Half Life: הסאגה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

לפני קצת פחות משבוע פורסמה ב- The Escapist כתבה מצוינת על הצורה בה Valve בחרה לספר את הסיפורים שלה במשחקי Half Life ו- Portal. הכתבה עצמה מצוינת ומומלצת בחום, אבל בעיקר התרשמתי מאחד האתרים שהכתבה קישרה אליהם: אתר בשם The Half Life Saga Story Guide.

מדובר, אם אין לכם כוח ללחוץ על הקישור ולבדוק בעצמכם, באתר שאוסף את כל פריטי המידע, גדולים וקטנים כאחד, מכל משחקי Half Life, ומרכיב מהם סיפור קוהרנטי אחד, לרווחתו של כל מי שלא הבין לגמרי את מה שקורה בתוך המשחק (או עדיין מנסה להסביר, לכל מי שמוכן לשמוע, של- Half Life 2 “אין עלילה”).

קריאה של האתר הזה גרמה לי להעריך מחדש את יכולת הסיפור של Valve, ואת הצורה שבה פרטים קטנים לכאורה (למשל, העובדה שכל הסירות ב- Half Life 2 “מקורקעות” במרחק של כמה מטרים מהים עצמו) הם חלק משמעותי מהתמונה הגדולה יותר. הקריאה, לפחות לאלה מכם ששיחקו במשחק, מומלצת בחום.

5 תגובות ל “Half Life: הסאגה”

  1. swym מאת swym:

    אחלה אתר, שעשה גם לי קצת סדר בדברים (אף פעם לא ידעתי איפה בדיוק הסיפור של פורטל אמור להתחבר בקו העלילה של העולם).

    אבל הבעיה העיקרית עם HL2 היא לא שאין לו עלילה, אלא שקשה מאד להעביר בתוך המשחק עצמו איזשהי *התקדמות* בעלילה. ואלב לא היו מוכנים להתפשר על הדרך שבה הסיפור מועבר דרך העיניים של הגיבור (בלי קטעי קישור או הפסקות), ולכן הדרך היחידה בשבילם להראות התקדמות כלשהי במשחק היתה להכניס את גורדון להקפאה כשצריך לקדם את העלילה קדימה (גם בתחילת המשחק וגם באמצע).

    הבעיה הגדולה השניה נובעת מזה שהחיבור עצמו בין הסיפורים של HL1 וHL2 נראה מלכתחילה קצת תלוש, כאילו ואלב בכלל חשבו על כל הפרטים רק אחרי שהמשחק הראשון יצא. הרי וואלב ידעו לייצר ניואנסים קטנים במשחקים שלהם שמספרים את הסיפור הגדול (כמו הסירות השקועות בחול, או קטעי העיתונות במעבדה, או המצגות בפורטל), ולכן זה מאד מפתיע שלאורך כל HL1 אין שום רמז עדין או אזכור לדברים הגדולים שנחשפים בHL2 (מעבר לעובדה שבסוף HL1 אנחנו שומעים שיש איום גדול יותר).

  2. s0meGuy מאת s0meGuy:

    אחלה כתבה ואחלה אתר (למרות שקראתי את השני, The Combine OverWiki)
    הבעיה אם כל אלה שחושבים שלHALF LIFE אין סיפור פשוט לא טורחים להסתכל לתוך המשחק, למרות שיש כמה קטעים שבאמת לא ברורים עד שקוראים את האתרים האלה…

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    swym – אתה צודק. אני לא אופתע בכלל אם יתברר שהיקום של Half Life נוצר במלואו רק לכבוד המשחק השני. אבל אני אסלח להם על זה. 🙂

  4. InterAl מאת InterAl:

    ישן, האתר הזה התפרסם עוד בסוף 2004, כש-HL2 יצא.
    בכל מקרה, העלילה של משחקי HL בכלל לא חשובה וגם לא ממש מעניינת, מד"ב סוג ז'. המשחק שם את הדגש באופן ברור על הגיימפליי, העלילה עצמה היא יותר BACKSTORY לא מי יודע מה מפותח, שנועד לתת איזושהי משמעות והצדקה למעשים שלך בתוך המשחק.

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני ממש לא מסכים עם זה. למעשה, אני בכלל לא בטוח עד הסוף השבנתי מה אתה מנסה להגיד. מה זה אותו ה"גיימפליי" הזה שאתה מדבר עליו? ומהי העלילה אם לא אוסף האירועים שקורה בתוך המשחק?

    אפשר להתלונן על הצורה שבה Valve מציגים את העלילה הזו. הם עושים את אותו הדבר בכל המשחקים שלהם (Half Life, Left 4 Dead, Portal…): בונים עולם, אבל חושפים אותו לשחקן רק דרך אלמנטים שונים של הסביבה שלו, או דרך נקודות ספציפיות שבהן השחקן צריך להתעכב ולהבין מה הוא רואה. אף דמות אף פעם לא מספרת לך פשוט מה קרה בשנים האחרונות בעולם, שזו התנהגות די הגיונית, כשחושבים על זה. בכל פעם ש- Valve עושים את זה, אנשים מתלוננים על כך שבמשחק שלהם "אין עלילה" (שים לב, למשל, בפוסט שכתבתי על Left 4 Dead 2). אבל התוצאה היא בכל זאת אחד העולמות המעניינים ביותר שיצא לי לשחק בהם, וסקרנות עצומה לגבי מה שקורה שם בהמשך. זה דבר שאי-אפשר להגיד אפילו לגבי משחקים בעלי "עלילה כבדה".

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS