ומציעים סיפוק רציני למנצח.

החסרונות הם שלמרות המגוון הרחב של הגזעים, מצבי המשחק הם מוגבלים מאוד. בשביל שחקן שמעדיף Single-Player כמוני, יש מעט מאוד היצע. הקמפיין שמציע המשחק הוא למעשה נטול סיפור או הסבר לחלוטין, ופשוט מציין כי צריך לכבוש את מערכת הכוכבים כי צריך. כל שאר הגזעים הם רעים, ולא ישתמשו בה כראוי. ובפועל, מבחינת המשחקיות, יש סך הכול שלושה סוגי שלבים. שטחים רגילים נופלים לקטגוריית ה-Annihilate (בנה-תקוף-השמד רגיל), שטחים המכילים שערי מעבר לעולמות אחרים משוחקים בשלבים בהם צריך להחזיק את רוב הנקודות הקריטיות במפה לזמן מסויים, ורק בשטחים המכילים את "עיר הבירה" של גזע מסויים יש חווית משחק קצת שונה, עם אירועים מתוסרטים במהלך השלב וכד'.

סך הכול , המשחק מאוד מהנה. אבל אני הייתי שמח אם מעבר להשקעה בגזעים הם גם היו זורקים אלמנטים של עלילה.

תגובה אחת ל “השלולית העמוקה ביותר”

  1. Kof מאת Kof:

    אין טעם להתייחס לקמפיין של SS, או לקמפיינים של כל אחד ממשחקי DOW. הם נעשו בצורה כל כך גרועה, והם בכלל לא מהווים את מוקד המשחק. הם פרט שולי ביותר.

    עיקר המשחק הוא המולטי, ולשחקנים המתחילים גם הסקירמיש (המחשב לא מצליח לאתגר את השחקן המנוסה). משם באה כל ההתלהבות והמשיכה למשחק, ואני אומר זאת בתור שחקן DOW של שנה שנתיים.

    בעקרון, SS היא סתם מסחטת כסף. ההרחבה היא stand-alone ולכן היא מאלצת את שחקני DOW לקנות גם את SS כדי לשחק במולטי (שכן בSS קיים מולטי נפרד, והרי מרבית הקהילה תעבור אליו), וההרחבה לא באמת מוסיפה משהו ייחודי למשחק – הגזעים החדשים לא מיוחדים באופן שיצדיק הרחבה, והם רק מוסיפים קושי לאיזון המשחק, שגם טרם ההרחבה היווה משימה קשה. יחידות האוויר החדשות הן סתם יחידות ירי נוספות, שמסוגלות לעבור מעל כל משטח ולהמנע מנזק מיחידות מילי, אבל מלבד זאת הן לא מוסיפות שום דבר חדש למשחק. מלבד זאת, ההרחבה שוחררה בצורה חפיפה ועם באגים קריטיים (מישהו ביקש משאבים אינסופיים במספר הקלקות?), והיא גם לא פתרה את בעיות האיזון כלל וכלל.

    זה מרגיש כמו חבילת הרחבה של סימס. היה עדיף שרליק ימשיכו לשחרר פאטצ'ים לDC (ההרחבה הקודמת) ולפתח את DOW2 בנפרד.

    חוץ מזה, רציתי להוסיף שיש לך אחלה של בלוג, ואני נהנה לקרוא אותו 😀

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS