יול 01
2009
אתר לא-מוכר בשם incgamers.com חשף כי Starcraft II לא צפוי לאפשר משחק מרובה-משתתפים באמצעות רשת מקומית בלבד. לדברי סגן נשיא Blizzard, הסיבה לכך היא "טכנולוגיות חדשות שיכללו בתוך Battle.net".
זה אולי נשמע קצת מפתיע, אבל תגידו לי – מתי הפעם האחרונה ששיחקתם משחק כלשהו ברשת מקומית ומנותקת מהאינטרנט?
בפעם האחרונה שניסינו לשחק במשחק כלשהו ברשת מקומית בלי להתחבר לאינטרנט, נכנענו מהר מאוד. זה היה Left 4 Dead, והוא סירב לעבוד ללא חיבור חי לשרתי Steam. לא קראתי על הבעיה הזו קודם לכן באף מקום ברשת, ונחשפתי אליה רק כשחיפשתי בצורה אקטיבית מידע בנושא. אני לא יכול להיות בטוח בקשר לזה, אבל אני חושד בכך שלמעט מאוד אנשים באמת אכפת מזה, באיזושהי צורה.
אבל עכשיו? אני אומר שיעברו יומיים לפני שנפתחת קבוצת "חרם על Starcraft II" בעקבות הנושא הזה. חכו ותראו.
1 ביולי, 2009 בשעה 1:24
האמת היא שאנחנו משחקים די הרבה ברשת מקומית לא מחוברת.
לא בסטארקראפט, כי משחקים ארוכים לא כיפיים כמו משחקים קצרים כשמישהו מפסיד מהר, אבל בכ"ז.
1 ביולי, 2009 בשעה 5:05
זה מסוג הדברים שאם לא היו מתפרסמים מראש כימעט ואף אחד לא היה שם לב אליהם.
1 ביולי, 2009 בשעה 14:16
אנחנו לפעמים משחקים ברשת מקומית בעבודה במשחקים כמו CS. אי אפשר להתחבר לאינטרנט דרך שרתי משחקים, ככה שזו האופציה היחידה.
גם אם זה לא מפריע להרבה אנשים אלא רק לאחוז קטן, זו עדיין החלטה תמוהה. למה שמישהו שרוצה לשחק נגיד בדיאבלו 3 או סטארקרפט 2 בבית שלו על שני מחשבים יחד, צריך לנתב את כל התקשורת המהירה בבית דרך האינטרנט האיטי ובאטלנט?
1 ביולי, 2009 בשעה 20:37
הסיבה, לפי בליזארד, היא פיראטיות:
http://www.joystiq.com/2009/06/30/starcraft-2-blizzard-responds-to-lack-of-lan-support/
אני מבין לחלוטין את הגישה של בליזארד בעניין. אני מעט סקפטי לגבי סיכויי ההצלחה שלהם במניעת משחק על שרתים פיראטיים, אבל העיקר הכוונה. קיימות בעיות נקודתיות (מסיבות רשת, אולי?), אבל בסה"כ החיבור לאינטרנט צריך להיות הנחת יסוד.
טענות המעריצים בנושא ייראו נורא משעשעות עוד כמה שנים מעכשיו כשהמשחקים ישבו על השרת.
2 ביולי, 2009 בשעה 4:00
פיראטיות? אני מבין תרעיון, לחסום כל אפשרות לשחקנים פיראטים שמשחקים דרך תוכנה כזאת או אחרת שמדמה LAN, הכניין הוא שאמולציה של באטלנט גם כן אף פעם לא הייתה בעיה לפיראטים, ולכן כמו רוב ה"פתרונות" נגד הפיראטיות הדבר פוגע בעיקר בקונים החוקיים (secuROM וכדו…).
3 ביולי, 2009 בשעה 3:44
אני הייתי עד לא מזמן משתמש בלאן וTCP\IP כדי לשחק. זה מבטיח משחק ללא לאגים עם התחברות קלה גם לאנשים עם אינטרנט מפוקפק.
תוכנות כמו האמאצ'י וכאלה היו מאפשרות משחקים פשוטים ויחסית חסרי לאגים, כי אתה יודע שזה מבוסס אצל בנאדם עם שליחה טובה שנמצא לידך, לעומת הבאטלנט שנטה להיות לאגי מדי פעם (במיוחד כשWOW התחיל לגנוב לו שרתים), שלא לדבר על שרתים אחרים.
אני מקווה שהכוונה שזה לא כלול במשחק בגלל תכונות חדשות של הבאטלנט היא שהבאטלנט עצמו יתמוך בזה.
3 ביולי, 2009 בשעה 23:41
עם כל הבדיחות על מצב הספקים הישראלים – האם בישראל של 09'-10' מישהו באמת מנבא שחווית המשחק באינטרנט תהיה חלקה פחות מזו של חיבור של רשת מקומית? הרי לא רק שמדובר במשחק RTS (בניגוד ל-FPS) ועוד אחד שיוצא תחת ידם של בליזארד (שבין השאר ידועים תודות לקוד הרשת המעולה שלהם)…
6 ביולי, 2009 בשעה 0:52
ויצ' – בליזארד ניהלה בעבר (בהצלחה) מאבקים חוקיים נגד פתרונות אמולציה של באטלנט. אני מניח שכאשר מדובר ברשת מקומית הבסיס החוקי שלהם הוא רעוע יותר.
Tulkas – המשחקים בבאטל.נט מתנהלים ב peer-to-peer, כלומר גם כך יש מינימום מעורבות של השרת. מעניין אותי – היכן שמעת ש WOW גונב ל Battle.net שרתים?
6 ביולי, 2009 בשעה 22:59
גיא – אני ממש לא חושב שהכוונה היא לנתב את התעבורה של משחקי LAN דרך האינטרנט. כמו שאנטי רשם – בכל מקרה המשחקים באינטרנט ב- Battle.net נעשים ב- peer to peer. הכוונה היא שפשוט תצטרך להיות מחובר לאינטרנט בזמן שאתה משחק את משחק ה- LAN הזה. זה בדיוק מה שקרה לנו כששיחקנו Left 4 Dead ב- LAN.
7 ביולי, 2009 בשעה 14:18
ואכן, לא ידעתי שהמשחקים בבאטלנט הם P2P מלא. אני עדיין לא בטוח בזה: האם אחרי רגע החיבור לבאטלנט אני אוכל לשחק בP2P מול מחשב פנימי ברשת שלי בלי שהתעבורה עוברת דרך השרתים של בליזארד?
אם הדבר נכון – זה אומר שאני אוכל להמשיך לשחק גם כשהאינטרנט מתנתק דרך כתובות ברשת הפנימית שלי, ואז זה למעשה אומר בליזארד מציעה משחק רשת לכל דבר, בפרוטוקול אינטרנט סטנדרטי.
אבל אם הדבר לא נכון – אז זה לא באמת P2P.
וכל זה עדיין לא עוזר למי שהפורטים של באטלנט חסומים אצלו בראוטר (למשל מקומות עבודה).