Tom Clancy's EndWar: רשמים מגרסת ההדגמה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

אחד המשחקים המסקרנים יותר שיוצאים במהלך חודש נובמבר (בהתחשב בכך שמסתמן שאני מחכה לגרסת המחשב האישי של Mirror's Edge) הוא Tom Clancy's EndWar. הרעיון, למי שעוד לא שמע: משחק אסטרטגיה בזמן-אמת עבור קונסולת ה- Xbox 360, שמפצה על המחסור בעכבר ומקלדת באמצעות פקודות קוליות.

השאלה הכי מסקרנת, לצורך ההחלטה שלי אם להתקרב למשחק או לא, היא "האם הדבר הזה עובד, בכלל?". אז הורדתי את גרסת ההדגמה של המשחק מה- Xbox Live, והחלטתי לקחת את EndWar לסיבוב, בשביל לראות האם הזיהוי הקולי שלו מסוגל להחזיק מים. התשובה היא "בערך".

הכניסה למשחק, בה המשחק מנסה ללמד אותי להגיד כמה פקודות, היא מרגיזה ומתישה במיוחד. ביליתי כעשר דקות מול ה- Xbox המעצבן שלי, צועק "Unit one move to Alpha!" בשלל אינטונציות, בניסיון לגרום לו להכיר בפקודה שאמרתי כרגע. אין לי מושג אם בשלב הזה המשחק עשה תהליך של היכרות עם הקול שלי, אבל מהרגע שהצלחתי לגרום לו להכיר בפקודה המעצבנת הזאת, שאר הפקודות עבדו כמעט ללא בעיות.

אני מדגיש את ה"כמעט" הזה, כי במסך הראשון של המערכה לשחקן היחיד שגרסת ההדגמה הציעה לי, לא צצו בעיות מיוחדות. אבל ברגע שמספר היחידות שאני שולט בהן עלה אל מעל ל- 3, המשחק התחיל קצת יותר להסתבך עם המספרים והמטרות שמסרתי לו, ומצאתי את עצמי חוזר על פקודות מסוימות כמה פעמיים, או פשוט נכנע ומבצע את הפקודה באמצעות לחיצות על הגיימפאד.

אבל בסך הכל, הזיהוי הקולי עובד בצורה מרשימה למדי, ואין ספק שיש משהו מגניב באופן מאוד יסודי בפיקוד על צבא באמצעות פקודות קוליות ולא באמצעות סימון ריבועים על המסך עם העכבר. למעשה, מעט הניסיונות שלי לשלוט ביחידות באמצעות הגיימפאד, גרמו לי לתהות אם באמת אפשר לגרום למשחק אסטרטגיה בזמן-אמת לעבוד בקונסולות ללא צורת שליטה מוצלחת כזו.

האלמנט שקצת פחות הועבר כראוי בגרסה ההדגמה הזאת הוא הצורה שבה משחק האסטרטגיה עצמו עובד: לא הספקתי להבין בדיוק איך הוא בנוי, לא מצאתי Tutorial ראוי שהסביר לי את כל הפקודות ואת כל הצורה שבה "נקודות השליטה" פועלות במשחק, ולא ממש הצלחתי להסיק איך אני שולט בקבוצות של כמה יחידות שונות. ובכל מקרה, נראה שהמשחק לא ממש נותן לי תחושה של שליטה ונוכחות בשדה הקרב באמצעות זוויות מצלמה קצת מוגבלות מדי.

בכל זאת, הסתקרנתי. אם לא יהיו לי בעיות מיוחדות של מחסור קיצוני בזמן פנוי (אפילו יותר מבדרך כלל), אני מתכנן להזמין את EndWar ברגע שהוא יוצא. זה נראה מעניין.

2 תגובות ל “Tom Clancy's EndWar: רשמים מגרסת ההדגמה”

  1. גיא מאת גיא:

    הוא באמת מעניין, אבל לפעמים מקשה על החיים של אנשים עם מבטא ישראלי. במיוחד בגלל העובדה שאנחנו לא מבדילים בין T לTH. אבל יש במשחק גם כינויים אחרים שאפשר להשתמש בהם ומקלים על השליטה.
    בדמו לא מסבירים על זה וגיליתי כמה מהם בזכות ניסוי וטעיה, אבל אני מניח שהמשחק עצמו יבוא עם מדריך שלם לאלטרנטיבות שניתן להשתמש בהן (ואם לא, מישהו כבר יעלה אותן לאינטרנט)

    אני אחכה לביקורות עליו, על Red Alert 3 (שאני כנראה אעדיף על הPC), ועל Halo Wars לפני שאני אחליט מה לקנות. אני באמת צריך משחק אסטרטגיה לקונסולה – ואם אף אחד מהם לא יעשה את העבודה פשוט נחפש עותק יד שניה של Revolution.

  2. גיימפאד » מחשבות על E3, חלק א’ מאת גיימפאד » מחשבות על E3, חלק א’:

    […] להבין את מה שאנחנו אומרים לו אולי היה עובד יותר טוב אם EndWar לא היה מדגים את אותו הקונספט בדיוק כבר לפני כמעט שלוש […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS