הקץ להצצות המוקדמות!

עידן זיירמן| חפירות הוספת תגובה

הנה דעה שלא שומעים בכל יום. האתר gameindustry.biz ערך ראיון עם דניס דיאק – הבחור מחברת Silicon Knights שעובד בימים אלה על Too Human – אחד ממשחקי המחשב היקרים ביותר שנמצאים בפיתוח היום. בראיון, אמר דניס כי תעשיית משחקי המחשב צריכה ללמוד מתעשיית הקולנוע, ולהפסיק להציג משחקים לפני שהם מוכנים. משחקים צריכים להתרחק מהעין הביקורתית במהלך תהליך הפיתוח שלהם, לאחר מכן ליחצ"ן את ההפצה שלהם במשך מספר חודשים, ואז לצאת לשוק ולהחשף לראשונה. כמו סרטים.

זו דעה נחמדה למדי, ואפילו מציגה עולם קצת מפתה, אולי. אבל דניס מתעקש להעמיד פנים שמה שעובד עבור תעשיית הקולנוע עובד גם עבור תעשיית משחקי המחשב. אבל האמת היא שסביר להניח שאם מפיצי הסרטים היו יכולים להתחיל לדחוף תמונות מהסרט לתקשורת כבר שנה לפני שהסרט יוצא לקולנוע, הם היו עושים את זה. למעשה, היי, הם באמת עושים את זה. אבל אי אפשר להלחם יותר מדי עם העובדה שיש הרבה פחות מה לראות מסרט שאינו מוכן בהשוואה למשחק מחשב שאינו מוכן. שסרטים שזוכים ליחצ"נות עצבנית (בדרך כלל סרטי בלוקבאסטרים גדולים ועתירי אפקטים), הם בדרך כלל אלה שיש הכי פחות מה לראות מהם, עד שהם עוברים את שלב ה- Post Production.

משחקי מחשב, לעומת זאת, נכנסים בשלב מוגדר-מראש בתהליך הייצור שלהם ל- "Beta" – שלב שבו כל הפונקציונליות של המשחק כבר נמצאת במקום, ומשתמשים צריכים לבחון את התוצאה בשביל לזהות כשלים טכניים ועיצוביים. כל זה גורם למשחק מחשב להכנס לצינור היח"צנות חודשים ארוכים לפני תהליך ההפצה שלו. וסרטים? מקסימום דולפות מהם כמה שמועות. זה לא כאילו שהם יכולים לעשות הרבה יותר.

עריכה: מסתבר שהוא היה עסוק מאוד, הדניס דיאק הזה. בנוסף לראיון ב- gameindustry.biz, הוא גם החליף לא-מעט מילים עם אנשי Gamasutra. הראיון איתו ב- Gamasutra הוא הרבה יותר ממצה, ומקיף, והוא מדבר שם קצת יותר על מודל ה"לא מראים שום דבר מהמשחק למבקרים ולקהל עד שהוא מוכן", ועל היתרונות שלו. הוא עדיין לא הצליח לשכנע אותי לחלוטין.

בשלב מסויים בראיון, הוא נותן בתור דוגמה את GTA IV – משחק שהפרסום שלו מאוד מינימליסטי, ושכל מה שראינו זה טריילר אחד מהמשחק. אישית, אני חושב שהדוגמה הזו קצת עושה לו חיים קלים – GTA הוא משחק שיכול להרשות לעצמו פרסום מינימליסטי, כי לא רק שיש לו קהל עצום שעוקב אחריו בכל מקרה, אלא גם מדובר באחד המשחקים שכל הזמן מרוויחים "פרסום חינם" באמצעות חשיפה באמצעי התקשורת. כך או כך, יש לו נקודה, ו- GTA מצליח להראות שגם פרסום מינימליסטי יכול לעשות את העבודה, ולגרום לשרתי החברה המפתחת לקרוס לחלוטין מרב אנשים שמנסים להוריד את הטריילר.

חוץ מזה, אני בטוח שהעובדה שהוא אמר על GTA IV ש"ייתכן והמשחק כבר מוכן" גרמה לפחות לכמה אנשים למלמל "יש! סטארקראפט 2!".

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS