זהו, התערוכה נפתחה רשמית. דוכנים, ראיונות, כל הג’ז הזה. אבל קודם כל – מסיבת העיתונאים של נינטנדו.
ההחלטה הזו נפלה מתישהו בתחילת 2011. בכל שנה מחדש אני עוקב אחרי תערוכת E3. קורא דיווחים חיים. מוריד את מסיבות העיתונאים וצופה בהן. מקבל באינפוזיה לוריד Press Releases וטריילרים חדשים. אבל זהו. נמאס לי להסתכל על התערוכה הזאת מרחוק בכל שנה. לפחות פעם אחת בחיים, אני רוצה להיות שם. זה לקח קצת זמן, אבל בסופו של דבר, תודות לעזרתו של דניס ויטצ’בסקי (חבר, עורך מדור הטכנולוגיה של “וואלה!”, ועונה לשם “רוסי גדול ומפחיד”) זה קרה – נחתתי בלוס אנג’לס, נפגשתי עם דניס, ויצאנו שמחים וטובי-לבב לדרך, בשביל לסקר את תערוכת E3.
ואז נתקענו בפקקים וכמעט פספסנו את מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט.
אז התערוכה עוד לא באמת התחילה, ואני ודניס רק התרוצצנו ממסיבת עיתונאים מקדימה אחת לשנייה, אבל בכל זאת יש לי כמה מסקנות, ומחשבות על מסיבות העיתונאים שראינו היום.
לא יודע אם היו פחות חדשות בזמן האחרון, או שסתם למדנו יותר טוב לדחוס את הפרקים של הגיימפוד, אבל העובדה היא שכבר כמעט שנה לא הייתה לי סיבה לכתוב פוסט “הנה רשימה של דברים שהם בהחלט מעניינים אבל לא הספקנו לדבר עליהם בפודקאסט והם לא מספיק ארוכים לפוסט נפרד”. השבוע, לעומת זאת, יצא שהקדשנו את הפרק (שיעלה בסופ”ש כרגיל) לכל מיני דיונים מאוד מעניינים אך לא קשורים לחדשות. אז הנה, ובכן, רשימה של דברים שהם בהחלט מעניינים אבל לא הספקנו לדבר עליהם בפודקאסט והם לא מספיק ארוכים לפוסט נפרד.
זקני הבלוג אולי זוכרים שבעבר הרחוק (עוד בימים שבהם הבלוג נקרא "העולם על פי אינטל" ועידן דקל ודני מור כתבו פוסטים) מאוד התלהבתי ממשחק פאזלים שנקרא Auditorium -משחק פלאש (!) שהיתה לו החוצפה לעלות 11$, למרות שהוא משחק פלאש.
מאז, אודיטוריום יצא גם לאייפון, ל- PSN, וממש ב- 24 השעות האחרונות – גם ב- Steam (במחיר 7$, שהוא מחיר לא רע עבורו, לדעתי).
ולמה אני מספר לכם על זה? כי חוץ מזה שלדעתי זה משחק פאזלים שבהחלט כדאי לכם לשחק, עכשיו החברה הקטנה שייצרה אותו מחפשת דרך Kickstarter (כן, נו, הזה שדיברנו עליו ללא הפסקה מאז שטים שייפר עשה את מה שהוא עשה) מימון למשחק ההמשך – Auditorium Duet. השוס הגדול? הרחבת מכניקת הפאזלים שלו לתמיכה בשני שחקנים. שזה נראה מגניב.
Diablo 3 עודכן בשבוע שעבר, וכולם מאוד מתלהבים מהעדכון החדש שלו, אבל בין כל השינויים שהוא מציע, הוא כולל תוספת אחת שמעניינת אותי הרבה יותר: אפשרות ל- Pause.
הבחור שלנו בבטא, אלון טאקו, מספר שעכשיו, בניגוד לבעבר, כשאתם משחקים משחק לבדכם, אתם יכולים לעצור את המשחק. ובכך הם מחסלים את הסיבה המעשית העיקרית לכך שאני לא יכול לשחק ב- Diablo 3 אף פעם. כמובן, לכל הקטע הזה של הדרישה לחיבור תמידי יש עוד כמה השלכות, וכמובן, את ההתעקשות המטופשת שלי שלא לרוץ לקנות משחק שאני מרגיש שהמפתחת שלו משתינה עלי בקשת, אבל אני מכיר לפחות כמה אנשים שהתוספת הזו תרצה אותם, ותעשה עבורם את ההבדל בין לקנות ללא לקנות את המשחק.
על ההצעה של טים שייפר לפתח “משחק הרפתקה” קלאסי (בואו נקרא לזה פשוט “קווסט” ונסגור עניין, בסדר?) שמעתי לראשונה ביום חמישי בבוקר, חשבתי לעצמי “וואו, זה מגניב, אני חייב לדבר על זה בפודקאסט”, ותהיתי לאן הסיפור הזה יתגלגל. כמה שעות לאחר מכן כבר היה ברור שהסיפור הזה יותר גדול משחשבתי בהתחלה. יום לאחר מכן כבר היה ברור שמדובר בסיפור מטורף לחלוטין, ושאני חייב לכתוב על זה משהו.
כשחושבים על זה, די מוזר שזה לקח כל כך הרבה זמן – לפני יומיים Valve שחררו עבור האנדרואיד וה- iOS גרסה מיוחדת של Steam. הגרסה הזאת לא תתן לכם לשחק במשחקים – גם אפל וגם גוגל היו מעיפים את האפליקציה הזאת מחנות האפליקציות שלהם יותר מהר משתוכלו להגיד “הפרת תנאי שימוש”, אבל היא כן תתן לכם לעשות (כמעט) כל דבר אחר שקשור לחשבון שלכם.
האפליקציה נמצאת כרגע בבטא סגורה, מה שאומר שגם אם תורידו אותה לא בהכרח תוכלו להתחבר לחשבון שלכם, וכל מיני חלקים בתוך האפליקציה לא לגמרי עובדים (או שמכילים אייקון מהבהב של “Under Construction”, היישר מאתרי האינטרנט של אמצע שנות התשעים)… אבל, אם תנסו להתחבר לאפליקציה המשתמש שלך יירשם, ובשלב מסוים אתם עשויים לקבל הודעה על כך שקיבלתם גישה לאפליקציה – כמו שאני קיבלתי היום בצהריים.
כן, אני יודע, במיוחד בהשוואה לקדחת העדכונים של סוף השנה, נראה שהעדכונים בבלוג עצרו כמעט לחלוטין במהלך ינואר. כתוצאה, כל מיני דברים התפספסו להם. כמו חלק ד’ של סדרת הפוסטים “בואו נשחק Crusader Kings”. או XCOM.
זה התחיל לפני קצת יותר משבועיים, עם ההודעה על חשיפה מרגשת בגליון הקרוב של Game Informer. תוכן החשיפה: משחק חדש תחת המותג של XCOM, שיקרא XCOM: Enemy Unknown. והוא יהיה משחק אסטרטגיה מבוסס-תורות.