יונ 01
2008
צוות הפיתוח של Red Alert 3 העלה רבע שעה של Gameplay Footage מהמשחק החדש:
לא ראיתי שם בשורות או חידושים מעניינים (למעט האפשרות חדשה לבניית הבסיס, שמפתיע אותי שלא ראינו אותה במשחקי RTS קודמים), אבל זה לא שבאמת ציפיתי להם.בסה"כ, משחקי Red Alert מעולם לא היו מופת של משחקי אסטרטגיה – הם היו משחקים שנתנו לקהל בדיוק מה שהוא היה רגיל לקבל, ולא הסתכנו באיבודו לטובת חידושים ומורכבות, היו להם עיצוב מלוטש ועלילה של Sci-Fi B movie משנות ה-50, ונראה שזה בדיוק מה שמצפה לנו גם ב-Red Alert 3. אני שמח.
1 ביוני, 2008 בשעה 10:18
כמו שציינת, זה נראה כמו מה שהקהל רוצה, וזה ממש כיף.
החזיר אותי שמונה שנים אחורה, למחשב המקרטע שבקושי הריץ Red Alert 2, ואני כבר רואה איך בעוד מספר חודשים אשחק בשלישי על מחשב מקרטע אחר שבקושי יצליח להריץ אותו…
1 ביוני, 2008 בשעה 12:08
"משחקי Red Alert מעולם לא היו מופת של משחקי אסטרטגיה"
כשאתה כותב "מעולם" אתה מתכוון *לכל* שני המשחקים בסדרה?
1 ביוני, 2008 בשעה 12:55
כן, בהחלט ל*כל* שני משחקי הסדרה (ולחבילות ההרחבה שלהם, כפועל יוצא).
בניגוד למה שמשתמע מהתגובה שלך, המושג "מעולם" לא קשור בכמות, אלא בזמן. סדרתRed Alert כבר מספיק ותיקה בשביל להחשב כחלק מה-Computer Games Lore, בלי קשר לכמה משחקים היא כללה.
1 ביוני, 2008 בשעה 19:40
אני לא כל כך אוהב rts בדרך כלל אני אוהב להשתעשע קצת במשך חצי שעה וזהו. בהקשר הזה אני דווקא יותר מחכה לסארקראפט 2.
1 ביוני, 2008 בשעה 22:22
"אם זה עובד – אז רק תחדש את המנוע הגראפי."
2 ביוני, 2008 בשעה 13:23
עידן, רציתי פשוט לדעת אם התכוונת רק לשני המשחקים הבסיסיים או גם לחבילות ההרחבה שלהם. מן הסתם חבילות הרחבה הן לא משהו שמחדש יותר מידי כי הוא בד"כ נשען על המשחק הבסיסי (למרות שYuri's revenge הוסיף צד שלם נוסף למשחק), ובסופו של דבר אפילו כל שני המשחקים בסדרת ה-RA הם בעצם ספין-אופים של שני משחקי C&C המקבילים ונבנו על המנוע שלהם. אבל עדיין אני לא מסכים (חלקית) עם הקביעה שלך "הם היו משחקים שנתנו לקהל בדיוק מה שהוא היה רגיל לקבל, לא הסתכנו באיבודו לטובת חידושים ומורכבות". אני מסכים עם החלק של המורכבות – אבל כל פילוסופית הפיתוח של Westwood בזמנו היתה ממשק אינטואיטיבי ביותר של point & click בלי סיבוכים מיותרים ותתי תפריטים שצריך לגשת אליהם כדי לבצע פעולות (הם ישמו את אותו עיקרון גם במשחקים מזאנר אחר כמו קירנדיה וLands of lore, לפעמים זה עבד יותר טוב ולפעמים פחות). בסופו של דבר "מורכבות" היא לא בהכרח דבר טוב במשחק. לגבי החידושים – RA אמנם לא חידש הרבה מעבר לC&C (ואותו דבר לגבי RA2 וC&C2) מאחר וכמו שאמרתי, כשאתה עובד על אותו מנוע אתה יחסית מוגבל. אבל מלכתחילה שני המשחקים נבנו על בסיס משחקי C&C שהיו פורצי דרך בזאנר בכל קנה מידה. הרבה לפני המתחרים בזאנר האסטרטגיה בזמן אמת RA שילב עלילה מתוסרטת, אפשרות משחק אונליין נוחה באינטרנט דרך Westwood chat (ובלי תוכנות מורכבות שצריך להתקין באופן עצמאי), ואיזון בגיימפליי בין שני צבאות שאשכרה שונים אחד מהשני בכל אספקט שהוא. המתחרה העיקרי והמשמעותי בזאנר היה Warcraft 2 שלא הציע את כל אלו ורק מאוחר יותר הגיעו משחקים ששילבו את הרעיון. RA גם הציע בסופו של דבר מספר חידושים מרכזיים על פני C&C כמו Queuing של יחידות שלא נראה לפני כן באף משחק, או קרבות אוויר וים (שדווקא נראו בWarcraft 2).
אני מניח שאתה צודק שגם בRA3 לא נראה מהפכה בזאנר, אבל חידושים תמיד יכולים להגיע גם בלי ליצור מהפכה
5 ביוני, 2008 בשעה 0:17
לטובת מי שלא בא לו לראות את כל הסרטון (אחרי הכל, לא מדובר פה ב-SC2…) איזו אפשרות חדשה לבנית הבסיס?
5 ביוני, 2008 בשעה 7:36
טוב, סוג של ספוילר לסרטון (אני מניח):
זו סתם שורת טקסט חסרת עניין. אין מה לקרוא פה, השורה הזאת כאן רק כדי לתפוס את העין.
במשחק החדש אפשר לבנות את כל הבסיס על המים.
סוף ספוילר.
עם עיצוב שלבים נכון, זו יכולה להיות תוספת נהדרת, שתוסיף פן אסטרטגי חדש לגמרי למשחק. אבל נכון לעכשיו, זה עדיין יכול להיות רק גימיק.