הנה משהו שיאזן את הפוסט האחרון שלי על BioShock (ואת הכתבה אליה הוא מקשר): פוסט של קיירון גילן על BioShock (נו… הוא כתב מ- PC Gamer האירופאי שכבר הזכרתי כאן בעבר) והצורה שבה הוא זוכה לרטינות מטופשות למדי בפורומים הרשמיים של המשחק. קריאה מומלצת. אתם יודעים, בשביל לאזן קצת את שחר.
הדיו עוד לא יבש על ההכרזה על Starcraft 2, והנה, סבב השמועות החדש משוגר לאוויר: דיאבלו 3 בפיתוח! והוא יוכרז ב- BlizzCon 2007! ואולי הוא יהיה משחק המוני! או סרט! אבל זה לא חשוב!
והדבר הכי גרוע הוא שהעובדה שהשמועות בנוגע ל- Starcraft 2 צדקו, הפעם, רק נתנה אנרגיה מחודשת לקהל המעריצים. לא מפריע להם שחורשי השמועות על Starcraft 2 צדקו אחרי כמעט עשור שבו השמועות האלה הסתובבו, ואחרי כמה שנים טובות שבהם, בכל הזדמנות, המעריצים טענו ש- Starcraft 2 נמצא "מעבר לפינה".
חלק מה"רמזים" האלה ממש מצחיקים. העובדה שהמשפט שהוצמד ל- Deckard Cain (בשבוע שבו בליזארד עשתה טיזינג לקראת סטארקראפט 2) היה "Stay awhile and listen!", למשל מככבת קצת אחרי המאמר. אפילו התביעה הישנה של בליזארד נגד החבר'ה שרצו להפיק סרט בשם "El Diablo" מצוטטת שם.
בבקשה, בליזארד, אתם יכולים להכריז ממש מהר על Diablo 3, רק כדי שזה יפסיק יותר מהר? בבקשה?
Games Radar תפסו את American McGee לראיון שרק עכשיו הספקתי לקרוא. לאלה שהספיק להם הראיון האחרון שקישרתי אליו: אתם יכולים להסתפק בעמוד השני, שבו באמת מדובר קצת על מכניקת המשחק של American McGee's Grimm (וכמעט גורם למשחק להראות מעניין, לאחר הראיון הקודם)… והמידע בעמוד האחרון מאשר סופית את מותו של American McGee's Oz. לפחות לעתיד הנראה לעין.
בזה הרגע נחת אצלי בבית עותק ביקורת למשחק אסטרטגיה בזמן-אמת. מעולה. מאז Command & Conquer 3 לא כתבתי ביקורת על משחק אסטרטגיה בזמן-אמת. או על משחק כלשהו בכלל.
אבל לרוע מזלי, המשחק שנחת לי על השולחן הוא ParaWorld: משחק אסטרטגיה בזמן-אמת עם דינוזאורים. השימוש במילים "לרוע מזלי" לא מתייחסות כלל וכלל לאיכות המשחק (שכן יעבור עוד זמן מה עד שאני אוכל להביע דעה בעניין) – אלא לעובדה שמדובר במשחק שיצא לשוק בספטמבר 2006.
אין לי שמץ של מושג למה מוכרים משחק שיצא לפני כמעט שנה בקצת פחות ממאתיים ש"ח. אבל היי, אני מניח שתהיה לי ההזדמנות לגלות אם זה מוצדק או לא.
לפחות ברגע שאני אסיים עם גרסת הבטא של World in Conflict.
Tale of Tales, החבר'ה הבלגיים שעומדים מאחורי The Endless Forest (עוד פרויקט מעניין שאני אשמח לכתוב עליו, יום אחד), תפסו את אמריקן מק'גי לשיחה קצרה.
על אמריקן מק'גי כתבתי, בפעם האחרונה, כשהפרויקט החדש שהוא עובד עליו נחשף. American McGee's Grimm אמור להיות משחק שישוחרר באופן אפיזודי, בסדר גודל רציני יותר מזה שראינו עד כה – לא פחות מ- 24 פרקים מובטחים תחת המותג החדש, כשכולם אמורים להגיע לרשת בקצב אחיד של פעם בחודש. המשך »
אוקיי, עדכון אחרון לפני שאני הולך לישון… ופעם נוספת – אחד שמכיל קישור ל- Gamasutra.
ב- Gamasutra עלתה לאחרונה כתבה מוצלחת במיוחד, על מה שכנראה אפשר לזהות כמשחק הוידאו הראשון שפותח אי-פעם: Spacewar. בין השאר, הכתבה מספרת על עלייתו של המשחק שהקדים את זמנו על מחשבי ה- PDP-1, ועל הגלגולים שהוא עבר עד כשלונו המסחרי במכונות הארקייד (כשלון שרק דחה את עלייתם של משחקי הארקייד בשנה, בטרם היוצרים שלו חזרו לסיבוב נוסף עם Pong). גם למי שמכיר את הסיפור ההיסטורי של המשחק, מדובר בחומר קריאה מצוין.
לילה טוב, לכולם.
אוקיי, זה נראה מעניין למדי, אבל לא הספקתי לעבור על זה עד הסוף. ג'ים רוסינגול מ- Gamasutra מספר על בלוג בשם הלא-מקורי במיוחד "Blogging Ultima". הבלוג מספר את סיפורו של אדם שהחליט, בסביבות פברואר, לתעד את המשחק שלו בכל סדרת משחקי Ultima. מאז שהוא התחיל, לפני קצת פחות מארבעה חודשים, הוא הספיק כבר להגיע ל- Ultima VII. כלומר – הסוף נראה באופק.
פרויקט מעניין, אני מוכרח להודות.
העולם החליט לפנק אותי קצת לקראת יום הולדתי ה- 24 (שהתחילה לפני כרבע שעה, בערך). זוכרים שכתבתי על כך ש- Computer & Video Game Magazine מחלקים 1000 מקומות לגרסת הבטא של World in Conflict?
ובכן, אז אני אחד מהאלף האלה. כיף.