אני זוכר היטב את הפעם הראשונה בה נתקלתי ב- Heroes of Might & Magic. הייתי בחטיבת הביניים, ובדיוק נחשפתי לקונספט של "דיסקים שמפוצצים בגרסאות הדגמה" (אינטרנט? אף אחד לא ידע מה זה). בדקתי, ביחד עם אחד מחבריי, את הדיסק שצורף למגזין PC Gamer, ועברנו בזריזות על הכמות העצומה של התוכן שהדיסק הזה הציע לנו. את רוב המשחקים כיבינו מספר שניות לאחר שהפעלנו אותם. כשהגענו ל- Heroes of Might & Magic, מיד חשבתי שהמשחק הזה נראה מעניין – אבל מסובך מדי. החלטנו לבדוק אותו יותר לעומק למחרת.
במבט לאחור, כל מה שעובר לי בראש זה "מסובך מדי, אעלק". Heroes of Might & Magic הוליד סדרה של משחקים שגרמו למשחק הראשון בסדרה להראות כמו משחק אסטרטגיה מבוסס-תורות לילדים. אבל אם בכל זאת מעניין אתכם לשחק במשחק שהתחיל את אחת מסדרות משחקי האסטרטגיה מבוססי-התורות הפופולריות בארץ, בוודאי תשמחו לשמוע ש- Good Old Games החביב עלינו התחיל למכור את המשחק ב- 6 דולר בלבד.
רגע, רוצים עוד? ובכן, עד יום שני, אתם יכולים להוריד גם את Runaway במחיר של 7.5 דולר. שזה גם מגניב מאוד.
לא מספיק לכם? ובכן, איזה מזל שבשבוע הבא אפשר יהיה לקנות שם את הגמוניה. תמיד תהיתי איך המשחק הזה שרד את מבחן הזמן.
אבל בשביל לפתור את התהייה הזאת… לעזאזל, אני אצטרך הרבה זמן פנוי.
16 במאי, 2009 בשעה 11:39
דווקא 3 נחשב להכי טוב בסדרה. לראשון אין אפילו חבילת הרחבה. אני שואל את עצמי מתי GOG ימכרו סוף סוף גם משחקים של לוקאס ארטס שיש לה תכונה מעצבנת לא למכור את המשחקים הישנים שלה אבל באותה נשימה גם למנוע כל ניסיון ליצור משחקי מעריצים לאותם משחקים…
16 במאי, 2009 בשעה 12:54
לא אמרתי שהראשון נחשב להכי טוב בסדרה. אמרתי שהוא הראשון. ברור לי שהפופולריים ביותר היו השני והשלישי.
ובנוגע ל- Lucasarts: התשובה נמצאת בשאלה. זה בטח לא יקרה אף פעם, כי לוקאסארטס זונות.
16 במאי, 2009 בשעה 13:29
ברור שבמבט לאחור Heroes הראשון נראה כמו משחק לילדים – הרי היינו ילדים כשהוא יצא… ובלי קשר, כל המשחקים פעם היו פשוטים יותר. תסתכל נגיד על Keen או Dave לעומת משחקים חדשים יותר כמו Mirror's Edge או Half Life למיניו. אפילו Geometry Wars, שנחשב משחק פשוט וקליל, הוא פי מיליון יותר מסובך ומורכב מ-Asteroids או Space Invaders.
נראה לי שהיום יש מין הפרדה כזו שאומרת שמשחקים צריכים להיות מורכבים ומושקעים, ורק למשחקי פלאש מותר להיות פשוטים ו/או מפגרים.
16 במאי, 2009 בשעה 13:41
אני ממש לא חושב שזה נכון. קודם כל, כי גם אם המשחקים פעם היו פשוטים יותר – הם עדיין היו קשים יותר (קח את הדוגמאות שלך – Keen או Dave, כנגד כל משחק פלטפורמה מודרנית). חוצמזה, בעוד שמשחקי אסטרטגיה באופן כללי נוטים להסתבך עם כל Sequel, יש מספיק משחקים שנוקטים בגישה שונה. Civilization IV, למשל, הוא דווקא פשוט יותר מכל משחקי Civilization האחרים. אפילו Heroes התחילו לנקוט בקיצוצים מחושבים אחרי שהם הגיעו לנקודת שיא מסויימת (המשחק השלישי, לדעתי).
Geometry Wars הוא משחק מסובך בהשוואה ל- Space Invaders, אבל בהשוואה ל- Robotron שעליו הוא מושתת? לא בטוח.
16 במאי, 2009 בשעה 16:20
למה שלא תבדוק את שירות המשחקים של בזק? אני חושב שמחכות לך שם כמה הפתעות בנוגע לכמה כותרים – Overlord, Runaway, Jerichoועוד כמה וכמה שמות שאני בטוח, עידן, שיפילו אותך מכסא לרצפה ובסך הכל בערך ב-20 ש"ח לחודש (אין לי פה את החשבונית של בזק על ידי כרגע). תציץ כדאי, אני הצצתי ונשארתי, ובערך פעם בחודש יש משחק שמוכיח שכדאי להיות מנוי, במיוחד עבור מי שאוהב להסתכל גם קצת אחורה ולא רק אחרי משחקים שיצאו בדיוק עכשיו. נו, תציץ, אף אחד לא רואה 😉
16 במאי, 2009 בשעה 16:29
אני מכיר את שירות המשחקים של בזק, והבטחתי לעצמי לכתוב עליו מתישהו, אבל הוא פחות מתאים להרגלי המשחק שלי. אני לא אוהב לשלם תשלום חודשי על שירותים כאלה כי מאוד ייתכן שאני אשלם את הכסף, ואז אמצא את עצמי בלי זמן לשחק במשך 90% מהחודש הזה. המצב אפילו נכון יותר עבור משחקים "נוסטלגיים". זו הסיבה שאני גם לא מתעסק יותר מדי עם MMORPG-ים (יש לי חודש חינם ל- Lord of the Rings Online שאני לא רואה מתי אני אנצל) או מתלהב מלשלם כסף ל- Xbox Live – פשוט יש סיכוי מכובד שהכסף שאני אשקיע בו ירד לטימיון.
16 במאי, 2009 בשעה 23:01
לא התכוונתי שבפוסט עצמו נרמז כאילו הראשון הוא הכי טוב, אלא פשוט לא הבנתי למה לא קפצו ישר לשלוש או הציעו את כולם ביחד.
17 במאי, 2009 בשעה 14:47
אני מתגעגע להירוס 2 או בגרסה הפחות מוכרת Gold שלו. לא ברור לי למה האמת, ההרחבה ממש מוסיפה הרבה.
3 הוא אכן המוצלח מכולם (במיוחד עם Armageddon's Blade) אבל כששיחקתי בו לראשונה לא יכלתי שלא להתגעגע לערפדים וזומבים שצועקים "בלה!" כל פעם שהם מתקיפים (כן, אני יודע שזה אמור להיות Blood. אז מה.)
ואישית אני חושב שמה שהרג את 4 זה העניין שאי אפשר לשדרג שם יצורים. למרות שאישית אני מאוד אוהב את 4.
וזה היה הסיכום המאוד מהיר שלי לכמה אני אוהב את הירוס. מוזר שלא יצא לי לשחק ב5 עדיין. הוא בכלל טוב בצורה כלשהי?
ובלי קשר, אני דווקא מחכה שGOG יביאו משחקי adventure ישנים כמו כל ה King's quest והsierras למיניהם. אולי Gabriel Knight או Phantasmagoria או Loom. לא יודע. יש הרבה כאלה שצריך להביא.
17 במאי, 2009 בשעה 21:24
בניגוד לקונצנזוס, אני דווקא חושב שהירוס 4 הוא המוצלח ביותר בסדרה. הוא הכניס לא מעט שינויים לנוסחה שקצת התעייפה (ובאמת שוכללה עד הסוף עם המשחק השלישי) שלדעתי עבדו מצויין.
אני יכול להבין שהיו אנשים שלא אהבו את הכיוון כי הם התרגלו למשהו אחד, אבל כשמסתכלים על סך הדברים שיש במשחק, הרביעי פשוט יותר מוצלח ויותר עמוק מהשלישי.
18 במאי, 2009 בשעה 0:46
גיא – אני מאוד אהבתי את הרביעי (http://forums.gamer.co.il/gamer2/php/doc.php?id=8450), אבל אני לא באמת מסוגל להכריע אם הוא יותר טוב מהשלישי או לא. בסך הכל, אהבתי את הכיוון החדש, אבל אי אפשר להכחיש שהשלישי אכן יותר… מלוטש.
18 במאי, 2009 בשעה 14:23
ליטוש? אני מניח שאתה צודק. הירוס 3 הוא בעצם הגרסה השלישית של אותה נוסחת קרבות והתקדמו (רביעית אם מחשיבים את Kings Bounty), ככה שהספיקו ללטש אותו כמו שצריך.
הירוס 4 צריך עוד ליטוש לנוסחה שלו (היו שם למשל גיבורים לא מאוזנים בעליל) והוא גם פחות ידידותי למתחילים, אבל מה שהיה יותר חשוב לי במשחק זה השינוי שהוא הביא, והעומק הרב יותר של פיתוח הדמות והצבא בכלל. עכשיו בא לי שוב לשחק במשחק
קראתי גם את הכתבה שלך. זה פשוט נחמד להיזכר שפעם כתבו בארץ ביקורות מקיפות למשחקים שעשויות כמו שצריך 🙂
אבל לא זכורה לי בעיה עם כאב ראש מהמשחק ברזולוציות גבוהות. אולי זו פשוט בעיה שהיתה קשורה למסכים היותר מידי מרצדים של פעם?
18 במאי, 2009 בשעה 18:10
גיא, אני חושב שהבעיה לא היתה דווקא הריצוד, אלא גודל הפונטים על מסך 17".
ורגע… מה זאת אומרת "פעם"? אתה עדיין יכול לקרוא ביקורות כאלה כאן בבלוג. 🙂