אתמול סיימתי את הקווסט במגדל הקוסמים ב- Dragon Age: Origins. הוא מאוד מוצלח, לדעתי, ומאוד נהניתי ממנו. בכל מקרה, בסוף הקווסט, אירווינג, ה"מכשף הראשי", מתבאס מזה שהוא צריך עכשיו לעלות חזרה את כל הדרך מתחתית המגדל אל הפסגה. הוא אומר משהו בסגנון "מי לעזאזל החליט שהקוסמים חייבים להיות במגדל?"
ואז עברה לי בראש מחשבה: צריך להוציא להורג את מי שתכנן את המגדל הזה. כלומר, הוא כנראה מת כבר מזמן, אבל צריך להקים אותו לתחיה, לענות אותו, ואז להוציא אותו להורג. מי, לכל הרוחות, בונה מגדל שבו, בכל קומה, צריך לעשות סיבוב שלם מסביב למגדל כדי להגיע מהמדרגות היורדות למדרגות העולות? אם אחד הטמפלרים, שגר בקומה העליונה, רוצה לצאת מהמגדל, הוא צריך לעבור פחות או יותר בכל חדר במגדל לפני שהוא יגיע ליציאה. באיזה מובן זה הגיוני?
אחר כך התחלתי לחשוב על עוד כל מיני מוזרויות ארכיטקטוריות במשחקי מחשב:
- ה"מבוכים" הקלאסיים של D&D – מי בונה אותם? לאיזו מטרה? למה יש להם כמה קומות? למה המדרגות תמיד נמצאות במיקום אקראי?
- למה תיבות? מה רע בארונות, מגירות, מדפים, ארגזים ועוד שלל צורות איחסון? ומי לעזאזל טורח לשים מלכודת על תיבה נעולה שנמצאת בקומה 3 מתחת לאדמה במבוך שורץ מפלצות?
- למה במשחקי אסטרטגיה בזמן-אמת, כל המבנים מאותו סוג נראים בדיוק אותו דבר? עזבו למה, איך? איך הם מצליחים ליצור כל כך הרבה עותקים מדויקים לחלוטין של אותו בניין?
- ואיך זה שהפועלים יכולים לבנות טירות או בתי חרושת ענקיים תוך שניות, אבל אף אחד לא יודע לבנות גשר?
- זה רק אני, או שבעיר של Mirror's Edge יש יותר גגות מאשר בניינים?
- כל הסוחרים שנמצאים ברחובות העיר (למשל בדיאבלו, דרגונאז', Spellforce) – איפה הם מחביאים את הסחורה שלהם?
- ואיפה מחביאים את כל התושבים? לא בבניינים, זה בטוח. יש רק איזה 5 בתי מגורים בכל העיירה. אני יודע, כי ביקרתי בכולם. אף אחד מהם לא נעול, גם אלה שאין בהם אף אחד אבל יש בהם רכוש יקר.
ולסיום, עוד משהו לא קשור שחשבתי עליו – טיפ למפלצות: כשבא אליכם הרפתקן ומנסה להרוג אתכם, קודם כל תשברו לו את כל הבקבוקים בחגורה, ורק אז תתחילו להרביץ לאיש עצמו.
27 במאי, 2010 בשעה 1:09
זה נכון עוד מימי Castle of the winds, אם לא קודם. פשוט צודק.
27 במאי, 2010 בשעה 1:55
הקווסט של המגדל הוא אחד הגרועים לדעתי. עיצוב שלבים נוראי. בכלל, כל עיצוב השלבים במשחק הזה הוא בינוני לכל היותר… נראה שהתחלפו להם המעצבים מימי bg.
27 במאי, 2010 בשעה 12:49
לגבי Mirror's Edge – יכול להיות שלבניין יש יותר מגג אחד, אבל ראית אי פעם בניינים בלי גג בכלל?
27 במאי, 2010 בשעה 13:00
עופר, עניתי לך במשחקיה.
אינטר, אני לא מסכים. המגדל עצמו ממוצע לחלוטין, אבל החלק שב"דהיה" (the fade) הוא מדהים ואחד החלקים הטובים במשחק.
27 במאי, 2010 בשעה 13:35
הקטע של מבוכים ותיבות קיים עוד מהימים הראשונים של מבוכים ודרקונים, כשגרי גייגקס עיצב את המבוכים הראשונים. למעשה, "מבוך בסגנון גייגקס" זה שם נרדף למבוך שמכיל דברים שלא הגיוני שיהיו שם (חדרים סודיים, מלכודות, ארגזי אוצר רנדומליים) בהנחה שהמבוך היה פעם בניין עם תפקיד כלשהו.
27 במאי, 2010 בשעה 14:18
הקישור לפוסט שלי:
http://www.hamishakia.co.il/?p=2292
27 במאי, 2010 בשעה 14:32
"מי, לכל הרוחות, בונה מגדל שבו, בכל קומה, צריך לעשות סיבוב שלם מסביב למגדל כדי להגיע מהמדרגות היורדות למדרגות העולות?"
דווקא זה הגיוני. יותר מקום להדוף פולשים בזמן שהם מסתערים במעלה המגדל.
(הידעתם: במגדלים וטירות וכאלו, הספירלה של מדרגות ספירליות, בנויה כך שליורדים במדרגות, היד הימנית תפנה כלפי חוץ..)
27 במאי, 2010 בשעה 15:23
למה ב – exit fate נותנים לך דמות חדשה בדיוק לפני קרב שבו היא בכלל לא יכולה לתקוף (פיסית) בגלל שהAccuracy שלה לא מספיק גבוה?!
27 במאי, 2010 בשעה 15:28
מרוב התלהבות לא שמתי לב שאני אמור לכתוב דברים שקשורים לארכיטקטורה ולא סתם פאשלות במשחקי RPG
אבל אם כבר משחקי אסטרטגיה , לפי דעתי המשחק הכי מוזר מהבחינה הזו הוא סים סיטי הראשון (זה של ה16 צבעים) בו לא היה טיפת גיוון בבנינים שאתה בונה.
28 במאי, 2010 בשעה 7:33
אגב עופר-שכחתי שיש עוד משחק capcpm אחד באפ-סטור-street fighters.
31 במאי, 2010 בשעה 14:14
איתי, על מה אתה מדבר? מה זה exit fate?
4 ביוני, 2010 בשעה 23:56
שאלות דומות נשאלו גם לגבי סרטים.
איך זה שהגיבור אף פעם לא טורח לנעול את המכונית שלו כשהוא יוצא ממנה , או איך על הבוקר כשהזוג רק מתעורר , עושים סקס בלי ללכת להשתין קודם.
או מהחביבים עלי, איך תמיד שאתה צריך אותו אפשר למצוא מסור חשמלי
6 ביוני, 2010 בשעה 12:18
דרך אגב,
אם מישהו מכם לא מכיר עדיין את TV Tropes – אז תכירו, תקראו
ותתמכרו.
6 ביוני, 2010 בשעה 13:00
אם אתה לא היית אומר את זה, אני הייתי.
זה לא פותר את הבעיות, וזה רק מעלה יותר שאלות, אבל זה ממש כיף.