Dragon Age 2 הוכרז

עופר שוורץ|כללי 4 תגובות »

נו באמת, כולנו ידענו שזה יגיע. משחק שזכה לכל כך הרבה שבחים והצלחה, ועוד עם שם כמו "Origins", צפוי שיהיה לו המשך. ואכן, משחק ההמשך הוכרז לפני כמה ימים, וכרגע מתוכנן לצאת במרץ 2011, ל-PC, ל-XBox 360 ול-PS3.

מה שכן מפתיע הוא שההמשך זונח לחלוטין את הדמויות ואת קווי העלילה של Dragon Age: Origins, לטובת Hawke, אחד מפליטי ה-Blight הרבים, שבסופו של דבר נהיה "הדמות הכי חשובה בעולם של Dragon Age". ההכרזה הרשמית מ-BioWare מאוד מעורפלת, אבל דיווח באתר של EA נותן קצת יותר פרטים, ובעיקר הרבה מאוד דרמה: "האגדה סביב עלייתו של הוק עטופה במיתוסים ושמועות", "לאסוף בני-ברית קטלניים", "הסיפור הכי חשוב בעולם שלנו" ועוד.

ברמה היותר פרקטית, המפיקים מבטיחים מערכת קרב "יותר דינמית", גרפיקה משופרת (הגיע הזמן), ושמירה על הרעיונות והאווירה המוכרים לנו מהמשחק הראשון, כך שמצד אחד המשחק יעמוד בפני עצמו, ומצד שני מעריצי Origins עדיין יוכלו להזדהות עם העולם.

האתר של BioWare מבטיח טריילר שיגיע ב-17 באוגוסט, מה שאומר שאני צריך בחודש הקרוב לסיים את המשחק המקורי.

הקיץ הגיע

עופר שוורץ|כללי 21 תגובות »

תגידו יפה שלום לכסף שלכם. Valve יודעים שהקיץ מסוכן, ואתם מעדיפים להישאר בבית ולשחק במחשב, ולכן החל מהיום ועד ה-4.7 הם עורכים "Perils of Summer Sale" ב-Steam. המבצע כולל הנחות מטורפות על מאות משחקים, חבילות בסגנון "כל המשחקים של Valve אי פעם ב-$67", ומבצעים יומיים מתחלפים (למשל היום מוצעים Trine ב-$4 בלבד, ו-Bioshock 2 ב-50% הנחה).

אפשר לראות את כל הפרטים באתר של סטים, או כמובן בתוכנה עצמה.

Perils of Summer

דברים שגורמים לך להרגיש זקן, #83

עופר שוורץ|כללי 12 תגובות »

סוניק הקיפוד חוגג ברגעים אלה יום הולדת 19. ב-23 ביוני 1991 הקיפוד הכחול הגיע לחנויות בארה"ב, ומאז יצאו עשרות משחקים שסובבים סביבו, בלפחות 3 ז'אנרים שונים. פרט המידע הזה מעלה לי שתי מחשבות עיקריות:

1. אני ממש זוכר את הימים שהייתי הולך אל חברים כדי לשחק בנינטנדו וב-SEGA שלהם.

2. 19 שנים? באמת? וואו, אני זקן.

אם מישהו מעוניין, סגה עושים בימים אלה מבצעים על כל מיני משחקים של סוניק לכבוד היומולדת. מזל טוב!

Deus Ex: התקציר

עידן זיירמן|כללי תגובה אחת »

Rock, Paper, Shotgun חוגגים את יום ההולדת העשירי של Deus Ex. הם עושים את זה בכל מיני דרכים, אבל הדרך המוצלחת ביותר היא הפרסום של הגרסה המקוצרת של המשחק. יש שם ספוילרים למכביר, כמובן, אבל למה שיהיה מישהו שעדיין מתכוון לשחק במשחק ואיכשהו לא עשה את זה עד עכשיו?

תהיות על XCOM

עידן זיירמן|כללי 15 תגובות »

למרות הניסיון של חברות המשחקים להפנות את תשומת הלב שלי שוב ושוב לנושאים כמו “חיישני תנועה” או “תצוגה תלת-מימדית”, אחד הדברים שהכי סיקרנו אותי בשבוע האחרון זה שטף המידע על XCOM, משחק הפעולה בגוף ראשון החדש שמבוסס על אחד ממשחקי האסטרטגיה הטובים ביקום. את רוב המידע שלי בנושא קיבלתי משתי הכתבות באתר החדש של PC Gamer (כן, זה שכתבתי עליו כרגע), אבל את הפרפסקטיבה המעניינת יותר קיבלתי מהראיון עם יוצרי המשחק ב- Rock, Paper, Shotgun (שנעשה כבר לפני מספר חודשים, אבל פורסם רק עכשיו), טורי ה”בעד” ו”נגד” ש- Alec Meer פרסם על המשחק והפודקאסט של PC Gamer UK (מהחודש הקודם).

הבעיה היא כזו: למרות הטריילר הלא-מרשים והזעם הכללי כלפי החוצפה של המפתחים האלה, יותר מדי אנשים שאני מאוד מכבד ומוקיר את הדעה שלהם טוענים שאולי, בכל זאת, יש סיכוי שהדבר הזה יהיה קצת טוב. האנשים האלה מדברים על אלמנטים של מחקר וניהול בסיס, על האפשרות למשחק טקטי שבו תצטרכו לפקד גם על הסוכנים שמלווים אתכם, על העיצוב המעניין, על הדינמיקה הלא-סטנדרטית במשימות (כמו במשימות שבהן תהיו חייבים לברוח בסופו של דבר, אבל כמות הזמן שתשארו בזירת האירוע תשפיע על כמות המידע שתאספו) ועל זה שעם כל הציניות שבמהלך הזה, אם לא היו מחזירים לחיים את XCOM בתור משחק פעולה בגוף ראשון, לא היו מחזירים אותו לחיים בכלל.

חלק מהדברים האלה נשמעים טוב. חלק מהם נשמעים כמו דברים שהייתי רוצה לראות במשחק פעולה כלשהו, אפילו בלי קשר למותג של XCOM. ובכלל, משחקי פעולה שמתפתחים בצורה לא-ליניארית ממשימה למשימה זה משהו שלא יכול להשמע לא-טוב.

אבל… גם מעבר לטיעונים של “למה הם היו צריכים להתעלל בצורה כזאת במותג הזה?”, אני עדיין נשאר סקפטי. משחקי פעולה בגוף ראשון שהתוכן שלהם באמת דינמי הם נדירים ביותר. בסופו של דבר, XCOM יהיה חייב להכיל בתוכו מספר מוגבל מראש של “זירות קרב” אפשריות. אולי התוכן בתוך הזירות האלה יוכל להשתנות (כלומר, יהיו אויבים אחרים, או שהמשימה של השחקן בתוך הזירה תהיה קצת שונה), אבל המספר שלהם עדיין יהיה מוגבל.

זה לא פרט כזה חשוב, אבל זה מיד גורם לי להתייחס להרבה מההצהרות של המפתחים על כך שהמשחק יהיה לא-ליניארי בתור הייפ מסחרי מהסוג הכל-כך נפוץ בעולם משחקי המחשב והוידאו. ומהרגע שאני מתחיל להסתכל בצורה הזאת על ההצהרות שלהם, מאוד קשה לי להפסיק. הדבר הבא שזה גורם לי להניח הוא שעם כל הדיבורים שלהם על מגוון הדרכים שבהן המשימות יכולות להתפתח, עדיין כמעט כל מה שראינו בטריילר של המשחק הוא מתוסרט מראש. אם מצרפים את זה לראיון שבוצע עם המפתחים, אני לא יכול שלא לקבל את הרושם שהם לא ממש יוכלו לעמוד בהבטחות האסטרונומיות שהם מבטיחים. וזה רק הופך את הסיפור הזה לאפילו יותר גרוע.

זה לא שהכל אבוד. קיים סיכוי קלוש שאולי בכל זאת המשחק הזה דווקא יהיה בסדר. אולי אפילו אם המפתחים לא יעמדו בכל ההבטחות שלהם, דווקא נקבל FPS כיפי למדי. אבל למרות האופטימיות שהרבה מנציגי העיתונות ברחבי העולם מפגינים כלפי המשחק הזה… יותר סביר להניח שלא.

וזה, שוב, מעציב למדי.

תתחילו לזוז: Move ו-Kinect בקרוב אצלכם

עופר שוורץ|כללי 4 תגובות »

את הדעה שלי על כל בקרי התנועה בסגנון Wii, EyeToy ודומיהם אפשר לסכם ב-3 מילים: אלה סתם צעצועים. עוד לא ראיתי אפילו משחק אחד למשהו מהדברים האלה שהוא לא גימיק מטופש, party trick שנחמד בשביל להתהלב אבל לא באמת אפשר לקרוא לו "משחק וידאו". האם כל זה הולך להשתנות? לא נראה ככה, אבל מה שבטוח הוא שבעוד כמה חודשים אנחנו הולכים לקבל גל חדש של גימיקים מטופשים יותר מגניבים מאי-פעם.

שמענו הרבה בחודשים האחרונים על Project Natal של מיקרוסופט ועל ה-PlayStation Move של סוני, אבל עד עכשיו לא היו פרטים אמיתיים. השבוע, לכבוד E3, התחילו לצוץ הרבה פרטים, דמואים ושמועות.

Kinectמיקרוסופט פתחה את E3 בתצוגה מרהיבה שכללה את Cirque Du Soleil (שאם לא ראיתם הופעה שלהם בווגאס, כאילו לא הייתם בווגאס מעולם), בחורות שהולכות על התקרה, ופיל. מרכז התצוגה היה Project Natal, שקיבל את השם הרשמי Kinect, וייצא ב-4 בנובמבר יחד עם 15 משחקים נבחרים.

הקינקט, למי שאיכשהו הצליח לא לשמוע עליו עד היום, הוא חידוש טכנולוגי מרשים ביותר, שלא דורש קונטרולר פיזי אלא רק מצלמה שיושבת על הטלויזיה שלכם, ומסוגלת לקרוא תנועות גוף, לזהות מבנה גוף וחפצים דוממים למיניהם, לזהות את הקול שלכם, ובערך כל דבר שתרצו. זה העתיד, ואני לא מתכוון במובן של "עוד 5 חודשים". דקל צירף פה לפני כמה ימים וידאו עם Star Wars וחרבות אור, והנה וידאו נוסף של Forza שמדגים עד כמה הדבר הזה מתוחכם:

 

החיסרון? הקינקט, לפי השמועות, יעלה כ-150 דולר. זה חצי מהמחיר של Xbox Slim חדש, או רק $50 פחות מ-Wii. עוד חיסרון הוא לאג של כ-150 מילישניות, שלטענת המפתחים לא מפריע בכלל, אבל אני סקפטי בעניין.

PlayStation-Moveה-PS Move של סוני פחות מרשים, לדעתי. הוא מבוסס על ה-PlayStation Eye (לשעבר EyeToy), ומאוד דומה לבקר של ה-Wii: אתם  מחזיקים בידכם מין "שרביט", שהמצלמה קולטת את התנועות שלו ומתרגמת אותן לתנועות במשחק. למעשה, ניסיתי וניסיתי, ולא הצלחתי למצוא אף הבדל מעשי בין השניים. ה-Move מגיע עם כדור אור צבעוני בקצה, וכמובן יש לו את היתרון שהוא מחובר ל-PS, עם כל החומרה, האיכות וה-HD שעומדים מאחורי זה, אבל הקונספט הכללי נראה זהה לחלוטין.

הנה הדגמה, שתוכלו להתרשם קצת (או, כמוני, לא להתרשם):

 

ה-Move מגיע לעולם ב-15 בספטמבר. המחיר נראה הרבה יותר סביר: $50 אם כבר יש לכם את ה-Eye, או $100 בשביל חבילה של Eye + בקר + משחק (ספורט, כמובן). וכאן מדובר בהכרזה רשמית מסוני, ולא בשמועות. מצד שני, ה-100 דולר האלה קונים לכם רק בקר אחד, וגם זה בלי השמיצ'יק הנוסף (מה שבעלי ה-Wii מביניכם יכירו כ-nunchuck). אז אם אתם מתכוונים לשחק עם עוד אנשים, כנראה שתמצאו את עצמכם מוציאים $150 כך או כך.

אני כאמור סקפטי, אבל בהחלט יהיה מעניין לנסות את הדברים האלה ולראות למה הם באמת מסוגלים. מישהו רוצה לקנות כזה ולהשאיל לי אותו?

PC Gamer מתחדש!

עידן זיירמן|כללי 6 תגובות »

PCGamer.com אף פעם לא הסתרתי את האהדה שלי ל- PC Gamer UK. תמיד חשבתי לעצמי שמדובר במגזין המודפס הטוב ביותר בעולם בנושא משחקי מחשב. אבל לרוע המזל, העשור האחרון היה אכזרי במיוחד לכל המגזינים המודפסים ברחבי העולם, וגם PC Gamer נאלץ להדק את החגורה. הגיליונות נעשו קטנים יותר, צוות הכותבים הנפלא הצטמצם וכמות הפרסומות בעיתון הלכה וגדלה. וכל זה לא היה כל כך כואב אם הנוכחות האונליינית שלהם היתה קצת יותר מכובדת. אבל לרוע המזל, האתר של PC Gamer UK אף פעם לא היה מרשים במיוחד. היו לו תקופות טובות יותר, אבל גם בהן הוא הפסיד בגדול לאחיו החורג (והפחות-מסחרי), Rock, Paper, Shotgun.

אבל עכשיו יש מצב שזה ישתנה. הצוות האירופאי של PC Gamer הלך ואיחד כוחות עם הצוות האמריקאי של PC Gamer, וביחד הם יצרו אתר שמרכז כתבות ןעדכונים שוטפים מהצוות של שני המגזינים. האתר הזה נמצא זמן קצר באוויר, והוא כבר תופס מקום מאוד מכובד בסבב העדכונים האינטרנטי שלי בכל יום. אני חושב שיילך להם יותר טוב, הפעם.

את האתר אפשר למצוא בכתובת מאוד לא-מפתיעה. שיהיה להם בהצלחה!

Civilization V: נראה מבטיח

עופר שוורץ|כללי 4 תגובות »

בפעם הראשונה ששמעתי על Civ V חשבתי לעצמי, "נו באמת, מה כבר הם יכולים לשפר שיהיה באמת משמעותי?"

בפעם השנייה ששמעתי על Civ V חשבתי לעצמי, "נו באמת, משושים? זה חביב, אבל זה לא באמת מצדיק משחק חדש לגמרי"

אתמול שמעתי על Civ V בפעם השלישית, ואני חייב לציין שהתרשמתי. ב-E3 דיברו קצת יותר על המשחק, ונתנו הרבה פרטים, דמואים, והתרשמויות. הנה וידאו ארוך שלא אומר שום דבר באמת מעניין על המשחק (מתוך Rock, Paper, Shotgun):

מצד שני, The Escapist פירסמו מאמר קצת יותר מעניין, שכולל רשימה של פיצ'רים חדשים ושינויים מגניבים. הנה תקציר של השינויים המרכזיים:

  • אז כן, משושים במקום ריבועים. זה נחמד, אבל לא מאוד מרשים בפני עצמו.
  • השינוי המשמעותי באמת מבחינת הקרבות הוא שרק יחידה אחת יכולה להיות בכל משושה ברגע נתון. זה אומר שהטקטיקה המרכזית של משחקי Civ הקודמים – להביא 500 יחידות ולזרוק אותן במשבצת אחת ליד העיר שרוצים לכבוש – לא עובדת יותר. כאן צריך להתאמץ יותר, לחשוב באמת על אסטרטגיה וטקטיקה, ולעשות את הקרבות כמו שצריך.
  • מערכת ה-civics הוחלפה לחלוטין, ועכשיו הם נקראים Social Policies, מחולקים ל-10 קטגוריות במקום 5, ופתיחה של כאלה חדשים נעשית ע"י culture ולא רק ע"י science. זה גם מאפשר ליצור משטרים הרבה יותר חזקים ומגניבים. כמו כן, ה-cultural victory מבוסס על ה-policies, ולכן לא תצטרכו יותר להשקיע ממש ב-3 הערים הגדולות ביותר שלכם ולזנוח את השאר.
  • השינוי החביב עלי אישית: אם אתם רוצים לנצח ע"י בניית ספינת חלל, תצטרכו להסיע את כל החלקים שלה לעיר הבירה שלכם. במשאיות. שאפשר לפוצץ. זה אומר שאם מישהו מתקדם במיוחד מבחינה מדעית, אבל מזניח לחלוטין את השאר, זה עדיין לא מספיק כדי לנצח.

יש עוד הרבה שינויים, ובמאמר ב-Escapist מפרטים הרבה יותר וגם נותנים דוגמאות, אז אם זה מעניין אתכם אני ממליץ לקרוא אותו. והוידאו שלמעלה אמנם לא אומר כלום, אבל מציג הרבה דמואים מהמשחק, והגרפיקה נראית מצוינת. בכל מקרה, המשחק יוצא ב-21 בספטמבר, ויופץ דרך Steam, ואני בהחלט מתכוון לקנות אותו.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS