הפוסט האחרון (?) על Command & Conquer 3

עידן זיירמן| ביקורת,לא-באמת-ביקורת הוספת תגובה

טוב, אז יומיים אחרי פרסום הביקורת על Command & Conquer 3, מה עוד נשאר לי להגיד על המשחק הזה?

  • בתור התחלה, הפתיעה אותי הרמה הטכנית שקוראים רצו שאני אגיע אליה בכתבה. לא התכוונתי, לרגע אחד, לכתוב על רמת הסאונד במשחק (שהיא ממוצעת לחלוטין, ולכן זניחה) או על הממשק (שבו, מלבד כמה מקשי קיצור מזופתים, אין שום דבר ראוי לציון למי שמכיר את הממשק של המשחקים הקודמים בסדרה) – אבל כן ציפיתי שכמה גולשים יתרעמו על זה. פחות ציפיתי שהם יתרעמו על כך ש"לא דיברתי מספיק על היחידות החדשות". כאילו, באמת, לספר על היחידות? זו כתבה, או מדריך למשתמש?
  • שלא לדבר על העובדה שגם בקטגוריה הזאת, אין שום דבר חדש, בכלל. כן, יש ל- Command & Conquer 3 כמה רעיונות מגניבים, אבל הרעיונות המגניבים ביותר דורשים גם המון מיקרו-ניהול מצד השחקן, ולכן נוטים להשכח בלהט הקרב (לפחות לשחקנים דרג ז' כמוני). חוץ מזה, יש גם מעט מדי דברים מקוריים כאלה. אז כן, יחידת העל של ה- NOD מסוגלת לפרק יחידות אחרות ולהשתמש ברכיבים שלהם על מנת לחזק את עצמה… אבל בסך הכל, מדובר בעיקר בדברים שכבר ראינו במשחקים הקודמים: יחידות בלתי-נראות, יחידות עם להביור, נגמ"שים… הבנו את הקטע.
  • אחד האנשים אמר בתגובות מחשבה שחשבתי כבר הרבה זמן, אבל עדיין לא ניסחתי במילים: העלילה של Tiberium Wars מצחיקה, את זה כבר ידענו… אבל העולם של המשחק מתהדר בכל העקביות הטכנולוגית של סרטי "מלחמת הכוכבים". לעזאזל, להם היה עוד תירוץ לקריסה הטכנולוגית המוחלטת בין "פרק 3" ל"פרק 4" (בכל זאת, היתה מלחמת ענק באמצע). אבל ב- Tiberium Wars, בלי שום הצדקה נראית לעין, מרבית הפיתוחים הטכנולוגיים של השנים שבין המשחק הראשון לשני הספיקו להזרק לחלוטין: Railgun-ים נעלמו מהמפה לחלוטין, וכלי הנשק שהקומנדו משתמש בו נראה יותר כמו מכונת יריה מתוחכמת, אין שום יחידות שהולכות על שתיים או על ארבע (בגלל איזשהו תירוץ אידיוטי), וטנק העל של כוחות ה- GDI הוחלף פעמיים בדגם ששונה לחלוטין מהדגם הקודם לו. זה כמו שישראל תחליף את טנק הדגל שלה מ"מרכבה סימן 4" לחללית, ואז תחזור אחורה.
  • הסרטים: כבר אמרתי באחד הפוסטים הראשונים שלי שאני לא אוהב סרטוני וידאו במשחקים. גם כתבתי בעבר מתי זה כן עובד בתוך Command & Conquer 3, ומתי לא. אבל משחק ב- Command & Conquer 3 הבהיר את הנקודה הזאת סופית: לא רק שסרטוני וידאו בפני עצמם זה לא כזה שוס גדול – זה הרבה יותר גרוע כשאת כל העלילה מנסים להעביר רק בעזרת סרטוני וידאו ש"מנותקים" מהמשחק. תוסיפו לזה את כשרון המשחק הגרוע של הסרטונים הללו, ותבינו למה זה לא מפליא שהעלילה של Command & Conquer 3, על אף ההבטחה הגדולה שלה (עולם שהולך וקורס תחת רעל שמשמש גם כמקור אנרגיה… שלא לדבר על הכניסה של החייזרים לסיפור), היא פשוט בדיחה.
  • החייזרים: הזכרתי את זה בביקורת רק בשורה אחת, אז אני אבהיר את זה כאן קצת יותר – פשוט בזבוז טוטאלי. העובדה שכמו בני האדם הם עדיין צריכים תחנות כוח כדי להתפשט – הופכת אותם לכל כך ארציים עד שזה כואב. העובדה שהם משתמשים באותה מערכת כספית (ואפילו משלמים אותם מחירים כדי לאמן חיילים בבניינים כבושים של בני אדם) מעצבנת גם היא. והחיבור המיוחד שלהם עם הטיבריום? אם הצורה היחידה שבה זה מתבטא זה האופן שבו הם לא צריכים לבנות Silo כדי לאגור עוד ועוד כסף – זו בדיחה עצובה למדי.
  • Command & Conquer: Generals: אני יודע שהרבה מעריצים מתייחסים אליו בתור 'הבן החורג' בסדרת Command & Conquer. במובן מסוים, זה צודק – הוא סטה באופן בוטה מהנוסחה בכל בחינה אפשרית (ממשק, התנתקות מסרטוני הוידאו, עלילה…). לא שהוא נקט באפיק פעולה מקורי מדי – הוא פשוט חיקה משחקים אחרים במקום לחזור על צעדיו של Red Alert 2. ובכל זאת, לצניעות דעתי – הוא היה צעד בכיוון הנכון. Command & Conquer 3, לדעתי, פחות או יותר סותם את הגולל על הסדרה הזאת. אולי עוד יצאו בה כמה משחקים. חלקם גם יהיו טובים. אבל אם החברה שמפיצה את המשחק ניסתה לעשות משהו שונה ואז חזרה בה בצורה כזו בוטה – קשה לי להאמין שהם ינסו לקחת את הכיוון המסוכן הזה עוד פעם.

וזה הכל, אני חושב. ביקורת וידאו ב- Gamer//2 בקרוב.

תגובה אחת ל “הפוסט האחרון (?) על Command & Conquer 3”

  1. יואב פ מאת יואב פ:

    בהחלט הצלחת לנסח בצורה טובה מגוון של מחשבות שעלו בראשי בשבועות האחרונים בקשר למשחק, ושלא היה לי כח לנסח בעצמי 🙂

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS