שני סיפורים מוזרים מהשבוע האחרון

עופר שוורץ|חדשות תגובה אחת »

שני הסיפורים האלה לא קשורים זה לזה וגם לא כל כך קשורים לשום דבר אחר, אבל מסיבה כלשהי נראה לי מתאים לצוות אותם ביחד באותו פוסט:

המלחמה הקרה בין Origin ו-Steam

בערך לפני שבוע אנשים שמו לב ש-Crysis 2 נעלם בפתאומיות מסטים. בצירוף מקרים חשוד, זה קרה פחות משבועיים אחרי ש-EA (המפיצה של קרייסיס 2) השיקה את Origin, החנות-דיגיטלית/רשת-חברתית/חיקוי-סטים שלה. "אה, כמובן", אמרו כולם, "EA המניאקים האלה רוצים לקדם ולחזק את Origin, בטח נראה עוד דברים כאלה בזמן הקרוב". ואכן ראינו: Alice: Madness Returns הופיע (ועדיין מופיע, למעשה) באתר של EA כ"קיים רק ב-Origin עד ה-17 ביוני".

למחרת, באופן בלתי תלוי לחלוטין, אחד הבכירים ב-EA דיבר בריאיון ל-GamesIndustry.biz על "משחקים אקסקלוסיביים", על זה שלאקסבוקס ול-PS יש אקסקלוסיביים ו-EA מתכננים לארגן כמה גם לעצמם ול-Origin שלהם (למשל The Old Republic). התוכנית היא כביכול להוציא את המשחקים האלה בשלב ראשוני רק ל-Origin, ורק אחרי זמן כלשהו להפיץ אותם לשאר הערוצים. קצת מחזיקים מעצמם יותר מדי, אם אתם שואלים אותי, אבל שייהנו.

ואז הגיעה הפתעה – תגובה מ-EA, שהפכה את כל הסיפור הזה להזוי לגמרי: "זה מאוד מצער שסטים הסירו את Crysis 2. זו לא הייתה החלטה של EA או תוצאה של איזושהי פעולה של EA". מסתבר ש-Crytek "חטאו" בלחתום על הסכם עם שירות הורדות אחר כלשהו, של-Steam יש דרישות עסקיות כלשהן שלא מסתדרות עם המודל שלו. לא ברור לחלוטין.

בינתיים אין שום תגובה מ-Valve, ו-Alice: Madness Returns אכן קיים גם בסטים. Crysis 2 עדיין לא חזר, אבל כל המשחקים הישנים של Crytek לא נעלמו, אז כנראה שהבעיה היא ספציפית איתו. מה שבטוח, זה מוזר.

היחצ"ן הכושל של המשחק הכושל

הסיפור הזה מכיל כל כך הרבה תפניות ופינג-פונגים שאני בעצמי בקושי הצלחתי לעקוב אחריו, אז הנה ה-short-short version:

  • Duke Nukem Forever יצא. הוא קיבל המון הייפ, המון תקשורת, והמון ביקורות קוטלות. זיירמן קרא לו "גרוע", אבל רוב המבקרים בעולם לא היו כל כך זהירים. ראס פיטס מהאסקייפיסט, למשל, אמר ש"אם אתם תקועים על אי בודד ויש לכם רק את המשחק הזה לשחק בו – לכו לדוג במקום". ב-metacritic יש לו ציונים אי שם באיזור ה-50.
    ג'ים רדנר מ-The Redner Group, סוכנות ה-PR שהייתה אחראית על המשחק, לקח את זה קשה. הוא כתב בטוויטר של ה-Redner Group: "הרבה מבקרים הלכו רחוק מדי עם הביקורות…אנחנו שוקלים מי מקבל מאיתנו משחקים פעם הבאה ומי לא".
  • המבקרים ראו את זה והתעצבנו, כמובן. ג'ים רדנר התנצל, ואמר שהוא לא חשב על מה שהוא עשה ופעל רק מתוך רגש, והדגיש של-2K לא היה שום קשר לעניין.
  • 2K ראו את ההתנצלות ומיד החליטו לפטר את רדנר והחברה שלו, תוך הכרזה ש"הם שומרים על כבוד הדדי מול התקשורת וימשיכו לעשות כך" (באופן מתאים, זה גם נעשה בטוויטר).
  • אבל זה לא הפריע ל-2K להחרים את Eurogamer. לא ברור למה בדיוק זה קרה, ואם זה בכלל היה קשור ל-DNF, אבל זה קרה פחות מיום אחרי הסיפור עם רדנר.
  • לסיום הסאגה: אתמול, כמה ימים אחרי כל הבלגן, ג'ים רדנר כתב טור אורח ב-Wired שבו הוא מסביר עד כמה הוא לא מבין מהחיים שלו. באמת. הוא סותר דברים שהוא אמר בטוויטר, סותר דברים שהוא כתב כמה משפטים קודם באותו טור, אומר הרבה מאוד שטויות, ומבהיר טוב מאוד שהוא לא כל כך מבין בעסקי הביקורות. לפני הטור הזה, זה סתם נראה כמו טעות תמימה שנעשתה ברגע של להט, ורדנר יצא יותר הקורבן מאשר האשם. אבל הטור שלו, באופן אירוני, דוקא מחזק את התחושה שזה קצת מגיע לו.
    למעוניינים, ב-RPS סיכמו יפה את הטור, כולל פרשנות מעניינת.

מחשבות על E3, חלק ב’

עידן זיירמן|חדשות 19 תגובות »

הפוסט הזה הולך להיות הרבה פחות מסודר (והרבה יותר קצר) מהפוסט הקודם על E3, בגלל שרוב המשחקים שאני הולך לכתוב עליהם כאן לא הוצגו במסיבת עיתונאים גדולה כמו זו של מיקרוסופט, סוני או נינטנדו. מצד שני, רובם מעניינים אותי לא פחות מכל דבר אחר שהוצג במסיבות העיתונאים הללו.

  • Need for Speed: The Run – זהו? עוד יישארו לנו סדרות של משחקי נהיגה שבהן לא יוצאים מהרכב? נראה לי מטופש. מצד שני, מעולם לא הייתי מחובבי Need for Speed.
  • The Sims Social: טוב, זה היה רק עניין של זמן עד שזה יקרה. בינתיים זה נראה… מוזר. ומטריד קלות. הייתי רוצה לדבר על זה בהרחבה, אבל עדיף שאני אחכה עד שייחשפו עליו עוד קצת פרטים. אני סתם מסתקרן כמה מילים גסות נשפכו ממקלדותיהן של טוקבקיסטים ברחבי העולם על המשחק הזה.
  • Battlefield 3: אין מה להגיד, זה עדיין נראה מדהים.
  • Far Cry 3: כל הכבוד ל- Ubisoft על זה שהם הצליחו לשמור את המשחק הזה בסוד. אבל אני באמת תוהה מה הקטע של להמשיך ולקרוא למשחקים האלה “Far Cry” כשאין שום קשר בין משחק אחד לשני. לפחות יש משהו רעיוני שמחבר ביניהם? כי זה התירוץ של Final Fantasy.
  • Assassin’s Creed Revelations: הטריילר של המשחק נראה מדהים. קטעי המשחקיות נראים יותר סטנדרטיים, אבל עדיין מעולה.
  • Aliens: Colonial Marinesהמשחק של E3 מבחינתי.  משחק “Aliens” טהור. בלי “הטורף” וכל מיני שטויות כאלה. ועם אפשרות ל- Co-op של ארבעה שחקנים שגורמת לזה להשמע כמו Left 4 Dead בעולם של “הנוסע השמיני” (אף על פי שזה יהיה יותר ברוח Borderlands, אני מניח). על הנייר, זה נשמע מעולה. אני מקווה ש- Gearbox באמת יצליחו לעמוד בציפיות שתולים בהם.
  • XCOM זכה לסוג של חשיפה מחודשת קצת לפני E3 ובמהלכה. מנסים להסביר לנו שעכשיו זה משחק הרבה יותר טקטי ואסטרטגי. שהמשחק הקודם לא היה "מספיק XCOM”, אבל מפתחי המשחק למדו מהטעויות שלהם. אני אשאר סקפטי. בינתיים לא ראיתי משהו שיגרום לי להתרגש יותר מדי.
  • Skyrim:  איזה מדהים הוא נראה, נכון?
  • עושים חידוש ל- Carrier Command! עושים חידוש ל- Carrier Command! למי שתוהה למה אני כל כך מתרגש מחידוש למשחק שאף פעם לא שיחקתי בו – התשובה פשוטה: המשחק הקודם שנעשה בהשראת Carrier Command היה Hostile Waters.
  • Serious Sam 3: אחרי האכזבה המוחלטת שלי מ- Duke Nukem Forever (אפילו ביחס למשחק שהיו לי ממנו ציפיות נמוכות בכל מקרה, אבל עוד על זה – בהמשך), אני תולה את תקוותי ב- Serious Sam 3. משחק ש(אני מקווה) לא יתנצל על מה שהוא מנסה לעשות, ובאמת יציב את השחקן מול מאת מפלצות בו-זמנית, כשהוא חמוש במספיק כלי נשק בשביל להשמיד את גוש דן. אם גם שם השחקן יהיה מוגבל לסחיבה של שני כלי נשק בו-זמנית בלבד, אני אבכה.

וזהו. אם הייתי באמת צריך לדרג אותם, אז המשחקים שהכי עניינו אותי במהלך התערוכה זה BioShock: Infinite, Aliens: Colonial Marines ו- Far Cry 3. מה הכי עניין אתכם במהלך E3 השנה?

תגיות:

מחשבות על E3, חלק א’

עידן זיירמן|חדשות 10 תגובות »

תערוכת E3 באה, והלכה, ואני עוד לא הספקתי לעבור באופן מסודר על כל החומר שהיא ייצרה עבורנו לפני ש- Duke Nukem Forever יצא ותבע את תשומת הלב המיידית שלי. אבל בכל זאת פיניתי לעצמי כמה שעות יקרות-ערך, צפיתי בטריילרים, קראתי סיקורים, והצלחתי לאסוף ולרכז את ההתרשמות שלי מהתערוכה. זה לא הולך להיות סיקור מקיף – הרשימה המתוקצרת של “דברים שקרו ב- E3” שכתבתי לעצמי תפסה שלושה וחצי עמודים, וגם היא מפספסת המון. אבל כן ניסיתי לדבר בקצרה על כל הדברים החשובים, או הדברים שאני חושב שהם חשובים, או סתם הדברים שמשכו את תשומת הלב שלי יותר מאחרים.

בהמשך, אני הולך לכתוב פוסט שידבר על כמה דברים שהשמטתי מהפוסט הזה (כי בחייכם, הוא ארוך מספיק גם ככה), אנחנו הולכים להקדיש את כל הפרק הקרוב של “גיימפוד” (שישוחרר בלילה שבין יום רביעי לחמישי) ל- E3, ואולי נספיק גם להעלות איזשהו פוסט עם טריילרים, כי אתם יודעים, תוכן כתוב זה כל כך המאה הקודמת.

המילה המנחה של הכנס

נראה כאילו כל אחת מיצרניות הקונסולות הגדולות בחרה לעצמה איזו מילה אחת או שתיים שהשתלטו לחלוטין על כל מסיבת העיתונאים שלהם. אצל מיקרוסופט זה היה “קינקט”. אצל סוני זה היה “3D”. בהצגה של נינטנדו זה היה “זלדה”. וגם קצת “מריו”.

מיקרוסופט

למרות שכולנו פה ב”גיימפאד” מאוד ממוקדי-מיקרוסופט (לכולנו יש אקס-בוקסים, אחרי הכל), אנחנו  מאוד לא שייכים למיינסטרים של חובבי האקס-בוקס (טוב, נו, אני אדבר רק בשם עצמי, אחרת זה יהיה ממש לא מנומס). כך שהחשיפה של Halo 4 או ההצגה של Gears of War 3 די עברה לי מעל לראש. Halo Anniversary Edition דווקא מעניין אותי יותר, כי זו קצת נראית לי כמו הזדמנות לקפוץ על עגלת ה- Halo שפספסתי.

אבל המוקד של ההצגה הגדולה של מיקרוסופט לא היה Gears of War 3 או Halo. זה היה הקינקט. הנסיון הגדול של מיקרוסופט לפנות לקהל הגיימרים הכבדים שלהם, ולשכנע אותם למה גם להם אכפת מהקינקט. ואני מוכרח להגיד – אם קודם חשבתי שהקינקט זה גימיק מטופש, עכשיו אני משוכנע בזה הרבה יותר. הניסיון של מיקרוסופט להראות לנו שאנחנו צריכים מצלמה תלת-מימדית שעולה 150$ בשביל ש- Mass Effect 3 יוכל להבין את מה שאנחנו אומרים לו אולי היה עובד יותר טוב אם EndWar לא היה מדגים את אותו הקונספט בדיוק כבר לפני כמעט שלוש שנים, תוך שימוש ב- Headset הסטנדרטי שמחולק ללא תוספת תשלום עם כל קונסולת אקס-בוקס. הדבר הזה חל גם כמעט על כל הדגמה אחרת שמיקרוסופט עשתה תוך שימוש בפונקציית הזיהוי הקולי של ה- Xbox (כמו חיפוש ב”בינג” בעזרת הקול, וכו’).

אני הרבה יותר מתעניין באפשרות לשמור משחקים ופרופילים בענן. במיוחד אם בניגוד לסוני, השירות הזה לא יהיה סגור רק למשתמשים משלמים. בכל מקרה, כל דבר שיהפוך את תהליך ה- “Recover Gamertag” שאני צריך לבצע לפעמים כשאני מבקר חברים לפחות מעיק הוא מבורך.

אה, וכצפוי לחלוטין, ההבטחות של מיקרוסופט על זה שהם ממש הולכים להשקיע בגיימינג על ה- PC שוב התבררו כחסרות-תוכן ממשי. אפילו ה- SDK של הקינקט למחשב האישי או המשחקים שכבר אנחנו יודעים שהם מפתחים לא זכו להתייחסות בהצגות של מיקרוסופט.

סוני

סוני קשקשו על תלת-מימד וה- Move לא פחות מהכמות שמיקרוסופט קשקשו על הקינקט, אבל למזלנו, תלת-מימד ו- Move הן טכנולוגיות שמשתלבות בצורה קצת יותר סבירה במשחקים שמעניינים אותנו. אז נכון, Resistance 3 מעניין אותי קצת פחות מכמה ש- Gears of War 3 מעניין אותי, אבל Uncharted 3 נראה מדהים.

מצד שני, אני קצת מפחד מהנטייה של סוני לקחת כל מיני מפתחי משחקים מפורסמים שאמרו בעבר כמה שהפלייסטיישן (או ה- Move) זה לא-משהו, ולהעלות אותם על הבמה ב- E3 כדי להראות כמה הם שינו את דעתם והם מהללים את סוני עכשיו. בשנה שעברה הם עשו את זה עם גייב נוול וגרסת הפלייסטיישן 3 של פורטל 2, והשנה הם עשו את זה עם קן לווין ו- BioShock Infinite. אם זה יקרה גם בשנה הבאה, אני אתחיל לחשוב שהם פשוט חוטפים את כל מי שמתבטא כנגד החומרה שלהם ומשתילים להם שבב מיוחד במוח. ובמקרה הזה: סוני, ה- Move זה אחלה! וגם תלת מימד!

לגבי משחקים אחרים: אני יודע שאת חובבי הפלייסטיישן 3 זו אחת ההכרזות שהכי פחות מעניינת, אבל אני מאוד סקרן לגבי Dust 514, והנסיון של חברת CCP להתיך את היקום שלו ביחד עם זה של EVE Online.

מבחינת החומרה, מאוד אהבתי את הרעיון של טלוויזית תלת-מימד שמאפשרת לשני שחקנים לראות עליה תמונה שונה לחלוטין (יותר בגלל האפשרויות המעניינות למשחקים לשני-שחקנים, פחות בגלל התלת-מימד). אבל זה היה סתם מתאבן. הקלף המנצח האמיתי של סוני היה ה- PS Vita (כן, נו, עוד חומרה שזוכה לשם מטופש. נתרגל. לפחות זה הרבה יותר טוב מ- “NGP”). מחירים של 250$ (או 300$ עבור גרסת ה- 3G) הם שפויים לחלוטין. וכשאני אומר “שפויים לחלוטין” אני מתכוון ל”לעזאזל, זה יקר, אבל לפחות זה תחרותי מול ה- 3DS”.

נינטנדו

וואו, כמה שהם בלבלו בשכל על זלדה. זלדה להורדה מהחנות האונליינית של ה- 3DS. רימייק של Ocarina of Time ל- 3DS. זלדה ל- DSi. זלדה ל- Wii. שלט ווי בצבע זהב עם הלוגו של Zelda. קונצרט זלדה. פסקול זלדה. המוח שלי נמס לחלוטין.

בכלל, נינטנדו איבדו אותי לחלוטין בהצגה שלהם אחרי 5 דקות בערך. יאצי מ- Zero Punctuation ממש אוהב לרדת עליהם על זה שהם כל הזמן ממחזרים את המותגים המפורסמים שלהם, וההופעה שלהם ב- E3 הולכת לתת לו ממש הרבה חומר. משחקי הדגל שלכם ל- 3DS הם זלדה, Mario Kart, Star Fox ומעין אתחול מחדש של Super Mario? אל תבינו אותי לא נכון – כל יצרניות הקונסולות הגדולות ממחזרות מותגים, כמובן, אבל נראה שבמקרה של נינטנדו המצב קשה במיוחד.

Super Mario הנ”ל, אגב, נשמע מאוד מרשים על הנייר. אהבתי את הרעיון, ונינטנדו ידעו ללחוץ על הכפתורים הנכונים בשביל להזכיר לכולנו את Super Mario Bros. 3 המפורסם (חליפת דביבון!), אבל בפועל, לראות את המשחק בתנועה… לא עשה לי כלום. חבל.

ואז הגיעה הקונסולה החדשה. ה- Wii U.

כנגד כל הסיכויים, כמעט כל שמועה ששמעתם על השלט שלה היתה נכונה. יהיה לו מסך מגע של 6.2 אינץ’, סטיקים אנלוגיים, D-Pad, כפתורים מפה ועד הודעה חדשה, רטט, מיקרופון, ג’ירוסקופ ומצלמה. מה שנינטנדו לא אמרו במצגת זה כמה זמן הסוללות שלו הולכות להחזיק. אני צופה שזה יהיה באזור השעתיים-שלוש.

כן אהבתי את העובדה שנינטנדו מנסה להתחנף מחדש לקהל הגיימרים הכבדים יותר שלה. המונטאז’ של משחקי ה- Wii U שהציגו לנו היה מאוד ממוקד במשחקים כמו Assassin’s Creed, Darksiders II, או אפילו Aliens: Colonial Marines (אחד המשחקים המסקרנים ביותר בתערוכה, מבחינתי). אבל מה, הגימיק שלה לא ממש הרשים אף אחד. המניה של נינטנדו צללה בצורה די קשה אחרי מסיבת העיתונאים הזו

בפעם הבאה…

יש לי עוד כל מיני דברים להגיד על EA, Ubisoft, וכל מיני משחקים אחרים שהוצגו במהלך התערוכה. אבל לבינתיים, אני רוצה לחזור קצת ל- Duke Nukem Forever. נתראה בקרוב.

תגיות:

היום בו ה-PSN מת

עופר שוורץ|חדשות 18 תגובות »

לסוני פשוט לא הולך בזמן האחרון. עוד לא התייבש הדיו הדיגיטלי מהסיפור של הפריצה האחרונה והמשפט של ג'ורג' הוץ, לבעלי ה-PS3 שלחלקם נמחקו סטטיסטיקות מהחשבון בקושי היה זמן לנשום לרווחה, וכבר הגיעה השערורייה הבאה, וזו שערורייה שלא שיערנו שתיתכן שכמותה. היא גורמת לקודמת להיראות כמו פיקניק שלו של שבת בבוקר.

לפני שבוע נפלה ה-PSN, הרשת שעליה מתבססים כל משחקי האונליין של ה-PS, וגם כל ההורדות והקניות. רבים ברחבי העולם מיהרו להאשים את קבוצת ההאקרים Anonymous, שכבר הוכיחו בעבר שהם לא בדיוק אוהבים את סוני, אבל אנונימוס הכחישו בתוקף, בטענה שהם רוצים לפגוע בסוני, ולא בלקוחות (וחוץ מזה, אנונימוס תמיד מתגאים בתקיפות שלהם, אז אם הם מכחישים זה מספיק טוב בשבילי).

אחרי יומיים מלאים שבהם סוני זרקה לאוויר כל מיני הכרזות גנריות כמו "בעיות טכניות", "אנחנו עובדים על למצוא את מקור הבעיה" וכו', הגיע סוף סוף בשבת עדכון רשמי בבלוג של סוני, שאומר "אנחנו מפגרים ולא יודעים לנהל יחסי ציבור". לא בדיוק בניסוח הזה, כמובן. הניסוח המדויק היה "בעצם ידענו כבר מהרגע הראשון שהייתה תקיפה חיצונית, ולמעשה אנחנו בעצמנו סגרנו את ה-PSN כדי לבדוק מה קרה". לא בטוח שזו הדרך להתנהל מול לקוחות, אבל עד כאן זו סתם פדיחה. בלגן, לא נעים, סוני יצאו מעפנים, אבל שום דבר שלא ראינו קודם.

ביום שלישי (אחרי 5 ימים אופליין) נחתה פצצת אטום: סוני גילתה שמי שפרץ ל-PSN הצליח לגנוב את כל המידע של כל המשתמשים. כולל פרטים אישיים, כתובות, סיסמאות ופרטי כרטיס אשראי. של כל המשתמשים. בעולם.

זה יום הדין. זה התסריט הכי רע. זה Project Mayhem פוגש את The Net. למישהו שם בעולם יש פרטים אישיים, סיסמאות וכרטיסי אשראי של עשרות מיליוני אנשים. ובנוסף לכל זה, עדיין אי אפשר לשחק אונליין. כל עוד לא מופיעים תנינים ואוכלים את הילדים של כל בעלי הפלייסטיישן בעולם, זה באמת לא יכול להיות יותר גרוע. ורק כדי להבהיר שזה באמת קורה, יש כבר אנשים שדיווחו על נסיונות להשתמש בכרטיס האשראי שלהם.

אם אתם רשומים ב-PSN ולא שמעתם על הסיפור הזה – רוצו לבדוק את עניין הסיסמאות והאשראי. חוץ מזה, נקודה למחשבה: מעבר לנזק הברור ללקוחות, הנזק לסוני הוא הרסני. אני בספק אם מישהו ששמע על הסיפור הזה ישקול ברצינות לקנות פלייסטיישן אי פעם, ואם זה לא מספיק, גם הגישו נגדם תביעה ייצוגית על כל הסיפור.

לסיום, כמה דברים שכולנו יכולים ללמוד מהסיפור הזה:

  • לא להשתמש באותה סיסמה להרבה שירותים שונים. (לי אישית יש כמה סיסמאות בדרגות חוזק שונות, שאני משתמש בהן בהתאם לצורך, וחוץ מזה סיסמאות ייחודיות וחזקות מאוד לבנק, לג'ימייל ול-PayPal)
  • לא לשמור פרטי כרטיס אשראי בשום מקום אלא אם אין ברירה. וכל גוף שמנהל עסקים באינטרנט ולא תומך ב-PayPal, מגיע לו להישרף.
  • אף פעם, אף פעם, לא לשמור סיסמאות של משתמשים בגלוי. אין שום סיבה לעשות את זה, כי תמיד אפשר לשמור hash של הסיסמה. סוני יצאו פה נובים ברמות.
  • תמיד יכול להיות יותר גרוע. (תנינים, ילדים וכו')

אם יהיו עוד עדכונים חשובים, נפרסם פה בתגובות, ובכל מקרה נדבר על הסיפור בהרחבה בפודקאסט הקרוב.

מחשבות אקראיות על משחקים שעוד לא יצאו

עופר שוורץ|חדשות 16 תגובות »

יש הרבה חדשות בזמן האחרון על כל מיני משחקים שנמצאים כרגע בפיתוח. על חלק מהם יש לי דברים להגיד, וחלק מהם סתם מעניינים וכדאי שתתוודעו אליהם (אם אתם לא מסוג האנשים שקוראים באופן קבוע אתרים כמו The Escapist או RPS). כל אחד מהדברים האלה הוא קצת ארוך מדי בשביל פייסבוק, קצת קצר מדי בשביל פוסט נפרד, ואיכשהו אנחנו אף פעם לא מספיקים להגיע אליהם בפודקאסט (אני מאשים את זיירמן). אז החלטתי לרכז את כל ה"מבזקים" האלה בפוסט אחד, ולראות איך זה ייצא.


L.A. Noire, המשחק הבא של Rockstar (שהביאו לכם את GTA ואת Red Dead Redemption, מה שכבר הופך אותו למלהיב), הוא משחק בילוש. ורוקסטאר, כמו רוקסטאר, לקחו את העניין הזה ברצינות והחליטו לעשות משחק בילוש אמיתי. לא כמו Tex Murphy או Heavy Rain או כל המשחקים האלה שבהם אתם הולכים ממקום למקום והבלש כבר מבין בעצמו את כל הדברים, אלא משחק שבו אתם צריכים לפתור את התעלומה.

החידוש המהפכני שהופך את L.A. Noire לסוג חדש לגמרי של משחק, הוא טכנולוגיית motion capture מרשימה שמצליחה ממש לתפוס את כל הניואנסים של הבעות הפנים של השחקנים. זה אומר שאם תצליחו לקרוא את שפת הגוף של הדמויות נכון, תוכלו לדעת אם משקרים לכם, אם מישהו מסתיר משהו וכו', וכמובן להשפיע על התקדמות המשחק בהתאם. אני ממליץ לראות את הטריילר שמציג את הטכנולוגיה המדוברת, הוא מאוד מרשים.

עוד אין יותר מדי פרטים על המשחק (שיוצא ב-17 או 20 במאי, תלוי באיזו יבשת אתם נמצאים), רק שני טריילרים קצרים פלוס הוידאו של MotionScan, אבל זה בהחלט נראה כמו משחק שאני ארצה לשחק בו, ואני לא מתלהב בדרך כלל מהקונספט של משחקים סינמטיים.


Skyrim, המשחק הבא בסדרת The Elder Scrolls, רק הוכרז לא מזמן וכבר מקבל המון כותרות. ובצדק – נראה ש-Bethesda השקיעו הרבה מחשבה במשחק הזה, ושינו המון דברים שהיו בעייתיים ב-Oblivion, כמו המנוע הגרפי, מערכת ה-skills (בעיקר הוספה של perks כמו ב-Fallout 3), השיחות שמתנהלות ב-extreme close up מפחיד, מערכת הקווסטים (שהיא עכשיו הרבה יותר דינמית), ועוד ועוד (ב-NeoGAF יש רשימה די ארוכה, למי שמעוניין). האמת, כשחושבים על זה, היו ממש הרבה דברים בעייתיים ב-Oblivion.

מה שמעניין אותי במיוחד הוא הדבר שהכי הפריע לי ב-Oblivion, ומה שגרם לי להפסיק לשחק בו בסופו של דבר – מערכת הקרבות. GameInformer פירסמו סקירה מקיפה של המערכת החדשה, ונראה שיש המון שיפורים בכל התחומים. למשל, לוחמים יכולים לבחור perks שישפרו את הלחימה בנשקים ספציפיים, להשתמש במגן כדי לדחוף אויבים וליצור מרווח להתקפה, ולהפעיל finishing moves מגוונים בהתאם לסוג הנשק וסוג האויב. קוסמים עכשיו "מציידים" את הקסמים כמו plasmids בביושוק, כך שכל קסם "תופס" יד אחת, מה שמאפשר שילובים בין קסמים שונים או בין קסם ונשק. בנוסף, לכל אחד מה"יסודות" (אש, קור, חשמל) יש השפעה קצת שונה, ובכל קסם אפשר להשתמש בכמה דרכים (למשל, קסם של אש יכול להתגלם ככדור אש, כלהביור או עוד כמה אופציות). חובבי ההתגנבות גם ייהנו משיפורים מסיביים למנגנון ה-stealth המזעזע של Oblivion, כשעכשיו חצים עושים הרבה יותר נזק, אבל לוקחים יותר זמן בשביל כיוון וירייה, ואם תצליחו להתגנב מאחורי אויב תוכלו לדקור אותו עם הפגיון שלכם ולעשות נזק מסיבי.

אני אישית ניסיתי את כל הגישות הנ"ל ב-Oblivion והתבאסתי מכל אחת ואחת מהן; אבל נראה שבתסדה מודעים לפשלות שלהם, כי הם תיקנו את רוב הדברים שהפריעו לי.


BulletStorm הוא משחק שזוכה להמון הייפ בזמן האחרון, בעיקר מצד אתרים כמו The Escapist ו-PC Gamer שמתלהבים ממנו כמו ילדות קטנות. למי שלא שמע על המשחק, זה shooter ששם דגש מאוד חזק על skill shots, כלומר להרוג מפלצות בדרכים כמה שיותר מרשימות. אני אישית לא התלהבתי יותר מדי, אבל אתמול יצא הדמו אז החלטתי לנסות בכל זאת, לפחות כדי לראות אם זה שווה את כל ההייפ.

התשובה: This offer is exclusive to Xbox LIVE Gold members.

באמת? כבר טרחתם ועשיתם דמו של המשחק, אתם לא רוצים שכמה שיותר אנשים ישחקו בו? טוב, לא צריך.


Square Enix הכריזו על Final Fantasy XIII-2. בתור מעריץ מושבע של סדרת פיינל פנטסי, אני חייב לשאול: למה? Final Fantasy X-2 אמנם קיבל ביקורות טובות, אבל הוא בלי ספק היה הכי חלש מכל הסדרה. זה, כמובן, עד ש-XIII יצא. אז לקחתם את הקונספט הכללי של משחק המשך ישיר – שלא עבד משהו – ועשיתם המשך למשחק הכי גרוע שהוצאתם עד היום. שמישהו יסביר לי איך זה רעיון טוב?

וזה עוד נהיה יותר גרוע: ל-Final Fantasy X היה עולם עשיר, סיפור מדהים ודמויות טובות. מה יש ל-XIII? ילדי אימו בכייניים וסיפור שאף אחד לא הצליח להבין? ועל זה הם רוצים לבסס משחק המשך? עצוב לי להגיד את זה, אבל אני חושב שהגיע הזמן להכריז רשמית על Time of Death לסדרת פיינל פנטסי. RIP.


אהבתם את הפורמט? לא אהבתם? חושבים שאני מברבר יותר מדי? כתבו בתגובות!

Bejeweled 3!

עופר שוורץ|חדשות 2 תגובות »

אם שמעתם אי פעם על הקונספט של "מחשב", רוב הסיכויים שאתם מכירים גם את Bejeweled. אני אישית ממש אוהב את ביג'ולד, ולכן זה מאוד משמח אותי שפופקאפ הכריזו על ביג'ולד חדש!

 

המשחק החדש מתוכנן לצאת ב-7 בדצמבר, ומכיל:

  • סוג חדש של יהלומים (אלה מ-Bejeweled Blitz שעושים ברקים, למי שמכיר)
  • מצבי משחק חדשים, כולל 4 מצבים "סודיים" (למשל: פוקר. איך זה עובד? אין לי מושג!)
  • מערכת של Badges, שזו הדרך של פופקאפ להגיד "Achievements"
  • גרפיקה וסאונד משופרים

ולאור העובדה שמדובר בפופקאפ, לכו תדעו מה עוד. בהכרזה המקורית ב-PCGamer יש יותר פירוט על מצבי המשחק, וגם screenshots.

Far Cry 2!

עידן זיירמן|חדשות תגובה אחת »

PC Gamer UK חושף את הפרטים הראשונים שמצאתי ברשת על Far Cry 2! איזה יופי!

מדובר רק בחלק אחד של ה- Preview שהתפרסם בגיליון החדש של PC Gamer UK. החלק השני יתפרסם מחר, אבל כבר החלק הזה מספר לנו כמה דברים מעניינים. בתור התחלה, הוא מספר לנו שהחבר'ה ב- UbiSoft לקחו מאוד קשה את התלונות החוזרות ונשנות על הופעתם של המוטנטים בחלקים המאוחרים של Far Cry, ו- Far Cry 2 יהיה נטול מוטנטים לחלוטין. המשך »

ווהו! עוד לגו!

עידן זיירמן|חדשות תגובה אחת »

עם סדרה שלמה של משחקי Lego Star Wars מאחורינו, ומשחק Lego Batman מלפנינו, הייתם עלולים לחשוב שהחבר'ה מ- Traveller's Tales כבר הגיעו לרוויה, ונמאס להם ממשחקי Lego למיניהם.

אבל לא כך הדבר. הסרט המשמעותי האחר של ג'ורג' לוקאס, אינדיאנה ג'ונס, הולך גם הוא לזכות לטיפול של Traveller's Tales.

כן, אתם יכולים להעיר כל מיני הערות על חוסר מקוריות, אבל אם המשחק הזה יהיה מוצלח כמו משחקי Lego Star Wars, קשה לי להאמין שלמישהו מכם יהיה באמת אכפת.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS