עוד לפני שקראתי פסקה אחת מהביקורת על המשחק והסתכלתי על תמונה בודדת מתוכו, אני כבר יכול להצהיר: מצאתי את המשחק בעל השם המטופש ביותר בעולם.
אחרי היעדרות ממושכת למדי, הקומיקס של גיימר חוזר!
הפעם, אני מוכרח לגלות לשם גילוי הנאות, יש לי חלק בקומיקס הזה. השם זמני, הקונספט מגובש רק חלקית, והרעיון של פרק הפיילוט (מחווה בוטה ל"וי בריבוע" של ויגיימס) לא התקבל טוב/הובן ע"י אחוז מכובד של הגולשים שלנו.
לאורך השבועות הקרובים תהיה לנו ההזדמנות לגלות אם נוכל לשפר קצת את דעת הקהל הזאת, או שעדיף שפשוט נפרוש למערה מחוסרת-הקומיקס שלנו.
משהו אחרון, להיום: אחד הדברים היחידים שהצליחו להלהיב אותי באמת בתערוכת E3 היבשה של השנה, היה Echochrome – משחק עבור הפלייסטיישן 3 וה- PSP בו השחקן צריך לפתור חידות מרחביות באמצעות שינוי זווית המבט שלו על השלב.
ובכן, אלה מכם שהתלהבו ממנו כמוני, ישמחו לשחק קצת עם OLE Coordinate System: מעין דמו טכנולוגי שסיפק את הבסיס ל- Echochrome. כדאי לכם. זה ממש מוצלח.
רוצים להרשם לגרסת הבטא של Universe at War? כנהוג בדברים האלה, אף אחד לא יכול להבטיח לכם כלום… אבל יש לכם סיכוי. באמת. רק תגלשו לכאן.
מבין מגוון העדכונים שעלו לרשת והצלחתי לפספס בימים האחרונים (שוב, חופשה, וכאלה), אחד הדברים שיותר הפתיעו אותי לטובה הוא הטריילר החדש ל- MySims.
אני אזכיר, סתם בשביל הפרוטוקול, ש– MySims הוא השם של גרסת ה- Wii/Nintendo DS למותג הפופולרי להחריד של Maxis (כן, נו, The Sims). אני יודע שהשם "Sims" מעורר אנטי מיידי מצד יותר מדי גיימרים, אבל אני בכל זאת מוכרח להגיד שהמראה הקצת-יפני-מאוד-חמוד-בצורה-מוגזמת שהם אימצו למשחק הוא, מבחינתי, צעד מאוד אמיץ מבחינת Maxis. לשנות בצורה כל כך חזקה את העיצוב של המותג שלהם, אחרי שכבר כמה שנים טובות מפתחי המשחק לא סטו מהסגנון הויזואלי של המשחק הראשון – זה נראה לי מעשה ראוי להערכה. ובמיוחד אם התוצאה נראית כל כך מוצלחת. יופי.
כבר כתבתי כאן בעבר על ההצדעות ש– Gamasutra עושים ל"קאנון המשחקים הדיגיטליים". אבל בסוף השבוע שעבר, ממש קצת אחרי שאני נטשתי את המחשב סופית לקראת החופשה, הם העלו כתבה נוספת בסדרה: לא פחות מעשרה עמודים שמדברים על מה שכנראה אני אזכור לנצח בתור משחק המחשב הגדול ביותר אי-פעם: Civilization.
אני אשאיר לכם לגלות את פריטי הטריוויה המעניינים בכתבה. בינתיים, אני אסתפק בלהגיד שדווקא הראיון עם סיד מאייר שממלא את החלק השני של הכתבה הוא מעניין הרבה פחות מהסיפור על עלייתו של האיש, ומהגלגולים השונים אותו עבר Civilization בדרך למודל המוכר לנו היום (נו, ואתם חשבתם ש- Age of Empires המציא את "Civilization בזמן-אמת").
עוד יום מפוהק עובר על תערוכת E3. אז נכון, סוף כל סוף קלטתי שה- Wii Zapper שסיפרתי עליו אתמול הוא בסך הכל תושבת לשלטים הרגילים של ה- Wii. וכן, יש אנשים שמאוד מתרגשים מחבילת הרחבה ל- S.T.A.L.K.E.R… אבל בסך הכל, כל האירוע לא מרתק במיוחד.
מה שמשאיר אותי לחפש את השעשוע שלי במקומות אחרים. למשל, הצורה שבה גם חבר'ה מ- Konami וגם מ- Square Enix חוזים מכירות נמוכות לפלייסטיישן 3 גם אחרי הורדת המחירים, רק בשביל להתבדות לחלוטין זמן קצר לאחר מכן. נכון, אני חושב שסוני קצת שיחקה עם הסטטיסטיקה (למשל, איך הם מגדירים "Top Five Retailers") כדי להיות מסוגלת להצהיר את ההצהרה שלה… אבל אין ספק שהוזלה של שישית מהמחיר של הקונסולה היקרה ביותר בשוק היום תהיה מאוד משמעותית.
שני טורים שלי שעלו היום, גם ב- nrg וגם ב- Gamer, פחות או יותר מיצו את כל מה שנשאר לי להגיד על אירועי השבוע האחרון. ואז, ברגע האחרון, לפני שהלכתי לישון – גיליתי את הכתבה המוצלחת הבאה מתוך "The Escapist": כתבה על הסיפור שמאחורי Lego Star Wars.
מאוד מעניין לראות את הצורה שבה התפתח המשחק הזה, והצורה שבה לכל אחד ששמע על המשחק היו מיליוני שאלות ("איך זה מתקשר ללגו? איך זה מתקשר לסטאר וורס?") עד שהוא ראה את המשחק, והרגיש שכל השאלות נענו במקום. לעזאזל, זו בדיוק היתה התחושה שלי כששמעתי על המשחק לראשונה.