סדרת Call of Duty היא בין האהובות עלי בז'אנר ה-FPS. בחמישה משחקים שנעשו עד כה נעשתה עבודה מדהימה בלהעביר את התחושות והאווירה שבלחימה כוללת על ידי אירועים מתוסרטים בקפידה, גרפיקה סוחפת, אפקטים מדוייקים וכמובן Gameplay ששואב את השחקן פנימה. המחיר של הייחודיות וההשקעה בתסרוט הוא שלרוב משחקים אלה נגמרים מהר כמו שהם מתחילים, וניתן לרוץ דרכם בשעות ספורות של משחק רצוף.
מתוך חמשת המשחקים שנעשו עד כה בסדרת Call of Duty, ארבעה מהם סבבו חזיתות שונות במלחמת העולם השנייה. לטעמי, דווקא Call of Duty 4 : Modern Warfare הוא המוצלח בסדרה ואהבתי את הקריצה לכיוון הלוחמה המודרנית שאנחנו כל כך רוויים בה בישראל. למרות זאת, שמחתי לשחק בפרק החדש בסדרה – Call of Duty: World at War, מבית היוצר של Treyarch.
למי שלא יודע, המשחק סובב שתי חזיתות מרכזיות במלחמת העולם השניה – מתקפת הנגד הסובייטית מול הכוחות הנאצים מצד אחד והחזית האמריקאית כנגד היפנים מצד שני. בעוד שאת תפקיד הסובייטים כבר יצא לי לקחת במסגרת משחקי COD, החזית היפנית הייתה חידוש נחמד והוסיפה כמה אלמנטים מעניינים לשלבים. אבל בראש ובראשונה צריך לציין כי המרכיבים העיקריים הנמצאים בדרך כלל במשחקי COD נמצאים גם במשחק החמישי – אותה אווירה, אותה התרגשות ואותו מנגנון משחק אהוב.
כאמור, רוב החידוש בא לידי ביטוי כשמשחקים במערכה האמריקאית כנגד הכוחות היפנים. הם נלחמים שונה משאר הצבאות הגדולים, ומשכילים לנצל את הייתרונות ה"בייתיים" שעומדים לרשותם – לצלוף מן העצים, לזנק מהאדמה ולנסות לדקור חיילים במהלך התאבדותי, ועוד כל מיני טקטיקות נבזיות שמשאירות את השחקן דרוך לאורך כל המערכה. המערכה הרוסית לעומת זאת מרגישה מאוד דומה לקודמותיה, וזה בהחלט לא דבר רע.
סך הכול, המשחק הרגיש לי בעיקר כמו More of the same, והסיבה העיקרית שהעדפתי את Modern Warfare על פניו היא החידוש שהוא הביא. למרות שברור למדי ש-World at War מנסה להידמות דווקא ל-Modern Warfare והם אפילו חולקים מנוע, בסופו של יום די מיציתי את עולם ה-FPSים במלחמת העולם השניה, אלא אם כן מישהו יצליח לעשות חידושים מרהיבים שישנו את איך שהשחקן חווה את המלחמה.
אפשר לתמצת את World at War במשפט – אותה נוסחה מוכרת עם כמה חידושים נכונים, שנשענת בהצלחה רבה על מנגנון שעובד. מומלץ בחום לאוהבי FPSים בכלל והסדרה בפרט. באותה נשימה אני אציין ש-Infinity Ward, שחולקת עם Treyarch אחריות על פיתוח משחקי COD לסירוגין, עובדת על Modern Warfare 2 שייצא לקראת סוף השנה.
28 במרץ, 2009 בשעה 22:40
ניסית את Brothers in Arms? בעקבות המבצע של יוביסופט השבוע קניתי אותו, והוא הצליח לחדש בתחום מאד חרוש. האלמנט הקטן של לפקד על עוד אנשים מוסיף המון למשחק מלחמה, במיוחד במשחק האחרון, שבו אתה משחק באחד מהקרבות האיומים ביותר של מלחמת העולם השנייה. חוץ מזה, הוא לוקח את העלילה לכיוון דרמה סוחטת דמעות, שזה גם לא נפוץ במיוחד.
28 במרץ, 2009 בשעה 23:00
האמת שלא ניסיתי, אני אבדוק אותו.