לא יודעים אם שמעתם, אבל בימים האחרונים יצא לשוק משחק קטן בשם XCOM 2, והיתה לו השפעה מסויימת על שעות השינה, הזוגיות, חיי החברה, העבודה והלימודים של חלק מחברי הפודקאסט. חוץ ממנו, אנשים אחרים שיחקו במשחקים אחרים, ובעולם הגיימינג לא קרה שום דבר מעניין ששווה לדבר עליו.
להורדה (1:03:20, 57.9 מגה)
00:00:33 – פתיחה.
00:01:43 – הפתעה! הודעת מערכת: יש לנו כל מיני פרסים לחלק לכם בימים הקרובים. עקבו אחרי עמוד הפייסבוק שלנו בשביל לדעת איך לזכות בהם.
00:04:08 – הסיקוול שכולכם ציפיתם לו הגיע! Cookie Clicker 2 זמין ממש עכשיו בדפדפן שלכם. זיירמן התלהב. עופר פחות. העולם ממשיך להסתובב.
00:05:16 – אז כן, XCOM2 יצא לפלטפורמה החביבה עליכם, והוא יקבל כמובן פרק שייועד רק לו, אבל מאחר שהמשחק השאיר את הזמן הפנוי שלו מדמם בפינת החדר, זיירמני (כלומר, זיירמן ודני. אין מה לעשות, ככה קוראים לכם) עדיין רצו להגיד עליו איזה משפט או שניים.
00:07:43 – …או שלושה או חמש מאות. אז מה זה XCOM 2, ולמה הוא כל-כך יותר טוב מהמשחק הקודם (שהיה גם הוא, נו, לא רע)?
00:13:38 – דני, ספר לנו על המכניקות החדשות של XCOM 2!
00:17:26 – אוקיי, ממשיכים הלאה. עופר שיחק ב—לא, סליחה, אנחנו עדיין ב-XCOM 2. זיירמן רוצה להוסיף כמה מילות פלצנות, כדי למלא את המכסה המתבקשת ממנו כמבקר משחקים. אז הוא אמר כמה דברים על השיפור בהתאמה בין המשחקיות לתמה של המשחק.
00:20:38 – אוקיי, אפשר עכשיו לעבור הלאה? אה, לא, צריך גם להעלות את הבעיות עם המשחק, כדי לנסות לשכנע את המאזינים ש-Firaxis לא מממנת אותנו בסתר. תצטרכו להשקיע בזה קצת יותר, זיירמני!
00:32:27 – עוד בגזרת XCOM 2, עופר שיח– רגע! עופר בכלל לא שיחק ב-XCOM 2. יכול להיות שעברנו סוף סוף הלאה? בואו נבדוק.
00:32:32 – כן! עופר שיחק ב-The Witness שידוע בכך שהוא לא XCOM 2, וגם שהוא משחק חידות מבית היוצר של ג'ונתן בלואו, האיש שהביא לנו את Braid. האם המשחק שווה את הציפיה? ובכן, הדיעות חלוקות. הוא מעלה לכולם זכרונות מ-Myst, אבל אף אחד לא יודע אם זה לטובתו או לרעתו.
00:45:15 – עופר שיחק גם ב-Rise of the Tomb Raider, שהוא המשך למשחק שיצא לפני כשנתיים, שהיה בעצמו מעין ריבוט לסדרת משחקים שהחלה באמצע שנות ה-90, שמשפר ומשכלל הרבה מהמכניקות של קודמו. והוא לא XCOM 2.
00:50:34 – עוד ברשימת ה"משחקים שעופר שיחק בהם ואינם XCOM 2" – Rock Band 4 חלף תחת ידיו של עופר, ותשמעו – זה רוק בנד. רק עם תופים מוצלחים יותר. ובלי אפשרות לייבא שירים מהמשחקים הקודמים, חוץ מ-Rock Band 3 (בהנחה שיש לכם דיסק מקורי שלו).
00:54:04 – דקל גם נמנע מלשחק ב-XCOM 2, אבל זה לא הפתיע אף אחד. מה שהוא כן עשה זה לשחק ב-Just Cause 3, וגם בכמה משחקים קטנים בין לבין. פחות בגלל העולם הפתוח הענק של JC3, ויותר כי הוא אמנם ממש מצויין כאטרקציית הרס, הוא לא ממש עובד כמשחק עם עלילה ו-Immersion, אז הוא הלך למצוא סיפוק אצל משחקים אחרים.
00:59:33 – באמת נראה לכם שהיינו נותנים לפרק להסתיים בלי לחזור ל-XCOM 2? מה פתאום? אז זיירמן פה עם טיפ לשחקני XCOM 2 שזמני הטעינה בזמן החזרה לבסיס בסופי משימות ארוכים להם מדי –
אם ברגע שעולה מסך הטעינה תלחצו על Caps Lock, המשחק ידלג על הטעינה לגמרי. כן, זה מטופש בדיוק באותה מידה שזה גאוני.
1:01:29 – זהו, נגמר פרק ה-XCOM 2 המיוחד שלנו, שמיוחד בזה שהוא לא פרק XCOM 2 מיוחד, אלא סתם פרק XCOM 2 רגיל לחלוטין. אם אתם רוצים למשיך לקרוא אותנו, לצפות בנו או להקשיב לנו אתם מוזמנים לאתר שלנו, לדף הפייסבוק, לחשבון הטוויטר או לעמוד היוטיוב.
אם אתם רוצים שבן דמותכם ימות מוות נוראי בסשן של XCOM 2 שזיירמן משחק, כתבו את זה כאן בתגובות.
לילה טוב!
27 בפברואר, 2016 בשעה 23:25
הופתעתי מאוד מהביקורת של עופר על המשחק. בעיני הוא יצירת מופת. קראתי שיש אנשים שלא אוהבים אותו כי הוא בעיקר חידות אבל הביקורת של עופר עליו הייתה די מוזרה. איך קרה שנתקעת בפאזל הרבה זמן ורק אח"כ נתקלת בטוטוריאל שלו? זה אמור להיות ברור למדי איזה פאזלים אתה אמור לדעת לפתור כבר ואיזה לא. וזה עוד קרה לך פעמיים? לא למדת את הלקח בפעם הראשונה?
חוץ מזה אשמח לדעת אם גילית את הפאזלים הסביבתיים? הם די הלב האמיתי של המשחק וחלקם מגניבים ממש. אם אתה עדיין לא יודע על מה אני מדבר תראה את הדקות האחרונות של הלטס פליי של עידן ארז ויוגב, הם מספיילרים את זה.
27 בפברואר, 2016 בשעה 23:25
מדובר כמובן על The Witness
28 בפברואר, 2016 בשעה 5:59
נכון דיברתי על "צריך לעמוד בפיקסל מסוים במסך כדי לראות משהו בזווית הנכונה כדי לפתור את החידה"? כן, נתקלתי בפאזלים סביבתיים. לא תודה. הם היו במקרה הטוב לא מעניינים בכלל.
לגבי "אמור להיות ברור למדי": ובכן, אני לא מסכים. חלק מהחידות מרוכזות באיזור אחד אבל האיזורים האלה יכולים להיות מאוד גדולים ולא תמיד ברור מאיפה להתחיל (עוד נקודה שבה ה-free roaming רק פוגע). וחלק פשוט משלבות מכניקה חדשה ולך תדע אם אתה אמור להבין אותה בעצמך או שיש טוטוריאל באיזור אחר לגמרי של האי. אז כן, בפעם השנייה שראיתי טטריס כבר היה לי ברור שאין מה להתעכב על זה. אבל מה עם דברים אחרים? איך זה "ברור למדי"?
2 באפריל, 2016 בשעה 19:48
[…] התחיל לשחק ב- The Witness – משחק הפאזלים של ג'ונתן בלו שעופר ממש לא אהב וזיירמן דווקא […]