2007: סיכום שנה – חלק א'

עידן זיירמן|סיכום שנה תגובה אחת »

אז… 2007. איזה שנה, אה?

זה קצת מצחיק, כשחושבים על זה. רק באוגוסט השנה, אלעד קפלן השאיר תגובה לפוסט שלי (על רשימת "100 הגדולים" של PC Gamer) אותה הוא סיכם עם המשפט הבא על 2007: "שנה גרועה, או שפשוט צריך לחכות לחגים?". לא הסתיים החודש, ו- BioShock יצא אל מדפי החנויות… והשאר, היסט(ו)ריה – רצף של משחקים איכותיים בצורה בלתי רגילה שהגיעו בזה אחר זה אל המחשבים שלנו.

אבל בכל זאת, בגלל הכללים המטופשים שקבעתי לעצמי, צריך לצמצם את רשימת ה"דברים שעשו לי את השנה" לשלוש נקודות בודדות. אז הנה הן – ללא סדר מסוים.

1. Peggle!

אני לא מבין את זה. באמת. בכל צורה רציונלית שאני מנסה לחשוב על זה, לא מדובר במשחק כזה טוב. הוא מסתמך יותר על מזל מאשר על כשרון, אחרי הכל – וגם אחרי שעות של אימונים אין שום ערובה לכך שאני אהיה קרוב יותר לסיום של מסך כלשהו. כל מה שיש למשחק הזה זה רק עיצוב קצת מוצלח.

אבל הסתכלות כזאת היא לא כל כך נכונה. בסופו של דבר, חשיבה רציונלית כזאת היא זו שהולידה את הביקורת שלי ב- Walla עם ציון ה- 80 שהיה צמוד אליה. אני חושב שיש לי מחסום פסיכולוגי כשמדובר במשחקי Casual בכל הנוגע לציון, אבל במבחן התוצאה (כמות השעות ששרפתי על הדבר הזה) Peggle מנצח בגדול. הוא נמצא ביחד עם Geometry Wars או Lumines בתור מבזבזי הזמן הגדולים של השנה. ארור יהיה מי שהמציא את הדבר הזה.

אה, וזה גם אחלה תירוץ בשביל לשים כאן קישור נוסף לביקורת של יאצי על המשחק.

2. אם תחכו להם, הם יגיעו

הנה טרנד מעניין: משחקים שנמצאים בפיתוח במשך כמות זמן לא-מבוטלת משוחררים לשוק – ומצליחים לא להסריח. הראשון היה S.T.A.L.K.E.R – שהגיע אלינו כמעט שש שנים לאחר שהוא הוכרז לראשונה, וזכה לביקורות לא רעות בכלל. אבל זה היה רק החלק הראשון. לקראת סוף השנה הגיע אלינו Team Fortress 2: משחק שהוכרז לפני כמעט עשור, ונעלם לחלוטין. בדרך הוא זכה לכמה עיצובים מחדש, עד שלבסוף – קם לתחייה בדמות אחד מהמשחקים מרובי המשתתפים הטובים ביותר שזכינו לשחק בהם.

ואז, רק בשביל לסגור את הסיפור – זכינו לסימן חיים מ- Duke Nukem Forever. אם הוא יצא במהלך 2008 וגם יצליח לא להיות גרוע במיוחד, זה כבר יהיה טרנד די רציני.

3. This was a triumph…

או במילים אחרות: Portal.

שפכתי לא מעט שבחים על המשחק הזה, אבל אני לא חושב שזה מספיק. לא סתם המשחק הזה נבחר בתור משחק השנה בערך בכל אתר שמעניין אותי. יש לו את הכל: רקע מתאים ועם טאץ' מחתרתי (משחק עצמאי של חבורת סטודנטים שהתגלגל לידיה של חברת ענק), עיצוב שלבים עם קצב מושלם, הומור, רעיון מקורי ועוגה.

Portal מצליח לפגוע בהכל. הוא אף פעם לא מתסכל – גם אנשים שלא שיחקו במשחקי פעולה מגוף ראשון מימיהם. הוא קצר, אבל האורך שלו פשוט מרגיש נכון – כאילו כל דקה נוספת רק היתה גורעת ממנו. אפילו "המסכים המתקדמים" שלו מגיעים במינון הנכון ומספקים אתגר נכון.

וכן, יש גם שיר בסוף. באמת שנמאס לי לדבר על כמה שהוא טוב.

ומצד שני…

הנה מה שהפך את השנה הזאת לקצת פחות מוצלחת: DirectX 10 ו- Windows Vista.

אני בדרך כלל לא אוהב לגדף סתם את מיקרוסופט. אני חושב שנטפלים אליהם סתם ברוב המקרים, באמת. אבל במקרה הזה, חייבים להודות שהם התנהגו בצורה ממש מסריחה. Geometry Wars רק ל- Windows Vista? ו- Halo 2? די, נמאס, אנחנו לא רוצים לשדרג ל- Windows Vista עד שתהיה לנו סיבה טובה. הנסיון להכריח אותנו לשדרג את מערכת ההפעלה בצורות מלאכותיות כל כך רק מצליח לעצבן.

ואז יצא Crysis. סוף כל סוף משחק שבאמת גרם לנו להתרגש מההיבטים הטכניים של Windows Vista. המנוע הגרפי המתקדם ביותר בעולם בבירור יסחט את המיטב מ- DirectX 10, לא?

לא. מסתבר שזו סתם היתה פיקציה.

2007: סיכום שנה – ההקדמה

עידן זיירמן|סיכום שנה אין תגובות »

בכל רחבי העולם מסכמים את שנת 2007. לא תצטרכו לחפש הרבה בשביל למצוא רשימות על חמש/עשר/עשרים המשחקים/סרטים/דיסקים/ספרים הטובים/רעים/משפיעים/מפתיעים של 2007. אנחנו ב"העולם על פי אינטל" מאוד אוהבים להיות מקוריים. אבל לפעמים סתם לא מתחשק לנו. אז גם אנחנו מתכוונים לסכם את שנת 2007.

מעכשיו ועד סוף השנה (האזרחית), כל אחד מכותבי הבלוג יקדיש כמה דקות (או שעות, תלוי עד כמה הוא עצלן) לסיכום של שלושת הדברים שעשו לו את שנת 2007. הכוונה ב"דברים" יכולה להיות כל דבר: ממשחק, דרך רגע כיפי קצרצר, ועד לאירוע כללי מעולם המשחקים. ובשביל לשים דברים בפרספקטיבה, בכל פוסט כזה גם נציין אירוע אחד שקצת דפק לנו את השנה. בין פוסט אחד לשני, כולי תקווה שנצליח להעביר לכם קצת מה חשבנו על 2007. אם לא זה, לפחות נכריח את עידן דקל לכתוב פוסט לשם שינוי.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS