תדמיינו שהבלוג סגור היום

עופר שוורץ|חדשות 4 תגובות »

דיסקליימר קצר: רציתי לכתוב פוסט ארוך ומפורט על מה שהולך עכשיו בארה"ב עם SOPA ו-PIPA. אבל בקושי יש לי זמן לישון בשבועיים האחרונים, ובטח שלא לכתוב פוסטים ארוכים ומפורטים. אז דחיתי ודחיתי, ובסוף הגיע היום הקריטי, אז לא נשארה לי ברירה אלא להעלות פוסט קצר עם כמה לינקים לדברים שאנשים אחרים כתבו.

המשך »

תגיות:

הפריצה הגדולה של Steam, ולמה Valve יותר מוצלחים מסוני

עופר שוורץ|חדשות, חפירות 11 תגובות »

זוכרים את הסיפור שהיה לפני חצי שנה עם הפריצה המטורפת של ה-PSN? זה קרה שוב, הפעם ל-Steam.

הסיפור בקצרה: ביום ראשון קבוצה של האקרים פרצה לפורומים של סטים והוסיפה אליהם פרסומת לאתר שלה. כמובן שהפורומים נסגרו מיד, ו-Valve הבטיחו שהם בודקים מה קרה ואיך לתקן את הבעיה. היום נשלחה הודעה רשמית מגייב נוול, בה הוא אומר שהם גילו שהבעיה היא לא רק בפורומים, ושההאקרים הצליחו להשיג את ה-database של סטים, שמכיל הרבה אינפורמציה על המשתמשים. ה-DB מכיל שמות משתמשים, כתובות אימייל, רשימות משחקים, סיסמאות מוגנות ופרטי אשראי מוצפנים.

אז קודם כל – אם אתם רשומים ב-Steam, מומלץ להחליף סיסמה. אבל שימו לב שהסיסמאות כן מוגנות (הן עברו תהליך של hash עם salt, מה שאומר שתיאורטית אמור להיות מאוד קשה לשחזר את הסיסמאות עצמן מתוך המידע שב-DB) ופרטי האשראי מוצפנים, וכמובן שיש את ההגנה הנוספת של SteamGuard. כמו כן, נוול טוען שהם לא ראו שום עדויות לכך שהפרטים המוגנים נפרצו.

את ההודעה המלאה מגייב נוול אפשר לקרוא כאן.

עד כאן החלק האינפורמטיבי של הפוסט. עכשיו אני רוצה לעשות השוואה נקודתית בין המקרה הזה לבין הפריצה של ה-PSN, ולהראות כמה סוני היו גרועים וכמה Valve היו בסדר:

  • שקיפות: במקרה של סוני עברו כמה ימים מאז שה-PSN נפל ועד ששמענו מהם משהו. גם כשהם סוף סוף הסכימו לחלוק עם המשתמשים שלהם מידע, זה היה מידע חלקי ומעורפל. זה לא הוגן כלפי הלקוחות (הנאמנים והמשלמים, ראוי לציין). וואלב, לעומת זאת, מסבירים במפורט מה קרה, מה בדיוק הם יודעים, ממה כדאי להיזהר ומה יקרה בהמשך.
  • הודאה: אם אני זוכר נכון לקח בערך חודש מהנפילה של ה-PSN ועד שקיבלנו התנצלות אמיתית מסוני. ופה יש לנו התנצלות רשמית מהמנכ”ל, באותו יום שבו גילו את הבעיה.
  • אבטחה: וואלב עשו כל מה שאפשר כדי לוודא ולהבטיח שהסיסמאות ופרטי כרטיס האשראי מוגנים, ובעיקר כדי להרגיע את המשתמשים. אצל סוני עברו איזה שבועיים עד שהם נזכרו להגיד שכנראה שהסיסמאות היו מוגנות ופרטי האשראי כנראה בטוחים.

אפשר לטעון שוואלב למדו מהטעויות של סוני, אבל אני חושב שהם פשוט יודעים מה הם עושים ואיך להתייחס כראוי ללקוחות שלהם. סוני פשוט לא הבינו שהם קודם כל צריכים לדאוג ללקוחות שלהם ורק אחר כך לעצמם. וזו טעות שלדעתי אף כמות של משחקים חינם לא יכולה לפצות עליה.

תגיות: , , ,

[משחק מילים מטופש על I Am Alive]

עידן זיירמן|חדשות 31 תגובות »

לעזאזל עם חברות המשחקים האלה. לפעמים הן פשוט לא יודעות לבחור שמות למשחקים בעלי מחזור-הפיתוח המפוקפק שלהן. אמנם את הבדיחות על כך שכנראה ש- “I Am Alive” מת היינו צריכים לספוג קצת פחות זמן מאלה שנאמרו על “Duke Nukem Forever”, אבל עכשיו, עם הידיעות על חזרתו לחיים, הן חוזרות במלוא הכוח. הצילו.

אה, כן, לנושא. I Am Alive נחשף לראשונה לפני קצת יותר מ- 3 שנים, בתערוכת E3, עם הטריילר הזה:

זה היה מעניין. זה היה מעניין בעיקר כי הטריילר הזה השאיר הרבה מקום לדמיון. את העולם שלו היה יחסית קל להבין (שיקאגו פוסט-אפוקליפטית, כשאת תפקיד האפוקליפסה ממלאת רעידת אדמה מפלצתית), אבל מהמעט שהוצג בטריילר, נראה היה שהוא יהיה קצת יותר מתוחכם מה- Cover Shooter הסטנדרטי.

ואז המשחק הזה נעלם.

ביוני 2010 צץ הטריילר הבא:

 

הטריילר הזה עשה מעט מאוד, מלבד לשכנע אותנו שהמשחק הזה עדיין שרד, איכשהו. הוא לא לימד אותנו שום דבר חדש. הוא גם הבטיח הפצה באביב 2011. חדי האבחנה מביניכם בטח שמו לב שהתאריך הזה כנראה עבר (אלא אם אתם קוראים לג’יפה הלחה שספגנו במהלך יולי-אוגוסט “אביב”).

אבל עכשיו, סופסוף, Ubisoft כנראה החליטו שהגיע זמנם לחשוף את המשחק, והטריילר הזה שוחרר לרשת:

הטריילר הזה מפזר את רוב המסתורין מסביב ל- I Am Alive. אוקיי, הבנו, אז מה שאתם עושים זה בעצם Uncharted. רק אפור. ובמהלך המשחק הדמות הראשית תצטרך לדאוג לבת שלה. כמה Dead Rising 2 מצדכם.

ובכל זאת, למרות שאחרי כל החשיפה הזו המשחק נראה הרבה פחות מעניין, אני עדיין מצפה לו. נראה ש- Ubisoft בעצמם לא באמת מאמינים במשחק הזה יותר מדי (המשחק הודח מדרגה של “משחק שיוצא לחנויות” לדרגת “משחק שיהיה אפשר להוריד מה- Xbox Live Arcade / Playstation Network”), ודווקא משחקים כאלה מסקרנים אותי קצת יותר. חוץ מזה, זה גם אומר שהוא לא יעלה יותר מ- 15$, שזה סבבה לגמרי בעיני.

אה, וכמובן, הוא לא צפוי לצאת גם למחשב האישי. למקרה שחיפשתם עוד הוכחות לכך ש- Ubisoft ממש שונאים את ה- PC.

תגיות: , , ,

שובו של הסינדיקט

עידן זיירמן|Rant, חדשות 4 תגובות »

הנה ידיעה צפויה במיוחד שכבר בטח שמעתם: Syndicate, משחק האסטרטגיה הקלאסי של Bullfrog, חוזר. EA הולכת להפיץ אותו, Starbreeze הולכים לפתח אותו, והוא הולך להיות, כצפוי, משחק פעולה מגוף ראשון, בעולם הסייברפאנקי של המשחק המקורי (שבו חברות מסחריות, ולא ממשלות, שולטות בעולם), ועם אפשרות משחק שיתופי לארבעה שחקנים. כמו במקרה של XCOM, כל הסיפור הזה מעורר כעס ואנטגוניזם. הנה, עוד מותג מוצלח הוקרב למכונה תאגידית משומנת שמוכנה להקריב אותו בשביל כמה דולרים. עצוב.

Syndicateהמקרה של “סינדיקט” בעייתי בדיוק באותה הצורה כמו המקרה של XCOM. העולם של “סינדיקט” הוא לא משהו מיוחד. הוא עולם סייברפאנקי סטנדרטי לגמרי. מכניקת המשחק היא זו שייחדה אותו. הפכו אותו למשחק פעולה בגוף ראשון, ולא יישאר לכם שום דבר ביד. XCOM לפחות מתיימר להציג עולם קצת שונה מזה של מרבית משחקי המחשב האחרים. “סינדיקט” יגרום לנו מיד למתוח השוואות ל- Deus Ex: Human Revolution… השוואה שיהיה לו קשה לנצח בה.

אבל זה לא החלק הכי מעצבן בסיפור. החלק המעצבן בסיפור הוא מה שקורה כששואלים את מפתחי המשחק למה הם הופכים אותו למשחק פעולה. הם אומרים שהם לא אומרים שאנשים צריכים להפסיק לשחק במשחקים הישנים, אבל הזמנים מתקדמים. אה, וש”המשחק היה מיועד להיות משחק פעולה בגוף ראשון מההתחלה. הרעיון המקורי היה לקחת את המשחק הקודם ולהעביר את ההתרחשויות מנקודת מבט שהיא בתוך הראש של אחד הסוכנים”.

Syndicateזה מעצבן כשחברות מורחות את קהל היעד שלהן בתירוצים. זה עצבן כשבליזארד עשו את זה (דרישת חיבור תמידי לאינטרנט? לא, אין לזה שום קשר לפיראטיות, כמובן. זה רק בשביל להעצים את החוויה), וזה מעצבן כש- Starbreeze ו- EA עושים את זה, ולא פשוט אומרים את האמת: זו שאלה של כסף. משחקי פעולה מגוף ראשון מרוויחים יותר. או לפחות, יותר קל לגרום להם להרוויח יותר, כי לכו תוציאו עכשיו משחקי אסטרטגיה על הקונסולות.

אני לא הולך להספיד את “Syndicate” המחודש, בדיוק כפי שאני עדיין לא מספיד לחלוטין את XCOM (הוא הראה כמה צעדים מעודדים בכיוון שעשוי להיות מעניין לאחרונה), אם כי במקרה של שניהם – אני די פסימי. נראה לאן זה יתפתח.

תגיות: , ,

דיאבלו 3: אין גבול לטיפשות

עופר שוורץ|Rant, חדשות 20 תגובות »

אם יש פה מישהו שעדיין מקווה שלבליזארד יש איזשהו קשר עם המציאות, אתם יכולים להירגע. היו הרבה השערות למה הם הורידו את האפשרות למשחק אופליין מדיאבלו 3 (כולל הסיבה הרשמית – “אנחנו חושבים שאתם מטומטמים”), וכל מיני אנשים שניסו להגן עליהם, אבל בליזארד לא הסתפקו בזה, והחליטו להוכיח לכולם סופית שהם דפוקים לגמרי.

בתערוכת Gamescom שהייתה בימים האחרונים, האנשים מ-PC Gamer ראיינו את אחד הבוסים בצוות של המשחק (אני אף פעם לא בטוח איך לתרגם תיאורי תפקיד לעברית – הבחור הזה הוא ה-Game Director), והניתוק שהוא מפגין שם לא מבשר דברים טובים בכלל, בטח לא לנו אבל לדעתי גם לא לבליזארד.

“במלון שלנו יש 9 רשתות wi-fi שאפשר להתחבר אליהן. רק מהמלון! וכולן ציבוריות – כולן בתשלום, אבל הן די זולות, והן זמינות לכולם”

ברצינות? זה נראה לך הגיוני שאנשים יצטרכו לשלם למלון כדי לשחק לבד במשחק שהם קנו?

“[בעיה אחת היא] ששחקנים משחקים כברירת מחדל [במצב אופליין]. אז, הם בעצם מפספסים לא במודע את כל חוויית ה-coop, את כל המסחר, והליבה של דיאבלו היא המסחר”

וואט. דה. פאק?! הבחור הזה בכלל שיחק אי פעם בדיאבלו? נכון, יש הרבה אנשים שמשחקים בדיאבלו בשביל למצוא את החפצים הכי טובים ולהשיג הרבה זהב וכו’. אבל מה עם כל האנשים שלא? שאשכרה נהנים מהמשחק עצמו? ואם יש לכם בעיה עם זה שאנשים מתייחסים למצב האופליין כדיפולט, כמה מסובך יהיה לדאוג שהדיפולט יהיה משחק אונליין? וזה נהיה יותר גרוע:

”המשחק לא באמת משוחק כמו שצריך אם הוא לא אונליין… אם זו החוויה הכי טובה, למה שמישהו ירצה לשחק אחרת?”

או במילים אחרות: כל מי שמעדיף לשחק אופליין הוא אידיוט ולא יודע מה טוב בשבילו. ואז, כשחשבתם שכבר לא יכול להיות יותר גרוע, מגיע הפאנצ’ליין:

“יש אנשים שלא אוהבים משחקי פנטסיה, אז לא היינו צריכים לעשות את דיאבלו משחק פנטסיה, כי חלק מהאנשים לא אוהבים את זה? יש אנשים שלא אוהבים ברברים. היינו צריכים לא לשים ברברים במשחק רק כי אנשים לא אוהבים את זה?”

באמת, זה כבר טימטום מעבר לגבול הסביר. מה שהם עשו לא שקול ל”לא לשים ברברים כי חלק מהאנשים לא אוהבים את זה”, זה יותר בכיוון של “להוריד את כל הקלאסים חוץ מברברי כי הם חושבים שהברברי הוא הכי מוצלח”.

אני קורא את כל זה ואני לא יודע אם להתעצבן או לצחוק. מה שבטוח, את דיאבלו 3 אני לא אקנה. אני מעדיף שלא יהיה לי במה לשחק (לא שיש סכנה שזה יקרה בעתיד הנראה לעין) מאשר להראות לבליזארד שהם יכולים להשתין לכולנו בפנים ולקבל בתמורה את הכסף שלנו.

תגיות: , , ,

לעזאזל איתך, דיאבלו

עידן זיירמן|Rant, חדשות 29 תגובות »

לפני כשנה, התבכיינתי קצת על Starcraft 2. התבכיינתי על זה שהוא לא מחדש שום דבר, התבכיינתי על זה שהוא עולה 60$. התבכיינתי על זה שבליזארד לא שלחו עותקי ביקורת שלו לעיתונאים. התבכיינתי המון, ואז קניתי אותו בכל זאת.

את Diablo 3 אני לא הולך לקנות.

PC Gamer חשפו שדיאבלו 3 הולך להכיל אפשרות למכור חפצים מעולם המשחק תמורת כסף אמיתי, ושהוא לא יתמוך במודים של גורמי צד-שלישי בכלל. מהקטע עם החפצים לא אכפת לי בכלל, והקטע עם המודים סתם נראה לי מצער ותמוה. אבל חוץ משני אלה, בליזארד גם חשפו שבדיאבלו 3 לא יהיה מצב משחק מנותק מהרשת.

זה לא ממש מפתיע. גם בסטארקראפט 2 זה היה בעייתי קצת לשחק כשאתם מנותקים מהרשת, ונראה שרמת המשכל של חברות המשחקים, בכל הקשור לנושא, באופן כללי צונחת בקצב קבוע עם הזמן. מה שמציק לי זה הטיעון שהיה לבליזארד בתגובה לשאלה “למה?”.

הסיבה להעדרו של מצב משחק מנותק מהרשת, לטענת בליזארד, היא שכשאתם משחקים בלי להיות מחוברים לרשת, אתם יכולים לרמות, ולא הגיוני שתוכלו להשתמש בדמות הזאת כשאתם משחקים ביחד עם או נגד דמויות אחרות מרחבי האינטרנט. אבל רגע, יגיד הקורא הנבון – זו גם היתה הבעיה בדיאבלו 2. בעיה שנפתרה באמצעות העובדה שהמצב מרובה-המשתתפים היה מנותק לחלוטין מהמצב לשחקן יחיד – לא משנה כמה רימיתם עם הדמות ששיחקתם איתה, לא יכולתם לקחת אותה למשחק ברשת. זה פותר את הבעיה בצורה מעולה, לא? ובכן, אם שואלים את רוב פארדו, מפיק המשחק, התשובה היא לא.

“ובכן, חשבנו על זה די הרבה. אחד הדברים שהרגשנו שהיה ממש חשוב (אני חושב שהוא התכוון להגיד ‘מציק’ –ע.ז) היה שאם אתה משחק כשאתה לא מחובר לרשת, ואתה מביא את הדמות שלך לדרגה 20, 30, או 40, ואז אתה רוצה להעביר את הדמות שלך ל- Battle.net – תצטרך להתחיל את הדמות מחדש”.

זה, כידוע, תהיה קטסטרופה של ממש. שלקוחות של בליזארד יצטרכו להתחיל את הדמות מחדש? זה יהיה חמור ביותר. הם יכלו לאפשר העברה של דמויות בין שני מצבי המשחק בצורה כלשהי. הם יכלו, נניח, לשים איזושהי הודעה שמבהירה לך שלא תוכל להעביר את הדמות שלך בין שני מצבי המשחק, סטייל דיאבלו 2. במקום זה, הם בחרו פשוט לבטל את אחד ממצבי המשחק. סימפטי, לא?

או, בתרגום חופשי, בליזארד חושבים שאנחנו ממש מטומטמים. אפשר לראות את זה בשתי צורות: קודם כל, כי הם חושבים שהודעה על כך שאנחנו לא יכולים להעביר דמות בין שתי המצבים לא תספיק לנו, רפי שכל שכמונו, כדי להבין את ההשלכות של יצירת דמות במצב משחק מנותק מהרשת.

דוגמה נוספת לכך שהם חושבים שאנחנו מטומטמים היא… ובכן, הם ממש מאמינים שאנחנו נקנה את הטיעון שלהם להעדר מצב המשחק לשחקן-יחיד. אנחנו לא עיוורים. אנחנו רואים איך ברחבי העולם הנושא של “משחקים כשירות” הופך להיות יותר ויותר דומיננטי. אנחנו רואים איך שיטות הגנת התוכנה המזעזעות של חברות כמו Ubisoft מסרבות להעלם מהעולם. אנחנו יודעים שהמהלך של בליזארד קשור באופן לא-זניח לנושאים הללו. אבל הסיבה שהם נותנים לנו? כדי שחס וחלילה לא נצטרך להתחיל את הדמות שלנו מחדש כשנרצה לשחק אונליין. זה יעשה אותנו עצובים.

אני לא רוצה לשחק בדיאבלו 3 ברשת. שיחקתי בדיאבלו 2 גם במשחק מנותק וגם במשחק ברשת, וכשאני לא משחק עם איזשהו חבר במשחק שיתופי, משחק הרשת הוא מיותר לחלוטין. בשורה התחתונה, זה משחק לשחקן יחיד עם לאגים. לאגים שבמשחקיות הסופר-מהירה של דיאבלו 2, יכולים להוביל למוות (או, במקרה הנפוץ יותר, בכי). אבל לא, בליזארד לא חושבים שזו בעיה. או לפחות, לא בעיה חמורה כמו זה שאנשים לא יודעים שהם לא יכולים להעביר את הדמות שלהם מהמשחק לשחקן-יחיד למשחק מרובה-משתתפים.

משהו לא טוב עובר על בליזארד בשנים האחרונות. אתם בוודאי חושבים, כמוני, שהמשהו הלא-טוב הזה הוא אקטיויז’ן, ויש מצב שאתם צודקים. אבל נראה שאקטיויז’ן פחות לחוצה על הקטע הזה של להשאיר אותנו מחוברים תמיד לרשת כשאנחנו משחקים במשחקים שלה.

והאמת היא שאם הדבר הזה היה קורה בפני עצמו, זה לא היה מרתיח אותי מאוד. אבל לאחר שבשנה האחרונה בליזארד גרמה לי להתחרט לא-מעט על כך שהענקתי לה את הכסף שלי כשקניתי את Starcraft 2, ההצהרה הזו של בליזארד, עם הצורה הכל-כך בוטה שבה היא מתייחסת אלינו כמו ילדים מפגרים, שהולכים להתבכיין אחר כך רק בגלל שהם לא הבינו את ההשלכות של לחיצה על כפתור שכתוב עליו “משחק Offline”, חותמת את כל הסיפור הזה עבורי. אני לא הולך לקנות את Diablo 3. זה לא ימנע מהם למכור כמות מגוחכת של עותקים ולהרוויח כמויות עצומות של כסף, אבל לפחות זה יגרום לי להרגיש קצת יותר טוב עם עצמי.

תגיות: , ,

BioShock Infinite: הסרטון המלא מ-E3

דורון יעקבי|חדשות 9 תגובות »

אם לא ראיתם את זה עדיין, אתם חייבים. 15 דקות מדהימות מתוך מה שמסתמן כסיבה הטובה ביותר להמשך קיומו של העולם גם ב-2012.

וואו.

תגיות: ,

Games for Windows: הבדיחה המתמשכת של מיקרוסופט

עופר שוורץ|חדשות 10 תגובות »

רציתי בהתחלה לשים כותרת של "WTF יומי", אבל זה אשכרה מתחרה ב-Wii U על תואר ה-WTF השנתי. מסתבר (קרדיט ל-RPS על התגלית) ש- Games for Windows Marketplace, החנות הדיגיטלית הכושלת של מיקרוסופט, תעבור בקרוב ל-xbox.com. וואט. דה. פאק.

"תראו, אנחנו מפגרים!"

נכון, זה לא אמור להפתיע אותי יותר מדי, כי מאז ש-Games for Windows נוצר הוא לא עשה אפילו דבר אחד כמו שצריך, אבל זה עדיין מדהים כמה רחוק הם הצליחו לקחת את הטימטום הפעם. (אם לא ברור לכם מההכרזה בתמונה מה בדיוק הולך לקרות שם, יש לנוחיותכם כפתור "Details on the Merge!" שמוביל לעמוד אחר שמכיל את אותה תמונה בדיוק, ומתחתיה טקסט רגיל שאומר את אותם דברים בדיוק, כמעט באותו ניסוח, ובלי לפרט כלום)

אז עכשיו אם אני ארצה לקנות משחק ל-PC שלי, הדרך לעשות את זה תהיה ללכת ל-xbox.com? כמובן שלא, הדרך לעשות את זה היא ללכת ל-Steam; אבל אני יוצא מנקודת הנחה שמיקרוסופט מצפים שאנשים באמת יקנו מהם דברים, ואם זה המצב – איך לעזאזל זה הגיוני? אולי הם מקווים שאנשים יבואו לקנות דברים לאקסבוקס ובמקרה יחליטו באותה הזדמנות לקנות משחק ל-PC? ומוכנים בשביל הסיכוי הקלוש הזה לוותר על כל האנשים שבאמת רוצים לקנות משחקים ל-PC?

ואיך בדיוק זה "יותר נוח" כשצריך ללכת לאתר לא קשור ולמצוא בתוכו את מה שאני רוצה, במקום שיהיה אתר ייעודי? שלא לדבר על זה שהחנות של Xbox מכילה אביזרים נלווים, בגדים לאווטארים, מנויים ל-XBL ועוד כל מיני דברים של אקסבוקס, ורק חלק קטן ממנה הוא המשחקים עצמם. אולי זה "נוח" כי זה תופס פחות מקום… ב…אינטרנט…?

אולי מעורב פה סוג של היגיון צבאי. "האתר הזה לא מצליח, אז במקום לעשות אותו יותר טוב כדי שאנשים אשכרה ירצו להשתמש בו, פשוט נשים אותו בתוך אתר אחר שהוא כן מצליח, ואיכשהו זה יסתדר". לדעתי הדבר הטוב היחיד שיכול לצאת מהסיפור הזה הוא אם מיקרוסופט יהרגו סוף סוף את Games for Windows Live המזעזע, וימנעו ממנו להיכנס למשחקים בעתיד.

ורק כדי להוסיף דובדבן של אירוניה לשמנת החמוצה שהיא ההכרזה המטומטמת הזו – זה מגיע פחות מחודשיים אחרי שמיקרוסופט הכריזו שהם באמת באמת הולכים להשקיע יותר ב-PC gaming עכשיו.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS