יונ 27
2009
מוקדם יותר השבוע פורסם כי ZeniMax, חברת האב של Bethesda (האלה מ-Fallout 3 ו-Oblivion) קנתה את ID Software. בראיון מעניין בגיימספוט מסביר ג’ון קארמק, המפתח האגדי של החברה, את הסיבות למכירה. קארמק מרגיע ואומר שהעסקה תיתן ל-ID את החופש לפתח כפי שהיא רוצה, אך עם הגב של חברה גדולה. לטענתו זה יאפשר לחברה להוציא יותר משחקים ויותר מהר – ואם אכן כך, זה משמח מאוד. עבר די הרבה זמן מאז שראינו תוצר באמת מוצלח שלהם.
נראה שהחברה מתמקדת עוד יותר בעסקים הסלולריים, עם המון משחקים חדשים שיצאו עבור ה-IPhone (ואני חייב לומר ש-Doom Resurrection נראה די מגניב). קארמק, כך מסתבר, מחבב מאוד את הפלטפורמה ומפתח כמעט לבדו כמה ממוצרי החברה עבור הטלפון של אפל.
בכלל נראה שפלטפורמת ה-IPhone הולכת ותופסת תאוצה, אך ללא סיקור ראוי בבלוג. אז מי קונה לי כזה?
27 ביוני, 2009 בשעה 19:08
מה שבאמת יהיה מגניב זה ששתי החברות יעשו צוות שיעשה משחק שמושלם מבחינת משחקיות מצד אחד ועומק מצד שני
1 ביולי, 2009 בשעה 21:04
אני לא בטוח באיזה צד המשחקיות ובאיזה צד העומק, אלא אם כן התכוונת לעומק במובן של הגרפיקה.
לאיד כבר שנים שאין את האחד או השני, ובת'סדה עושים אחלה משחקים שהיתרון שלהם הוא ברוחב היריעה ולאו דווקא בעומק או במשחקיות. אבל גם את זה הראש של קארמק יכול לעזור להם לעשות הרבה יותר טוב. במיוחד אם הפרוייקט הבא שלהם הוא MMO.
5 ביולי, 2009 בשעה 15:24
לא יודע, אבל ההרגשה הכללית שלי היא שהמשחקים של בטשדה מכילים המון עומק: גם בהיבט של עולם המשחק וגם במכניקה של פיתוח הדמות והגיימפליי.
אולי התכוונת לעומק של העלילה הראשית? כי על זה אני יכול להתפשר.
5 ביולי, 2009 בשעה 23:58
אני חושב שהדברים שאתה מתאר הם עדות למורכבות העיצוב של המשחקים, אבל זו בסופו של דבר באה לידי ביטוי במשחק די פשוט. המשימות שהשחקן מקבל בעולם המשחק הן פשוטות יחסית, והמשחק גם מתאים את עצמו בהתאם לבחירות של השחקן בפיתוח הדמות. באופן כללי משחקי Sandbox מוותרים על עומק לטובת חופש פעולה.
6 ביולי, 2009 בשעה 15:37
אולי אנחנו לא מדברים על אותו הדבר. אבל לדעתי העומק בא לידי ביטוי בדברים כמו:
– מערכת הקסם באובליביון, שהיא אחת המורכבות שראיתי במשחק RPG, וכוללת אפשרות ליצירת קסמים ושילובם. גם מערכת האלכימיה לא רעה בכלל
– העומק של המשימות הצדדיות. ואני לא מתכוון לסתם משימות go fetch אלא למשימות יחודיות כמו אלו שבחלק מהגילדות ובshrines.
– כל עולם המשחק יוצר תחושה של עומק שאין במשחקים אחרים, כולל ספרים וסיפורים שלא חייבים לקרוא אבל מוסיפים המון.
זה לא מרגיש לי כאילו משהו אחד בא על חשבון השני, אלא להיפך.