קחי אותי, לארה

עידן זיירמן| התרשמות הוספת תגובה

אז, כמו שהבטחתי לעצמי לעשות, שיחקתי בגרסת ההדגמה של Tomb Raider: Anniversary. התוצאה היתה… סבירה.

הנה פריט מידע שאני חייב להסביר, קודם כל. לא שיחקתי במשחקי פלטפורמה הרבה זמן. לא על המחשב האישי, לא על ה- PC. כלום. לא בתלת-מימד ולא בדו-מימד. שיחקתי כמה שניות ב- Codename: Gordon שהגיע ביחד עם Half Life 2, וזה הכל. מהסיבה הזו, רוב השינויים שעברו על הז'אנר בשנים האחרונות (ובפרט, הדור החדש של משחקי Prince of Persia) פסח עלי. בשורה התחתונה, Tomb Raider: Anniversary לא היה לי אינטואיטיבי במיוחד, בלשון המעטה.

וזה היה בסדר, אם הוא לא היה מאוד מתסכל. יותר מדי פעמים נפלתי במורד המפל הגדול שמככב בשלב הזה, יותר מדי פעמים הייתי צריך לטפס טיפוסים ארוכים ומשעממים עוד פעם אף על פי שנפלתי מהם רק בניסיון לחקור אם פעולה מסוימת אפשרית. אני מניח שחצי מהבעיות היו נפתרות אם המפתחים היו מכניסים לגרסת ההדגמה את המסך הראשון, במקום להכניס לתוכו את מה שאמור היה להיות מסך מרשים יותר – אבל אחרי יותר מדי הסתובבויות חסרות-תוחלת במסך הזה, פשוט נמאס לי ויצאתי ממנו החוצה.

זה לא שאין ל- Anniversary כמה דברים טובים להציע. הגרפיקה נראית מוצלח למדי, גם אם המודל של לארה נראה פשטני להחריד. מדובר בבובת סיליקון מנופחת במקומות הנכונים – בדיוק המודל שפונה לחלומותיהם הרטובים של ילדים בני 13, בהשוואה לחספוס של אלקס מ- Half Life 2. אבל הרעיון לקחת את השלבים מהמשחק המקורי של Tomb Raider ולהלביש עליהם עיצוב שלבים קצת מודרני יותר עובד פשוט נהדר – כל האווירה של השלבים מיד נראית מוכרת ופוגעת בכל נקודות הנוסטלגיה הנכונות, אף על פי שהחידות והדרך לעבור כל שלב שונות לחלוטין. זה פשוט עובד טוב.

אז איפה הבעיה? לצערי הרב, הבעיה היא פשוט בי. מדובר בז'אנר שפשוט אין לי סבלנות להתרגל אליו מחדש. אני נופל בו יותר מדי פעמים באמצע בשביל באמת להרגיש כאילו אני נהנה. יכול להיות שמשחק במשחק המלא, אליו אני אכנס בצורה יותר הדרגתית מגרסת ההדגמה, יאפשר לי להנות קצת יותר. אבל עד שאני אעשה את זה, אני אשאיר לאנשים מלומדים יותר ממני לשפוט את המשחק.

(בונוס: ראיון עם Lulu LaMer, מפיקת Tomb Raider: Anniversary, ב- Gamasutra)

תגובה אחת ל “קחי אותי, לארה”

  1. דיאנה סילברמן קלר מאת דיאנה סילברמן קלר:

    שלום ניב,
    אני מתכבדת להזמין אותך להשתתף בכנס הדן בנשא משחקי מחשב ותרבות שיערך החודש במכללת בית ברל. כוונתי היא שתשתתף במושב הדן בתפקיד העיתונאות בנושא בטיפוח תרבות המשחקים והמשחק בכלל. הקונצפט הוא שתציג במשך עשר דקות את ידיעוך או עמדותך בשאלה שמעלה המושב ואח"כ תצטרף לדיון הכללי בין כל משתתפיו.
    אם תשובתך תהיה חיובת דר' דפנה שניצר, המנחה את הפאנל, תנחה אותך ביתר פרוט.
    בתודה מראש,
    דר' דיאנה סילברמן קלר
    Diana Silberman Keller Ph.D
    School for Multidisciplinary Studies
    Beit Berl College 44905
    diana-s@013.net.il
    נב. אני מצרפת את ההזמנה כאן כי אני לא יודעת איך לצרף אותה כפייל. בכלל קשה למצא איך לפנות אליךתרבות המשחק ומשחקי תרבות
    תכנית התערוכה הארצית השנייה של משחקי מחשב בישראל, הכנס ה-2 למשחקי מחשב ותצוגת עבודת הגמר של הסטודנטים בתכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב, במכללת בית ברל

    הכנס השנתי בנושא משחקי מחשב שייערך במכללת בית ברל ידון הפעם בזיקה שבין משחקי מחשב לבין תרבות. תיאורטיקנים בתחום המשחקים כגון הוזינגה, קאלואה, סטון-סמית ועוד פילוסופים רבים אחרים הצביעו על הקשר ההדוק שבין האדם המשחק לבין התרבות שהוא יוצר. אנו מאמינים שמשחקי הווידאו ומשחקי המחשב הם תופעה ייחודית, שאף שהיא חוגגת כחמישה עשורים להיווסדה היא התפתחה לממדים המשנים לבלי הכר הן את תרבות המשחק והן את משחקי התרבות. במהלך הכנס ננסה להאיר צמתים אחדים שלדעתנו מעצבים את תרבות המשחק ואת משחקי התרבות לאור משחקי הווידאו ומשחקי המחשב.

    יום ד', 27ביוני 2007

    17:00 התכנסות ופתיחת התערוכה הארצית השנייה למשחקי מחשב בישראל.
    19.00 ברכות:
    ד"ר אהרון זיידנברג, נשיא מכללת בית ברל
    ד"ר דיאנה סילברמן-קלר, ראש ביה"ס ללימודים רב-תחומיים

    19:30 Making and Breaking Rules: Game Design as a Critical Practice
    אורח הכבוד: Eric Zimermann, יוצר משחקים, מחברם של ספרים אחדים בנושא משחקי משחקי מחשב, מרצה וחוקר תחום משחקי המחשב בניו-יורק ארה"ב
    ממקימי gameLab, עורך שותף RE:PLAY, מרצה וחוקר ב- MIT, NYU,NEW SCHOOL UNIVERSITY

    הפסקת קפה

    21:00–22:30 הצגת עבודות הגמר של בוגרי התכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב
    מנחים: אוהד ברזילי, אורי אדמון, מיכל אבירם, רנן גלוזמן
    מורים מובילים בהכנת עבודות הגמר.

    יום ה', 28 ביוני 2007

    8:30 התכנסות והרשמה

    09:30–11:00 יצירתיות, יוצרים, תרבות ותעשייה
    יוסי ורדי, ממנהיגיה הבולטים של תעשיית התקשורת הדיגיטאלית האינטראקטיבית בישראל ישוחח עם אנשי תעשיית המשחקים על הרעיון המנחה את פעולתם ועל החיבור המעניין שנוצר בין תרבות לבין תעשייה תוך עירוב יצירתיות, ועל הקשר שבין יוצרי המשחקים לבין תרבות המשחקים המתפתחת בארץ ובעולם. יוסי ורדי יבדוק את הנושאים הללו דרך השאלה: היכן המציאות, לפני או אחרי המסך?

    מנחה: יוסי ורדי
    משתתפים:
    אילן גרייצר Funtactix, שי נוימן Compedia

    11:30–13:00 בין ביקורת עיתונאית למשחקי מחשב: עיצוב תרבות?
    עיתונים מקוונים שמומחיותם משחקי מחשב ומדורים מיוחדים למשחקי מחשב בעיתונים
    מקוונים מהווים מרחב לביקורת משחקים. עיתונים ומדורים אלה משתתפים בעיצוב התרבותי-חברתי של משחקי הווידאו והמחשב. הם מקבצים סביבם קהילות קוראים ומשחקים, ומאידך גיסא – את נציגי תעשיית המשחקים. לרוב הכתבות בעיתונים
    מלוות בתגובות (טוק-בקים), ואלה מחוללות שיח המעצב במידה רבה לא רק את צריכת המשחקים אלא את אתוס תרבות המשחק, הלובש בעידננו אופי מיוחד וממדים שלא נודעו עד כה. במושב זה נבקש מעיתונאים הכותבים על משחקי המחשב להאיר מניסיונם ומידיעותיהם את ייחודה של עיתונאות זו ותוך כדי כך לעמוד על מאפייניה של ביקורת המשחקים כחלק בלי נפרד מתרבות המשחק. מאחר שמדובר בעיתונים מקוונים שחלקם מגלמים את עקרונות המדיום הדיגיטלי, העיתונאים ילוו את דבריהם בהדגמות מתוך הטקסטים, בציורים, בגרפיקה ובצלילים המלווים את הכתבות העוסקות בביקורת המשחקים בעיתונים.

    מנחה: ד"ר דפנה שניצר, מכללת בית ברל
    משתתפים:
    יובל בירב, וי גיימס
    גיא גרימלנד, דה-מרקר
    דודי גולדמן, ידיעות אחרונות

    הפסקת צהריים

    14:00–15:30 פניה של הגיימריות: תרבות משחקי המחשב

    "גיימר" הוא הכינוי שניתן לאדם הצורך משחקי מחשב כחלק מתרבות הפנאי של עולמו התרבותי. דעה קדומה על "גיימרים" גורסת כי מדובר בסוציומטים היושבים בחדריהם האפלים והמנהלים את חייהם דרך מה שנחשב כהתמכרות למשחקי מחשב. אולם "גיימרים" הם כל אותם אנשים המשחקים משחקי מחשב על כל סוגותיהם: משחקי אסטרטגיה, שוטרים, משחקי קלפים, משחקי ארקייד, קזואל גיימס, סיריוס גיימס, משחקי רשת ועוד. דעה קדומה נוספת היא שקהילת הגיימרים מורכבת מבנים בגיל העשרה. אולם כיום קהל הבנות העוסק בכך הולך וגדל וכך גם הגיל הממוצע של המשחקים. מושב זה ידון בכמה קווים שלדעתנו מעצבים תרבות ייחודית זו של משחקי המחשב.

    מנחה: ד"ר נח עפרון, אוניברסיטת בר-אילן
    משתתפים:
    דודי פלס – אוניברסיטת בר-אילן , מודלים כלכליים חדשים של משחקי רשת
    רן סטון – אוניברסיטת בר-אילן , הגיימר כיצור חברתי
    היידי הלוי – HIT ,אוניברסיטת בר-אילן, מי אני כשאני משחק?
    צביה אלגלי – איגוד האינטרנט, אוניברסיטת בר-אילן , משחקים שוביניסטיים –
    משחקים פמיניסטיים – מי משחק במה ולמה?
    רנן גלוזמן – מכללת בית ברל , משחקים רציניים – אוקסימורון או חזון?

    הפסקת קפה

    16:00–17:30 משחקי רשת: כיצד ילדים רואים את התרבות העתידית ואת עתיד התרבות?
    משחקי רשת הם אשנב שדרכו ילדים מתנסים בתרבות הגלובלית. לא "שמונים יום מסביב לעולם" הוא שמאפשר את המבט ביעף מעל כדור הארץ, אלא האפשרות הבלתי מוגבלת להכיר תוך כדי משחק ילדים מארצות שונות ואף ליצור קהילות משחקים החורגים מכל גבול, שפה ותרבות. במושב זה נתקרב אל עולמם התרבותי של ילדים המשחקים משחקי רשת ונשמע ממקור ראשון על קשריהם החברתיים, על שפות ועל קבוצות שייכות, וננסה לנחש כיצד יגבשו אנשים צעירים אלה תרבות וכיצד יגובשו על ידיה.

    מנחה: עירית בנסון, מכללת בית ברל.
    ילדים וילדות, נערים ונערות המשחקים משחקי רשת.

    17:30–19:00 אמנויות ומשחקי מחשב – רב שיח מתמשך
    משחקי המחשב "ניזונים" מהאמנויות: יש בהם סיפורת, קולות או מוזיקה, אמנות פלסטית, בימוי, ולעתים גם הנפשה או תצלומי קולנוע.
    משחקי המחשב יוצרים גם סוג של הכלאה (hybrid) המעצבת מחדש סרטי קולנוע, סיפורת וגם מוזיקה. די אם ניזכר בלארה קרופט, במאטריקס או אפילו בהארי פוטר –
    סרטי קולנוע שנוצרו במקביל או בעקבות משחקי מחשב. האם האמנויות מגיבות למשחקי מחשב? האם הן נפתחות בפניהם או מסתגרות מפניהם?
    במושב זה נרצה לברר יחד עם יוצרים באמנות ובתחום משחקי המחשב מהם כיווני השיח המתנהל בין כמה אמנויות לבין התרבות הפופולארית באמצעות משחקי המחשב.

    מנחה: ד"ר דיאנה סילברמן-קלר, מכללת בית ברל
    משתתפים:
    אלונה פרידברג – המדרשה לאמנות, מכללת בית ברל, אמנות פלסטית
    אלי אשד- סופר ובלש תרבות וספרות
    עמיאל ודלד – מכללת בית ברל DNA , מוזיקה
    אברהם הפנר- אוניברסיטת תל-אביב, קולנוע
    גלית אילת – מנהלת המרכז הדיגיטלי בחולון, אוצרות
    אורן נחום – יוצר עצמאי, אנימציה ממוחשבת
    עידו הרטוגזון – עיתונאי וסופר,מכללת בית ברל, משחקי מחשב ומנגה

    20:00-19:00 חידושים בתעשיה
    מנחה: גיא בן-דב
    נציגים נבחרים המייצגים את תעשיית משחקי המחשב בישראל.
    אם לא בדרך שאני עושה. זה מכווןן 😆

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS