קצת הסטוריה: פעם היה Unreal Tournament 2004. קבוצה של מפתחים עצמאיים הוציאו מוד שנקרא Alien Swarm, שבו עד 8 חיילים נשלחים למשימות במושבות/ספינות שורצות בחייזרים. לא שיחקתי במוד המקורי, אבל כנראה שהוא היה מוצלח, כי Valve העסיקה את כל צוות הפיתוח שלו, ולפני חודש הם הוציאו משחק מלא של Alien Swarm, הפעם מבוסס על מנוע Source של Valve. המשחק מופץ חינם דרך Steam, כולל SDK מלא שגם הוא חינם.
ב- Alien Swarm אתם משחקים אחד מ-8 חיילים, בעלי 4 סוגי התמחות שונים (מפקד, טכנאי, חובש, או מומחה נשק), ויחד עם עד 7 אנשים נוספים יוצאים לחלל להרוג חייזרים. אנחנו (כותבי הבלוג וחברים) ניסינו בחודש האחרון כמה וכמה פעמים לארגן משחק ניסיון, ואיכשהו כל פעם שהיו לנו מספיק אנשים יצא ששיחקנו Left 4 Dead 2 במקום. אתמול, אחרי שסיימנו קמפיין של L4D2 במהירות מפתיעה, מצאנו את עצמנו דני, אני ועוד שני חברים משחקים סוף סוף ב- Alien Swarm.
המשחק מגיע עם סוג של tutorial לשחקן יחיד, ועשיתי אותו לפני חודש כשהמשחק יצא; זה לא שינה את העובדה שלא היה לי מושג קלוש מה הולך שם. לאלה מבינינו שלא עשו את ה-tutorial בכלל לא היה סיכוי. המשחק לא טורח להסביר מה אמורים לעשות, חוץ מכמה טיפים מאוד נקודתיים (למשל “Don’t shoot your squad mates”, שהופיע הרבה מאוד). במשחק פשוט כמו L4D2 (“תהרגו את הזומבים, אל תמותו”) זה עובד מצוין, אבל זה משחק משמעותית יותר מורכב. יש בו בחירה של דמויות, צבירת ניסיון, כל מיני חפצים מיוחדים ועוד. כשאתם מוקפים בעשרות חייזרים ואף אחד לא יודע איך להתרפא, זה בעייתי.
כל זה, וכמובן עשרות החייזרים שצצים משום מקום, עושים את המשחק מאוד כאוטי. אבל זה לא נגמר כאן. המשחק פשוט מלא באלמנטים הזויים שהופכים אותו למין טריפ מוזר, שאני חושב שכולנו היינו שמחים לסיים איתו:
- לפעמים המשחק נכנס, בלי סיבה נראית לעין, למצב של slow motion. זה נמשך בערך דקה, ואז המצב הרגיל חוזר.
- מדי פעם אחד החיילים (בדרך כלל המפקד) מתחיל לברבר ברקע, ואף אחד מאיתנו לא מצליח להבין מילה ממה שהוא אומר.
- מסתבר שהחיילים יודעים לעשות גלגולים. לא ברור למה. לקפוץ הם לא יודעים, אבל להתגלגל כן.
- באחד השלבים מצאנו מין “מגפי סילון”, שכל מה שהם עושים זה להקפיץ את מי שלובש אותם ממש גבוה. לאן? לשום מקום, כי בכל מקרה אי אפשר לכוון את הקפיצה הזו.
בקיצור, היה מאוד משעשע, אבל אנחנו בהחלט מעדיפים להרוג זומבים מאשר חייזרים. וגם, מעדיפים להבין מה אנחנו עושים בכל רגע.