Heroes of Might & Magic Online – הבטא

דני מור|כללי 4 תגובות »

תמיד אומרים שלגרסאות בטא צריך לפרגן. לכאורה, יש בזה הגיון – הן עוד בשלבי פיתוח, נדרשים עוד פתרונות לבאגים, ויש עוד סוגיות כאלו ואחרות ללבן. חמוש באותן נקודות הנחה ועם כל הרצון הטוב לגלות MMORPG המבוסס על אחד ממשחקי האסטרטגיה האהובים עלי בכל הזמנים, ניגשתי לגרסת הבטא של Heroes of Might & Magic Online.  המשחק מפותח ברשיון מ-Ubisoft על ידי חברה סינית בשם TQ Digital.

אחרי התקנה רוויה בשגיאות כתיב ותמונות אומנותיות, המשחק מאפשר לשחקן בתחילת דרכו להגדיר את "סוג העיר", בדומה למוכר במשחקי האטסטרטגיה, ולאחר מכן לבחור בהתאמה את סוג הגיבור אותו תשחק. השלב הבא מגיע לאחר סרטון הקדמה קצר בסינית בו בין היתר נאמר בדרמטיות המזכירה קצת משחקי תפקידים יפניים – "Your chilly sword will lead your armies to victory".

הגרפיקה איסומטרית ובסיסית למדי, מה שמסביר גם את דרישות המערכת הנמוכות במיוחד. מהבחינה הזו מורגש כי המשחק מבוסס על גרסת הדפדפן ממנה התחיל, ונראה כי המאמצים לעשות אדפטציה לגרסת Standalone מושכת לא הביאו להצלחה מסחררת. הייתרון בכך הוא שדרישות המערכת הן נמוכות במיוחד (פנטיום 800Mhz), אבל למרות זאת ולמרבה השעשוע, לאור העובדה שבעת התחברותי למשחק היו בערך 1,000 שחקנים באותה משבצת על המסך, המשחק התחיל להיתקע תוך כדי נסיון להטביע אותי בגיבובי טקסט צבעוניים בקידוד שגוי ואייקונים מרצדים.

רואים אותי? אני על הסוס.

מיד לאחר הכניסה לעולם המשחק הראשי מנגנון Pathfinding אוטומטי החל לקחת אותי ברחבי העיר על מנת לפגוש ולקבל הדרכות על האופן בו מתנהלים במשחק. ההדרכות כללו בין היתר הסבר על האופן בו מגייסים יצורים לצבאות הגיבור, איך מתנהלים הקרבות ואיך מגייסים יצורים. בשלב זה, ולאחר שה-ping שלי משרתי המשחק ירד ל-5,000, נטשתי את הבטא. כמה ימים אחרי ניסיתי להתחבר שוב, ונתקלתי בכמות בלתי-נדלית של בעיות טכניות שמנעו ממני להיכנס.

אין ספק שרמת הגימור מאכזבת בשלב זה, אבל עוד לא נואשתי. כשהמשחק יאפשר לי סוף סוף להתחבר שוב, אנסה באמת להתחיל לשחק באופן עמוק יותר ואולי להתגבר על כל הבעיות הטכניות.

שני אייטמים לקראת E3

עידן דקל|כללי 3 תגובות »

כנראה לקראת E3, שנמצאת ממש מעבר לפינה, צצו באינטרנט שני אייטמים שלחלוטין לא קשורים זה לזה, אבל תפסו את תשומת לבי:

  • המשחק הבא בסדרת Guitar Hero ייקרא Guitar Hero: Warriors of Rock, ויכלול (סוף סוף, אם יורשה לי להגיד) את הגיטרות עם אפשרות להתאמה אישית. חיכינו שנים והנה זה כמעט על סף דלתנו – גיטרה בצורת גרזן. זהו, הקרב אבוד, איך החבר'ה מ-Rock Band יוכלו להתעלות על ההכרזה? מה הם כבר יוסיפו לערכה, אורגן? (אוף, איך אומרים Keyboard בעברית? עכשיו נדפק לי הפאנץ' בגלל זה) (בנימה פחות סרקסטית – ווהו! Bohemian Rhapsody!)
  • זה. שמעלה את ה"אפל יותר, בוגר יותר" (אם כי עדיין מטופש ופלקטי) לרמות חדשות לגמרי. להזכירכם, הגרסא הקודמת נראתה ככה.
    וכל הנושא הזה הזכיר לי את הוידאו הזה, שלא קשור ל-E3, אבל מגניב למרות זאת.

יום אחד אדע לאמבד.

ההפתעה של GLaDOS

עידן זיירמן|כללי 14 תגובות »

בתקופה הזו של השנה, מתפרסמות בערך 700 כתבות ביום על מה צפוי להיות ב- E3. מי הולך להופיע, מי לא הולך להופיע, איזה טריילרים יוצגו שם ומתוך איזה משחקים ייחשפו שלושה פריימים חדשים. נכון שתערוכת E3 חזרה להיות קצת יותר מעניינת, אבל בכל מקרה כל מה שמוצג בתערוכה זה טיזינג לדברים שיקרו מאוחר יותר. אז לעשות טיזינג לטיזינג? כמה אפשר?

אבל אתם יכולים לסמוך על החבר'ה הטובים מ- Valve שיעשו את זה קצת יותר מעניין. הם שלחו לעיתונאים ברחבי העולם הודעה על כך שהם מבטלים את האירוע של Portal 2 ב- E3, ומחליפים אותו בהפתעה. הנה התוכן שלה:

Dear Subject Name Here,

Aperture Science is pleased to inform you that we have partnered with Valve to announce the gala CANCELLATION of the June 14 Portal 2 event at the Regal Theater. The event will be replaced by a surprise. And even though the cancellation of the event certainly counts as a surprise, we are pleased to further announce that the cancellation of the event is not THE surprise. However, per International treaties regarding the definition of the word "surprise", of which both Aperture Science and Valve are signatories, the time, date and content of the actual surprise will only become available as you experience the surprise.

If you'd like to ask fruitless questions about the E3 Portal 2 surprise or, more fruitfully, schedule an appointment to attend a Portal 2 screening at the Valve booth during E3, please contact Valve's Special Envoy to Surprises, Doug Lombardi.

Thank you for [[RECORD SCRATCH!!!]]

PS: The surprising record scratch is also not the surprise.

תודה לעידן דקל. שבתורו, לקח את זה מ- Giant Bomb.

הארכיטקטורה של משחקי מחשב

עופר שוורץ|כללי 14 תגובות »

אתמול סיימתי את הקווסט במגדל הקוסמים ב- Dragon Age: Origins. הוא מאוד מוצלח, לדעתי, ומאוד נהניתי ממנו. בכל מקרה, בסוף הקווסט, אירווינג, ה"מכשף הראשי", מתבאס מזה שהוא צריך עכשיו לעלות חזרה את כל הדרך מתחתית המגדל אל הפסגה. הוא אומר משהו בסגנון "מי לעזאזל החליט שהקוסמים חייבים להיות במגדל?"

ואז עברה לי בראש מחשבה: צריך להוציא להורג את מי שתכנן את המגדל הזה. כלומר, הוא כנראה מת כבר מזמן, אבל צריך להקים אותו לתחיה, לענות אותו, ואז להוציא אותו להורג. מי, לכל הרוחות, בונה מגדל שבו, בכל קומה, צריך לעשות סיבוב שלם מסביב למגדל כדי להגיע מהמדרגות היורדות למדרגות העולות? אם אחד הטמפלרים, שגר בקומה העליונה, רוצה לצאת מהמגדל, הוא צריך לעבור פחות או יותר בכל חדר במגדל לפני שהוא יגיע ליציאה. באיזה מובן זה הגיוני?

אחר כך התחלתי לחשוב על עוד כל מיני מוזרויות ארכיטקטוריות במשחקי מחשב:

  • ה"מבוכים" הקלאסיים של D&D – מי בונה אותם? לאיזו מטרה? למה יש להם כמה קומות? למה המדרגות תמיד נמצאות במיקום אקראי?
  • למה תיבות? מה רע בארונות, מגירות, מדפים, ארגזים ועוד שלל צורות איחסון? ומי לעזאזל טורח לשים מלכודת על תיבה נעולה שנמצאת בקומה 3 מתחת לאדמה במבוך שורץ מפלצות?
  • למה במשחקי אסטרטגיה בזמן-אמת, כל המבנים מאותו סוג נראים בדיוק אותו דבר? עזבו למה, איך? איך הם מצליחים ליצור כל כך הרבה עותקים מדויקים לחלוטין של אותו בניין?
  • ואיך זה שהפועלים יכולים לבנות טירות או בתי חרושת ענקיים תוך שניות, אבל אף אחד לא יודע לבנות גשר?
  • זה רק אני, או שבעיר של Mirror's Edge יש יותר גגות מאשר בניינים?
  • כל הסוחרים שנמצאים ברחובות העיר (למשל בדיאבלו, דרגונאז', Spellforce) – איפה הם מחביאים את הסחורה שלהם?
  • ואיפה מחביאים את כל התושבים? לא בבניינים, זה בטוח. יש רק איזה 5 בתי מגורים בכל העיירה. אני יודע, כי ביקרתי בכולם. אף אחד מהם לא נעול, גם אלה שאין בהם אף אחד אבל יש בהם רכוש יקר.

ולסיום, עוד משהו לא קשור שחשבתי עליו – טיפ למפלצות: כשבא אליכם הרפתקן ומנסה להרוג אתכם, קודם כל תשברו לו את כל הבקבוקים בחגורה, ורק אז תתחילו להרביץ לאיש עצמו.

על Dragon Age: Origins, רזולוציה, וצבעים שאינם חום

עופר שוורץ|כללי 16 תגובות »

עוד לא סיימתי את Dragon Age: Origins, מהרבה סיבות שהמרכזית ביניהן היא Final Fantasy XIII. אבל כן יצא לי לשחק בו לא מעט, ואני בהחלט מסכים עם כל המבקרים – זה בבירור ה-RPG הכי טוב שיצא בשנים האחרונות, אולי אפילו אי פעם. הפוסט הזה הוא לא ביקורת על המשחק, אבל אני כן חייב להגיד את זה – אם אתם אוהבים משחקי תפקידים, אתם חייבים לשחק בו. הייתי אפילו אומר שהוא מהמשחקים הנדירים שצריכים לקבל ציון 10, אלמלא הגרפיקה.

הגרפיקה ב- Dragon Age היא, במילה אחת, גרועה. ביותר מילים, זה נראה כאילו המשחק הזה יצא לפני שהמציאו רזולוציות שגבוהות מ-800×600. היא לא יותר טובה, למשל, מהגרפיקה של Planescape: Torment (עוד מועמד לתואר ה-RPG הטוב בכל הזמנים), שיצא עשור שלם לפניו. מעבר לזה, השימושים היצירתיים של המשחק בגוונים שונים של חום (ומיעוט מטריד של צבעים אחרים) מזכירים לי את הקומיקס הזה של שיימוס יאנג. וכל זה בלי לדבר בכלל על הגירסאות לקונסולות, שלפי הביקורות מצוידות בגרפיקה נוראית אפילו יותר.

אבל בימים האחרונים חוויית המשחק שלי השתפרה משמעותית:

קודם כל, קיבלתי את המסך החדש שלי – מסך LED בגודל 21.5" מזן Samsung Cobalt, ששיפר את העולם שלי בשני מובנים: 1) הוא תומך ברזולוציה של 1920×1080, בניגוד ל-1280×1024 העלוב של המסך הקודם; 2) הוא מציג צבעים הרבה יותר מגוונים ואמיתיים. או במילים אחרות, עכשיו אני יכול לראות את אותן טקסטורות משעממות בגדול יותר, וגם להבחין בין הרבה יותר גוונים של חום.

ואז קראתי פוסט ב- Rock, Paper, Shotgun על מוד שמישהו עשה למשחק, שהוא למעשה חבילת טקסטורות שמחליפות את הטקסטורות המקוריות והמעפנות של המשחק בכאלה איכותיות שמקפיצות אותו עשור קדימה מבחינת הגרפיקה. תשפטו בעצמכם:DA before and after

נכון שהתמונה העליונה נראית מטושטשת? אין כאן שום אפקטים או פוטושופ; כל מה שעשיתי זה לצלם את המסך, לצאת מהמשחק, להתקין את הטקסטורות החדשות, להיכנס חזרה ולצלם שוב. הגרפיקה המשופרת גם נותנת משמעות למסך החדש שלי: עכשיו באמת יש צבעים שאפשר לראות, וחדות שאפשר ליהנות ממנה ברזולוציה גבוהה. ואין ספק שהמסך גורם לדברים להיראות הרבה יותר יפים. אז בזכות שני השדרוגים האלה, המשחק סוף סוף נראה טוב באמת, ואני יכול לחזור לשחק בו במקום ללמוד לבוחן ביום שני.

יהלומנים אנונימיים

עופר שוורץ|כללי 6 תגובות »

שלום, קוראים לי עופר ואני מכור ל-Bejeweled.

כמו חנון טוב, לפני שקניתי את האייפון שלי עשיתי סקר שוק רציני, אבל פספסתי שני שיקולים קריטיים, אחד בעד ואחד נגד:

1. יש משחקי PopCap לאייפון.

2. יש משחקי PopCap לאייפון.

ספציפית, המשחקים שקיימים כרגע הם Bejeweled 2 ו- Bookworm [עדכון: גם Plants vs. Zombies, שאיכשהו פספסתי], שניים מהמשחקים החביבים עלי. זה מצוין, כי זה אומר שבכל מצב – הרצאה משעממת, המתנה לרכבת/אוטובוס, you name it – אני יכול באפס השקעה להוציא את האייפון ולשחק באחד מהם. אלה משחקים מאוד כיפיים, שלא נמאסים אף פעם (לפחות עד שיוכח אחרת) ודורשים מעט מאוד ריכוז ומאמץ מחשבתי.

נכון, הם לא מנצלים את חיישן התנועה, או את המולטי-טאץ', או למעשה אף אחד ממיליון ואחד הפיצ'רים המתוחכמים של האייפון. נכון, אלה לא משחקים "אמיתיים" ומגניבים כמו Worms או Red Alert. אבל זה לא מה שאני מחפש. אני רוצה משחק פשוט, כיף, שאפשר להתחיל תוך שניות ולהפסיק בשנייה שההרצאה נהיית מעניינת או הרכבת מגיעה.

הם גם לא חינם, מן הסתם, אבל המחיר – $3 לאחד – הוא מגוחך ביחס למחירים של גירסאות ה-PC המקוריות ($10 בשביל Bookworm ו-$20 ל- Bejeweled 2), והמשחקים עצמם זהים לחלוטין. ונו, בחייאת, זה 11 שקל. ובתור בונוס, גירסת ה- Bejeweled של האייפון מכילה גם את Bejeweled Blitz (מינוס החמדנות שזיירמן התלונן עליה).

הורדתי לא מעט משחקים שזכו לתואר "המשחק הכי טוב לאייפון" או משהו דומה, ושום דבר לא מתקרב לדעתי לכיף הטהור של משחקי PopCap. אז איפה החיסרון, אתם שואלים? ובכן, אם נחזור לתחילת הפוסט – זה ממכר. כמו כל משחק של PopCap, אני מוצא את עצמי משחק בו גם כשברור לי שיש לי דרכים הרבה יותר טובות להעביר את הזמן (למשל מאוחר בלילה, במקום ללכת לישון). אבל זה הרבה יותר גרוע ממשחקים ממכרים על ה-PC – זה הרבה יותר נגיש ונוח, ולכן קל מאוד להגיד "טוב, אני רק אוציא את הטלפון ואשחק כמה שניות…", וכולנו יודעים איך זה נגמר (זה לא).

לסיכום, אני מאוד ממליץ להשקיע את ה-$3 האלה, במיוחד אם אתם נוסעים הרבה באוטובוסים/רכבות או לומדים קורסים משעממים – אבל תיזהרו שזה לא ישתלט לכם על החיים. ואל תדאגו לי, אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה. באמת.

שובה של GLaDOS – זה עוד לא נגמר!

עופר שוורץ|כללי 4 תגובות »

זיירמן פירסם לפני כמה ימים שפורטל נמכר בחינם עכשיו, לכבוד יציאת Steam למאק. ובכן, למחרת נתקלתי בוידאו הזה מבית Aperture Laboratories:

יש פה כל מה ש-fanboys כמונו צריכים – ההומור המטופש של Aperture Science, הקול של GLaDOS, הרפרנס המחייב ל-Black Mesa (אם פיספסתם, תנו replay לוידאו וחפשו טוב), והכי חשוב – אישור של השמועות למשחק Co-op בפורטל 2. [תיקון: אלה לא היו שמועות אלא הודעה רשמית מ-Valve. אבל עדיין יותר נחמד לראות את זה בהודעה רשמית מ- Aperture Laboratories]

בהחלט huge success.

Portal בחינם!

עידן זיירמן|כללי 7 תגובות »

ברצינות, יש כאן מישהו שעוד לא שיחק בפורטל? כי אחרי מבצעי חג המולד הפסיכיים, שבהם היה אפשר לקנות אותו במחיר של חבילת במבה, או משהו כזה, קשה לי להאמין שיש מישהו שעדיין לא התפתה וקנה את המשחק.

אבל אם בכל זאת יש מישהו כזה, אז שיידע: לרגל שחרור גרסת המקינטוש שלו, פורטל זמין עכשיו להורדה בחינם. גם עבור מקינטוש, וגם עבור PC. כיף!


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS