מאי 18
דאג לומברדי מ- Valve פטפט עם GamesIndustry.biz על כך שהקונסולות יהיו חייבות להעזר יותר בתוכן מבוסס-גולשים, אם הן רוצות לפתח את נושא המשחקים ברשת.
זה לא ממש חוכמה להצהיר הצהרות רטוריות כאלה, אבל לא זו הנקודה. אפשר להבין את הבעיה שמפתחי המשחקים לקונסולות נתקלים בה מאוד מהר: הקונסולה היא לא כלי מתאים לפיתוח תוכן נוסף ע"י המשתמשים.
נכון, יש לקונסולות כלים שמאפשרים לפתח תוכן ע"י משתמשים, בכל מיני רמות. אבל הכלים האלה בדרך כלל משולבים בתוך המשחק, ופועלים תחת סט כללים אינטנסיבי למדי. לא משנה עד כמה הן פתוחות, הן אף פעם לא יציעו אפילו את הכוח הכי בסיסי אותו מציע עורך שלבים שמאפשר לכתוב כמה סקריפטים, שלא לדבר על האפשרות לתכנת מודולים שיעבדו ישירות עם מנוע המשחק. בסופו של דבר, כל כלי לעריכת שלבים שמכבד את עצמו דורש מקלדת, וכנראה גם כלי תכנות/עריכה גרפית רציניים.
וכאן מגיעה הבעיה. אני לא רואה שמץ של סיכוי שיצרני הקונסולות יעבירו, ביודעין, את המנוע של המשחק שלהם למחשב האישי. ההתאמה בפני עצמה תיקח מהם משאבים גדולים למדי. אז לעשות את כל זה רק בשביל לאבד את האקסקלוסיביות? לאפשר לאנשים לעשות במשחק שלהם ככל העולה על רוחם, ואז להעלות את זה בעצמם לקונסולות? מי יפקח על זה? זה יפגע ביציבות של הקונסולה! אחרי הכל, כל יצרן קונסולה, כמעט, חוטף חום מהכלים הביתיים שמאפשרים למשתמשים להריץ Linux על הקונסולה שלו. אז לפתוח פתח מוצהר לאפשרות הזאת, לכל מי שחפץ בכך? Not bloody likely.
מאי 11
שלכבוד יום האם, ניתן להוריד את המשחק Bejeweled בחינם אם מקלידים, בעת הרכישה, את הקופון FREE4MOMS.
תהנו.
עריכה: האתר של Popcap קרס תחת העומס. הם עובדים על תיקון הבעיה, ובינתיים מודיעים שהקופון יהיה בתוקף עד ה- 23 במאי.
מאי 11
לפני יומיים פרסמתי כאן פואמה הזויה למדי, שפורסמה ב– Eurogamer. ובכן, מאז – כתב החידה נפתר, גולשים מצאו את הפורום החבוי, והמשחק נחשף. Eurogamer פרסמו היום הסבר על מה לעזאזל מדובר: משחק המוני של חברת Funcom בשם The Secret World.
המשחק, שפיתוחו מנוהל ע"י הבחור שאחראי ל- The Longest Journey ו- Dreamfall, מציג אלמנטים מאוד דומים: עולם של קסם ה'מקביל' לעולם האמיתי שלנו. ימים יגידו האם המשחק (שמיועד לקונסולת ה- X360 ולמחשב האישי) יצליח להיות מוצלח כמו הדרך המקורית שבה הוא נחשף ביומיים האחרונים…
אגב, בנוגע לפתרון החידה: כל שורה היא אנאגראמה. הן מכילות את אותן אותיות, שבסידור שונה מרכיבות את המשפט "Dark days are coming". כניסה לאתר darkdaysarecoming.com תוביל אתכם לתמונה הזויה של עיר, בה מסתתרות ארבע נקודות, שלחיצה על כל אחת מכם תיצור שלושה סמלים על המסך. מתוך כל שלישיה של סמלים, אתם צריכים לבחור אחד ולשים אותו באאחד מצדדי העיגול שנמצא במרכז המסך. בשביל לקבל רמזים בנוגע לצורה שאתם צריכים לבחור ולמיקום שלה\ הקלידו כל אחת משורות השיר עם הסיומת .com, ובדקו את מה שאתם מקבלים.
מכאן והלאה, אתם יכולים להסתדר לבד. 🙂
מאי 09
לפני חודש, פרסמתי כאן טיזר מעניין למשחק כלשהו של Ubisoft. מסתבר, כי הרעיון לפרסם חידה כטיזר למשחק כלשהו – הוא קצת פחות נדיר משחשבתי. אז כן, פעם נוספת, משחק חדש מפורסם באמצעות כתב חידה. אבל ההבדל הוא שהפעם – כתב החידה הזה מופיע בצורת תמונה, ולא בצורת אתר פלאש מתחכם – ואין אפילו חברה שחתומה עליו.
אז קדימה. האם אתם יכולים לפצח את החידה?
(הערה: הקישור הוא ל- Eurogamer, כי בתגובות לידיעה הזאת ניתן למצוא מספר גולשים שפתרו את החידה במלואה, אם באמת אין לכם כוח אליה. תהנו).
(עדכון: הפתרון, כך אומרים ב- Eurogamer, יפורסם ביום שישי)
מאי 03
"בלוגלי" החליט לעשות לי בעיות אתמול, אז נאלצתי לחכות עד עכשיו לפני שיכולתי להעלות את העדכון הזה. קורה.
Gamasutra פרסם אתמול מאמר מוצלח במיוחד על המדע שמאחורי עולם הטבעת של Halo. הקישור הזה, אני מוכרח להודות, מעניין יותר עבור חובבי מד"ב מאשר חובבי Halo – אבל עדיין מהווה קריאה משובחת. האקשן האמיתי מתחיל בעמוד השני, שם מתואר את גודל הטבעת שתיווצר אם נשתמש במסה של צדק בשביל ליצור טבעת שהרדיוס שלה זהה לרדיוס ההקפה של כדור הארץ מסביב לשמש. וחכו עד שתגיעו לאזור שבו מפורטת השפעת הקרינה של ענק-גז שנמצא במרכז הטבעת על עולם הטבעת. הזוי.
אפר 26
Gamasutra העלה היום ראיון עם שון קופר: האיש שעבד עם פיטר מולינו מבולפרוג על משחקים כמו Syndicate או Magic Carpet, והיום עובד בחברה קטנה שבה הוא מכין משחקי פלאש.
Gamasutra הוא אתר בעייתי. בעוד שהתוכן שלו הוא מאוד ייחודי, אני כל הזמן מקבל את הרושם שהוא כל כך עסוק בפנייה לאנשים ה'כבדים' וה'רציניים', עד שפשוט לא כיף לקרוא אותו. מעין גרסה מנופחת של כל אתר אחר שעוסק במשחקי מחשב ווידאו. אבל הראיון הזה, למרות הכתיבה הטרחנית-קלות של Gamasutra, הוא קריאת-חובה לכל אחד שגדל על המשחקים של Bullfrog. או לכל אחד שרוצה לאשר לעצמו שפעם עבודת פיתוח משחקי מחשב היתה פחות עבודה, ויותר כיף.
אפר 24
אלעד קפלן הפנה את תשומת לבי לאתר הבא, שמציג נסיונות להכין יצירות אומנות המבוססות על המשחק הפופולרי, The Sims. היצירות כוללות רעיונות מעניינים למדי – מתמונות שקשר ביניהן לבין המשחק הוא מקרי למדי, ועד לניסוי מילגרם וירטואלי. שווה להציץ, למי שעדיין חושב שלא יצא שום דבר טוב מ- The Sims בעולם שלנו.
אפר 16
בכתבה שפורסמה היום בגיימר, מנהל חטיבת המולטימדיה בישפאר, איתן דרורי, ענה לשאלות הגולשים. אני בדרך כלל לא מתלהב מהטוקבקים באתר, אבל הפעם, גולש בשם Agrajag דווקא פרסם תגובה שמסכמת את הראיון יפה מאוד:
"ש: האם נקבל משהו מהדברים שאנחנו רוצים? ת: לא, ואל תצפו לשום דבר בזמן הקרוב."
באמת, לא ברור אם זו מדיניות של ישפאר או של החטיבה האירופאית של סוני – אבל אם זה מה שיש לאיתן דרורי להציע לנו, אני אמשיך לחסוך את הכסף שלי ל- Wii.